COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE
         Hotărîre cu privire la aprobarea Modului de lichidare
          a participantului profesionist sau activităţii lui
           pe piaţa valorilor mobiliare în cazul retragerii
             (expirării termenului) licenţei eliberate de
                Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare

                        Nr.6/5  din  03.02.2000

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.63-64/222 din 01.06.2000

                                * * *

    În conformitate  cu  art.42. alin.(4) al Legii cu privire  la  piaţa
valorilor mobiliare nr.199-XIV din 18 noiembrie 1998,
    COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE
                              HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă  Modul de lichidare a participantului profesionist  sau
activităţii  lui  pe  piaţa  valorilor  mobiliare  în  cazul  retragerii
(expirării   termenului)  licenţei  eliberate  de  Comisia  Naţională  a
Valorilor Mobiliare.
    2. Controlul    asupra   executării   prezentei   Hotărîri    revine
Departamentului supraveghere, control şi anchetă.

    PREŞEDINTELE COMISIEI
    NAŢIONALE A VALORILOR MOBILIARE             Gheorghe CĂLCÎI

    Chişinău, 3 februarie 2000.
    Nr. 6/5.

                                                    Anexă
                                         la Hotărîrea Comisiei Naţionale 
                                         a  Valorilor  Mobiliare nr. 6/5 
                                                din 3.02.2000

                                 Modul
  de lichidare a participantului profesionist sau activităţii lui pe
 piaţa valorilor mobiliare în cazul retragerii (expirării termenului)
     licenţei eliberate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare

                        I. Dispoziţii generale

    1.1. Modul de   lichidare   a   participantului   profesionist   sau
activităţii  lui  pe  piaţa  valorilor  mobiliare  în  cazul  retragerii
(expirării   termenului)  licenţei  eliberate  de  Comisia  Naţională  a
Valorilor  Mobiliare  (în  continuare  - Modul) este  elaborat  în  baza
prevederilor  Legii  cu  privire  la piaţa  valorilor  mobiliare,  Legii
privind  Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare şi altor acte normative
în vigoare, ce reglementează piaţa valorilor mobiliare.
    1.2. În cazul  retragerii (expirării termenului) licenţei  eliberate
de  Comisia  Naţională  a Valorilor Mobiliare (în continuare  -  Comisia
Naţională),  Comisia  Naţională desemnează un administrator  din  oficiu
care  lichidează participantul profesionist la piaţa valorilor mobiliare
(în  continuare  -  participantul profesionist) sau activitatea  lui  pe
piaţa  valorilor  mobiliare  în ordinea stabilită de  prezentul  Mod  şi
Hotărîrea Comisiei Naţionale privind chestiunea în cauză.
    1.3. Băncile  şi alte instituţii financiare, activitatea cărora este
reglementată  de  Legea  instituţiilor  financiare şi  care  primesc  la
Comisia  Naţională  licenţa  pentru desfăşurarea  activităţii  pe  piaţa
valorilor mobiliare conform art.43 alin.(1) al Legii cu privire la piaţa
valorilor mobiliare, nu cad sub incidenţa prezentului Mod.

        II. Condiţiile desemnării administratorului din oficiu

    2.1. În funcţie de administrator din oficiu se desemnează o persoană
cu  studii  superioare,  avînd  o  experientă  de  activitate  pe  piaţa
valorilor mobiliare.
    2.2. Nu poate  fi desemnată în calitate de administrator din  oficiu
persoana care:
    a) are antecedente penale;
    b) în ultimii  cinci  ani a fost trasă la răspundere  civilă  pentru
inducerea în eroare sau încălcarea obligaţiilor financiare.
    2.3. Înainte  de a desemna persoana în calitate de administrator din
oficiu,  Comisia  Naţională trebuie să se asigure că nu există  nici  un
conflict   de   interese  între  persoana  în  cauză  şi   participantul
profesionist supus lichidării.
    Pentru constatarea  inexistenţei conflictelor de interese,  persoana
respectivă  trebuie să prezinte Comisiei Naţionale înainte de desemnarea
sa,  informaţii  privind  interesele de ordin  personal,  interesele  de
afaceri,  precum şi relaţiile financiare proprii, ale soţiei  (soţului),
copiilor.
    2.4. În cazul   apariţiei   unui  conflict  de  interese  (ce   ţine
nemijlocit  de îndeplinirea obligaţiunilor în calitate de  administrator
din  oficiu)  după  numirea sa, administratorul din  oficiu  va  informa
Comisia  Naţională despre acest fapt în decursul a trei zile de la  data
cînd a luat cunoştinţă de el.
    2.5. În cazul  cînd  Comisia  Naţională  constată că  un  astfel  de
conflict  de  interese  este  inadmisibil,  administratorul  din  oficiu
trebuie  să soluţioneze conflictul în cauză conform cerinţelor  Comisiei
Naţionale sau să demisioneze.
    2.6. Administratorul   din  oficiu  se  desemnează  concomitent   cu
adoptarea  Hotărîrii  Comisiei Naţionale respective  privind  lichidarea
participantului   profesionist  la  piaţa  valorilor  mobiliare  sau   a
activităţii lui pe piaţa valorilor mobiliare.

   III. Principalele drepturi şi obligaţii ale administratorului din
                                oficiu

    3.1. Administratorul   din  oficiu  dispune  de  dreptul  deplin  şi
exclusiv   de   a  conduce  şi  controla   activitatea   participantului
profesionist,  aflat  în curs de lichidare, şi de a lua orice măsură  în
vederea  lichidării lui eficiente şi obţinerii sumei maxime din vînzarea
activelor, precum şi de dreptul:
    a) de a continua  sau  a înceta orice operaţiune  a  participantului
profesionist;
    b) de a angaja orice funcţionar, expert sau consultant profesionist,
cu acordul prealabil al Comisiei Naţionale;
    c) de a intenta acţiuni în judecată;
    d) de a executa   orice   operaţiune  din   numele   participantului
profesionist,  ţinînd  cont  de faptul că el trebuie să  obţină  acordul
Comisiei Naţionale pentru efectuarea următoarelor operaţiuni:
    * vînzarea oricărui activ al participantului profesionist în valoare
de peste 500000 (cinci sute mii) lei;
    * satisfacerea  oricăror cerinţe faţă de participantul  profesionist
(cu  excepţia  cerinţelor care reies din obligaţiunile  funcţionale  ale
administratorului  din  oficiu)  înainte  de  încheierea  procedurii  de
lichidare,  înclusiv  achitarea  cu  toţi clienţii  şi  creditorii,  dar
luîndu-se în consideraţie că toţi clienţii şi creditorii participantului
profesionist supus lichidării trebuie trataţi în mod egal;
    e) alte drepturi conform Hotărîrii Comisiei Naţionale.
    3.2. Administratorul din oficiu trebuie să-şi execute atribuţiile cu
obiectivitate. În acest sens el nu este în drept:
    a) să acţioneze  în situaţia în care există conflict de interese, cu
excepţia  cazului  cînd  conflictul  este adus  la  cunoştinţa  Comisiei
Naţionale, iar aceasta autorizează continuarea activităţii lui;
    b) să solicite  sau să accepte, direct sau indirect, orice servicii,
cadouri  şi  alte  valori  din  partea  oricărei  persoane  despre  care
administratorul din oficiu cunoaşte că ea urmăreşte să obţină din partea
Comisiei Naţionale efectuarea unor acţiuni în legătură cu lichidarea sau
că are interese ce pot fi afectate în mod substanţial în urma executării
sau neexecutării unor obligaţuni de către administratorul din oficiu;
    c) să facă promisiuni  sau  să-şi asume angajamente neautorizate  în
numele Comisiei Naţionale.
    3.3. Administratorul   din  oficiu  nu  este  în  drept  să  divulge
informaţia de uz intern decît în măsura în care aceasta este necesară în
exercitarea funcţiilor sale.
    3.4. Administratorul  din  oficiu,  în decursul a două  luni  de  la
intrarea în funcţiile sale este în drept:
    a) să rezilieze:
    * contractul   de  muncă  cu  orice  specialist  al  participantului
profesionist;
    * contractele  de  prestare  a  serviciilor  la  care  participantul
profesionist este parte;
    * obligaţiile  luate de participantul profesionist la închirierea de
bunuri  mobile  şi imobile, cu condiţia înştiinţării  proprietarului  cu
treizeci  de  zile înainte despre faptul că  participantul  profesionist
desface contractul de închiriere;
    b) să întreprindă  măsurile  necesare pentru încetarea  obligaţiilor
financiare ale participantului profesionist, să restituie proprietarilor
toate   activele  şi  bunurile  deţinute  în  fiduciu  de  participantul
profesionist.
    3.5. În cazul   în  care  administratorul  din  oficiu  nu  respectă
prevederile  prezentului  Mod  şi  ale  Hotărîrilor  Comisiei  Naţionale
privind lichidarea participantului profesionist, Comisia Naţională, prin
Hotărîrea  sa, poate să retragă administratorul din oficiu, desemnînd  o
altă persoană.

        IV. Acţiunile întreprinse de administratorul din oficiu

    4.1. Hotărîrea  Comisiei  Naţionale privind retragerea  licenţei  şi
lichidarea  participantului  profesionist sau activităţii lui  pe  piaţa
valorilor  mobiliare se aduce la cunoştinţă (se expediază o înştiinţare)
de către administratorul din oficiu în termen de trei zile:
    * participantului profesionist;
    * băncii respective  unde  participantul profesionist  are  deschise
conturi de decontare;
    * Inspectoratului Fiscal Principal de Stat;
    * Fondului Social;
    * Camerei Înregistrării de Stat de pe lîngă Ministerul Justiţiei.
    4.2. Administratorul   din   oficiu,  conform   Hotărîrii   Comisiei
Naţionale,  lichidează participantul profesionist ca agent economic  sau
lichidează  activitatea participantuiui profesionist pe piaţa  valorilor
mobiliare cu condiţia, că agentul economic îşi va reorganiza activitatea
şi va activa în alte domenii ale economiei naţionale.

                       V. Comunicarea lichidării

    5.1. Administratorul  din  oficiu, în termen de zece zile  din  ziua
desemnarii sale:
    * va transmite  spre  publicare în "Monitorul Oficial al  Republicii
Moldova" şi ziarul "Capital" un anunţ privind lichidarea participantului
profesionist sau activităţii lui pe piaţa valorilor mobiliare, procedura
şi  termenele lichidării, termenul limită pentru prezentarea  creanţelor
de  către  creditori,  care trebuie să fie nu mai mic de două  luni  din
momentul publicării a anunţului respectiv;
    * va informa    participantul   profesionist   despre    necesitatea
transmiterii  documentelor ce ţin de activitatea acestuia, a ştampilelor
şi  patrimoniului existent al întreprinderii, precum şi va pune  imediat
toate  activele  sub sigiliu şi va întreprinde măsurile necesare  pentru
conservarea acestora;
    * va informa  în  scris  Inspectoratul Fiscal Principal de  Stat  şi
Fondul  Social  despre  lichidarea participantului  profesionist  sau  a
activităţii  lui  pe  piaţa valorilor mobiliare, în  scopul  verificării
achitării impozitelor şi plăţilor obligatorii;
    * va expedia   organelor   de  conducere  ale   societăţilor,   unde
participantul  profesionist deţine cote substanţiale, cereri în  vederea
neadmiterii  gajării,  înstrăinării  sub orice mod  a  patrimoniului  ce
aparţine societăţii şi va solicita bilanţul societăţilor în cauză pentru
a  efectua  o  posibilă evaluare a activelor deţinute  de  participantul
profesionist supus lichidării;
    * va întocmi lista clienţilor participantului profesionist;
    * va cere registratorilor     independenţi    prezentarea     listei
acţionarilor  (în  cazul că participantul profesionist supus  lichidării
are statut de societate pe acţiuni);
    * va transmite  Comisiei  Naţionale,  în decurs de trei zile  de  la
publicare, copiile de pe toate anunţurile privind lichidarea.
    5.2. Pretenţiile  creditorilor şi clienţilor vor fi înregistrate  şi
examinate de către administratorul din oficiu în termen de cincisprezece
zile. Pentru fiecare cerere va fi luată o decizie aparte.
    5.3. Administratorul  din  oficiu examinează, în modul  stabilit  de
Comisia Naţională, plîngerile acţionarilor participantului profesionist,
aflat în curs de lichidare.

     VI. Particularităţile lichidării activităţii participantului
               profesionist pe piaţa valorilor mobiliare

    6.1. La lichidarea activităţii participantului profesionist pe piaţa
valorilor   mobiliare,  administratorul  din  oficiu  este  obligat   să
efectueze  inventarierea  contractelor  în vigoare, încheiate  de  către
participantul  profesionist  în  cadrul activităţii pe  piaţa  valorilor
mobiliare şi, în baza contractelor date, să întocmească lista clienţilor.
    6.2. Administratorul  din  oficiu, în termenul stabilit  de  Comisia
Naţională,  înştiinţează  fiecare  client din  lista  întocmită  conform
pct.6.1.   privind   necesitatea,  în  termen  de   cincisprezece   zile
calendaristice, de:
    * a depune cererea   respectivă  privind  datoriile  participantului
profesionist,   daunele   cauzate  clientului  în   urma   nerespectării
legislaţiei în vigoare;
    * a încheia un contract cu alt participant profesionist.
    6.3. În baza  cererilor depuse, administratorul din oficiu determină
suma  totală  a  datoriilor,  care  urmează a  fi  recuperate  de  către
participantul  profesionist, întru corelarea sumei datoriilor cu mărimea
fondului de garanţie creat.
    6.4. În cazul  cînd fondul de garanţie nu recuperează suma totală  a
datoriilor  participantului  profesionist,  administratorul  din  oficiu
efectuează  inventarierea  şi  evaluarea  patrimoniului  participantului
profesionist, apreciază alternativele de înstrăinare a patrimoniului şi,
în   limitele   necesare  pentru  recuperarea   datoriilor,   efectuează
înstrăinarea lui, în conformitate cu prevederile prezentului Mod.
    6.5. Administratorul din oficiu:
    a) va transmite    toate    documentele,    pe    fiecare    client,
participantului profesionist-succesor sau fostului client nemijlocit;
    b) va prezenta   Comisiei  Naţionale  raportul  privind  recuperarea
tuturor   datoriilor  din  activitatea  supusă  lichidării  şi   privind
transmiterea   documentelor  clienţilor  participantului   profesionist,
activitatea  căruia s-a supus lichidării, altui participant profesionist
sau clientului nemijlocit.
    6.6. În cazul  cînd  fostul client al participantului  profesionist,
activitatea  căruia s-a lichidat, nu a încheiat contractul corespunzător
cu alt participant profesionist, Comisia Naţională
    * desemnează  un alt participant profesionist, căruia i se  transmit
toate documentele fostului client; sau
    * suspendă activitatea  licenţei  acestui participant  profesionist,
pînă  la încheierea contractului menţionat (în cazul cînd fostul  client
este  participant  profesionist, obligat să încheie contract cu  un  alt
participant profesionist). În cazul dat, toate documentele clientului se
păstrează  la  administratorul din oficiu în sediul Comisiei  Naţionale,
pînă la transmiterea lor participantului profesionist-succesor.

                     VII. Evaluarea patrimoniului

    7.1. Administratorul dîn oficiu va lua în custodie toate documentele
privind  activitatea participantului profesionist, inclusiv  documentele
de evidenţă contabilă.
    7.2. În termenele   stabilite   în  Hotărîrea  Comisiei   Naţionale,
administratorul din oficiu:
    a) efectuează  inventarierea activelor participantului  profesionist
şi prezintă Comisiei Naţionale actul de inventariere, pasibil publicării;
    b) efectuează   evaluarea  activelor  participantului  profesionist,
luînd  în  consideraţie rata dobînzii, rata de recuperare  a  activelor,
nivelul   inflaţiei,   costul  menţinerii  activelor   şi   cheltuielile
neprevăzute.  Administratorul din oficiu reieşind din Hotărîrea Comisiei
Naţionale,  va  efectua evaluarea patrimoniului de sine stătător sau  cu
implicarea   experţilor   independenţi  -  specialiştilor  în   domeniul
evaluării patrimoniului, care dispun de licenţa respectivă;
    c) evaluează  alternativele  de  vînzare a patrimoniului,  luînd  în
consideraţie valoarea de piaţă a activelor.
    7.3. Actul de inventariere va conţine următoarele elemente de bază:
    a) evaluarea  tuturor  activelor  la  valoarea lor  de  piaţă  şi  a
datoriilor  existente  ale participantului profesionist (inclusiv  lista
clienţilor cu determinarea sumei totale a datoriilor);
    b) lista creanţelor   înaintate  de  creditori  care  urmează  a  fi
recunoscute  şi  suma acestora, lista creanţelor înaintate de  creditori
care  au  fost  recunoscute, precum şi lista creanţelor care  n-au  fost
recunoscute;
    c) lista cheltuielilor    şi    plăţilor   efectuate   din    numele
participantului profesionist, inclusiv salariile, primele, împrumuturile;
    d) actul cu indicaţia sumelor datoriilor debit şi credit depistate.
    7.4. Evaluarea  patrimoniului va fi efectuată pînă la data expirării
termenului acordat creditorilor pentru înaintarea creanţelor lor.
    7.5 Administratorul   din   oficiu  va  revizui  toată   activitatea
financiară  a participantului profesionist din ultimii doi ani anteriori
procesului  de  lichidare, în scopul de a determina dacă  există  dovada
unor acte de neglijenţă sau ilegale.
    7.6. Dacă administratorul  din oficiu constată că au existat acte de
neglijenţă  sau  ilegale,  acesta este obligat, în decurs de  trei  zile
lucrătoare  de  la data constatării, să notifice Comisia  Naţională,  în
scris, privind concluzia făcută în urma revizuirii.

    VIII. Procedura de înstrăinare a patrimoniului participantului
               profesionist aflat în proces de lichidare

    8.1. În decurs  de  cincisprezece zile lucrătoare de  la  întocmirea
actului  de  inventariere, administratorul din oficiu va întocmi  şi  va
prezenta  Comisiei  Naţionale  spre  aprobare  planul  de  lichidare  şi
distribuire   a   patrimoniului  participantului   profesionist.   Orice
modificare  a condiţiilor din planul prezentat urmează a fi aprobată  de
Comisia Naţională.
    8.2. Planul de lichidare şi distribuire va conţine detaliat modul şi
procedurile  de înstrăinare a activelor participantului profesionist  şi
de   distribuire   ulterioară  a  sumelor  obţinute   din   înstrăinarea
patrimoniului creditorilor şi deţinătorilor de valori mobiliare.
    8.3. Administratorul  din  oficiu  este obligat  să  prezinte  lunar
Comisiei  Naţionale,  conform planului aprobat prin  Hotărîrea  Comisiei
Naţionale, informaţia cu privire la desfăşurarea procedurii de lichidare
a participantului profesionist.
    8.4. Planul de  lichidare  şi distribuire va stabili o  eşalonare  a
datelor  înstrăinării  (realizării)  activelor şi  distribuirii  sumelor
rezultate.
    8.5. Administratorul    din   oficiu   va   comercializa    activele
participantului  profesionist  printr-o procedură  transparentă,  astfel
încît  toate  persoanele (fizice şi juridice) interesate să  poată  face
oferta pentru aceste active.
    8.6. Obligaţiunea  fundamentală a administratorului din oficiu  este
de  a  organiza vînzarea activelor participantului  profesionist  pentru
obţinerea valorii maxime.
    8.7. Comisia   Naţională  va  deschide  în  banca  care   deserveşte
participantul  profesionist un cont pentru depozitarea sumelor provenite
din  lichidare  -  contul bancar pentru lichidare.  Administratorul  din
oficiu  va  exercita  drepturile de operare asupra acestui cont.  Nu  se
permite  depunerea  la  contul respectiv a altor  mijloace,  decît  cele
rezultate în urma înstrăinării patrimoniului.
    8.8. Expunerea  spre vînzare a patrimoniului se va efectua  printr-o
firmă selectată preventiv, care dispune de licenţa respectivă. Expunerea
spre   vînzare   a  valorilor  mobiliare  se  va  efectua  prin   secţia
tranzacţiilor automatizate a Bursei de Valori a Moldovei.
    8.9. Preţul valorilor mobiliare şi al altor bunuri va fi stabilit în
conformitate cu actul de evaluare aprobat de Comisia Naţională.
    8.10. Cu cel  puţin douăzeci şi cinci de zile pînă la expunerea spre
vînzare  a patrimoniului şi valorilor mobiliare, va fi publicat un anunţ
în "Monitorul Oficial al Republicii Moldova" şi ziarul "Capital" privind
ofertele  date  şi,  suplimentar, oferta  privind  realizarea  valorilor
mobiliare  se  va  afişa  pe panoul informativ al  Bursei  de  Valori  a
Moldovei.  Totodată, acţionarilor, ce deţin cel puţin 5 (cinci) la  sută
din  valorile mobiliare plasate sau din cota de participare în capitalul
social  al societăţii şi conducerii societăţii se vor expedia  propuneri
scrise  privind  comercializarea  patrimoniului şi  valorilor  mobiliare
expuse spre vînzare.
    8.11. În caz că patrimoniul, inclusiv valorile mobiliare expuse spre
vînzare nu au fost comercializate la prima licitaţie, se va organiza, în
acelaşi  mod  o licitaţie repetată la un preţ redus cu 20 (douăzeci)  la
sută faţă de cel iniţial.

 IX. Distribuirea patrimoniului rămas după lichidarea participantului
               profesionist la piaţa valorilor mobiliare

    9.1. După ce    va   finaliza   înstrăinarea   tuturor    activelor,
administratorul  din oficiu va începe procesul de distribuire a  sumelor
rezultate  din  lichidare,  în conformitate cu planul  de  lichidare  şi
distribuire.
    Cheltuielile   legate  de  derularea  procedurii  de  înstrăinare  a
patrimoniului  participantului  profesionist vor fi achitate din  sumele
rămase  după achitarea cu creditorii. Devizul de cheltuieli se aprobă de
Comisia Naţională.
    9.2. Modalitatea  şi  rezultatele distribiurii patrimoniului se  vor
publica în ziarul indicat în statutul societăţii.
    9.3. Fiecare   acţionar  sau  participant  al  societăţii  va  primi
extrasele  din  registrele  respective privind  valorile  mobiliare  sau
cotele  de participare primite în rezultatul distribuirii după achitarea
cu   creditorii.   Distribuirea   mijloacelor  băneşti   rezultate   din
comercializarea  activelor se va efectua prin intermediul filialelor BCA
"Banca  de  Economii a Moldovei" prin deschiderea  conturilor  personale
pentru fiecare acţionar sau participant al societăţii.
    9.4. După distribuirea   tuturor   activelor   ale   participantului
profesionist,  aflat  în curs de lichidare, administratorul  din  oficiu
prezintă  Comisiei Naţionale un raport general la care anexează darea de
seamă  şi originalul licenţei cu dreptul de activitate profesionistă  pe
piaţa  valorilor  mobiliare,  eliberate anterior  de  Comisia  Naţională
participantului profesionist respectiv.
    9.5. În cazul  reorganizării activităţii agentului economic  conform
Hotărîrii  Comisiei  Naţionale - pentru activitatea în alte domenii  ale
economiei  naţionale,  patrimoniului rămas după satisfacerea  creanţelor
clienţilor  şi  creditorilor rămîne la dispoziţia agentului economic  şi
prevederile pct.10.1. nu se aplică.

                         X.Măsurile definitive

    10.1. După aprobarea   de  către  Comisia  Naţională  a   raportului
general, administratorul din oficiu:
    * va informa  banca care deserveşte participantul profesionist supus
lichidării privind necesitatea închiderii contului de decontare şi altor
conturi ale participantului profesionist;
    * va perfecta  declaraţia şi va depune documentele necesare  privind
predarea codului fiscal la Inspectoratul Fiscal Principal de Stat;
    * va preda ştampila     participantului    profesionist    organelor
respective,  cu solicitarea documentului ce va confirma faptul  predării
ei;
    * va solicita  de la Fondul Social şi Inspectoratul Fiscal Principal
de Stat certificatele privind lipsa datoriilor;
    * va prezenta   Comisiei   Naţionale  documentele  necesare   pentru
excluderea   participantului   profesionist  din  Registrele   de   stat
respective.
    10.2. În decurs  de trei zile de la aprobarea raportului,  prezentat
de  administratorul dîn oficiu, privind rezultatele lichidării,  Comisia
Naţională  efectuează  modificări în Registrele respective (exclude  din
Registrul  participanţilor  profesionişti la piaţa  valorilor  mobiliare
participantul  profesionist  lichidat,  iar  din Registrul  de  stat  al
hîrtiilor  de valoare - acţiunile participantului profesionist, în cazul
că este societate pe acţiuni).
    10.3. În termen de zece zile din momentul adoptării de către Comisia
Naţională  a  Hotărîrii privind excluderea participantului  profesionist
din  Registrele  de  stat respective, administratorul din oficiu  va  fi
eliberat   de  orice  obligaţie  legată  de  lichidarea  participantului
profesionist.
    10.4. Administratorul   din   oficiu  va  transmite  registrele   de
evidenţă, registrul acţionarilor, toate documentele ce ţin de lichidarea
participantului  profesionist  şi alte documente la Arhiva  Naţională  a
Republicii Moldova.
    10.5. Administratorul  din  oficiu  nu  este în  drept  să  prezinte
documentele pentru efectuarea înscrierilor respective privind lichidarea
în  Registrul  de  stat  al comerţului pînă  la  aprobarea  rezultatelor
lichidării de către Comisia Naţională.