MINISTERUL FINANŢELOR
                 Ordin despre aprobarea Regulamentului
          privind modul de elaborare, aprobare şi modificare
        a repartizărilor pe luni a veniturilor şi cheltuielilor
            bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale

                       Nr.13  din  13.02.2004

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.91-95/205 din 11.06.2004

                                * * *

    Întru realizarea  art.25  şi  art.27  din  Legea  nr.397-XV  din  16
octombrie 2003 privind finanţele publice locale,

                                ORDON:

    Se aprobă Regulamentul  privind  modul  de  elaborare,  aprobare  şi
modificare  a  repartizărilor  pe luni a  veniturilor  şi  cheltuielilor
bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale (se anexează pe ____ foi).

    MINISTRUL
    FINANŢELOR                                  Zinaida GRECIANÎI

    Chişinău, 13 februarie 2004.
    Nr.13.

                                                  Aprobat
                                     prin ordinul Ministerului Finanţelor
                                     nr.13 din 13 februarie 2004

                             REGULAMENTUL
         privind modul de elaborare, aprobare şi modificare a
    repartizărilor pe luni a veniturilor şi cheltuielilor bugetelor
                 unităţilor administrativ-teritoriale

                        I. Dispoziţii generale

    1. Regulamentul privind modul de elaborare, aprobare şi modificare a
repartizărilor   pe  luni  a  veniturilor  şi  cheltuielilor   bugetelor
unităţilor administrativ-teritoriale (în continuare - Regulamentul) este
elaborat  întru realizarea articolelor 25 şi 27 din Legea nr.397-XV  din
16  octombrie 2003 privind finanţele publice locale (Monitorul  Oficial,
19.12.2003,  nr.248-253,  art.996),  şi stabileşte modul  de  elaborare,
aprobare  şi modificare a repartizărilor pe luni a mijloacelor  bugetare
şi speciale a bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale.
    2. Prevederile prezentului Regulament au acţiune asupra executorilor
(ordonatorilor)  de buget care beneficiază de mijloace financiare de  la
bugetul unităţilor administrativ-teritoriale.
    3. În sensul   prezentului  Regulament  sînt  utilizate  următoarele
noţiuni:
    Alocaţie - mijloace  aprobate în bugetele de toate nivelurile pentru
efectuarea  cheltuielilor de către executorii (ordonatorii) de buget, cu
respectarea dispoziţiilor legale.
    Executor (ordonator)   de   buget   -  conducător   al   autorităţii
(instituţiei)  publice, împuternicit cu dreptul de a efectua  cheltuieli
în conformitate cu alocaţiile aprobate.
    Executor (ordonator)  principal de buget - repartizează  alocaţiile,
aprobate  în  bugetul respectiv, pe unităţile subordonate în  raport  cu
sarcinile   acestora,   cuprinse   în  buget,   şi   aprobă   efectuarea
cheltuielilor din bugetul respectiv, cu respectarea dispoziţiilor legale.
    Executor (ordonator)   secundar   de  buget  -   aprobă   efectuarea
cheltuielilor din bugetul propriu cu respectarea dispoziţiilor legale şi
repartizează  alocaţiile bugetare aprobate pe unităţile subordonate  ale
căror conducători sînt ordonatori terţiari de buget.
    Executor (ordonator)   terţiar  de  buget  -  utilizează  alocaţiile
bugetare,   ce   le-au  fost  repartizate,  numai  pentru   necesităţile
unităţilor  pe  care  le  conduc,  potrivit  prevederilor  din  bugetele
aprobate şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale.
    Subdiviziune  financiară  a  unităţii  administrativ-teritoriale  de
nivelul întîi (sate (comune), oraşe (municipii) cu excepţia municipiului
Bălţi) - contabil-şef şi specialiştii din subordinea acestuia din cadrul
primăriei.
    Direcţia generală  finanţe  -  direcţiile generale  de  finanţe  ale
unităţilor  administrativ-teritoriale  de nivelul al doilea şi  direcţia
economico-financiară a municipiului Bălţi;
    Cifrul - indice  ce  indică  includerea  (sau nu)  în  plan  a  unor
modificări:
    cifrul "0" - cu includerea în plan;
    cifrul "1" - fără includerea în plan.
    Sursa - indice care indică din ce sursă se vor finanţa cheltuielile:
    sursa "0" - cheltuielile   se  efectuează  din  contul   alocaţiilor
aprobate (precizate) în bugetul respectiv;
    sursa "1" - cheltuielile   se  efectuează  din  contul  fondului  de
rezervă al Guvernului;
    sursa "2" - cheltuielile   se  efectuează  din  contul  fondului  de
rezervă  al unităţii administrativ-teritoriale, aprobat în  conformitate
cu prevederile articolului 18 din Legea privind finanţele publice locale.
    4. Documentele utilizate:
    Repartizarea generală a bugetului unităţii administrativ-teritoriale
- forma 11 (anexa nr.1 la prezentul regulament) - este divizarea pe luni
a   veniturilor  şi  cheltuielilor  aprobate  în  buget,  a  deficitului
(excedentului)  şi  surselor pentru finanţare a deficitului  (utilizarea
excedentului) bugetului unităţii administrativ-teritoriale.
    Repartizarea    pe   luni   a   cheltuielilor   bugetului   unităţii
administrativ-teritoriale  (plan de finanţare) - forma 12 (anexa nr.2 la
prezentul  regulament)  -  alocaţii anuale aprobate  iniţial  în  buget,
repartizate  pe  luni, care permite formarea conturilor trezoreriale  şi
efectuarea cheltuielilor pentru perioada respectivă.
    Repartizarea  pe  luni  a veniturilor şi cheltuielilor  pe  mijloace
speciale  - forma 13 (anexa nr.3 la prezentul regulament) - divizarea pe
luni  a  veniturilor (aprobate în buget) preconizate spre încasare,  din
executarea lucrărilor, prestarea serviciilor sau din desfăşurarea contra
plată  a  altor  activităţi  şi repartizarea  pe  luni  a  cheltuielilor
efectuate din mijloacele speciale.
    Modificarea repartizării  pe  luni a veniturilor bugetului  unităţii
administrativ-teritoriale   -   forma  21  (anexa  nr.4   la   prezentul
regulament)  - modificarea veniturilor aprobate pe luni (în forma 11  la
partea  de  venituri),  în  baza deciziei  autorităţii  deliberative  şi
reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale, în urma modificării
bazei fiscale conform prevederilor legale.
    Modificarea repartizării  pe luni a cheltuielilor - forma 22  (anexa
nr.5  la  prezentul regulament) - modificarea cheltuielilor aprobate  în
buget  şi  repartizate pe luni (forma 12), în baza deciziei  autorităţii
deliberative  şi reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale, în
urma  diminuării  sau  majorării necesităţii de cheltuieli  aprobate  în
buget sau apariţiei necesităţii efectuării unor cheltuieli neaprobate în
buget   (în  limitele  prevederilor  legale)  şi,  după  caz,  în   baza
dispoziţiilor  executorilor (ordonatorilor) principali şi/sau  secundari
de  buget  (cu acordul sau încunoştinţarea executorilor  (ordonatorilor)
terţiari de buget).
    Modificarea repartizării  pe luni a veniturilor şi cheltuielilor  pe
mijloace  speciale  -  forma 23 (anexa nr.6 la prezentul  regulament)  -
modificarea  repartizării  pe  luni a veniturilor  şi  cheltuielilor  pe
mijloace  speciale  aprobate  (forma 13), în baza  deciziei  autorităţii
deliberative  şi  reprezentative  a  unităţii  administrativ-teritoriale
(atît  la  partea de venituri, cît şi la partea de cheltuieli) şi,  după
caz,  în  baza  dispoziţiilor  executorilor  (ordonatorilor)  principali
şi/sau  secundari de buget (cu acordul sau încunoştinţarea  executorilor
(ordonatorilor) terţiari de buget).
    Totalizarea repartizării    pe    luni    a    bugetului    unităţii
administrativ-teritoriale   -   forma  1B  (anexa  nr.7   la   prezentul
regulament),    Repartizarea    pe    luni    a    bugetului    unităţii
administrativ-teritoriale  -  forma  2B (anexa nr.8),  Bugetul  unităţii
administrativ-teritoriale  pe tipuri de bugete - forma 3B (anexa  nr.9),
Repartizarea  pe luni a bugetului unităţii administrativ-teritoriale  pe
niveluri  de bugete şi executori (ordonatori) de buget - forma 4T (anexa
nr.10)   -  formele  generalizatoare  (de  ieşire)  întocmite  în   baza
repartizărilor   pe  luni  a  veniturilor  şi  cheltuielilor   bugetelor
unităţilor  administrativ-teritoriale,  a deficitului (excedentului)  şi
surselor pentru finanţare a deficitului (utilizarea excedentului).

           II. Elaborarea repartizării generale a bugetului
                  unităţii administrativ-teritoriale

    5. În conformitate  cu prevederile articolului 25 din Legea  privind
finanţele publice locale:
    5.1 Subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de
nivelul întîi după aprobarea bugetului local pe anul viitor:
    - întocmeşte repartizarea pe luni a veniturilor aprobate în buget;
    - solicită de  la  instituţiile finanţate de la buget, propuneri  de
repartizare   pe   luni  a  cheltuielilor  aprobate  pentru   instituţia
respectivă;
    - solicită de   la  instituţiile  publice  repartizarea  pe  luni  a
veniturilor  provenite din executarea lucrărilor, prestarea  serviciilor
sau  din desfăşurarea contra plată a altor activităţi şi a cheltuielilor
din contul acestor mijloace;
    - totalizează  repartizarea  pe luni a veniturilor şi  cheltuielilor
bugetului local.
    5.2 Direcţia  generală  finanţe  după aprobarea  bugetului  raional,
bugetului  municipal  Bălţi, bugetului municipal Chişinău  şi  bugetului
central  al  unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special  pe
anul viitor:
    - întocmeşte  repartizarea pe luni a veniturilor aprobate în bugetul
respectiv;
    - solicită de  la  instituţiile finanţate de la  bugetul  respectiv,
propuneri  de  repartizare  pe  luni  a  cheltuielilor  aprobate  pentru
instituţia respectivă;
    - solicită de   la  instituţiile  publice  repartizarea  pe  luni  a
veniturilor  provenite din executarea lucrărilor, prestarea  serviciilor
sau  din desfăşurarea contra plată a altor activităţi şi a cheltuielilor
din contul acestor mijloace;
    - repartizează  pe luni transferurile la bugetele locale,  prevăzute
pentru  bugetele  unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul  întîi
din  componenţa raionului, municipiului Bălţi, municipiului Chişinău sau
a unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special;
    - totalizează  repartizarea  pe luni a veniturilor şi  cheltuielilor
bugetului   raional,  bugetului  municipal  Bălţi,  bugetului  municipal
Chişinău şi bugetului central al unităţii teritoriale autonome cu statut
juridic special;
    - totalizează  repartizarea  pe luni a veniturilor şi  cheltuielilor
bugetului    raionului,   bugetului   municipiului   Bălţi,    bugetului
municipiului  Chişinău  şi  bugetului unităţii teritoriale  autonome  cu
statut  juridic special, a deficitului (excedentului) şi surselor pentru
finanţare  a deficitului (utilizarea excedentului) şi o depune pînă la 1
ianuarie la Ministerul Finanţelor.
    6. Repartizarea  pe  luni a veniturilor şi  cheltuielilor  bugetelor
unităţilor  administrativ-teritoriale,  precum şi  modificările  acestor
repartizări  se  întocmesc  în  conformitate  cu  Clasificaţia  bugetară
(aprobată prin hotărîrea Parlamentului nr.969-XIII din 24 iulie 1996).
    Elaborarea repartizării  pe luni a veniturilor bugetelor  unităţilor
administrativ-teritoriale
    7. Repartizarea   pe   luni  a  veniturilor  aprobate  în   bugetele
unităţilor  administrativ-teritoriale de diferite niveluri se efectuează
ţinînd cont de:
    7.1 Termenii  de  încasare (plată) a impozitelor, taxelor  şi  altor
plăţi prevăzute de legislaţie.
    7.2 Informaţii   despre  veniturile  încasate,  inclusiv  pe  tipuri
(surse) de venituri în perioada precedentă (în anul/anii trecut/ţi, luna
respectivă a anului trecut).
    7.3 Decizia consiliului local privind cotele impozitului pe bunurile
imobiliare   (funciar   şi  imobil),  stabilite   conform   prevederilor
alineatului  (3)  articolului 4 din Legea nr.1056-XIV din 16 iunie  2000
pentru  punerea  în aplicare a Titlului VI din Codul  fiscal  (Monitorul
Oficial, 12.10.2000, nr.127-129, art.886).
    7.4 Decizia consiliului  local  privind stabilirea taxei  locale,  a
cotelor,  a  modului şi a termenilor de colectare a taxelor în  unitatea
administrativ-teritorială  respectivă,  în conformitate  cu  prevederile
Legii  nr.186-XIII  din 19 iulie 1994 privind taxele  locale  (Monitorul
Oficial, 06.10.1994, nr.8, art.68).
    7.5 Sumele mijloacelor  speciale, preconizate spre încasare de către
fiecare   instituţie  publică,  din  executarea  lucrărilor,   prestarea
serviciilor sau din alte activităţi desfăşurate contra plată şi tarifele
pentru aceste lucrări şi servicii aprobate în buget.
    7.6 Normativele defalcărilor de la veniturile generale de stat şi de
la  impozitul  pe bunurile imobiliare aprobate prin decizia  autorităţii
deliberative  şi reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale  de
nivelul   al   doilea   sau  a  municipiului   Bălţi   pentru   unitatea
administrativ-teritorială respectivă de nivelul întîi.
    7.7 Informaţia   serviciului   cadastral  referitoare  la   bunurile
imobiliare  (terenurile, suprafaţa lor, proprietarul, obiectele aferente
lui,  construcţii, apartamente, ş.a.) conform hotărîrii Guvernului nr.58
din 24 ianuarie 2001 "Cu privire la furnizarea şi conţinutul informaţiei
cadastrale".
    7.8 Registrele   de   evidenţă  a  contribuabililor   amplasaţi   pe
teritoriul  unităţii  administrativ-teritoriale şi a obligaţiunilor  lor
fiscale (a persoanelor fizice, gospodăriilor ţărăneşti, evidenţa taxelor
locale),  întocmite în conformitate cu prevederile hotărîrii  Guvernului
nr.998  din 20 august 2003 "Privind activitatea serviciului de colectare
a  impozitelor  şi  taxelor  locale  din  cadrul  primăriei"  (Monitorul
Oficial, 05.09.2003, nr.191-195, art.1059).
    8. Subdiviziunea  financiară a unităţii administrativ-teritoriale de
nivelul   întîi,  direcţia  generală  finanţe  întocmeşte   repartizarea
veniturilor  bugetului  unităţii administrativ-teritoriale pe tipuri  de
venituri,  îndeplinind  forma  11,  repartizarea  generală  a  bugetului
unităţii administrativ-teritoriale la partea de venituri.
    9. Repartizarea  pe  luni  a  veniturilor  obţinute  din  executarea
lucrărilor,  prestarea serviciilor sau desfăşurarea contra plată a altor
activităţi  (mijloace speciale) se întocmeşte pe fiecare tip separat  şi
se   înscriu  în  forma  13  "Repartizarea  pe  luni  a  veniturilor  şi
cheltuielilor  pe  mijloace  speciale", în conformitate  cu  prevederile
ordinului  Ministerului  Finanţelor  nr.43 din 11  aprilie  2001  despre
aprobarea  Regulamentului  cu  privire la mijloacele  extrabugetare  ale
instituţiilor publice (Monitorul Oficial, 17.05.2001, nr.52-54, art.149)
şi a sumelor aprobate în devizele de cheltuieli pentru anul respectiv.
    Elaborarea repartizării pe luni a cheltuielilor bugetelor unităţilor
administrativ-teritoriale
    10. În termen   de   5  zile  de  la  aprobarea   bugetului   local,
subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul
întîi  solicită de la toate instituţiile publice finanţate de la bugetul
local propuneri de repartizare pe luni a cheltuielilor aprobate în buget
pentru   instituţia  respectivă  şi  a  veniturilor  ei  provenite   din
executarea lucrărilor, prestarea serviciilor sau din desfăşurarea contra
plata a altor activităţi şi generalizează propunerile primite.
    În termen de   10   zile   de  la   aprobarea   bugetului   unităţii
administrativ-teritoriale  de nivelul al doilea şi a bugetului municipal
Bălţi,  direcţia  generală  finanţe solicită de  la  toate  instituţiile
publice,  finanţate  de  la bugetul  unităţii  administrativ-teritoriale
propuneri  de  repartizare  pe  luni  a  cheltuielilor  aprobate  pentru
instituţia  respectivă, precum şi a cheltuielilor din contul mijloacelor
speciale.
    11. Subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de
nivelul  întîi,  direcţia  generală finanţe după  prezentarea  de  către
executorii   (ordonatorii)   de  buget  a  repartizărilor  pe   luni   a
cheltuielilor  pe instituţii publice, alte acţiuni şi activităţi (fondul
de  rezervă)  pe articole şi alineate, verifică legalitatea acestora  şi
încadrarea repartizărilor date în limita alocaţiilor aprobate în bugetul
respectiv.
    12. La întocmirea  repartizării  pe luni a cheltuielilor se va  ţine
cont de:
    12.1. Decizia  autorităţii  deliberative şi  reprezentative  privind
examinarea  şi  aprobarea bugetului  unităţii  administrativ-teritoriale
respective:
    - cheltuielile, structura şi destinaţia lor;
    - efectivul-limită  a statelor de personal din instituţiile  publice
finanţate de la buget;
    - cuantumul fondului de rezervă;
    - cheltuielile prioritare ale bugetului.
    12.2. Schemele  de încadrare (statele de personal) aprobate pe  anul
respectiv pe fiecare instituţie.
    12.3. Graficul concediilor angajaţilor instituţiilor finanţate de la
bugetele  unităţilor  administrativ-teritoriale,  precum  şi  specificul
activităţii  instituţiei.  Plata concedialelor se va include  în  lunile
plecării  în  concediu  a angajaţilor, luînd în  consideraţie  şi  plata
ajutoarelor  materiale  în conformitate cu prevederile legale,  care  de
regulă se acordă la plecarea în concediu a angajatului.
    12.4. Numărul  elevilor  din  instituţiile de învăţămînt,  care  vor
beneficia de dejunul cald gratuit;
    12.5. Numărul  copiilor  înmatriculaţi în  instituţiile  preşcolare,
precum  şi  copiilor  (datele statistice) care vor fi  înmatriculaţi  în
instituţiile preşcolare la 1 septembrie a anului în curs;
    12.6. Unităţile  sezoniere din instituţiile publice finanţate de  la
buget.
    13. Repartizarea  alocaţiilor pentru remunerarea muncii, contribuţii
de  asigurări  sociale  de stat obligatorii şi a primelor  de  asigurare
obligatorie  de  asistenţă  medicală  pentru angajaţi, se  va  face,  de
regulă,  reieşind din necesarul de mijloace, calculat integral pentru un
an,  creînd  condiţii  analogice de achitare a salariilor  pentru  toate
instituţiile,  avînd  în vedere ca achitarea salariului în  instituţiile
din subordine pentru o lună anumită să se efectueze concomitent.
    14. În scopul eficientizării utilizării mijloacelor bugetare, pentru
asigurarea  instituţiilor  cu  cărbune şi păcură  pentru  activitate  în
sezonul  de  toamnă-iarnă, mijloacele pentru procurarea  combustibilului
respectiv  se  vor prevedea în lunile care anticipează sezonul rece  (de
regulă în lunile de vară).
    15. Repartizarea  pe  luni  a cheltuielilor ce se  vor  efectua  din
contul  mijloacelor  speciale  se  înscriu în forma  13  pentru  fiecare
instituţie respectivă (executor (ordonator) de buget).
    16. Pentru bugetele  locale, direcţia generală finanţe întocmeşte şi
transmite  repartizarea pe luni a transferurilor din fondul de susţinere
financiară a unităţilor administrativ-teritoriale şi a transferurilor cu
destinaţie  specială (conform alin.(3) art.8 din Legea privind finanţele
publice  locale)  aprobate  prin  decizia  autorităţii  deliberative  şi
reprezentative a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea
şi  a  municipiului  Bălţi,  care se înscriu în forma 11  în  partea  de
venituri a bugetului local.
    La repartizarea  transferurilor din fondul de susţinere financiară a
unităţilor administrativ-teritoriale se va ţine cont de suma veniturilor
ce   se   preconizează  spre  încasare  în  luna  respectivă   şi   suma
cheltuielilor ce urmează a fi suportată în aceiaşi lună de către bugetul
local,  precum  şi  de  suma  transferurilor  din  fondul  de  susţinere
financiară  a  teritoriilor planificate în bugetul de stat,  aprobat  pe
luna  respectivă  pentru bugetul unităţii  administrativ-teritoriale  de
nivelul  al  doilea  şi  pentru  bugetul  municipal  Bălţi  şi/sau  suma
veniturilor preconizate pentru încasare în acest buget.
    17. În cazul  angajării împrumuturilor pe termen lung (articolul  14
din  Legea privind finanţele publice locale) la întocmirea  repartizării
pe  luni  a veniturilor şi cheltuielilor se va ţine cont de termenii  de
rambursare  a  împrumutului,  conform  clauzelor  contractului  încheiat
dintre  autoritatea  publică  şi  creditor.  În  lunile  de  achitare  a
împrumutului  menţionat  se  va planifica excedent bugetar, care  va  fi
utilizat  pentru  rambursarea  acestuia (a sumei de bază,  precum  şi  a
dobînzii aferente, calculate pentru perioada în cauză).
    18. În caz de  decalaj  de casă, creat în unele luni ale anului,  în
legătură  cu  intrarea  neregulată a veniturilor  la  buget,  balansarea
bugetelor  locale se va efectua din contul împrumuturilor contractate de
la  bugetele unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al  doilea,
iar balansarea bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul
al  doilea  şi  municipiului  Bălţi - din contul  împrumuturilor  de  la
instituţiile  bancare  şi alţi creditori, sau de la bugetul de stat,  cu
termenul de rambursare în acelaşi an.

        III. Aprobarea repartizărilor pe luni a veniturilor şi
                    cheltuielilor bugetelor locale
            (sate (comune), oraşe (municipii), cu excepţia
                          municipiului Bălţi)

    19. Repartizarea  pe  luni  a cheltuielilor pe  fiecare  instituţie,
forma  12  şi  repartizarea pe luni a veniturilor  şi  cheltuielilor  pe
mijloace  speciale,  forma  13, se întocmesc în patru  exemplare  şi  se
aprobă  de  către executorul (ordonatorul) principal de buget  (primarul
satului   (comunei),  oraşului  (municipiului))  pînă  la  data  de   20
decembrie,  în conformitate cu prevederile alin.(2), articolului 25  din
Legea privind finanţele publice locale.
    20. Totodată,  în acelaşi termen subdiviziunea financiară a unităţii
administrativ-teritoriale   de   nivelul  întîi   generalizează   aceste
repartizări  şi  întocmeşte forma 11 în trei exemplare, care la  fel  se
aprobă de către executorul (ordonatorul) principal de buget (primarul).
    21. În termen  de  pînă  la  25 decembrie  autoritatea  executivă  a
unităţii  administrativ-teritoriale  de nivelul întîi  remite  direcţiei
generale  finanţe, repartizările pe luni a veniturilor şi  cheltuielilor
bugetului local (formele 11, 12, 13) pentru înregistrarea şi verificarea
corectitudinii  îndeplinirii  lor,  care apoi se  repartizează  cîte  un
exemplar direcţiei generale finanţe, subdiviziunii financiare a unităţii
administrativ-teritoriale  de nivelul întîi, trezoreriei teritoriale  şi
formele 12 şi 13 - instituţiilor publice respective.

  IV. Aprobarea repartizărilor pe luni a veniturilor şi cheltuielilor
  bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale de nivelul al doilea
                    şi bugetului  municipal  Bălţi
  (bugetelor raionale, bugetului municipal Bălţi, bugetului municipal
   Chişinău şi a bugetului central al UTA cu statut juridic special)

    22. Secţia administrativ-financiară   a   aparatului   preşedintelui
întocmeşte  formele  12  şi 13 (după caz), în  patru  exemplare  separat
pentru  direcţiile  şi  subdiviziunile subordonate  consiliului  raional
(pentru aparatul preşedintelui - în 3 exemplare), care se deservesc prin
secţia  administrativ-financiară  şi care se aprobă de către  executorul
(ordonatorul)  principal de buget (preşedintele raionului) pînă la  data
de 25 decembrie.
    Executorii (ordonatorii)  secundari de buget întocmesc formele 12 şi
formele  13  (după  caz), în patru exemplare, care se aprobă la  fel  de
către  executorul  (ordonatorul) principal de buget pînă la data  de  25
decembrie  şi  executorii  (ordonatorii)  terţiari  de  buget  întocmesc
formele  12  şi  13 (după caz) în cinci exemplare şi care se  aprobă  de
către  executorul (ordonatorul) principal sau secundar de buget pînă  la
data de 23 decembrie.
    Preturile şi     direcţiile    Consiliului    municipal    Chişinău,
Contabilitatea  Primăriei municipiului Chişinău întocmesc formele 12  şi
13  în  trei exemplare care se aprobă de către executorul  (ordonatorul)
principal  de buget (Primarul general al municipiului Chişinău) pînă  la
data de 25 decembrie, iar executorii (ordonatorii) secundari şi terţiari
de buget întocmesc fomele 12 şi 13 în patru exemplare, care se aprobă de
către  executorul  (ordonatorul) principal sau secundar de  buget  (după
caz) pînă la data de 23 decembrie.
    Contabilitatea Primăriei municipiului Bălţi întocmeşte formele 12 şi
13 pentru întreţinerea aparatului primăriei direcţiilor şi secţiilor din
subordinea  consiliului municipal, care se deservesc prin contabilitatea
primăriei  în  trei  exemplare,  care  se  aprobă  de  către  executorul
(ordonatorul) principal de buget (Primarul municipiului Bălţi).
    Direcţiile Consiliului  municipal  Bălţi, care au în  componenţa  sa
subdiviziuni    financiare   (contabilităţi)   (executori   (ordonatori)
secundari  sau  terţiari de buget) întocmesc formele 12 şi 13,  care  se
aprobă de către executorul (ordonatorul) principal sau secundar de buget
după caz, în patru exemplare pînă la data de 23 decembrie.
    Adunarea Populară  a unităţii teritoriale autonome cu statut juridic
special  şi Curtea de Conturi a unităţii respective întocmesc formele 12
şi  13 în trei exemplare, care se aprobă pînă la data de 25 decembrie de
către Adunarea Populară.
    Secţia administrativă a Comitetului executiv al unităţii teritoriale
autonome  cu  statut juridic special întocmeşte formele 12 şi 13  pentru
întreţinerea  autorităţii executive şi a aparatului comitetului executiv
în  trei exemplare şi formele 12 şi 13 separat pentru fiecare instituţie
-  în  4  exemplare  şi  care  se  aprobă  de  către  Başcanul  unităţii
teritoriale autonome cu statut juridic special.
    Direcţiile subordonate  autorităţilor deliberative ale UTA  Găgăuzia
întocmesc  formele  12 şi 13 în trei exemple, care la fel se  aprobă  de
către  Başcanul unităţii teritoriale autonome cu statut juridic  special
pînă la 25 decembrie.
    23. Pînă la aprobare, repartizările pe luni a cheltuielilor, formele
12  şi 13 sînt verificate de către direcţia generală finanţe, care  după
aprobare  sînt  înregistrate  la direcţia generală finanţe  şi  apoi  se
repartizează  executorilor  (ordonatorilor)  de buget  şi  trezoreriilor
teritoriale.
    24. Direcţia  generală  finanţe totalizează repartizările pe luni  a
cheltuielilor  (formele  12),  repartizările pe luni  a  veniturilor  şi
cheltuielilor pe mijloace speciale (formele 13) şi, totodată, întocmeşte
repartizarea  pe  luni a veniturilor bugetului de nivelul al  doilea  şi
bugetului   municipal  Bălţi,  întocmind  forma  11  în  două  exemplare
"Repartizarea  generală a bugetului raional, municipal Bălţi,  municipal
Chişinău,  sau  a bugetului central al unităţii teritoriale autonome  cu
statut   juridic  special",  care  este  aprobată  de  către  executorul
(ordonatorul) principal de buget.
    25. În baza repartizărilor  pe  luni a veniturilor şi  cheltuielilor
bugetelor locale, bugetului raional, municipal Bălţi, municipal Chişinău
şi  bugetului central al unităţii teritoriale autonome cu statut juridic
special   se  întocmesc  totalizări  ale  repartizărilor  pe  luni   ale
veniturilor  şi  cheltuielilor bugetului raionului, municipiului  Bălţi,
municipiului  Chişinău, unităţii teritoriale autonome cu statut  juridic
special, respectiv, conform următoarelor forme de ieşire:
    - totalizarea    repartizării   pe   luni   a   bugetului   unităţii
administrativ-teritoriale,  la  venituri pe capitole şi paragrafe şi  la
cheltuieli pe grupele principale - forma 1B;
    - totalizarea    repartizării   pe   luni   a   bugetului   unităţii
administrativ-teritoriale  la  venituri pe capitole şi paragrafe  şi  la
cheltuieli  pe  grupa  principală, grupa  funcţiei,  tipul  instituţiei,
articol şi alineat - forma 2B;
    - totalizarea bugetului unităţii administrativ-teritoriale pe tipuri
de  bugete - forma  3B,  care se prezintă  Ministerului  Finanţelor,  în
termenii  stabiliţi,  pe  suport de hîrtie,  confirmată  prin  semnătura
şefului direcţiei generale finanţe;
    - totalizarea    repartizării   pe   luni   a   bugetului   unităţii
administrativ-teritoriale   pe   niveluri   de   bugete   şi   executori
(ordonatori)   de  buget  -  forma  4T,  care  se  prezintă  trezoreriei
teritoriale  pe  suport  de  hîrtie confirmată  prin  semnătura  şefului
direcţiei generale finanţe respective, cu anexarea repartizărilor lunare
pe fiecare instituţie (formele 11, 12, 13).

          V. Acţiuni în cazul neaprobării bugetului unităţii
                       administrativ-teritoriale

    26. Dacă pînă   la   începutul  anului  bugetar,  bugetul   unităţii
administrativ-teritoriale   de   nivelul  întîi  nu  a   fost   aprobat,
subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul
întîi  elaborează  forma  12 "Repartizarea pe luni a  cheltuielilor"  în
mărime  de  1/12  parte  din suma cheltuielilor  prevăzute  pentru  anul
bugetar  precedent celui gestionar, pentru fiecare instituţie  (executor
(ordonator)  de  buget)  în  trei exemplare, care  se  aprobă  de  către
executorul (ordonatorul) principal de buget.
    27. După aprobare,  repartizările  menţionate se prezintă  de  către
autoritatea  executivă  a unităţii administrativ-teritoriale de  nivelul
întîi  la direcţia generală finanţe, care le verifică, le  înregistrează
şi  le  repartizează în felul următor: un exemplar la direcţia  generală
finanţe,  un exemplar subdiviziunii financiare respective şi un exemplar
- trezoreriei teritoriale pe suport de hîrtie şi în formă electronică.
    28. În cazul  neaprobării  bugetului  raional,  bugetului  municipal
Bălţi sau Chişinău, a bugetului central al unităţii teritoriale autonome
cu  statut juridic special, se păstrează acelaşi principiu de  finanţare
(expus  în punctul  26), cu elaborarea, aprobarea  formelor  12  conform
modalităţii stipulate în capitolul IV.

 VI. Modificarea repartizărilor pe luni a veniturilor şi cheltuielilor
            bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale

    29. În conformitate  cu prevederile articolului 27 din Legea privind
finanţele  publice  locale,  drept  surse  de  rectificare  a  bugetelor
unităţilor administrativ-teritoriale pot servi:
    a) veniturile  încasate  în buget, în sume ce  depăşesc  prevederile
anuale;
    b) mijloacele primite pe parcursul anului de la bugetul de stat prin
intermediul transferurilor cu destinaţie specială;
    c) soldurile  de  mijloace  băneşti constituite în  urma  executării
bugetului pe anul precedent;
    d) mijloacele împrumutate pe un termen ce depăşeşte un an.
    30. În cazul  cînd în bugetul unităţii administrativ-teritoriale  pe
parcursul  anului se încasează venituri în sume ce depăşesc  prevederile
anuale,  în  baza  deciziei autorităţii deliberative  şi  reprezentative
respective,        subdiviziunea       financiară       a       unităţii
administrativ-teritoriale  de  nivelul întîi, direcţia generală  finanţe
întocmesc  forma  21  "Modificarea repartizării pe  luni  a  veniturilor
bugetului  unităţii administrativ-teritoriale", care se aprobă de  către
executorul (ordonatorul) principal de buget.
    31. Forma 21  pentru  bugetul unităţii administrativ-teritoriale  de
nivelul  întîi  se  întocmeşte  în trei exemplare şi  se  prezintă  spre
verificare  şi  înregistrare la direcţia generală finanţe, care apoi  se
repartizează  cîte un exemplar - direcţiei generale finanţe, trezoreriei
teritoriale, autorităţii executive respective.
    Pentru bugetul  raional, bugetul municipal Bălţi, bugetul  municipal
Chişinău  sau bugetul central al unităţii teritoriale autonome cu statut
juridic  special,  forma  21 se întocmeşte de  către  direcţia  generală
finanţe   în  două  exemplare,  care  se  aprobă  de  către   executorul
(ordonatorul)   principal  de  buget  şi  se  transmite  la   trezoreria
teritorială.
    32. În cazul  cînd a diminuat necesitatea de cheltuieli aprobate  în
buget  sau a apărut necesitatea de efectuare a unor cheltuieli, care  nu
sînt  aprobate  în  buget, autoritatea  deliberativă  şi  reprezentativă
respectivă  adoptă  decizii  de modificare a bugetului, în  baza  căreia
executorii  (ordonatorii) principali şi/sau secundari, terţiari de buget
întocmesc  forma  22  şi,  după caz, forma  23  separat  pentru  fiecare
instituţie în cauză.
    În cazul cînd  modificările se rezumă la redistribuirea  alocaţiilor
aprobate  instituţiei, între articole sau între lunile anului, precum şi
între   instituţiile  din  cadrul  unei  grupe  funcţionale  sau   grupe
principale  de cheltuieli, în dependendenţă cum este structurat  bugetul
aprobat  şi  în  conformitate cu prevederile deciziei  de  aprobare,  se
întocmesc   formele   22   şi  23  în  baza   dispoziţiei   executorului
(ordonatorului) principal şi/sau secundar de buget.
    33. Formele 22  şi  23  se întocmesc în trei exemplare (patru  -  în
cazul  executorului (ordonatorului) terţial de buget) care se aprobă  de
către  executorul (ordonatorul) principal sau secundar de buget (conform
responsabilităţilor)  şi se prezintă spre verificare şi înregistrare  la
direcţia  generală  finanţe,  şi care apoi  sînt  repartizate  direcţiei
generale  finanţe, trezoreriei teritoriale, executorului (ordonatorului)
principal  de buget, instituţiei (executorului (ordonatorului)  secundar
sau terţiar de buget).
    34. Rectificarea  bugetului  unităţii  administrativ-teritoriale  în
cazul  punctelor  29  şi 30 se va efectua numai cu  condiţia  menţinerii
echilibrului bugetar.
    Bugetul poate  fi  deficitar  doar în cazul  rectificării  bugetului
unităţii  administrativ-teritoriale  din  contul surselor  enumerate  în
punctul 29 literele c) şi d).
    35. La completarea formularului 22 "Modificarea repartizării pe luni
a cheltuielilor" se va ţine cont de următoarele particularităţi:
    a) în cazul cînd  se  vor efectua modificări din contul  alocaţiilor
primite  din fondul de rezervă al Guvernului, codul sursei de  acoperire
va fi completat cu cifra 1 (unu), iar în cazul cînd aceste modificări se
vor  efectua  din  fondul  de rezervă  al  autorităţilor  administraţiei
publice  locale,  codul sursei de acoperire va fi completat cu  cifra  2
(doi);
    b) în cazul cînd în legea bugetară anuală şi respectiv în decizia de
aprobare  a bugetului raional, municipal Bălţi şi Chişinău şi central al
unităţii  teritorial-autonome cu statut juridic special, este  stipulată
achitarea   datoriilor  anilor  precedenţi  la  transferuri  din  contul
fondului  de  susţinere financiară a teritoriilor şi/sau transferuri  cu
destinaţie    specială   bugetelor   satelor   (comunelor),    oraşelor,
municipiilor,   din   contul  încasărilor  curente  cu  reflectarea   în
executarea  de casă, în rubrica codul cifrului se va completa cu cifra 1
(unu) fără precizarea planului;
    c) în cazul operării  modificărilor  din contul soldurilor  la  cont
înregistrate  la începutul anului de gestiune în rubrica codul  cifrului
se va completa cu cifra 0 (zero) cu includerea în plan;
    d) în cazul redistribuirii   mijloacelor  bugetare  primite  de   la
bugetul   de   stat,  către  bugetele  satelor   (comunelor),   oraşelor
(municipiilor)  la  îndeplinirea  formelor 21 şi 22 se  păstrează  codul
cifrului  indicat  în  adeverinţa-înştiinţare de decontări  reciproce  a
Ministerului Finanţelor.
    În toate celelalte  cazuri în rubrica codul cifrului se va  completa
cifra 0 (zero) cu includerea în plan.
    36. Modificarea    repartizărilor   pe   luni   a   veniturilor   şi
cheltuielilor  se efectuează pe parcursul lunii gestionare, adică de  la
data de 1 pînă la data de 25 a lunii şi modificările în repartizările pe
lunile precedente nu se acceptă.

                        VII. Dispoziţii finale

    37. Executorii  (ordonatorii) de buget, au obligaţia de a angaja  şi
utiliza   alocaţiile   bugetare   numai  în   limita   prevederilor   şi
destinaţiilor  aprobate, pentru cheltuieli strict legate de  activitatea
instituţiilor  şi  serviciilor  publice  respective  şi  cu  respectarea
dispoziţiilor legale.
    38. În cazul cînd executorul (ordonatorul) de buget n-a prezentat în
termenele  stabilite  repartizarea  lunară în  trezoreriile  teritoriale
responsabilitatea  pentru  achitarea întîrziată a  cheltuielilor  revine
executorilor (ordonatorilor) de buget.
    39. În caz de prezentare a documentelor de plată întru efectuarea de
către  instituţia publică a unor cheltuieli neprevăzute în  repartizarea
pe   luni,  trezoreriile  teritoriale  sînt  autorizate  să  nu  execute
cheltuielile  date,  pînă la operarea modificărilor  corespunzătoare  în
repartizările lunare, în conformitate cu dispoziţiile legale.
                                                  Anexa nr.1
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

                                                       Forma 11

   Verificat:                                 Aprobat:
Seful Direcţiei generale finanţe       Executor (ordonator) principal 
                                       de buget
________________________________       _____________________________________

L.S.  Data  "____"________ 200__        L.S.  Data  "___" ____________ 200__


                                 Repartizarea  generală
                           a bugetului ___________________
                                         pe anul 200__
                                                                     Codurile
                                                                     __________
Unitatea administrativ-teritorială__________________________________|__________|
Trezoreria teritorială______________________________________________|__________|
Executorului (ordonatorului) principal de buget ____________________|__________|
Tipul bugetului ____________________________________________________|__________|
Unit. de masură_____________________________________________________|   lei    |
                                                                    |__________|
---------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |bugeta-|anua|------------------------------------------------
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | C | p |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   | a | a |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   | p | r |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   | i | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   | t | g |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   | o | r |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   | l | a |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   | f |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
----------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
----------------------------------------------------------------------------------
I. Venituri - total  X   X
   inclusiv:         X   X

---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile                      
 Indicatori        |bugeta-|anua|------------------------------------------------ 
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d 
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | grupa |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c 
                   | prin- |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e 
                   | cipa- |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   |  lă   |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   |       |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   |       |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   |       |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |       |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |       |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
II.  Cheltuieli -
     total            X
     inclusiv:        X

III. Deficit(-) /
     Excedent(+)
IV.  Sursele de fi-
     nanţare a  de-
     ficitului -
     total            X
     inclusiv:        X
---------------------------------------------------------------------------------

Contabil-şef al Primăriei             Înregistrat în trezoreria
(Şeful secţiei elaborarea             teritorială
şi administrarea bugetului)                                 
___________ /____________________/    Executor __________  /__________________/
(semnatura)   (numele, prenumele)              (semnatura)  (numele, prenumele)

Data "__ " _____________ 200___       Data "__ "__________________  200__


                                                  Anexa nr.2
                                               Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finantelor
                                             nr.13  din 13.02.2004

                                                       Forma 12

                                                       Aprobat:
                                             Executor (ordonator) principal 
___________________________                  (secundar) de buget
(denumirea unitatii                          ________________________________
administrativ-teritoriale)                      
                                             L.Ş.  Data "___" _________ 200__


                 Repartizarea pe luni a cheltuielilor
                        pe anul 200__  nr. ___

                                                                    Coduri
Executor (ordonator) terţiar de buget                              ____________
(denumirea institutiei bugetare) _________________________________|____________|
Executor (ordonator) secundar de buget____________________________|____________|
Executor (ordonator) principal de buget___________________________|____________|
Tipul bugetului __________________________________________________|____________|
Grupa principală__________________________________________________|____________|
Grupa ____________________________________________________________|____________|
Tipul instituţiei ________________________________________________|____________|
Codul fiscal al instituţiei bugetare______________________________|____________|
Localitatea, telefonul instituţiei bugetare ______________________|____________|
Trezoreria teritorială ___________________________________________|____________|
Contul trezorerial _______________________________________________|____________|
Unitatea de masură _______________________________________________|   lei      |
                                                                  |____________|
--------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |bugeta-|anua|-----------------------------------------------
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | a | a |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   | r | l |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   | t | i |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   | i | n |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   | c | e |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   | o | a |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   | l | t |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   |   |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
---------------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli - total  X    X
      inclusiv:     X    X   
---------------------------------------------------------------------------------

Elaborat:                             Înregistrat în Directia generală finanţe

Executor (ordonator) de buget         Şeful secţiei elaborarea şi administrarea bugetului
___________ /_________________ /      ______________/__________________/
(semnătura) (numele, prenumele)        (semnătura)   (numele, prenumele)

Contabil-şef                          Executor
____________ /________________ /      ___________ /__________________/
 (semnătura) (numele, prenumele)       (semnătura) (numele, prenumele)

Şeful Serviciului Economic  
____________ /________________ /       Data " ___ "__________  200____
(semnătura)  (numele, prenumele)
                                       Înregistrat în trezoreria teritorială
Data "___" __________  200____         Executor 
                                       ____________ /__________________/
                                        (semnătura)  (numele, prenumele)

                                       Data "__ "_____________  200____


                                                  Anexa nr.3
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

______________________________________________
(denumirea unitatii administrativ-teritoriale)         Forma 13

                                                   Aprobat:
                                         Executor(ordonator) principal 
                                         (secundar) de buget___________
                                         L.Ş. Data "__" _________ 200__


               Repartizarea pe luni a veniturilor şi cheltuielilor
                    pe mijloace speciale pe anul 200__ nr. ___
                                                                     Coduri 
                                                                   ____________
Tipul mijloacelor speciale _______________________________________|____________|
Executor (ordonator) terţiar de buget                             |            |
(denumirea instituţiei bugetare) _________________________________|____________|
Executor (ordonator) secundar de buget____________________________|____________|
Executor (ordonator) principal de buget __________________________|____________|
Tipul bugetului __________________________________________________|____________|
Grupa principală _________________________________________________|____________|
Codul fiscal al instituţiei bugetare______________________________|____________|
Localitatea, telefonul instituţiei bugetare ______________________|____________|
Trezoreria teritorială ___________________________________________|____________|
Contul trezorerial _______________________________________________|____________|
Unitatea de masură _______________________________________________|    lei     |
                                                                  |____________|
--------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |bugeta-|anua|-----------------------------------------------
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   |ar-|ali|    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   |ti-|ne-|    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   |col|at |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   |che|che|    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   |ltu|ltu|    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   |ie-|ie-|    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   |li |li |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   |   |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
---------------------------------------------------------------------------------
I. Veniturile anu-   X   X
   lui curent          
   inclusiv:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile                      
 Indicatori        |bugeta-|anua|----------------------------------------------- 
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d 
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   |ar-|ali|    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c 
                   |ti-|ne-|    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e 
                   |col|at |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   |che|che|    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   |ltu|ltu|    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   |ie-|ie-|    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   |li |li |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   |   |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
II.  Cheltuieli -    
     total   
     inclusiv:   

III. Depăşirea ve-
     niturilor 
     asupra  chel-       
     tuielilor        
--------------------------------------------------------------------------------
Elaborat:                             Înregistrat în Directia generală finanţe

Executor (ordonator) de buget         Şeful secţiei elaborarea şi administrarea bugetului
___________ /_________________ /      ______________/__________________/
(semnătura) (numele, prenumele)        (semnătura)   (numele, prenumele)

Contabil-şef                          Executor
____________ /________________ /      ___________ /__________________/
 (semnătura) (numele, prenumele)       (semnătura) (numele, prenumele)

Şeful Serviciului Economic  
____________ /________________ /       Data " ___ "__________  200____
(semnătura)  (numele, prenumele)
                                       Înregistrat în trezoreria teritorială
Data "___" __________  200____         Executor 
                                       ____________ /__________________/
                                        (semnătura)  (numele, prenumele)

                                       Data "__ "_____________  200____



                                                  Anexa nr.4
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

                                                       Forma 21

        Verificat:                                   Aprobat:
Şeful Direcţiei  generale finanţe       Executor (ordonator) principal 
                                        de buget
_________________________________       ______________________________________

L.Ş.  Data  "____"________ 200__        L.Ş.  Data  "___" ____________ 200__


                  Modificarea repartizării pe luni a veniturilor
                       a bugetului _________________________
                                 pe anul 200________
                                                                      Codurile
                                   Nr. Adeverinţei-înştiinţări       __________
                                   a Ministerului Finanţelor________|__________|
                                   Nr. precizării___________________|__________|
Unitatea administrativ-teritorială__________________________________|__________|
Trezoreria teritorială______________________________________________|__________|
Executorului (ordonatorului) principal de buget ____________________|__________|
Tipul bugetului ____________________________________________________|__________|
Unit.de masură______________________________________________________|   lei    |
                                                                    |__________|
--------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |bugeta-|anua|-----------------------------------------------
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | C | p |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   | a | a |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   | p | r |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   | i | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   | t | g |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   | o | r |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   | l | a |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   | f |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
---------------------------------------------------------------------------------
I. Venituri - total  X   X
   inclusiv:         X   X

--------------------------------------------------------------------------------

Contabil-şef al Primariei             Înregistrat în trezoreria
(Şeful secţiei elaborarea             teritorială
şi administrarea bugetului)                                 
___________ /____________________/    Executor ___________ /___________________/
(semnatura)   (numele, prenumele)              (semnatura)  (numele, prenumele)

Data "__ " ____________ 200____       Data "__ "__________________  200____



                                                  Anexa nr.5
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

                                                       Forma 22

                                                   Aprobat:
__________________________________      Executor (ordonator) principal 
(denumirea unităţii administrativ-      (secundar) de buget _____________
      teritoriale)                      L.Ş.  Data  "___"__________ 200__

               Modificarea repartizării pe luni a cheltuielilor
                            pe anul 200__  nr. ___
                                                                      Coduri
                                                                     __________ 
                                   Nr. Adeverinţei-înştiinţări      |          |
                                   a Ministerului Finanţelor________|__________|
                                   Nr. precizării___________________|__________|
                                                              Sursa |__________|
                                                              Cifrul|__________|
Executor (ordonator) tertiar de buget                               |          |
(denumirea instituţiei bugetare) ___________________________________|__________|
Executor (ordonator) secundar de buget _____________________________|__________|
Executor (ordonator) principal de buget ____________________________|__________|
Tipul bugetului ____________________________________________________|__________|
Grupa principală ___________________________________________________|__________|
Grupa_______________________________________________________________|__________|
Tipul instituţiei __________________________________________________|__________|
Codul fiscal al instituţiei bugetare________________________________|__________|
Localitatea, telefonul instituţiei bugetare ________________________|__________|
Trezoreria teritorială _____________________________________________|__________|
Contul trezorerial _________________________________________________|__________|
Unitatea de masură _________________________________________________|    lei   |
                                                                    |__________|

--------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |bugeta-|anua|-----------------------------------------------
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | a | a |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   | r | l |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   | t | i |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   | i | n |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   | c | e |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   | o | a |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   | l | t |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   |   |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
---------------------------------------------------------------------------------
Cheltuieli - total  X    X
      inclusiv:     X    X   

---------------------------------------------------------------------------------
    Elaborat:                         Înregistrat în Directia generală finanţe
Executor (ordonator) de buget         Şeful secţiei elaborarea şi administrarea bugetului
___________ /_________________ /      ______________/__________________/
(semnătura) (numele, prenumele)        (semnătura)   (numele, prenumele)

Contabil-şef                          Executor
____________ /________________ /      ___________ /__________________/
 (semnătura) (numele, prenumele)       (semnătura) (numele, prenumele)

Şeful Serviciului Economic  
____________ /________________ /       Data " ___ "__________  200____
(semnatura)  (numele, prenumele)
                                       Înregistrat în trezoreria teritorială
Data "___" __________  200____         Executor 
                                       ____________ /__________________/
                                        (semnatura)  (numele, prenumele)

                                       Data "__ "_____________  200____


                                                  Anexa nr.6
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

____________________________________              Forma 23
(denumirea unităţii administrativ-      
           teritoriale)                           Aprobat:
                                        Executor (ordonator) principal 
                                        (secundar) de buget________________
                                        L.Ş.  Data "___"_____________ 200__

                 Modificarea pe luni a veniturilor şi cheltuielilor
                     pe mijloace speciale pe anul 200__  nr. ____
                                                                      Coduri
                                                                   ____________ 
Tipul mijloacelor speciale ________________________________Cifrul |____________|
Executor (ordonator) terţiar de buget                             |            |
(denumirea instituţiei bugetare)__________________________________|____________|
Executor (ordonator) secundar de buget____________________________|____________|
Executor (ordonator) principal de buget___________________________|____________|
Tipul bugetului __________________________________________________|____________|
Grupa principală _________________________________________________|____________|
Grupa_____________________________________________________________|____________|
Tipul instituţiei ________________________________________________|____________|
Codul fiscal al instituţiei bugetare______________________________|____________|
Localitatea, telefonul instituţiei bugetare ______________________|____________|
Trezoreria teritorială ___________________________________________|____________|
Contul trezorerial _______________________________________________|____________|
Unitatea de masură _______________________________________________|    lei     |
                                                                  |____________|
--------------------------------------------------------------------------------                   
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |bugeta-|anua|-----------------------------------------------
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | c | p |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   | a | a |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   | p | r |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   | i | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   | t | g |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   | o | r |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   | l | a |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   | f |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
---------------------------------------------------------------------------------
I.Veniturile anului  X   X   
  curent                           
  inclusiv:          X   X   
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile                      
 Indicatori        |bugeta-|anua|------------------------------------------------ 
                   |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d 
                   |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   |ar-|ali|    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c 
                   |ti-|ne-|    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e 
                   |col|at |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   |che|che|    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   |ltu|ltu|    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   |ie-|ie-|    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   |li |li |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |   |   |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11|12
---------------------------------------------------------------------------------
II. Cheltuieli -
    total     
    inclusiv:   
III. Deficit(-)/                   
     Excedent(+)                        
---------------------------------------------------------------------------------

    Elaborat:                         Înregistrat în Directia generală finanţe
Executor (ordonator) de buget         Şeful secţiei elaborarea şi administrarea bugetului
___________ /_________________ /      ____________/__________________/
(semnătura) (numele, prenumele)        (semnătura) (numele, prenumele)

Contabil-şef                          Executor
____________ /________________ /      ___________ /__________________/
 (semnătura) (numele, prenumele)       (semnătura) (numele, prenumele)

Şeful Serviciului Economic  
___________ /_________________ /      Data " ___ "__________  200____
(semnătura)  (numele, prenumele)
                                      Înregistrat în trezoreria teritorială
Data "___" __________  200____        Executor 
                                      ____________ /__________________/
                                       (semnătura) (numele, prenumele)
                                      Data "__ "_______________ 200____


                                                  Anexa nr.7
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

                                                Forma 1B

                            Totalizarea repartizării pe luni
                      a bugetului _______________________________
                                  (raionului, municipiului, UTA)
                                    pe anul 200__
                                                               (lei)
-------------------------------------------------------------------------------
                  |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori       |bugeta-|anua|-----------------------------------------------
                  |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                  |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                  | C | p |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                  | a | a |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                  | p | r |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                  | i | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                  | t | g |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                  | o | r |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                  | l | a |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                  |   | f |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                  |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
--------------------------------------------------------------------------------
      1           | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
--------------------------------------------------------------------------------
I. Venituri -
   total            X   X
   inclusiv:        X   X

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
                  |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori       |bugeta-|anua|------------------------------------------------
                  |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                  |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                  | Grupa |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                  | prin- |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                  | cip.  |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                  |       |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                  |       |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                  |       |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                  |       |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                  |       |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                  |       |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1           |   2   | 3  | 4  | 5 |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14|15
---------------------------------------------------------------------------------
II. Cheltuieli -
    total             X   
    inclusiv:         X   

III. Deficit(-)/           
     Excedent(+)                

IV. Sursele de fi-         
    nanţare a  de-
    ficitului - 
    total             X   
    inclusiv:         X   

---------------------------------------------------------------------------------
    Şeful direcţiei generale finanţe   ____________/____________________
                                        (semnătura) (numele, prenumele)
    Şeful secţiei elaborare şi 
    administrarea bugetului            ____________/____________________
                                       (semnătura)  (numele, prenumele)
    Data "__" ______________200__

                                                  Anexa nr.8
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

                                                Forma 2B

                            Repartizarea pe luni
                  a bugetului ______________________________
                              (raionului, municipiului, UTA)
                                pe anul 200___
                                                                     lei
---------------------------------------------------------------------------------
                  |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori       |bugeta-|anua|-------------------------------------------------
                  |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                  |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                  | C | p |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                  | a | a |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                  | p | r |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                  | i | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                  | t | g |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                  | o | r |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                  | l | a |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                  |   | f |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                  |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1           | 2 | 3 | 4  | 5  | 6 | 7 | 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
---------------------------------------------------------------------------------
I.Venituri - total  X   X   
  inclusiv:         X   X   

------------------------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif. bugetară     |Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |---------------------|anua|-------------------------------------------------
                   |gru-|gru-|ti-| a | a | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   | pa | pa |pul| r | l |    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | p  | f  | i | t | i |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   | r  | u  | n | i | n |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   | i  | n  | s | c | e |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   | n  | c  | t.| o | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   | c. | ţ. |   | l | t |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   |    |    |   |   |   |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   |    |    |   |   |   |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |    |    |   |   |   |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |    |    |   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
------------------------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2  | 3  | 4 | 5 |  6 | 7 | 8  | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16| 17| 18| 19
------------------------------------------------------------------------------------------------
II. Cheltuieli -
    total             X   
    inclusiv:         X   

III.Deficit (-)/          
    Excedent (+)               

IV. Sursele de fi-        
    nanţare a  de-
    ficitului - 
    total                 
    inclusiv:         
-----------------------------------------------------------------------------------------------
    Şeful direcţiei generale finanţe   ____________/______________________
                                        (semnătura)   (numele, prenumele)
    Şeful secţiei elaborare şi 
    administrarea bugetului            ____________/______________________
                                        (semnătura)  (numele, prenumele)
    Data "__"_________________200__


                                                  Anexa nr.9
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

                                                Forma 3B

                  Bugetul________________________________
                          (raionului, municipiului, UTA)
                     pe niveluri de bugete pe anul 200__                lei
--------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif.bugetară|   |      inclusiv pe tipuri de bugete
 Indicatori        |---------------| T |----------------------------------------
                   |capitol|parag. | o |raional, municipal |muni-|oraşe| sate
                   |       |       | t |Bălţi,   municipal |cipii|     |(comune)
                   |       |       | a |Chişinău, central  |     |     |
                   |       |       | l |   UTA Găgăuzia    |     |     |
-------------------+-------+-------+---+-------------------+-----+-----+--------
      1            |   2   |   3   | 4 |        5          |  6  |  7  |   8
-------------------+-------+-------+---+-------------------+-----+-----+--------
I. Venituri - 
   total               X      X   
   inclusiv:           X      X   

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
                   |   Clasif. bugetară   |   |     inclusiv tipuri de
                   |----------------------| T |             bugete
 Indicatori        |gru-|gru-|ti-|ar-|ali-| o |---------------------------------
                   |pa  | pa |pul|ti-|neat| t |raional, municipal|muni-| o |sate
                   |prin|func|in-|col|    | a |Bălţi,  municipal |cipii| r |(co-
                   |ci- |ţio-|st.|   |    | l |Chişinău, central |     | a |mu-
                   |pală|nală|   |   |    |   | UTA Găgăuzia     |     | ş |ne)
                   |    |    |   |   |    |   |                  |     | e |
-------------------+----+----+---+---+----+---+------------------+-----+---+----
         1         | 2  |  3 | 4 | 5 |  6 | 7 |       8          |  9  | 10|  11
-------------------+----+----+---+---+----+---+------------------+-----+---+----
II. Cheltuieli -
    total             X    X   X   X    X
    inclusiv:

    Deficit (-)/   
    Excedent (+)  
    Sursele de fi- 
    nanţare a  de-
    ficitului - 
--------------------------------------------------------------------------------
    Şeful direcţiei generale finanţe   ____________/______________________
                                        (semnătura)  (numele, prenumele)
    Şeful secţiei elaborare şi 
    administrarea bugetului            _____________/_____________________
                                        (semnătura)  (numele, prenumele)

    Data "__" ______________200__

                                                  Anexa nr.10
                                             Aprobat prin ordinul 
                                             Ministrului Finanţelor
                                             din 13.02.2004 nr.13

                                                Forma 4T

                        Repartizarea pe luni a bugetului 
                        ________________________________
                         (raionului, municipiului, UTA)
             pe niveluri de bugete şi executori (ordonatori) de buget
                                 pe anul 200__
                                                                     lei
---------------------------------------------------------------------------------
                  |Clasif.|Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori       |bugeta-|anua|-------------------------------------------------
                  |  ră   | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                  |-------|    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                  | C | p |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                  | a | a |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                  | p | r |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                  | i | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                  | t | g |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                  | o | r |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                  | l | a |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                  |   | f |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                  |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
---------------------------------------------------------------------------------
      1           | 2 | 3 | 4  | 5  |  6 | 7| 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15| 16
---------------------------------------------------------------------------------
I.Venituri - total  X   X   
  inclusiv:         X   X   

---------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------
                   |Clasif. bugetară     |Suma|        inclusiv pe lunile
 Indicatori        |---------------------|anua|-------------------------------------------------
                   |gru-|gru-|ti-| a | a | lă | i  | f | m | a | m | i | i | a | s | o | n | d
                   | pa | pa |pul| r | l |    | a  | e | a | p | a | u | u | u | e | c | o | e 
                   | p  | f  | i | t | i |    | n  | b | r | r | i | n | l | g | p | t | i | c  
                   | r  | u  | n | i | n |    | u  | r | t | i |   | i | i | u | t | o | e | e
                   | i  | n  | s | c | e |    | a  | u | i | l |   | e | e | s | e | m | m | m
                   | n  | c  | t.| o | a |    | r  | a | e | i |   |   |   | t | m | b | b | b
                   | c. | ţ. |   | l | t |    | i  | r |   | e |   |   |   |   | b | r | r | r
                   |    |    |   |   |   |    | e  | i |   |   |   |   |   |   | r | i | i | i
                   |    |    |   |   |   |    |    | e |   |   |   |   |   |   | i | e | e | e
                   |    |    |   |   |   |    |    |   |   |   |   |   |   |   | e |   |   |
                   |    |    |   |   |   |    |01  | 02| 03| 04| 05| 06| 07| 08| 09| 10| 11| 12
------------------------------------------------------------------------------------------------
      1            | 2  |    |   |   |   | 3  | 4  | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10 | 11| 12| 13| 14| 15 
------------------------------------------------------------------------------------------------
II. Cheltuieli - 
    total            X    X    X   X   X   
    inclusiv: 

------------------------------------------------------------------------------------------------
    Şeful direcţiei generale finanţe   ____________/______________________
                                        (semnătura)   (numele, prenumele)
    Şeful secţiei elaborare şi 
    administrarea bugetului            _____________/_____________________
                                        (semnătura)   (numele, prenumele)

    Data "__"_______________200__