O R D I N
privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa
contabilă în instituţiile publice, aprobată prin Ordinul ministrului
finanţelor nr.93 din 19 iulie 2010
nr. 41 din 27.03.2013
Monitorul Oficial nr.75-81/393 din 12.04.2013
* * *
În legătură cu necesitatea reflectării în evidenţa contabilă a unor operaţiuni specifice instituţiilor publice,
ORDON:
În Instrucţiunea “Cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice”, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.93 din 19 iulie 2010, se operează următoarele modificări şi completări.
1. În compartimentul “Planul de conturi al evidenţei contabile privind executarea devizelor de cheltuieli ale instituţiilor bugetare”, denumirea subcontului 066 “Ambalaj” se substituie prin sintagma: “Materiale pentru reparaţie”.
2. În capitolul II “Stocuri de materiale”:
2.1. În punctul 57, cuvîntul “ambalajelor” se substituie prin sintagma “ambalajului de schimb”.
2.2. În punctul 63, alineatele 2 şi 3 se exclud.
2.3. În punctul 74, denumirea subcontului 066 “Ambalaj” se substituie prin sintagma “Materiale pentru reparaţie”.
2.4. În punctul 78, alineatul unu, sintagma “materiale de construcţie pentru reparaţii curente şi capitale” se substituie prin sintagma “ambalajului de schimb”.
2.5. Punctul 81 se modifică şi va avea următorul conţinut:
“81. În subcontul 066 “Materiale pentru reparaţie” se ţine evidenţa materialelor de construcţie pentru reparaţii curente şi capitale, inclusiv a uşilor, geamurilor, balustradelor etc.
Materiale de construcţie se consideră: materialele de silicat (ciment, nisip, pietriş, var, piatră, cărămidă, ţiglă); materiale lemnoase (lemn rotund, cherestea, placaj etc.); piesele din metal (ţinte, piuliţe, şuruburi, articole de fierărie etc.); materialele de tehnică sanitară (robinete, cuplaje, teuri etc.); materiale cu chimicale (vopsea, firnis, carton gudronat etc.) şi alte materiale analogice.
Evidenţa analitică a materialelor de construcţie se ţine după denumirea materialelor, cantitate, valoare şi data procurării pe fişa f.nr.296-a”.
3. În anexa nr.1 “Indicaţii privind modul evidenţei operaţiilor de aprovizionare centralizată cu valori materiale a instituţiilor”:
3.1. În capitolul II. Modul de evidenţă şi reflectare în rapoartele financiare a operaţiilor de aprovizionare centralizată care au loc între beneficiar şi destinatarul încărcăturii, finanţaţi din acelaşi buget:
3.1.1. În punctul 6, alineatul 3, sintagma “sau a ambalajului returnabil” se exclude.
3.1.2. Punctul 8 se exclude.
3.2. În capitolul III. Modul de evidenţă şi reflectare în rapoartele financiare a operaţiilor de aprovizionare centralizată între beneficiar şi destinatarul încărcăturii, finanţaţi din bugete diferite:
3.2.1. În punctul 13:
3.2.1.1. alineatul 3, sintagma “sau a ambalajului utilizat” se exclude.
3.2.1.2. ultimul alineat, sintagma “sau ambalajului folosit” se exclude.
3.2.2. În punctul 14, alineatele 5 – 10 se exclud.
4. În anexa 4 “Corespondenţa subconturilor privind operaţiile contabile de bază” :
4.1. În capitolul I “Mijloace fixe”, punctul 11 se modifică în următoarea redacţie:
11. | Valoarea materialelor rezultate din casarea mijloacelor fixe, | ||
- care urmează să fie comercializate | 063, 064, 066, 067, 069 | 140, 230 | |
- lăsate în dispoziţia instituţiei pentru reparaţie sau alte necesităţi | 063, 064, 066, 067, 069 | 140, 230 |
4.2. În capitolul II “Stocuri de materiale”, punctele 29, 35, 36, 37, 39 şi 41 se modifică în următoarea redacţie:
29. | Înregistrarea utilajului special la preţuri reale, care n-a fost restituit clientului după încheierea temei şi folosit în calitate de: | ||
- mijloace fixe | 013, 016 | 250, 020 | |
- obiecte de mică valoare şi scurtă durată | 071 | 260 | |
- materiale | 060, 063, 066 | 140 | |
35. | Valoarea materialelor şi produselor alimentare intrate în instituţie prin achiziţie de la furnizori | 060-069 | 090, 100, 101, 111, 112,
113, 179, 160, 178, 172 |
36. | Valoarea materialelor şi produselor alimentare transmise spre prelucrare | 084 | 061, 063, 065, 066, 067 |
37. | Valoarea materialelor intrate de la aprovizionare şi prelucrare | 061, 063, 065, 066, 067 | 084 |
39. | Valoarea produselor alimentare şi materialelor consumate | 200, 202, 211,
213, 214, 215 | 060-067, 069 |
41. | Anularea reducerii valorilor materiale, în limitele stabilite, lipsurilor şi pierderilor de la alterare, suportate de instituţie | 140, 143, 230, 231 | 040, 041,
060-067, 069 |
4.3. În capitolul III “Obiecte de mică valoare şi scurtă durată”, punctul 50 se modifică în următoarea redacţie:
50. | Valoarea materialelor provenite din casarea obiectelor de mică valoare şi scurtă durată, lăsate pentru reparaţie şi alte necesităţi gospodăreşti | 063, 064, 066, 067, 069 | 140, 230 |
4.4. În capitolul VIII “Cheltuieli”, punctul 172 se modifică în următoarea redacţie:
172. | Consumul de materiale şi produse alimentare în baza documentelor de cheltuieli | 200, 202, 203, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 218, 219 | 040, 041, 043, 060-067, 069 |
4.5. În capitolul IX “Finanţări”, punctul 178 se modifică în următoarea redacţie:
178. | Anularea sumelor lipsurilor de valori materiale, a datoriilor compromise a căror termen a expirat | 140, 142, 230-232 | 040, 041, 043, 060-067, 069, 170, 178 |
5. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
VICEMINISTRUL FINANŢELOR | Victor BARBĂNEAGRĂ |
Chişinău, 27 martie 2013. | |
Nr.41. |