HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA Despre aprobarea Regulamentului cu privire la Comisia de privatizare a bunurilor întreprinderii agricole Nr.361 din 10.06.93 Monitor nr.6/196 din 30.06.1993 * * *
Abrogat: 19.12.2008
Hotărîrea Guvernului nr.1416 din 11.12.2008
În scopul executării Legii Republicii Moldova din 4 iulie 1991 "Cu privire la privatizare", promovării politicii unice de privatizare a bunurilor întreprinderilor agricole, Guvernul Republicii Moldova hotărăşte: 1. Se aprobă Regulamentul cu privire la Comisia de privatizare a bunurilor întreprinderii agricole (se anexează). 2. Departamentul de Stat pentru Privatizare, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, de comun acord cu organele autoadministării locale, să înfiinţeze comisii de privatizare a bunurilor întreprinderilor agricole. 3. În temeiul hotărîrii Parlamentului Republicii Moldova din 12 martie 1993 nr.1331-XII "Cu privire la măsurile de prevenire a privatizării ilegale" se abrogă hotărîrea Guvernului Republicii Moldova din 22 februarie 1993 nr.92 "Cu privire la organizarea privatizării bunurilor şi realizării reformei în complexul agroindustrial". Prim-viceprim-ministru al Republicii Moldova Nicolae ANDRONATI Aprobat prin hotărîrea Guvernului Republicii Moldova din 10 iunie 1993 nr.361 R E G U L A M E N T U L Cu privire la Comisia de privatizare a bunurilor întreprinderii agricole I. Principii generale 1. Prezentul Regulament determină modul de creare a Comisiei de privatizare a bunurilor întreprinderii agricole (sovhozului, sovhozului-fabrică, colhozului, întreprinderii, asociaţiei intergospodăreşti şi altor unităţi agricole) (în continuare - Comisia) stabileşte funcţiile, drepturile şi relaţiile ei cu Departamentul de Stat pentru Privatizare cu organele de autoadministrare locală, cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi conducerea întreprinderii agricole, bunurile căreia vor fi privatizate. 2. Scopul principal al Comisiei este organizarea practică a întregii activităţii de privatizare a bunurilor întreprinderii agricole. II. Modul de creare a Comisiei şi activitatea ei 3. Comisia este constituită prin Hotărîrea Departamentului de Stat pentru Privatizare şi a organului de autoadministrare locală, de comun acord cu organele teritoriale ale Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi cu conducerea Întreprinderii agricole. În cadrul fiecărei întreprinderi agricole se înfiinţează o comisie aparte. 4. Comisia este formată din 7-15 persoane, în dependenţă de volumul şi caracterul muncii care urmează să fie efectuată, şi include în componenţa sa reprezentanţi ai: agenţiei teritoriale a Departamentului de Stat pentru Privatizare; organului teritorial al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei; organului de autoadministrare locală; băncii care deserveşte întreprinderea (cu acordul conducerii băncii); colectivului întreprinderii. Preşedintele Comisiei este numit şi destituit din funcţie prin dispoziţia comună a Departamentului de Stat pentru Privatizare, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi organul respectiv al autoadministrării locale. 5. Şedinţele Comisiei se convoacă ori de cîte ori este necesar şi sînt deliberative dacă la ele asistă cel puţin 2/3 din membrii ei. Hotărîrile Comisiei se adoptă prin vot deschis prin simpla majoritate de voturi ale celor prezenţi. Hotărîrile Comisiei se consemnează în procesul-verbal respectiv. 6. Divergenţele apărute în cadrul Comisiei se examinează de către Departamentul de Stat pentru Privatizare de comun acor cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi administraţia locală. 7. Din momentul încheierii procesului privatizării, prin hotărîrea organului de autoadministrare locală, Comisia îşi sistează activitatea. 8. În activitatea sa Comisia se călăuzeşte de Legea Republicii Moldova "Cu privire la privatizare", de alte acte legislative ale Republicii Moldova, de actele normative ale Departamentului de Stat pentru Privatizare, Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, ale organelor de autoadministrare locală, precum şi de prezentul Regulament. 9. Comisia îşi organizează activitatea în strînsă colaborare cu comisia funciară din localitatea respectivă. III. Funcţiile şi drepturile Comisiei 10. Funcţiile Comisiei: elaborează planul de privatizare a bunurilor întreprinderii agricole, coordonîndu-l ulterior cu organul de autoadministrare locală, cu organul teritorial al Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, cu colectivul de muncă, şi îl prezintă spre aprobare Departamentului de Stat pentru Privatizare sau agenţiei lui teritoriale; organizează inventarierea şi estimarea valorii bunurilor în termenele stabilite şi în conformitate cu legislaţia în vigoare; analizează indicii tehnico-economici şi situaţia financiară a întreprinderii agricole; elaborează propuneri privind metodologia determinării mărimii cotei patrimoniale a fiecărui participant la privatizare şi le înaintează adunării generale a colectivului de muncă spre examinare, stabileşte mărimea cotei patrimoniale a fiecărui participant la privatizare, predă participanţilor la privatizare şi primăriei patrimoniul întreprinderilor agricole după lichidare în conformitate cu legislaţia;
[Alin.5 completat prin Hot. Guv. nr.854 din 17.09.99] formează propuneri privind reorganizarea întreprinderii agricole în societate pe acţiuni sau în alte forme juridico-organizatorice de gospodărire; pregăteşte materialul informativ privind întreprinderea agricolă supusă privatizării pentru formarea băncii de date a sistemului informativ unic şi pentru publicarea lor în presă; desfăşoară împreună cu administraţia întreprinderii agricole munca de lămurire în problemele privatizării. 11. Comisia are dreptul: să ceară de la administraţia întreprinderii agricole prezentarea informaţiei necesare pentru executarea funcţiilor care îi revin; să atragă în scopul soluţionării anumitor sarcini complexe experţi şi specialişti independenţi; să constituie grupuri de lucru pe subdiviziunile de producţie şi pe anumite direcţii de activitate. 12. Fiecare membru al Comisiei poartă răspundere personală pentru îndeplinirea obligaţiilor puse în seama lui, iar Comisia în întregime - pentru executarea calitativă şi oportună a lucrărilor de privatizare a bunurilor şi reorganizarea întreprinderii agricole. IV. Remunerarea muncii membrilor Comisiei şi regimul ei de muncă 13. Regimul de muncă al Comisiei se stabileşte în fiecare caz concret aparte de către Departamntul de Stat pentru privatizare (agenţia lui teritorială) şi organul de autoadministrare locală, de comun acord cu administraţia întreprinderii agricole. 14. Pentru perioada de activitate a Comisiei membrii ei sînt degrevaţi de obligaţiile lor la locul de lucru de bază, menţinîndu-li-se salariul mediu. 15. Remunerarea experţilor şi specialiştilor independenţi invitaţi se face din contul mijloacelor întreprinderii agricole.