HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA privind mecanismul achiziţiilor publice şi celor din contul împrumuturilor externe Nr.658 din 20.09.95 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.68-69/548 din 07.12.1995 * * *
Abrogat: 31.12.1997 Hotărîrea Guvernului nr.1217 din 31.12.1997 În scopul optimizării mecanismului achiziţiilor publice şi celor efectuate din contul împrumuturilor externe, Guvernul Republicii Moldova hotărăşte: 1. Se instituie în cadrul firmei "Moldova-EXIM" Biroul pentru Asistenţa Proiectelor şi Achiziţiilor Publice (BAPAP). 2. În exerciţiul funcţiilor încredinţate, Biroul pentru Asistenţa Proiectelor şi Achiziţiilor Publice: a) organizează achiziţiile şi procurările de stat; b) asigură eficienţa mecanismului achiziţiilor şi plăţilor din contul împrumuturilor externe, acordă Guvernului, ministerelor, departamentelor, instituţiilor de stat şi agenţilor economici servicii de consulting în vederea implementării acestui mecanismn; c) efectuează, în comun cu Departamentul Relaţii Economice Externe al Ministerului Economiei, cu Ministerul Finanţelor, alte ministere şi departamente interesate şi cu Banca Naţională a Moldovei operaţiunile de rigoare privind achiziţiile, plăţile şi asistenţa tehnică potrivit condiţiilor împrumuturilor externe; d) organizează instruirea consecutivă a specialiştilor din ministere şi instituţiile de stat, implicate în valorificarea împrumuturilor externe; e) administrează şi efectuează toate achiziţiile din numele: - Republicii Moldova - în cazul în care statul este beneficiar sau garant al oricăror împrumuturi sau donaţii dun surse externe; - organizaţiilor private şi independente - în cazul în care ele beneficiază de împrumuturi externe, garantate de către stat; f) asigură desfăşurarea tendrelor internaţionale şi interne; g) preia toate activele şi îşi asumă integral obligaţiunile Unităţii de Coordonare a Proiectului (U.C.P.), instituite prin Dispoziţia Guvernului Moldova nr. 455 din 22 decembrie 1993. 3. Se recomandă firmei "Moldova-EXIM" să prezinte propuneri privind modificarea statutului său în vederea includerii funcţiilor Biroului pentru Asistenţa Proiectelor şi Achiziţiilor Publice. 4. Se aprobă potrivit anexei devizul anual de cheltuieli pentru întreţinerea Biroului nominalizat şi se stabileşte că Ministerul Finanţelor va transfera conform acestui deviz mijloacele necesare pentru finanţarea activităţii lui pe contul firmei "Moldova-EXIM" din sursele grantului olandez nr. 2617-5 MD (NLG). Devizul sus-indicat nu include remunerarea consultanţilor străini. Drepturile, obligaţiunile şi remunerarea consultanţilor străini se reglementează prin contracte separate, încheiate de aceştia cu Guvernul Republicii Moldova. 5. Se statuează că, după primul an de activitate, numitul Birou va fi finanţat din bugetul firmei "Moldova-EXIM", care va percepe în acest scop, pentru asistenţa contractelor de achiziţii în beneficiul statului şi prestarea serviciilor acordate în procesul de valorificare a împrumuturilor externe, un comision aprobat de Ministerul Finanţelor. 6. Firma "Moldova-EXIM" va prezenta lunar Departamentului Relaţii Economice Externe, Ministerului Finanţelor şi Băncii Naţionale a Moldovei raporturi privind situaţia achiziţiilor publice şi a plăţilor efectuate din contul creditelor externe guvernamentale. 7. Ministerul Finanţelor, în comun cu MInisterul Economiei, va elabora în termen de o lună regulamentul provizoriu privind mecanismul achiziţiilor publice. 8. Ministerul Economiei, în comun cu Ministerul Finanţelor, alte ministere şi departamente interesate, va elabora pînă la 31 decembrie 1995 proiectului de lege privind achiziţiile publice. 9. Se abrogă Dispoziţia Guvernului Republicii Moldova nr. 445 din 22 decembrie 1993. PEIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Andrei SANGHELI Chişinău, 20 septembrie 1995. Nr. 658. Contrasemnată: Ministrul economiei V.Bobuţac Ministrul finanţelor V.Chiţan Anexă la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 658 din 20 septembrie 1995 Devizul anual de cheltuieli pentru întreţinerea Biroului pentru Asistenţa Proiectelor şi Achiziţiilor Publice 1. Salarizare personal * 175 000 lei 2. Telecomunicaţii, întreţinerea încăperilor şi echipamentelor aferente, rechizite de oficiu, plata pentru serviciile comunale şi energie electrică 105 000 lei Total 208 000 lei. ______________________ *Fondul de salarizare include şi impozitul pe venit al persoanelor fizice, plătite în Fondul social şi alte vărsăminte obligatorii.