HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
        Despre aprobarea Regulilor de organizare a prepărării şi
   comercializării produselor şi prestării serviciilor în alimentaţia
    publică şi a Regulamentului de clasificare a întreprinderilor de
 alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire

                         Nr.770  din  17.11.95

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.17-18/112 din 21.03.1996

                                * * *

    Pentru a proteja   drepturile   consumatorilor   şi   beneficiarilor
serviciilor prestate de întreprinderile de alimentaţie publică, Guvernul
Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:

    1. Se aprobă  Regulile de organizare a preparării şi comercializării
produselor şi prestării serviciilor în alimentaţia publică (anexa nr. 1).
    Se stabileşte  că numitele Reguli se extind asupra tuturor agenţilor
economici,  ce  desfăşoară  în  sfera  alimentaţiei  publice  activităţi
conform unei licenţe de stat acordate în acest scop.

    2. Întreprinderile  de alimentaţie publică se clasifică, în  funcţie
de  tipul  fiecăreia şi nivelul de servire, pe următoarele categorii  de
încadrare: lux, superioară, I, II, III.

    3. Atribuirea categoriilor lux şi superioară agenţilor economici din
sfera   alimentaţiei  publice  se  efectuează  de  către   Departamentul
Comerţului.
    Încadrarea întreprinderilor de alimentaţie publică în categoriile I,
II  şi  III o efectuează direcţiile (secţiile) de comerţ şi  alimentaţie
publică   ale   primăriilor  municipiilor  Chişinău  şi  Bălţi  şi   ale
comitetelor executive raionale.

    4. Se aprobă  Regulamentul  de  clasificare  a  întreprinderilor  de
alimentaţie  publică  pe categorii de încadrare după nivelul de  servire
(anexa nr. 2).
    Clasificarea întreprinderilor de alementaţie publică pe categorii de
încadrare se efectuează contra plată.
    Mărimea taxei pentru clasificarea pe categorii a întreprinderilor de
alimentaţie  publică este stabilită de Ministerul Economiei în comun  cu
Ministerul  Finanţelor.  Mijloacele obţinute din clasificarea  numitelor
întreprinderi  de către Departamentul Comerţului se varsă la contul  lui
în  bugetul  republican,  în modul stabilit de Ministerul  Economiei  de
comun   acord   cu  Ministerul Finanţelor. Mijloacele  achitate   pentru
clasificarea întreprinderilor de către primăriile municipiilor Chişinău,
Bălţi şi executivele raionale se varsă în bugetele locale respective.

    5. Departamentul  Comerţului,  primăriile municipiilor  Chişinău  şi
Bălţi  şi executivele raionale vor institui comisii pentru  clasificarea
pe categorii a agenţilor economici din sfera alimentaţiei publice şi vor
definitiva  în  termen de trei luni procedura de autorizare  a  acestora
prin certificatele respective, conform prezentei hotărîri.

    6. Departamentului  Comerţului va elabora şi va aproba în termen  de
15   zile  criteriile  de  încadrare  a  tipurilor  întreprinderilor  de
alimentaţie   publică   în  categorii,  precum  şi  cerinţele  de   bază
obligatorii pentru agenţii economici din sfera alimentaţiei publice.

    7. Ministerul  Sănătăţii, în comun cu ministerele şi  departamentele
interesate,  va  elabora şi va aproba pînă la 1 ianuarie  1996  Regulile
sanitare pentru întreprinderile de alimentaţie publică.

    8. Departamentul  Comerţului, de comun acord cu Ministerul Justiţiei
şi  cu alte ministere interesate, va elabora şi va prezenta în termen de
o  lună  Guvernului în modul stabilit modificările şi  completările,  ce
urmează   să  fie  introduse  în  Codul  cu  privire  la  contravenţiile
administrative  vizînd răspunderea materială a persoanelor oficiale şi a
pesoanelor fizice care practică activităţi în sfera alimentaţiei publice
fără certificatul de clasificare a întreprinderii în cauză.


       PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                       Andrei SANGHELI

    Contrasemnează:
        
    Ministrul economiei                         Valeriu Bobuţac


                                                   Anexa nr. 1
                                              la Hotărîrea Guvernului
                                              Republicii Moldova nr. 770
                                              din 17 noiembrie 1995

                            R E G U L I L E
             de organizare a prepărării şi comercializării
             produselor şi prestării serviciilor în alimen-
                             taţia publică

                         I. Dispoziţii generale

    1. Prezentele Reguli stabilesc cerinţele de bază faţă de activitatea
tuturor  agenţilor economici din sfera alimentaţiei publice a Republicii
Moldova   (denumiţi   în  continuare  cu  genericul  "întreprindere   de
alimentaţie   publică"),   indiferent   de  forma  de   proprietate   şi
subordonarea lor departamentală.

    2. Agentul economic  ce  desfăşoară activităţi comerciale  în  sfera
alimentaţiei  publice  este  o întreprindere  autorizată  să  organizeze
prepararea,   comercializarea   şi  consumul  produselor,  prestînd   şi
serviciile aferente profilului său.

    3. Potrivit condiţiilor   licenţei   de  stat,   întreprinderea   de
alimentaţie  publică  prepară  şi comercializează produse  şi  prestează
servicii aferente acestui profil atît în spaţiile sale de comercializare
(servire),  cît şi în afara lor, în locurile şi modalităţile specificate
în statul ei.
    Licenţa de stat este eliberată întreprinderii de alimentaţie publică
după  înregistrarea  ei în modul stabilit, de către primăriile  oraşelor
şi comitetele executive raionale în conformitate cu Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr. 950 din 27 decembrie 1994.

    4. În funcţie  de  sortimentul  articolelor şi  băuturilor  propuse,
complexitatea  prepărării bucatelor, numărul şi calificarea  bucătarilor
şi personalului deservent, dotarea tehnică şi interiorul localului şi de
calitatea   servirii  vizitatorilor,  întreprinderilor  de   alimentaţie
publică  li se conferă tipul adecvat (restaurant, cafenea, bar,  cantină
etc.) şi sînt încadrate în categorii (lux, superioară, I, II şi III).
    Atestarea conformităţii   întreprinderii   cu  tipul  şi   categoria
respectivă   se  efectuează  potrivit  prevederilor  Regulamentului   de
clasificare  a  întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii  de
încadrare după nivelul de servire.

    5. Cerinţele  pe  care  trebuie  să  le  întrunească  încăperile  de
producţie, comerciale şi auxiliare, sistemele de aprovizionare cu apă şi
canalizare,  utilajele şi inventarul sînt stabilite în Regulile sanitare
pentru  întreprinderile  de  alimentaţie publică,  regulile  securităţii
muncii, securităţii antiincendiare şi alte acte normative.

    6. Întreprinderea  de  alimentaţie publică este obligată să pună  la
dispoziţia  consumatorilor, într-o formă clară şi accesibilă, informaţia
autentică necesară, cu indicarea denumirii de firmă, tipului, categoriei
şi   formelor  de  organizare  a  activităţii  sale,  adresei  (sediului
proprietarului),  orelor de program, sortimentului preparatelor culinare
propuse,  să  afişeze  lista  serviciilor  prestate  şi  un  extras  din
prezentele Reguli vizînd drepturile consumatorilor.

    7. Regimul de  lucru  al întreprinderilor de alimentaţie publică  se
stabileşte  prin  decizia organelor administraţiei publice locale şi  se
fixează  în  licenţa  de stat pentru activitatea în  sfera  alimentaţiei
publice.
    Conducerea întreprinderilor  de  alimentaţie publică,  ce  deservesc
elevi,  studenţi, muncitori, stabileşte regimul de lucru al acestora  de
comun   acord  cu  administraţia  instituţiilor  de  învăţămînt  sau   a
unităţilor economice în cauză.
    Orele de program  anunţate urmează să fie respectate cu stricteţe de
către toate întreprinderile, indiferent de forma lor de proprietate.
    În cazul închiderii   unei  întreprinderi  de  alimentaţie   publică
(pentru  efectuarea  măsurilor  sanitare  planice,  reparaţiilor  etc.),
conducerea  ei este obligată să anunţe cu cel puţin o săptămînă  înainte
organelor   administraţiei   publice  locale  şi   consumatorilor   data
închiderii şi termenul staţionării.

    8. Statele tuturor    întreprinderilor   de   alimentaţie   publică,
indiferent  de forma lor de proprietate, se completează cu cadre avînd o
pregătire specială.
    La întreprinderile de categoria lux şi superioară trebuie să lucreze
persoane  de  înaltă  calificare, care cunosc specificul  culinăriei  şi
deservirii din alte state.

             II. Organizarea servirii şi relaţiile reciproce dintre
                 întreprinderile alimentaţiei publice şi consumatori

    9. Formele şi  metodele  de servire a consumatorilor sînt  stabilite
conform cerinţelor faţă de tipul şi categoria întreprinderii.

    10. De regulă,  în restaurante, cafenele şi baruri consumatorii sînt
serviţi în exclusivitate de ospătari.
    În cazul servirii  combinate,  în sala întreprinderii se  creează  o
zonă  de  distribuţie a produselor, unde consumatorii îşi  aleg  singuri
gustările  reci,  băuturile, desertul sau le sînt puse la dispoziţie  de
către  barman (bufetier). Bucatele calde şi băuturile, vinul şi  rachiul
se oferă conform comenzii clientului.

    11. La întreprinderile  de  alimentaţie publică de categoriile  lux,
superioară  şi I (cu excepţia barurilor), în procesul pregătiirii  sălii
pentru primirea vizitatorilor se practică servirea prealabilă a meselor.
    În cantine şi   alte   întreprinderi  de  alimentaţie   publică   cu
autoservire  se practică aranjarea simplă a meselor cu suporturi  pentru
condimente şi şerveţele de hîrtie.

    12. Întreprinderile  în  care clienţii sînt serviţi de  ospătari  au
dreptul  să  limiteze  accesul vizitatorilor cu 30 minute  pînă  la  ora
închiderii,  iar  întreprinderile cu autoservire - cu 15 minute pînă  la
încheierea programului.

    13. În întreprinderile  de  alimentaţie publică se practică  diverse
forme  de  achitare a consumaţiei: prealabilă, după alegerea  bucatelor,
după   servirea   mesei,  autoachitarea.  Formele  de  achitare   pentru
consumaţie  se  stabilesc  în  funcţie de  metoda  servirii,  specificul
contingentului servit, tipul întreprinderii şi specializarea ei.
    La întreprinderile  de  alimentaţie  publică cu  autoservire  şi  în
magazinele (secţiile) culinare consumatorului i se înmînează la achitare
un bon de casă.
    În unităţile  în care servesc ospătarii, achitarea pentru  producţia
comandată se face conform bonului eliberat de ospătar.
    La cantinele   ce   deservesc  contingente  permanente  de   clienţi
(muncitori,  funcţionari,  studenţi,  elevi,  etc.)  poate  fi  folosită
achitarea conform abonamentelor individuale sau de grup.

    14. Concomitent cu achitarea de bază, întreprinderile de alimentaţie
publică  trebuie  să presteze servicii suplimentare, a căror listă  este
individualizată pentru fiecare tip şi categorie de întreprindere.
    Costul serviciilor  suplimentare urmează să fie indicat în meniu sau
în lista de preţuri.
    În holul sălii  de consumaţie, clienţilor li se oferă  posibilitatea
de  a  lua  cunoştinţă de meniu, de listele de preţuri la vinuri  şi  la
prestaţiile suplimentare, stabilite de întreprinderea în cauză.
    În sala de consumaţie  clientul  este  informat în  mod  obligatoriu
despre   costul   bucatelor,  preparatelor,  culinare   şi   băuturilor,
capacitatea  ambalajelor  băuturilor comercializate, preţul unei  sticle
pline,  preţul  a  50  şi  100g din  respectivă  băutură  alcoolică.  În
ospătăriile  ce deservesc contingente permanente de clienţi  (muncitori,
funcţionari,   studenţi,   elevi  etc.)  meniul  mai  fixează   gramajul
producţiei  culinare,  iar în celelalte tipuri de întreprinderi  această
informaţie o oferă, la solicitările clienţilor, personalul deservent.
    La întreprinderile  de categoriile lux şi superioară toate  tipurile
de  tipărituri  de  reclamă (coperte şi inserţii de  meniuri,  liste  de
preţuri  la  vinuri, invitaţii, prospecte etc.) vor fi executate  la  un
înalt nivel artistic.

    15. Întreprinderile   elaborează   autonom  sortimentul   bucatelor,
articolelor, băuturilor, cu respectarea deplină a cerinţelor sanitare şi
tehnologice,   şi   îl  coordonează  cu  organele   teritoriale   pentru
supravegherea sanitaro-epidemiologică.
    Lista bucatelor,  gustărilor, vinurilor şi rachiurilor, indicate  în
meniu  şi în cataloagele de preţuri, va corespunde neapărat prevederilor
categoriei  atribuite  întreprinderii  şi  se va  respecta  întocmai  pe
întreaga perioadă de program a sălii de consumaţie.

    16. Întreprinderile  de alimentaţie publică din cadrul  hotelurilor,
gărilor  feroviare, aerogărilor, din unităţile de muncă şi de instruire,
precum  şi  întreprinderile ce deservesc grupuri social vulnerabile  pot
practica, de rînd cu formele tradiţionale de comercializare a produselor
servirea  dejunurilor, pînzurilor şi cinelor complexe, diversificate  pe
zilele   săptămînii   şi  ţinîndu-se  seama  de  normele  raţionale   şi
particularităţile alimentaţiei acestor grupuri.

    17. Întreprinderile  de  alimentaţie publică sînt datoare  să  ofere
consumatorului   posibilitatea   de  a  verifica  măsura  şi   greutatea
preparatelor  culinare  şi  a  mărfurilor procurate  de  el,  precum  şi
conformitatea  articolului  vîndut  (serviciului prestat)  cu  cerinţele
documentaţiei normative.
    În cazul cînd   sînt  comercializate  preparate  culinare,  prestate
servicii  cu vicii de calitate ori sînt depistate înşelări la cîntar sau
la socotit, întreprinderea este obligată, la opţinerea consumatorului:
    să înlăture gratuit viciile depistate;
    să reducă plata pentru acele preparate culinare (servicii prestate);
    să prepare fără  plată  suplimentară  bucate, produse  de  culinărie
similare (să repete serviciile);
    să recupereze   integral  cheltuielile  consumatorului,  legate   de
procurarea preparatelor culinare (de prestarea serviciilor) necalitative.
    La dorinţa consumatorilor,  în procesul servirii, întreprinderile de
alimentaţie  publică  pot  comercializa  preparate  culinare  finite  şi
mărfuri  din  sortimentul pus în vînzare, inclusiv vin şi rachiu  pentru
consumul la domiciliu, în ambalaj corespunzător.

    18. În cazul  cînd întreprinderea recepţionează o comandă prealabilă
pentru servire, ea trebuie să garanteze executarea acesteia în termenele
stabilite  prin  obligaţiuni reciproce. Totuşi, dacă această comandă  nu
poate  fi  executată din motive ce nu-i pot fi imputate,  întreprinderea
este  obligată  să  asigure  îndeplinirea  ei  întocmai  de  către  altă
întreprindere   de   alimentaţie   publică,  fără  a   leza   interesele
consumatorului  şi  înştiinţînd-l  despre aceasta cu cel  puţin  7  zile
înainte de data convenită.
    În cazul cînd beneficiarul îşi retrage comanda cu mai puţin de 8 ore
pînă  la executarea ei, el este obligat să achite produsele  (mărfurile)
procurate pentru el, care nu mai pot fi vîndute altor consumatori.

                   III. Organizarea prepărării şi comercializării
                        produselor alimentaţiei publice

    19. Întreprinderilor   de   alimentaţie  publică  li  se   interzice
recepţionarea   produselor   alimentare   cu   încălcarea   prevederilor
standardelor de calitate şi marcare, precum şi achiziţionarea produselor
supuse  certificării,  fără documentul respectiv. Agenţii  economici  ce
desfăşoară  activităţi  în sfera alimentaţiei publice încheiate  în  mod
obligatoriu  contracte  pentru  investigarea de  laborator  a  calităţii
materiilor prime recepţionate şi a produselor preparate din ele.
    Producătorii de preparate culinare sînt obligaţi să respecte:
    regulile sanitare,  inclusiv  prin  efectuarea  examenelor  medicale
periodice şi ridicarea nivelului de pregătire sanitară a angajaţilor;
    regimurile tehnologice  de preparare a produselor (compatibilitatea,
interschimbalitatea produselor, regimul de prelucrare a materiilor prime
la  rece  şi  la  cald etc.) stabilite prin  documentaţia  normativă  în
vigoare    (reţetarul   de   bucate   şi   preparate   culinare   pentru
întreprinderile  de  alimentaţie publică, standardele  întreprinderilor,
condiţiile tehnice etc.).
    Bucătarii şi  cofetarii vor avea la locurile lor de muncă şi se  vor
călăuzi  la  prepararea  producţiei de fişe  tehnologice,  cu  indicarea
reţelelor   pentru  preparatele  respective  şi  descrierea  succintă  a
tehnologiei utilizate.

    20. Bucatele  se vor prepara în loturi, astfel încît desfacerea  lor
să  fie efectuată cu stricteţe în termenele fixate în regulile sanitare.
Este   categoric   interzisă   folosirea   bucatelor   şi   preparatelor
necomercializate  în  ziua precedentă şi indicate în lista din  Regulile
sanitare pentru întreprinderile de alimentaţie publică.
    În spaţiile de   distribuire  trebuie  să  se  menţină  regimul   de
temperatură  necesar tuturor bucatelor şi preparatelor, să se  utilizeze
inventarul  gradat  pentru  eliberarea grăsimii,  smîntînii,  sosurilor,
garniturilor, supelor etc.

    21. Modul de    comercializare    a   preparatelor   culinare    ale
întreprinderilor de alimentaţie publică în locuri special atribuite este
stabilit  de organele administraţiei publice locale şi fixat în  licenţa
de stat şi în autorizaţia pentru practicarea comerţului ambulant.
    Se interzice  comercializarea din autovehicule, la tarabă, în stradă
a  preparatelor  culinare  perisabile, lista cărora  este  stabilită  de
serviciul teritorial pentru supravegherea sanitaro-epidemiologică.

    22. Fiecare lot   de  produse  destinate  alimentaţiei  publice   şi
comercializate  în afara sălii de servire, trebuie să aibă un certificat
de   calitate   în  care  se  va  specifica   denumirea   întreprinderii
producătoare,  documentaţia  normativă conform căreia au  fost  produse,
data  fabricării, termenul final de desfacere, masa produsului  ambalat,
precum  şi un document care să indice preţul unei bucăţi (unui kilogram)
de produs.

    23. Vînzarea  băuturilor  alcoolice şi articolelor de tutungerie  la
întreprinderile  de  alimentaţie  publică se admite doar în  cazul  cînd
acestea  deţin  licenţa pentru comercializarea unor atare mărfuri şi  un
document  care să conţină informaţii despre producătorul lor, precum  şi
în  conformitate cu Regulile de comercializare a băuturilor alcoolice în
reţeaua de comerţ cu amănuntul.

                IV. Controlul asupra activităţii întreprinderilor
                            de alimentaţie publică

    24. Controlul  inofensivităţii produselor la toate etapele  ciclului
lor tehnologic de preparare, precum şi controlul respectării normelor de
către  întreprinderile  de alimentaţie publică îl exercită, în  limitele
competenţilor   fiecăruia,  Serviciul  pentru  supravegherea   sanitaro-
epidemiologică  al  Ministerului Sănătăţii, Departamentul Comerţului  şi
Uniunea   Asociaţilor  de  Consum  "Moldcoop",  organele  administraţiei
publice locale şi alte organe ale administraţiei şi controlului de stat.
    Pentru nerespectarea    prezentelor   Reguli   întreprinderile    de
alimentaţie  publică poartă răspundere în conformitate cu legislaţia  în
vigoare.
                                                  Anexa nr. 2
                                           la Hotărîrea Guvernului
                                           Republicii Moldova nr. 770
                                           din 17 noiembrie 1995

                       R E G U L A M E N T U L
            de clasificare a întreprinderilor de alimentaţie
            publică pe categorii de încadrare după nivelul 
                            de servire

    Regulamentul   de  clasificare  a  întreprinderilor  de  alimentaţie
publică  pe  categorii de încadrare după nivelul de servire (denumit  în
continuare  Regulamentul) are drept scop asigurarea unor cerinţe unitare
ce  se înaintează faţă de restaurante, cafenele, baruri şi alte  unităţi
de alimentaţie publică pentru a stabili nivelul şi calitatea serviciilor
oferite  consumatorilor în funcţie de tipul fiecărei întreprinderi şi de
categoria ei de încadrare.

                       I. Dispoziţii generale

   1. În funcţie  de nivelul de servire a clienţilor, întreprinderile de
alimentaţie  publică se clasifică în cinci categorii: lux, superioară, I
II şi III.

    2. Toate întreprinderile de alimentaţie publică se încadrează în mod
obligatoriu  în  categorii  în conformitate cu  prevederile  prezentului
Regulament,  cu exigenţele aferente tipului fiecăreia şi cu Cerinţele de
bază,  întrunite  de  întreprinderile de  alimentaţie  publică  potrivit
categoriilor  lor,  eliberîndu-li-se  în  acest scop  un  certificat  de
clasificare de modelul stabilit în anexa nr. 1 la prezentul Regulament.

    3. Atunci cînd  se  dă în exploatare o întreprindere de  alimentaţie
publică,  agentul  economic  cu  activităţi în  această  sferă  solicită
atribuirea  categoriei respective acestei unităţi în vederea  obţinerii,
în  modul  stabilit,  a unei licenţe de stat pentru a  activa  în  sfera
alimentaţiei publice.

    4. În cazul în  care  o întreprindere de alimentaţie  publică,  după
nivelul  de  servire,  nu întruneşte prescripţiile  categoriei  anterior
atribuite,  organul  care  a  eliberat certificatul  de  clasificare  pe
categorii de încadrare îi fixează agentului economic în cauză termenului
de  o  lună pentru lichidarea deficienţelor depistate şi,  la  expirarea
acestuia,  acelei  întreprinderi i se confirmă categoria respectivă  sau
este  subclasată pe treapta imediat inferioară, operîndu-se  schimbările
necesare în licenţa pentru desfăşurarea activităţii comerciale.

    5. Informaţiile  privind  încadrarea întreprinderii  de  alimentaţie
publică  în categoria respectivă se indică în licenţa de stat, pe  firma
şi pe emblema ei.
    Certificatul  de calificare a întreprinderii de alimentaţie  publică
se afişează la un loc vizibil.

                  II. Modul de încadrare a întreprinderilor
                      de alimentaţie publică în categorii după 
                      nivelul de servire

    6. Pentru obţinerea  certificatului de clasificare a  întreprinderii
de  alimentaţie  publică în categoria respectivă, agentul  economic  din
sfera  alimentaţiei  publice prezintă organului abilitat  cu  eliberarea
numitelor  certificate  o  cerere  conform anexei  nr.  2  la  prezentul
Regulament.
    Decizia despre  încadrarea în categoria adecvată a întreprinderii de
alimentaţie  publică  se  adoptă  în  termen de  30  de  zile  din  data
prezentării setului stabilit de documente.

    7. Certificatul   de  clasificare  prin  care  se  atestă  categoria
respectivă  de  încadrare  a întreprinderii de  alimentaţie  publică  se
perfectează  în două exemplare, dintre care unui se înmînează  autorului
cererii cel tîrziu peste 5 zile din data adoptării deciziei.
    Certificatul este valabil o perioadă de 2 ani din data eliberării.

               III. Componenţa şi atribuţiile comisiilor pentru
                    clasificarea întreprinderilor de alimentaţie
                    publică pe categorii de încadrare după nivelul
                                 de servire

    8. Comisiile  pentru  clasificarea întreprinderilor  de  alimentaţie
publică  pe categorii de încadrare după nivelul de servire se creează pe
lîngă  Departamentul  Comerţului,  primăriile municipiilor  Chişinău  şi
Bălţi  şi executivele raionale, în baza deciziilor acestora,  incluzînd,
de  regulă,  în  componenţa lor 3-5 persoane cu  experienţă  notorie  în
domeniul alimentaţiei publice.

    9. Comisiile au următoarele atribuţii principale:
    acordă agenţilor    economici   din   sfera   alimentaţiei   publice
consultaţii  metodologice privind întocmirea documentelor de clasificare
pe categorii a întreprinderilor de alimentaţie publică;
    controlează la  faţa  locului  dacă  întreprinderea  de  alimentaţie
publică,  după  nivelul  de servire a clienţilor,  întruneşte  cerinţele
prevăzute pentru categoria solicitată;
    întocmeşte procesul-verbal  privind rezultatele controlului efectuat
la  întreprinderea  solicitantă,  în care formulează  concluzia  privind
atribuirea  categoriei de încadrare a acesteia sau enumeră cerinţele  ce
trebuie  îndeplinite pentru acordarea categoriei respective ori motivele
declasificării sau, după caz, ale subclasării întreprinderii în cauză;
    eliberează certificate   de   clasificare  a   întreprinderilor   de
alimentaţie  publică în categoriile, aferente nivelului lor de  servire,
le  înregestrează, ţine evidenţa lor şi retrage certificatele anulate în
legătură cu schimbarea categoriei.
                                               Anexa nr. 1
                                        la Regulamentul de clasificare
                                        a întreprinderilor de alimenta-
                                        ţie publică pe categorii de       
                                        încadrare după nivelul de servire
REPUBLICA MOLDOVA
_________________________________________
(denumirea organului care a eliberat
_________________________________________
certificatul de clasificare a întreprinde-
_________________________________________
rii de alimentaţie publică în categoria
_________________________________________
respectivă)

                             CERTIFICAT DE CLASIFICARE

    Se clasifică în categoria___________________________________________
                               (denumirea categoriei, tipul,denumirea
________________________________________________________________________
întreprinderii de alimentaţie publică, forma ei organizaţional-juridică)
amplasată pe adresa: or._______________________str.____________________,
ocupînd o suprafaţă de____________m.p.,
inclusiv  sala comercială de___________m.p., avînd o capacitate de
_________locuri.


    Temeiul:            Decizia organului care a eliberat
                        certificatul de clasificare a 
                        întreprinderii de alimentaţie 
                        publică în categoria respectivă

    nr._______din "______"___________________199____

    Prezentul certificat este valabil timp de 2 ani din data eliberării.

                                                 Anexa nr. 2
                                        la Regulementul de clasificare
                                        a întreprinderilor de alimenta-
                                        ţie publică pe categorii de
                                        încadrare după nivelul de       
                                        servire

                                        Către__________________________
                                             (denumirea organului,
                                        _______________________________
                                        abilitat cu funcţia de a elibera
                                        ________________________________
                                        certificatul de clasificare)

                           C E R E R E
Solicităm pentru________________________________________________________
________________________________________________________________________
        (denumirea agentului economic solicitant)
cu sediul în localitatea___________________________________________
str._______________nr.___________, avînd ca obiect de activitate_________
    reprezentat(ă) prin______________
    în calitate de_______________________________________________________
                     (preşedinte, director, manager etc.)
să aprobaţi acordarea certificatului de clasificare pentru întreprinderea 
de alimentaţie publică___________________________________________________
_________________________________________________________________________
                 (denumirea şi tipul întreprinderii)
    situat (ă) în localitatea______________
    str.___________nr.________sector________________________,
    care desfăşoară  activităţi  în sfera alimentaţiei publice  în  baza
licenţei de stat nr.______________________din "___"_____________199_____.
    Declarăm că întreprinderea  întruneşte prescripţiile de încadrare în
categoria____________solicitată.

    Prezentăm următoarele   date   referitoare  la   întreprinderea   cu
activităţi în sfera alimentaţiei publice:
    1) denumirea completă a întreprinderii de alimentaţie publică, forma 
ei organizatorico-juridică şi sediul____________________________________
________________________________________________________________________
    2) numele şi  prenumele conducătorului întreprinderii de alimentaţie
publică_____________
    3) telefon serviciu______________
    4) suprafaţa  întreprinderii de alimentaţie publică (m.p.)_________,
inclusiv:
săli comerciale________________________________________
încăperi de producţie__________________________________
depozite_______________________________________________
    5) capacitatea     întreprinderii     de     alimentaţie     publică
(locuri)________________, inclusiv:
    în sala (sălile) de servire____________;
    pe terasă________________;
    pe teren de vară acoperit__________________;
    pe teren de vară deschis___________________.
    La cerere anexăm:
    a) copia certificatului  de înregistrare a agentului economic sau  a
întreprinderii solicitante;
    b) copia licenţei de stat pentru participarea activităţilor în sfera
alimentaţiei publice;
    c) copia avizului organelor serviciului sanitaro-epidemiologic.


    Data______________    Semnătura în clar________________

                        L.Ş.