HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA Despre aprobarea Regulilor de organizare a prepărării şi comercializării produselor şi prestării serviciilor în alimentaţia publică şi a Regulamentului de clasificare a întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire Nr.770 din 17.11.95 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.17-18/112 din 21.03.1996 * * *
Abrogat: 23.11.2007 Hotărîrea Guvernului nr.1209 din 08.11.2007 Notă: În textul hotărîrii şi al anexei nr.2 cuvintele "Ministerul Economiei şi Reformelor" şi "primăriile municipiilor şi consiliile judeţene" se substituie cu cuvintele "Departamentul Comerţului" şi "primăriile municipiilor şi consiliile raionale" conform Hot.Guv. nr.1360 din 08.12.04, în vigoare 17.12.04 Notă: În tot textul hotărîrii şi al anexei nr. 2 sintagmele "Departamentul comerţului" şi "primăriile municipiilor Chişinău şi Bălţi şi comitetelor executive raionale" se substituie, respectiv, prin sintagmele "Ministerul Economiei şi Reformelor" şi "primăriilor municipiilor şi consiliilor judeţene" conform Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000 Pentru a proteja drepturile consumatorilor şi beneficiarilor serviciilor prestate de întreprinderile de alimentaţie publică, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă Regulile de organizare a preparării şi comercializării produselor şi prestării serviciilor în alimentaţia publică (anexa nr. 1). Se stabileşte că numitele Reguli se extind asupra tuturor agenţilor economici, ce desfăşoară în sfera alimentaţiei publice activităţi conform legislaţiei în vigoare acordate în acest scop.
[Alin.2 pct.1 modificat prin Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] 2. Întreprinderile de alimentaţie publică se clasifică, în funcţie de tipul fiecăreia şi nivelul de servire, pe următoarele categorii de încadrare: lux, superioară, I, II, III. 3. Atribuirea categoriilor lux şi superioară agenţilor economici din sfera alimentaţiei publice se efectuează de către Departamentul Comerţului. Încadrarea întreprinderilor de alimentaţie publică în categoriile I, II şi III o efectuează subdiviziunile corespunzătoare care efectuează reglementarea de stat a activităţii comerciale ale primăriilor municipiilor şi consiliilor raionale.
[Alin.2 pct.3 modificat prin Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] 4. Se aprobă Regulamentul de clasificare a întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire (anexa nr. 2). Clasificarea întreprinderilor de alementaţie publică pe categorii de încadrare se efectuează contra plată. Mărimea plăţilor la eliberarea certificatelor de clasificare pe categorii de încadrare, conform nivelului de deservire, se stabileşte de Guvern.
[Alin.3 pct.4 în redacţia Hot.Guv. nr.275 din 16.03.06, în vigoare 31.03.06] [Alin.3 pct.4 în redacţia Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] [Alin.3 pct.4 modificat prin Hot. Guv. nr.641 din 25.11.96] 5. Departamentul Comerţului, primăriile municipiilor şi consiliile raionale vor institui comisii pentru clasificarea pe categorii a agenţilor economici din sfera alimentaţiei publice şi vor definitiva în termen de trei luni procedura de autorizare a acestora prin certificatele respective, conform prezentei hotărîri. 6. Departamentul Comerţului va elabora şi va aproba Nomenclatorul-tip al întreprinderilor de alimentaţie publică, clasificarea lor pe categorii de încadrare după nivelul de servire, precum şi cerinţele de bază obligatorii pentru agenţii economici din sfera alimentaţiei publice.
[Pct.6 modificat prin Hot. Guv. nr.890 din 28.08.2001] 7. Ministerul Sănătăţii şi Protecţiei Sociale va elabora şi prezenta Guvernului spre aprobare, în modul stabilit, Regulile şi normele sanitaro-epidemiologice pentru întreprinderile de alimentaţie publică, în trimestrul IV al anului 2006.
[Pct.7 în redacţia Hot.Guv. nr.275 din 16.03.06, în vigoare 31.03.06] [Pct.7 în redacţia Hot.Guv. nr.1264 din 18.12.2000] 8. Departamentul Comerţului, de comun acord cu Ministerul Justiţiei şi cu alte ministere interesate, va elabora şi va prezenta în termen de o lună Guvernului în modul stabilit modificările şi completările, ce urmează să fie introduse în Codul cu privire la contravenţiile administrative vizînd răspunderea materială a persoanelor oficiale şi a pesoanelor fizice care practică activităţi în sfera alimentaţiei publice fără certificatul de clasificare a întreprinderii în cauză. 9. Ministerul Mediului şi Amenajării Teritoriului va elabora şi aproba, în modul stabilit, norme şi standarde de stat în construcţii pentru diverse tipuri de unităţi de alimentaţie publică şi comerţ.
[Pct.9 introdus prin Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Andrei SANGHELI Contrasemnează: Ministrul economiei Valeriu Bobuţac Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 770 din 17 noiembrie 1995 R E G U L I L E de organizare a prepărării şi comercializării produselor şi prestării serviciilor în alimen- taţia publică I. Dispoziţii generale 1. Prezentele Reguli stabilesc cerinţele de bază faţă de activitatea tuturor agenţilor economici din sfera alimentaţiei publice a Republicii Moldova (denumiţi în continuare cu genericul "întreprindere de alimentaţie publică"), indiferent de forma de proprietate şi subordonarea lor departamentală. 2. Agentul economic ce desfăşoară activităţi comerciale în sfera alimentaţiei publice este o întreprindere autorizată să organizeze prepararea, comercializarea şi consumul produselor, prestînd şi serviciile aferente profilului său. 3. Întreprinderea de alimentaţie publică prepară şi comercializează produse şi prestează servicii aferente acestui profil atît în spaţiile sale de comercializare (servire), cît şi în afara lor, în locurile şi modalităţile specificate în statul ei. Se interzice practicarea activităţii în sfera alimentaţiei publice de către agenţii activităţii comerciale fără certificat de clasificare pe categorii de încadrare după nivelul de servire.
[Pct.3 modificat prin Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] 4. În funcţie de sortimentul articolelor şi băuturilor propuse, complexitatea prepărării bucatelor, numărul şi calificarea bucătarilor şi personalului deservent, dotarea tehnică şi interiorul localului şi de calitatea servirii vizitatorilor, întreprinderilor de alimentaţie publică li se conferă tipul adecvat (restaurant, cafenea, bar, cantină, bodegă, bufet, cofetărie, cafenea de vară, terasă, crîşmă, bistrou, complex de alimentaţie publică, magazin (secţie) de preparate culinare, sală de degustare etc.) şi sînt încadrate în categorii (lux, superioară, I, II şi III). Atestarea conformităţii întreprinderii cu tipul şi categoria respectivă se efectuează potrivit prevederilor Regulamentului de clasificare a întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire.
[Pct.4 completat prin Hot.Guv. nr.1360 din 08.12.04, în vigoare 17.12.04] [Pct.4 completat prin Hot.Guv. nr.1264 din 18.12.2000] 5. Cerinţele pe care trebuie să le întrunească încăperile de producţie, comerciale şi auxiliare, sistemele de aprovizionare cu apă şi canalizare, utilajele şi inventarul sînt stabilite în Regulile sanitare pentru întreprinderile de alimentaţie publică, regulile securităţii muncii, securităţii antiincendiare şi alte acte normative. 6. Întreprinderea de alimentaţie publică este obligată să pună la dispoziţia consumatorilor, într-o formă clară şi accesibilă, informaţia autentică necesară, cu indicarea denumirii de firmă, tipului, categoriei şi formelor de organizare a activităţii sale, adresei (sediului proprietarului), orelor de program, sortimentului preparatelor culinare propuse, să afişeze lista serviciilor prestate şi un extras din prezentele Reguli vizînd drepturile consumatorilor. 7. Regimul de lucru al întreprinderilor de alimentaţie publică se stabileşte prin decizia organelor administraţiei publice locale şi se fixează în autorizaţia privind dreptul de amplasare a întreprinderilor de alimentaţie publică.
[Alin.1 pct.7 modificat prin Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] Conducerea întreprinderilor de alimentaţie publică, ce deservesc elevi, studenţi, muncitori, stabileşte regimul de lucru al acestora de comun acord cu administraţia instituţiilor de învăţămînt sau a unităţilor economice în cauză. Orele de program anunţate urmează să fie respectate cu stricteţe de către toate întreprinderile, indiferent de forma lor de proprietate. În cazul închiderii unei întreprinderi de alimentaţie publică (pentru efectuarea măsurilor sanitare planice, reparaţiilor etc.), conducerea ei este obligată să anunţe cu cel puţin o săptămînă înainte organelor administraţiei publice locale şi consumatorilor data închiderii şi termenul staţionării. 8. Statele tuturor întreprinderilor de alimentaţie publică, indiferent de forma lor de proprietate, se completează cu cadre avînd o pregătire specială. La întreprinderile de categoria lux şi superioară trebuie să lucreze persoane de înaltă calificare, care cunosc specificul culinăriei şi deservirii din alte state. II. Organizarea servirii şi relaţiile reciproce dintre întreprinderile alimentaţiei publice şi consumatori 9. Formele şi metodele de servire a consumatorilor sînt stabilite conform cerinţelor faţă de tipul şi categoria întreprinderii. 10. De regulă, în restaurante, cafenele şi baruri consumatorii sînt serviţi în exclusivitate de ospătari. În cazul servirii combinate, în sala întreprinderii se creează o zonă de distribuţie a produselor, unde consumatorii îşi aleg singuri gustările reci, băuturile, desertul sau le sînt puse la dispoziţie de către barman (bufetier). Bucatele calde şi băuturile, vinul şi rachiul se oferă conform comenzii clientului. 11. La întreprinderile de alimentaţie publică de categoriile lux, superioară şi I (cu excepţia barurilor), în procesul pregătiirii sălii pentru primirea vizitatorilor se practică servirea prealabilă a meselor. În cantine şi alte întreprinderi de alimentaţie publică cu autoservire se practică aranjarea simplă a meselor cu suporturi pentru condimente şi şerveţele de hîrtie. 12. Întreprinderile în care clienţii sînt serviţi de ospătari au dreptul să limiteze accesul vizitatorilor cu 30 minute pînă la ora închiderii, iar întreprinderile cu autoservire - cu 15 minute pînă la încheierea programului. 13. În întreprinderile de alimentaţie publică se practică diverse forme de achitare a consumaţiei: prealabilă, după alegerea bucatelor, după servirea mesei, autoachitarea. Formele de achitare pentru consumaţie se stabilesc în funcţie de metoda servirii, specificul contingentului servit, tipul întreprinderii şi specializarea ei. La întreprinderile de alimentaţie publică cu autoservire şi în magazinele (secţiile) culinare consumatorului i se înmînează la achitare un bon de casă. În unităţile în care servesc ospătarii, achitarea pentru producţia comandată se face conform bonului eliberat de ospătar. La cantinele ce deservesc contingente permanente de clienţi (muncitori, funcţionari, studenţi, elevi, etc.) poate fi folosită achitarea conform abonamentelor individuale sau de grup. 14. Concomitent cu achitarea de bază, întreprinderile de alimentaţie publică trebuie să presteze servicii suplimentare, a căror listă este individualizată pentru fiecare tip şi categorie de întreprindere. Costul serviciilor suplimentare urmează să fie indicat în meniu sau în lista de preţuri. În holul sălii de consumaţie, clienţilor li se oferă posibilitatea de a lua cunoştinţă de meniu, de listele de preţuri la vinuri şi la prestaţiile suplimentare, stabilite de întreprinderea în cauză. În sala de consumaţie clientul este informat în mod obligatoriu despre costul bucatelor, preparatelor, culinare şi băuturilor, capacitatea ambalajelor băuturilor comercializate, preţul unei sticle pline, preţul a 50 şi 100g din respectivă băutură alcoolică. În ospătăriile ce deservesc contingente permanente de clienţi (muncitori, funcţionari, studenţi, elevi etc.) meniul mai fixează gramajul producţiei culinare, iar în celelalte tipuri de întreprinderi această informaţie o oferă, la solicitările clienţilor, personalul deservent. La întreprinderile de categoriile lux şi superioară toate tipurile de tipărituri de reclamă (coperte şi inserţii de meniuri, liste de preţuri la vinuri, invitaţii, prospecte etc.) vor fi executate la un înalt nivel artistic. 15. Întreprinderile elaborează autonom sortimentul bucatelor, articolelor, băuturilor, cu respectarea deplină a cerinţelor sanitare şi tehnologice, şi îl coordonează cu organele teritoriale pentru supravegherea sanitaro-epidemiologică. Lista bucatelor, gustărilor, vinurilor şi rachiurilor, indicate în meniu şi în cataloagele de preţuri, va corespunde neapărat prevederilor categoriei atribuite întreprinderii şi se va respecta întocmai pe întreaga perioadă de program a sălii de consumaţie. 16. Întreprinderile de alimentaţie publică din cadrul hotelurilor, gărilor feroviare, aerogărilor, din unităţile de muncă şi de instruire, precum şi întreprinderile ce deservesc grupuri social vulnerabile pot practica, de rînd cu formele tradiţionale de comercializare a produselor servirea dejunurilor, pînzurilor şi cinelor complexe, diversificate pe zilele săptămînii şi ţinîndu-se seama de normele raţionale şi particularităţile alimentaţiei acestor grupuri. 17. Întreprinderile de alimentaţie publică sînt datoare să ofere consumatorului posibilitatea de a verifica măsura şi greutatea preparatelor culinare şi a mărfurilor procurate de el, precum şi conformitatea articolului vîndut (serviciului prestat) cu cerinţele documentaţiei normative. În cazul cînd sînt comercializate preparate culinare, prestate servicii cu vicii de calitate ori sînt depistate înşelări la cîntar sau la socotit, întreprinderea este obligată, la opţinerea consumatorului: să înlăture gratuit viciile depistate; să reducă plata pentru acele preparate culinare (servicii prestate); să prepare fără plată suplimentară bucate, produse de culinărie similare (să repete serviciile); să recupereze integral cheltuielile consumatorului, legate de procurarea preparatelor culinare (de prestarea serviciilor) necalitative. La dorinţa consumatorilor, în procesul servirii, întreprinderile de alimentaţie publică pot comercializa preparate culinare finite şi mărfuri din sortimentul pus în vînzare, inclusiv vin şi rachiu pentru consumul la domiciliu, în ambalaj corespunzător. 18. În cazul cînd întreprinderea recepţionează o comandă prealabilă pentru servire, ea trebuie să garanteze executarea acesteia în termenele stabilite prin obligaţiuni reciproce. Totuşi, dacă această comandă nu poate fi executată din motive ce nu-i pot fi imputate, întreprinderea este obligată să asigure îndeplinirea ei întocmai de către altă întreprindere de alimentaţie publică, fără a leza interesele consumatorului şi înştiinţînd-l despre aceasta cu cel puţin 7 zile înainte de data convenită. În cazul cînd beneficiarul îşi retrage comanda cu mai puţin de 8 ore pînă la executarea ei, el este obligat să achite produsele (mărfurile) procurate pentru el, care nu mai pot fi vîndute altor consumatori. III. Organizarea prepărării şi comercializării produselor alimentaţiei publice 19. Întreprinderilor de alimentaţie publică li se interzice recepţionarea produselor alimentare cu încălcarea prevederilor standardelor de calitate şi marcare, precum şi achiziţionarea produselor supuse certificării, fără documentul respectiv. Agenţii economici ce desfăşoară activităţi în sfera alimentaţiei publice încheiate în mod obligatoriu contracte pentru investigarea de laborator a calităţii materiilor prime recepţionate şi a produselor preparate din ele. Producătorii de preparate culinare sînt obligaţi să respecte: regulile sanitare, inclusiv prin efectuarea examenelor medicale periodice şi ridicarea nivelului de pregătire sanitară a angajaţilor; regimurile tehnologice de preparare a produselor (compatibilitatea, interschimbalitatea produselor, regimul de prelucrare a materiilor prime la rece şi la cald etc.) stabilite prin documentaţia normativă în vigoare (reţetarul de bucate şi preparate culinare pentru întreprinderile de alimentaţie publică, standardele întreprinderilor, condiţiile tehnice etc.). Bucătarii şi cofetarii vor avea la locurile lor de muncă şi se vor călăuzi la prepararea producţiei de fişe tehnologice, cu indicarea reţelelor pentru preparatele respective şi descrierea succintă a tehnologiei utilizate. 20. Bucatele se vor prepara în loturi, astfel încît desfacerea lor să fie efectuată cu stricteţe în termenele fixate în regulile sanitare. Este categoric interzisă folosirea bucatelor şi preparatelor necomercializate în ziua precedentă şi indicate în lista din Regulile sanitare pentru întreprinderile de alimentaţie publică. În spaţiile de distribuire trebuie să se menţină regimul de temperatură necesar tuturor bucatelor şi preparatelor, să se utilizeze inventarul gradat pentru eliberarea grăsimii, smîntînii, sosurilor, garniturilor, supelor etc. 21. Modul de comercializare a preparatelor culinare ale întreprinderilor de alimentaţie publică în locuri special atribuite este stabilit de organele administraţiei publice locale şi fixat în autorizaţia pentru practicarea comerţului ambulant. Se interzice comercializarea din autovehicule, la tarabă, în stradă a preparatelor culinare perisabile, lista cărora este stabilită de serviciul teritorial pentru supravegherea sanitaro-epidemiologică.
[Pct.21 modificat prin Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] 22. Fiecare lot de produse destinate alimentaţiei publice şi comercializate în afara sălii de servire, trebuie să aibă un certificat de calitate în care se va specifica denumirea întreprinderii producătoare, documentaţia normativă conform căreia au fost produse, data fabricării, termenul final de desfacere, masa produsului ambalat, precum şi un document care să indice preţul unei bucăţi (unui kilogram) de produs. 23. Vînzarea băuturilor alcoolice şi articolelor de tutungerie la întreprinderile de alimentaţie publică se admite doar în cazul cînd acestea deţin licenţa pentru comercializarea unor atare mărfuri şi un document care să conţină informaţii despre producătorul lor, precum şi în conformitate cu Regulile de comercializare a băuturilor alcoolice în reţeaua de comerţ cu amănuntul. IV. Controlul asupra activităţii întreprinderilor de alimentaţie publică 24. Controlul inofensivităţii produselor la toate etapele ciclului lor tehnologic de preparare, precum şi controlul respectării normelor de către întreprinderile de alimentaţie publică îl exercită, în limitele competenţilor fiecăruia, Serviciul pentru supravegherea sanitaro- epidemiologică al Ministerului Sănătăţii şi Uniunea Asociaţilor de Consum "Moldcoop", organele administraţiei publice locale şi alte organe ale administraţiei şi controlului de stat. Pentru nerespectarea prezentelor Reguli întreprinderile de alimentaţie publică poartă răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare.
[Pct.24 modificat prin Hot. Guv. nr.1264 din 18.12.2000] Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 770 din 17 noiembrie 1995 R E G U L A M E N T U L de clasificare a întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire Regulamentul de clasificare a întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire (denumit în continuare Regulamentul) are drept scop asigurarea unor cerinţe unitare ce se înaintează faţă de restaurante, cafenele, baruri şi alte unităţi de alimentaţie publică pentru a stabili nivelul şi calitatea serviciilor oferite consumatorilor în funcţie de tipul fiecărei întreprinderi şi de categoria ei de încadrare. I. Dispoziţii generale 1. În funcţie de nivelul de servire a clienţilor, întreprinderile de alimentaţie publică se clasifică în cinci categorii: lux, superioară, I II şi III. 2. Toate întreprinderile de alimentaţie publică se încadrează în mod obligatoriu în categorii în conformitate cu prevederile prezentului Regulament, cu exigenţele aferente tipului fiecăreia şi cu Cerinţele de bază, întrunite de întreprinderile de alimentaţie publică potrivit categoriilor lor, eliberîndu-li-se în acest scop un certificat de clasificare de modelul stabilit în anexa nr. 1 la prezentul Regulament. 3. Atunci cînd se dă în exploatare o întreprindere de alimentaţie publică, agentul economic cu activităţi în această sferă solicită atribuirea categoriei respective acestei unităţi în vederea obţinerii, în modul stabilit, a unei licenţe de stat pentru a activa în sfera alimentaţiei publice. 4. În cazul în care o întreprindere de alimentaţie publică, după nivelul de servire, nu întruneşte prescripţiile categoriei anterior atribuite, organul care a eliberat certificatul de clasificare pe categorii de încadrare îi fixează agentului economic în cauză termenului de o lună pentru lichidarea deficienţelor depistate şi, la expirarea acestuia, acelei întreprinderi i se confirmă categoria respectivă sau este subclasată pe treapta imediat inferioară, operîndu-se schimbările necesare în licenţa pentru desfăşurarea activităţii comerciale. 5. Informaţiile privind încadrarea întreprinderii de alimentaţie publică în categoria respectivă se indică în licenţa de stat, pe firma şi pe emblema ei. Certificatul de calificare a întreprinderii de alimentaţie publică se afişează la un loc vizibil. II. Modul de încadrare a întreprinderilor de alimentaţie publică în categorii după nivelul de servire 6. Pentru obţinerea certificatului de clasificare a întreprinderii de alimentaţie publică în categoria respectivă, agentul economic din sfera alimentaţiei publice prezintă organului abilitat cu eliberarea numitelor certificate o cerere conform anexei nr. 2 la prezentul Regulament. Decizia despre încadrarea în categoria adecvată a întreprinderii de alimentaţie publică se adoptă în termen de 30 de zile din data prezentării setului stabilit de documente. 7. Certificatul de clasificare prin care se atestă categoria respectivă de încadrare a întreprinderii de alimentaţie publică se perfectează în două exemplare, dintre care unui se înmînează autorului cererii cel tîrziu peste 5 zile din data adoptării deciziei. Certificatul este valabil o perioadă de 2 ani din data eliberării. III. Componenţa şi atribuţiile comisiilor pentru clasificarea întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire 8. Comisiile pentru clasificarea întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire se creează pe lîngă Departamentul Comerţului, primăriile municipiilor şi consiliile raionale, în baza deciziilor acestora, incluzînd, de regulă, în componenţa lor 3-5 persoane cu experienţă notorie în domeniul alimentaţiei publice. 9. Comisiile au următoarele atribuţii principale: acordă agenţilor economici din sfera alimentaţiei publice consultaţii metodologice privind întocmirea documentelor de clasificare pe categorii a întreprinderilor de alimentaţie publică; controlează la faţa locului dacă întreprinderea de alimentaţie publică, după nivelul de servire a clienţilor, întruneşte cerinţele prevăzute pentru categoria solicitată; întocmeşte procesul-verbal privind rezultatele controlului efectuat la întreprinderea solicitantă, în care formulează concluzia privind atribuirea categoriei de încadrare a acesteia sau enumeră cerinţele ce trebuie îndeplinite pentru acordarea categoriei respective ori motivele declasificării sau, după caz, ale subclasării întreprinderii în cauză; eliberează certificate de clasificare a întreprinderilor de alimentaţie publică în categoriile, aferente nivelului lor de servire, le înregestrează, ţine evidenţa lor şi retrage certificatele anulate în legătură cu schimbarea categoriei. Anexa nr. 1 la Regulamentul de clasificare a întreprinderilor de alimenta- ţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire REPUBLICA MOLDOVA _________________________________________ (denumirea organului care a eliberat _________________________________________ certificatul de clasificare a întreprinde- _________________________________________ rii de alimentaţie publică în categoria _________________________________________ respectivă) CERTIFICAT DE CLASIFICARE Se clasifică în categoria___________________________________________ (denumirea categoriei, tipul,denumirea ________________________________________________________________________ întreprinderii de alimentaţie publică, forma ei organizaţional-juridică) amplasată pe adresa: or._______________________str.____________________, ocupînd o suprafaţă de____________m.p., inclusiv sala comercială de___________m.p., avînd o capacitate de _________locuri. Temeiul: Decizia organului care a eliberat certificatul de clasificare a întreprinderii de alimentaţie publică în categoria respectivă nr._______din "______"___________________199____ Prezentul certificat este valabil timp de 2 ani din data eliberării. Anexa nr. 2 la Regulementul de clasificare a întreprinderilor de alimenta- ţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de servire Către__________________________ (denumirea organului, _______________________________ abilitat cu funcţia de a elibera ________________________________ certificatul de clasificare) C E R E R E Solicităm pentru________________________________________________________ ________________________________________________________________________ (denumirea agentului economic solicitant) cu sediul în localitatea___________________________________________ str._______________nr.___________, avînd ca obiect de activitate_________ reprezentat(ă) prin______________ în calitate de_______________________________________________________ (preşedinte, director, manager etc.) să aprobaţi acordarea certificatului de clasificare pentru întreprinderea de alimentaţie publică___________________________________________________ _________________________________________________________________________ (denumirea şi tipul întreprinderii) situat (ă) în localitatea______________ str.___________nr.________sector________________________, care desfăşoară activităţi în sfera alimentaţiei publice în baza licenţei de stat nr.______________________din "___"_____________199_____. Declarăm că întreprinderea întruneşte prescripţiile de încadrare în categoria____________solicitată. Prezentăm următoarele date referitoare la întreprinderea cu activităţi în sfera alimentaţiei publice: 1) denumirea completă a întreprinderii de alimentaţie publică, forma ei organizatorico-juridică şi sediul____________________________________ ________________________________________________________________________ 2) numele şi prenumele conducătorului întreprinderii de alimentaţie publică_____________ 3) telefon serviciu______________ 4) suprafaţa întreprinderii de alimentaţie publică (m.p.)_________, inclusiv: săli comerciale________________________________________ încăperi de producţie__________________________________ depozite_______________________________________________ 5) capacitatea întreprinderii de alimentaţie publică (locuri)________________, inclusiv: în sala (sălile) de servire____________; pe terasă________________; pe teren de vară acoperit__________________; pe teren de vară deschis___________________. La cerere anexăm: a) copia certificatului de înregistrare a agentului economic sau a întreprinderii solicitante; b) copia licenţei de stat pentru participarea activităţilor în sfera alimentaţiei publice; c) copia avizului organelor serviciului sanitaro-epidemiologic. Data______________ Semnătura în clar________________ L.Ş.