HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
      cu privire la Academia de Studii în Domeniul Administrării
             Publice pe lîngă Guvernul Republicii Moldova

                         Nr.468  din  22.04.98

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.62-65/587 din 09.07.1998

                                * * *

    Pornind de la  necesitatea realizării necondiţionate a  prevederilor
Legii  privind administraţia publică locală nr. 310-XIII din 7 decembrie
1994  şi ale Legii serviciului public nr.443-XIII din 4 mai 1995, de  la
experienţa  acumulată  de  Academie în domeniul pregătirii  cadrelor  de
conducere,  de la schimbările ce au intervenit în menirea, funcţiile  şi
structura Academiei, Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se modifică   denumirea   Academiei   de   Studii   în   Domeniul
Administrării  Publice pe lîngă Guvernul Republicii Moldova în  Academia
de Administrare Publică pe lîngă Guvernul Republicii Moldova.
    2. Se aprobă  statutul  Academiei de Administrare Publică  pe  lîngă
Guvernul Republicii Moldova (se anexează).
    3. Administraţia  Academiei  va întreprinde măsuri  necesare  pentru
urgentarea procesului de acreditare a instituţiei universitare.
    4. Se aprobă  modificările  ce  se operează în  unele  hotărîri  ale
Guvernului Republicii Moldova (se anexează).

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                                Ion CIUBUC

    Chişinău, 22 aprilie 1998.
    Nr. 468.

                                                         APROBAT
                                              prin Hotărîrea  Guvernului
                                              Republicii Moldova nr. 468
                                              din 22  aprilie 1998

                            S T A T U T U L
              Academiei de Administrare Publică pe lîngă
                      Guvernul Republicii   Moldova

                        I. Dispoziţii generale

    1. Academia de  Administrare  Publică pe lîngă  Guvernul  Republicii
Moldova (în continuare Academia) este o instituţie de stat cu învăţămînt
universitar, postuniversitar şi postuniversitar specializat.
    2. Academia îşi    desfăşoară   activitatea   în   conformitate   cu
Constituţia  Republicii Moldova, Legea învăţămîntului, actele normative,
acordurile   şi  convenţiile  internaţionale  contractate  de  Republica
Moldova şi prezentul Statut.
    3. Academia este  subordonată  Guvernului  Republicii Moldova  şi  e
finanţată de la bugetul de stat.
    4. Academia poate  beneficia  şi de alte surse legale de  finanţare,
cum sînt:
    mijloacele provenite din pregătirea, perfecţionarea şi recalificarea
cadrelor în bază de contract;
    veniturile provenite    din   darea   în   arendă   a   localurilor,
construcţiilor  şi  echipamentului, de la prestarea  diferitor  servicii
instituţiilor, organizaţiilor şi persoanelor particulare;
    donaţiile şi  veniturile  provenite din colaborarea  internaţională,
precum şi donaţiile de la persoanele fizice şi juridice.
    5. Academia este  persoană  juridică, dispune de ştampilă  cu  stema
Republicii  Moldova  şi  emblemă proprie, de cont de decontare  şi  alte
conturi, inclusiv valutare.
    6. Patrimoniul  Academiei constă din bunurile puse la dispoziţie  de
către  stat, procurate din mijloace proprii, donate de către  instituţii
publice  şi  private,  inclusiv  străine, precum şi  de  către  persoane
particulare.
    7. Academia eliberează    diplome,   certificate,   acordă   titluri
ştiinţifice  şi ştiinţifico-didactice în domeniul administrării  publice
conform legislaţiei în vigoare.
    8. Academia,  care reprezintă un complex de instruire a cadrelor  în
domeniul  administrării  publice, e în drept să  soluţioneze  problemele
ştiinţifico-metodice   şi  organizatorice,  de  optimizare  continuă   a
structurii   sale,   de  formare  a  corpului   profesoral-didactic   şi
administrativ.
    9. Academia colaborează   în   activitatea  sa  cu  ministerele   şi
departamentele,  Academia  de  Ştiinţe a Moldovei,  cu  instituţiile  de
învăţămînt  superior, cu autorităţile administraţiei publice locale,  cu
diverse instituţii şi organisme internaţionale.
    10. Instruirea   se   efectuează  conform  programelor  de   studii,
coordonate cu ministerele, departamentele şi autorităţile administraţiei
publice locale şi aprobate în modul stabilit.
    Studiile se efectuează   conform  orarului  aprobat  de   conducerea
Academiei.
    11. Durata de  studii în Academie este de 34 săptămîni,  repartizate
pe  două  semestre  relativ egale, care includ de asemenea  stagieri  pe
teren.
    12. În Academie   se  desfăşoară  activitatea   metodico-ştiinţifică
orientată spre asigurarea unui înalt nivel de instruire şi perfecţionare
profesională a cadrelor didactice.
    13. Sistarea   activităţii  Academiei  la  propunerea  Senatului  se
efectuează  prin hotărîrea Guvernului Republicii Moldova în conformitate
cu legislaţia în vigoare.

                      II. Atribuţii şi obiective

    14. Atribuţiile şi obiectivele principale ale Academiei sînt:
    pregătirea universitară,    postuniversitară   şi   postuniversitară
specializată   a  specialiştilor,  pentru  autorităţile   administraţiei
publice  centrale şi locale, perfecţionarea şi recalificarea cadrelor în
conformitate cu cerinţele actuale ale societăţii;
    efectuarea cercetărilor ştiinţifice în domeniul teoriei şi practicii
administrării publice;
    pregătirea prin  intermediul doctoranturii a cadrelor ştiinţifice şi
didactice   de  înaltă  calificare  în  domeniile  teoriei  şi  istoriei
administrării publice, organizării şi dirijării în instituţiile de stat,
administrării locale;
    elaborarea, în  colaborare  cu Direcţia pentru Politica de Cadre  pe
lîngă   Guvernul  Republicii  Moldova,  a  obiectivelor  principale  ale
politicii de cadre în domeniul administrării şi metodologiei ştiinţifice
a  sistemului de instruire continuă a cadrelor de conducere, formelor şi
metodelor de activitate a autorităţilor administraţiei publice;
    propagarea cunoştinţelor   în  domeniul  administrării  publice,   a
realizărilor  ştiinţei în scopul înlesnirii soluţionării problemelor  de
ordin  socio-economic şi cultural, favorizarea dezvoltării în continuare
a administraţiei publice centrale şi locale.
    15. Academiei  i  se stabileşte comanda de stat  privind  pregătirea
universitară   şi   postuniversitară   a   specialiştilor,   precum   şi
perfecţionarea funcţionarilor publici.

               III. Activitatea de cercetare ştiinţifică

    16. Activitatea  de cercetare ştiinţifică este efectuată la  comanda
de stat şi finanţată din bugetul de stat, precum şi în baza contractelor
încheiate  cu  ministere, departamente, organizaţii, persoane fizice  şi
juridice.
    17. Sarcinile  de  bază ale activităţii de cercetare  ştiinţifică  a
Academiei sînt:
    efectuarea lucrărilor de cercetare cu caracter didactico-ştiinţific;
    efectuarea cercetărilor    în   domeniul   administrării    publice,
perfecţionarea  bazei legislative de activitate a organelor de conducere
în vederea tranziţiei la o societate democratică şi a unui stat de drept;
    desfăşurarea  cercetărilor  ştiinţifice  aplicate  în  studierea  şi
elaborarea   formelor   şi  metodelor  de  administrare  în   condiţiile
relaţiilor  de piaţă şi informatizării societăţii, în domeniul politicii
de cadre;
    efectuarea cercetărilor    ştiinţifice    în   vederea    asigurării
metodico-ştiinţifice  a  sistemului de instruire continuă a cadrelor  de
conducere;
    elaborarea şi   editarea   lucrărilor  metodice,  a  manualelor   şi
monografiilor;
    participarea  la elaborarea programelor de activitate a organelor de
conducere a republicii;
    efectuarea studiilor comparative în contextul integrării europene.
    18. Academia iniţiază cercetări ştiinţifice sub formă de programe cu
destinaţie specială.
    Senatul Academiei   execută  selectarea  preliminară  şi   aprobarea
programelor de cercetări ştiinţifice în domeniul respectiv.
    Tematica cercetărilor ştiinţifice de mare importanţă este propusă în
modul  stabilit spre a fi inclusă în planurile şi programele de stat ale
cercetărilor ştiinţifice.
    19. În cadrul  Academiei sînt organizate în modul stabilit studii de
doctorat.  Academia  poate  înainta  propuneri  Comisiei  Superioare  de
Atestare   (C.S.A.)   privind   constituirea   consiliilor   ştiinţifice
specializate  în scopul susţinerii tezelor de doctor şi doctor habilitat
în conformitate cu legislaţia în vigoare.

                IV. Principii şi organe de administrare

    20. Organele  de  decizie ale Academiei sînt: senatul,  rectorul  şi
consiliul de administraţie.
    21. Organul suprem  de  conducere al Academiei este senatul care  se
alege  pe  un termen de cinci ani în scopul examinării  şi  soluţionării
problemelor de importanţă vitală în activitatea ei.
    22. Din componenţa  senatului  fac  parte:  rectorul,  vicerectorul,
reprezentanţi  ai  Guvernului şi autorităţilor  administraţiei  publice,
precum  şi  ai corpului de profesori, doctoranzi, audienţi şi  studenţi.
Componenţa senatului se anunţă prin ordinul rectorului.
    Preşedinte al senatului este rectorul.
    Din rîndul membrilor   senatului   se  numesc   vicepreşedinţii   şi
secretarul ştiinţific.
    23. Senatul are următoarele competenţe:
    examinarea strategiei de dezvoltare a Academiei;
    aprobarea regulamentelor  de uz intern în conformitate cu legislaţia
în vigoare;
    alegerea rectorului,  desemnarea  profesorilor  şi  conferenţiarilor
universitari, şefilor de catedră, şefilor de secţii (facultăţi);
    organizarea şi  desfăşurarea concursului pentru ocuparea  posturilor
didactico-ştiinţifice   vacante  şi  prezentarea  candidaturilor  C.S.A.
pentru  conferirea  titlurilor  de  profesor  universitar,  conferenţiar
universitar, cercetător ştiinţific superior, "Doctor Honoris Causa";
    prezentarea C.S.A.  a  listei  specialităţilor  pentru  care  se  va
organiza  pregătirea  cadrelor ştiinţifice prin doctorantură, precum  şi
prin studii postuniversitare specializate;
    aprobarea programelor  de  studii  şi  eventualelor  modificări  ale
acestora;
    aprobarea temelor şi conducătorilor tezelor de doctorat;
    aprobarea structurii interne a Academiei;
    aprobarea contractelor  de cooperare interuniversitară şi  iniţierea
relaţiilor internaţionale pe plan ştiinţific, didactic etc.;
    examinarea şi aprobarea raportului anual al rectorului cu privire la
activitatea  Academiei, confirmarea dărilor de seamă ale subdiviziunilor
didactico-ştiinţifice  şi  tehnico-administrative,  ale  consiliului  de
administraţie, aprobarea rezultatelor admiterii şi examenului de licenţă.
    24. Senatul poate delega rectorului sau consiliului de administraţie
unele competenţe ale sale, temporar sau permanent.
    25. Hotărîrile  senatului se adoptă prin vot deschis, cu majoritatea
simplă   de  voturi.  Hotărîrile  cu  privire  la  alegerea  rectorului,
suplinirea  funcţiilor  de profesor universitar, de conferenţiar  şi  la
prezentările   pentru  conferirea  titlurilor  ştiinţifice  de  profesor
universitar  şi  de conferenţiar, de cercetător ştiinţific  superior  se
adoptă  prin  vot secret. Lucrările şedinţelor senatului se  consemnează
printr-un proces-verbal, semnat de preşedintele şi secretarul ştiinţific
ai senatului.
    26. Hotărîrile  senatului privind problemele examinate, adoptate  cu
numărul  necesar de voturi, sînt obligatorii pentru toate subdiviziunile
Academiei.
    27. Administrarea  operativă a activităţii Academiei este  asigurată
de consiliul de administraţie subordonat senatului, în componenţa căruia
intră rectorul, vicerectorul, şefii de direcţie, şeful secretariatului.
    28. Conducerea executivă supremă în Academie este realizată de către
rector,  care este ales de senat pe un termen de cinci ani şi  confirmat
în funcţie de către Guvernul Republicii Moldova.
    29. Rectorul   Academiei   în  limitele  competenţei  sale   şi   în
conformitate cu legislaţia în vigoare:
    activează în   numele  Academiei,  prezentînd-o  în  toate  organele
puterii de stat şi autorităţile administraţiei publice locale, precum şi
în relaţiile cu alte persoane juridice şi fizice;
    dirijează şi controlează folosirea fondurilor fixe şi circulante ale
Academiei,  încheie  contracte, eliberează procuri, deschide conturi  în
instituţiile bancare;
    înfăptuieşte conducerea generală a Academiei;
    emite ordine şi dispoziţii ce reglementează activitatea Academiei;
    emite ordine  de  înmatriculare  şi exmatriculare a  studenţilor  şi
audienţilor;
    înaintează Guvernului    Republicii   Moldova   propuneri    privind
desemnarea şi eliberarea din funcţie a vicerectorului;
    desemnează şi  eliberează  din funcţie conducătorii şi  specialiştii
subdiviziunilor  interne  de  structură pentru care  nu  este  prevăzută
alegerea pe bază de concurs;
    confirmă prin   ordin   în  posturile  didactice  şi  de   conducere
persoanele alese pe bază de concurs;
    prezidează şedinţele  senatului,  consiliului  de  administraţie  şi
asigură îndeplinirea hotărîrilor primite;
    aprobă în limitele  alocaţilor şi fondului de remunerare statele  de
personal, precum şi devizul de cheltuieli pentru activitatea Academiei;
    stimulează material activitatea personalului Academiei;
    aprobă regulamentul    de   ordine   interioară   şi   regulamentele
subdiviziunilor Academiei;
    poartă răspundere  pentru  organizarea şi  desfăşurarea  activităţii
Academiei;
    aprobă componenţa   comisiilor  pentru  susţinerea  referatelor   şi
tezelor de licenţă.

                        V. Unităţi de instruire

    30. Secţia (facultatea).  Şeful  secţiei (facultăţii) este  ales  de
către  senat pe un termen de cinci ani şi asigură realizarea activităţii
organizatorice,    instructiv-educative   şi   metodico-ştiinţifice    a
subdiviziunii,    elaborarea    planurilor   de   studii,    programelor
disciplinelor ce se studiază şi este responsabil de îndeplinirea lor.
    31. Catedra.  Activitatea catedrei este dirijată de şeful  catedrei,
ales  prin  concurs în această funcţie de către senatul Academiei pe  un
termen  de  5  ani.  Şeful catedrei conduce  activitatea  ei  şi  poartă
întreaga răspundere pentru rezultatele activităţii catedrei.
    32. Cadrele didactice. Cadrele didactico-ştiinţifice sînt confirmate
în  post  prin  concurs  în conformitate cu  regulamentele  în  vigoare.
Salarizarea  cadrelor didactico-ştiinţifice se efectuează în  dependenţă
de  nivelul de studii, funcţia ocupată, de titlul  didactico-ştiinţific,
de  vechimea  în  muncă, din contul bugetului, precum şi  al  resurselor
proprii ale Academiei în conformitate cu legislaţia în vigoare.

                       VI. Personalul Academiei

    33. Personalul   Academiei   este   format  din   cadre   didactice,
colaboratori ştiinţifici, lucrători tehnici şi de deservire.
    34. Procesul  de instruire se realizează de către profesori titulari
de  la  Academie,  savanţi de la instituţii  de  cercetări  ştiinţifice,
profesori  de la alte instituţii de învăţămînt superior, conducători  şi
specialişti  din  ţară şi din străinătate, angajaţi în  conformitate  cu
legislaţia în vigoare.
    35. Academia   asigură   perfecţionarea  profesională   continuă   a
membrilor  colectivului  didactico-ştiinţific  în  cadrul  autorităţilor
administraţiei publice centrale şi locale din ţară şi de peste hotare.
    36. Membrii corpului  didactico-ştiinţific al Academiei  beneficiază
de următoarele drepturi:
    de a alege şi a fi ales în organele de conducere ale Academiei;
    de a participa la soluţionarea problemelor Academiei în conformitate
cu legislaţia în vigoare;
    de a utiliza laboratoare, săli de curs, mijloace tehnice, fonduri de
cărţi etc. pentru realizarea sarcinilor didactice, ştiinţifice şi pentru
ridicarea nivelului profesional;
    de a participa    la   lucrările   conferinţelor,    simpozioanelor,
congreselor şi consfătuirilor naţionale şi internaţionale.
    37. Personalul Academiei este obligat:
    să respecte cerinţele  ordinii  interioare şi să protejeze  bunurile
Academiei;
    să asigure desfăşurarea procesului instructiv la un înalt nivel;
    să-şi sporească sistematic nivelul profesional;
    să efectueze  cercetări  ştiinţifice, să contribuie la aplicarea  în
practică   a  rezultatelor  obţinute,  să  utilizeze  activ  realizările
ştiinţei în procesul de instruire;
    să studieze,  să  sintetizeze  şi să propage experienţa  avansată  a
autorităţilor şi cadrelor din administraţia publică;
    să acorde ajutor   studenţilor,  audienţilor  şi  doctoranzilor   în
organizarea muncii individuale.
    38. Personalul  Academiei îşi perfecţionează calificarea la centrele
didactice  şi în cadrul autorităţilor administraţiei publice din ţară şi
de peste hotare.
    39. Cadrele didactico-ştiinţifice au dreptul:
    să aleagă forme şi metode de predare, manuale şi materiale didactice
aprobate de Ministerul Învăţămîntului, Tineretului şi Sportului, pe care
le consideră adecvate realizării standardelor educaţionale de stat;
    să participe   la   perfecţionarea  continuă  a  planurilor   şi   a
programelor  de studii, la elaborarea manualelor, lucrărilor metodice şi
să efectueze cercetări ştiinţifice;
    să beneficieze  de un concediu, cu sau fără păstrarea salariului, de
3-12 luni în scopul finisării tezei de doctorat;
    să beneficieze  de  un  concediu de creaţie de pînă la  doi  ani  cu
păstrarea salariului, în scopul finisării tezei de doctor habilitat;
    să urmeze una din formele de perfecţionare o dată în cinci ani.
    40. Cadrele didactico-ştiinţifice sînt obligate:
    să desfăşoare  la un înalt nivel profesional activitatea  didactică,
ştiinţifică şi educativă;
    să-şi perfecţioneze permanent pregătirea profesională.
    41. Drepturile          şi         atribuţiile          personalului
administrativ-gospodăresc,   tehnico-ingineresc  şi  de  deservire  sînt
prevăzute  în  Regulamentul de uz intern al Academiei şi, respectiv,  în
regulamentele subdiviziunilor interioare de structură.

          VII. Studenţii, audienţii şi doctoranzii Academiei

    42. La concursul  de  admitere în învăţămîntul postuniversitar  sînt
admişi,   la  recomandarea  autorităţilor  respective  sau  pe  bază  de
contract,   lucrători   de  conducere,  specialişti   ai   autorităţilor
administraţiei  publice centrale şi locale, care au studii superioare şi
s-au afirmat în practica de organizare a muncii de conducere.
    43. Admiterea  pentru doctorat se efectuează prin ordinul rectorului
Academiei, în rezultatul testelor susţinute şi al examenelor de concurs.
    Studenţii, audienţii   şi  doctoranzii  din  alte  localităţii  sînt
asiguraţi  cu  cămin  contra  plată  în funcţie  de  numărul  de  locuri
disponibile.
    44. Studenţii,  audienţii  şi doctoranzii Academiei  au  următoarele
drepturi:
    să participe   la  rezolvarea  problemelor  ce  ţin  de  activitatea
Academiei;
    se beneficieze de laboratoare, cabinete, săli de studii, bibliotecă,
tehnică  de calcul, mijloace didactice, inventar sportiv-curativ şi  alt
utilaj necesar;
    să participe la activităţi culturale şi sportive;
    să participe  la  cercetări  ştiinţifice,  conferinţe,  simpozioane,
consfătuiri şi şedinţe ale catedrelor;
    să participe  prin  reprezentanţii lor aleşi în  senatul  Academiei,
consiliul  secţiei (facultăţii), în proporţie de cel puţin o pătrime din
numărul membrilor acestora;
    să creeze organizaţii (consilii) obşteşti sau comisii.
    45. Studenţii şi audienţii Academiei sînt obligaţi:
    să studieze aprofundat  disciplinele  şi  să  execute  în  termenele
stabilite  sarcinile  prevăzute de programul de studii,  să  frecventeze
activităţile didactice preconizate;
    să utilizeze  cu  grijă  şi să păstreze în  bună  stare  patrimoniul
Academiei.
    46. Conform programelor  de studii, studenţii şi audienţii Academiei
îşi  fac  stagiatura  la  ministere,  departamente,  comitete  executive
raionale,  primării  ale municipiilor, oraşelor şi satelor  (comunelor),
după posibilităţi - peste hotarele Republicii Moldova.
    47. Nivelul de   cunoştinţe   ale  studenţilor  şi  audienţilor   se
apreciază  conform  rezultatelor colocviilor,  examenelor,  referatelor,
tezelor anuale şi de licenţă.
    48. Persoanele  care absentează sistematic şi nemotivat, nu însuşesc
programa  de  studii,  încalcă regulamentul de  ordine  interioară  sînt
examatriculate din Academie.
    49. Audienţilor şi studenţilor care n-au susţinut probele de licenţă
li se eliberează certificate de studii. În acest caz, probele de licenţă
pot fi repetate, cel mult de două ori, pe parcursul următorilor 3 ani.

                      VIII. Drepturile Academiei

    50. Pentru realizarea scopurilor propuse, Academia are dreptul:
    să stabilească, în conformitate cu legislaţia în vigoare, formele de
organizare   şi  stimulare  a  muncii,  care  să  asigure   eficacitatea
potenţialului   intelectual   al   corpului   profesoral,   personalului
didactico-auxiliar,  administrativ-gospodăresc,  tehnico-ingineresc,  al
studenţilor, audienţilor şi doctoranzilor;
    să presteze servicii   în  domeniul  de  activitate,   autorităţilor
administraţiei   publice  locale,  organizaţiilor  nonguvernamentale  şi
populaţiei;
    să încheie contracte  cu  organizaţiile, asociaţiile,  instituţiile,
întreprinderile din economia naţională şi cu persoane particulare pentru
pregătirea   şi   perfecţionarea  cadrelor,  efectuarea   de   cercetări
fundamentale şi aplicative;
    să dispună de   mijloacele  proprii  menţionate  la  punctul  4   al
prezentului statut;
    să participe,   conform  legislaţiei  în  vigoare,  la   colaborarea
internaţională în domeniul perfecţionării cadrelor;
    să editeze publicaţii  periodice în domeniul administraţiei publice,
manuale,  monografii, planuri şi programe didactice, culegeri de lucrări
ştiinţifice, materiale ale conferinţelor, prelegeri etc.;
    să efectueze  alte activităţi în domeniul administraţiei publice  ce
nu contravin legislaţiei în vigoare;
    să delegheze  specialişti  la centre de instruire şi  cercetare  din
republică şi străinătate.

                 IX. Dispoziţii finale şi tranzitorii

    51. Chestiunile cu caracter intern ale subdiviziunilor Academiei, ce
ţin  de mecanismul creării şi activităţii lor practice, sînt determinate
în   statutele  şi  regulamentele  lor  proprii,  aprobate  de  rectorul
Academiei.
    52. Modificări  şi completări în prezentul Statut pot fi operate  în
funcţie  de perfecţionarea legislaţiei în vigoare şi elaborarea unor noi
acte  normative  în  domeniu,  la iniţiativa  Academiei  prin  hotărîrea
Guvernului Republicii Moldova.


                                                     Aprobate
                                   prin Hotărîrea  Guvernului Republicii 
                                   Moldova nr. 468 din 22 aprilie 1998

                             Modificările
    ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova

    1. În Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr. 483 din 5  august
1993 "Cu privire la Academia de Studii în Domeniul Administrării Publice
pe lîngă Guvernul Republicii Moldova":
    cuvintele "Academia  de Studii în Domeniul Administrării Publice  pe
lîngă   Guvernul  Republicii  Moldova"  se  substituie  prin   cuvintele
"Academia de Administrare Publică pe lîngă Guvernul Republicii Moldova",
la cazul respectiv;
    se abrogă punctele 2, 3, 5 şi alineatul 3 din punctul 14.
    2. În Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr. 6 din 12 ianuarie
1994  "Cu privire la completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova
nr.  483 din 5 august 1993 "Cu privire la Academia de Studii în Domeniul
Administrării  Publice  pe lîngă Guvernul Republicii Moldova"  cuvintele
"Academia  de Studii în Domeniul Administrării Publice pe lîngă Guvernul
Republicii   Moldova"   se  substituie  prin  cuvintele   "Academia   de
Administrare Publică pe lîngă Guvernul Republicii Moldova".
    3. În Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr. 596 din 1  august
1994  "Cu  privire  la optimizarea activităţii Academiei  de  Studii  în
Domeniul  Administrării  Publice pe lîngă Guvernul  Republicii  Moldova"
cuvintele "Academia de Studii în Domeniul Administrării Publice pe lîngă
Guvernul  Republicii Moldova" se substituie prin cuvintele "Academia  de
Administrare Publică pe lîngă Guvernul Republicii Moldova".
    4. În Hotărîrea   Guvernului  Republicii  Moldova  nr.  757  din   9
noiembrie  1995  "Cu  privire la operarea unor modificări  în  Hotărîrea
Guvernului  Republicii Moldova nr. 483 din 5 august 1993 "Cu privire  la
Academia  de Studii în Domeniul Administrării Publice pe lîngă  Guvernul
Republicii   Moldova"   cuvintele  "Academia  de  Studii   în   Domeniul
Administrării   Publice   pe  lîngă  Guvernul  Republicii  Moldova"   se
substituie  prin  cuvintele "Academia de Administrare Publică  pe  lîngă
Guvernul Republicii Moldova".
    5. În Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 253 din 6 mai 1996
"Cu  privire  la  modificarea Diplomei postuniversitare a  Academiei  de
Studii  în  Domeniul Administrării Publice pe lîngă Guvernul  Republicii
Moldova"  (Monitorul  Oficial,  1996,  nr. 38-39,  art.  300)  cuvintele
"Academia  de  Studii  în  Domeniul Administrării Publice  de  pe  lîngă
Guvernul  Republicii Moldova" se substituie prin cuvintele "Academia  de
Administrare  Publică  pe lîngă Guvernul Republicii Moldova",  la  cazul
respectiv.