HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
     despre aprobarea Regulamentului Guvernului Republicii Moldova

                         Nr.34  din  17.01.2001

        Monitorul Oficial al R.Moldova nr.8-10/73 din 25.01.2001

                                * * *

    Întru executarea  Legii  pentru modificarea şi completarea Legii  cu
privire  la  Guvern nr.1210-XIV din 31 iulie 2000,  Guvernul  Republicii
Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă  Regulamentul  Guvernului Republicii  Moldova,  conform
anexei.
    2. Se abrogă:
    Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.595 din 5 august 1994 "Cu
privire  la  aprobarea  Regulamentului  Guvernului  Republicii  Moldova"
(Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1994, nr.11, art.103);
    pct.6 din Hotărîrea  Guvernului  Republicii  Moldova nr.699  din  21
septembrie  1994 "Privind aprobarea regulilor de elaborare a proiectelor
actelor normative prezentate Guvernului Republicii Moldova";
    pct.1 din Hotărîrea  Guvernului  Republicii  Moldova  nr.78  din  26
ianuarie   1998   "Pentru  completarea  unor  hotărîri  ale   Guvernului
Republicii  Moldova"  (Monitorul  Oficial al Republicii  Moldova,  1998,
nr.24-25, art.165).

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                       Dumitru BRAGHIŞ

    Contrasemnată:
    Ministrul justiţiei                         Valeria Şterbeţ

    Chişinău, 17 ianurie 2001.
    Nr. 34.

                                                Aprobat
                                        prin Hotărîrea Guvernului
                                        Republicii Moldova nr. 34
                                           din 17 ianuarie 2001

                        REGULAMENTUL GUVERNULUI

                        I. Dispoziţii generale
    1. Guvernul Republicii  Moldova  (în  continuare  -  Guvernul)  este
autoritatea publică executivă supremă responsabilă în faţa Parlamentului.
    Guvernul este împuternicit să rezolve toate problemele administrării
publice,  ce  ţin  de  competenţa lui, în  conformitate  cu  Constituţia
Republicii Moldova şi Legea cu privire la Guvern.
    Prezentul Regulament  determină principiile generale ale activităţii
Guvernului.
    2. Activitatea  Guvernului se bazează pe examinarea constructivă  şi
soluţionarea  colegială  a problemelor, luîndu-se în considerare  opinia
publică,  în  spiritul  principiilor  democraţiei  şi  publicităţii,  pe
responsabilitatea  personală  a membrilor Guvernului pentru  elaborarea,
adoptarea şi executarea hotărîrilor sale.
    3. Eficienţa   activităţii   Guvernului  este  asigurată  de   munca
organizatorică  şi practică a ministerelor, departamentelor, serviciilor
şi  inspectoratelor  de stat, comisiilor şi consiliilor  guvernamentale,
altor autorităţi din subordinea sa.
    Guvernul conlucrează cu comisiile permanente ale Parlamentului şi cu
alte  organe  de  lucru  ale  acestuia.  Membrii  Guvernului  informează
Prim-ministrul Republicii Moldova despre participarea lor la activitatea
organelor menţionate.

                II. Organizarea activităţii Guvernului
    4. Reieşind din  programul său de activitate, Guvernul îşi planifică
munca pentru întreaga perioadă de guvernare şi pentru perioada curentă.
    5. În conformitate  cu programele de activitate şi planurile  pentru
perioada   curentă,   cu  propunerile   ministerelor,   departamentelor,
serviciilor  şi  inspectoratelor  de  stat,  comisiilor  şi  consiliilor
guvernamentale,   altor  autorităţi  din  subordinea  sa,  autorităţilor
administraţiei  publice  locale, organelor  republicane,  organizaţiilor
publice  şi mişcărilor sociale, conform competenţei, înaintate în  modul
stabilit,  Cancelaria  de  Stat generalizează propunerile  înaintate  de
organele  menţionate şi întocmeşte planurile de activitate a  Guvernului
pe  perioada curentă, incluzînd în ele chestiuni de o importanţă majoră,
care   urmează  să  fie  examinate  în  şedinţele  Guvernului.  Termenul
prezentării acestor propuneri se stabileşte de Prim-ministrul Republicii
Moldova.
    Proiectele planurilor de activitate a Guvernului pe perioada curentă
se  aprobă  la şedinţele Guvernului, indicîndu-se termenele concrete  de
prezentare  a  materialelor respective şi organele  responsabile  pentru
executarea lor.
    6. Cancelaria de Stat a Republicii Moldova exercită controlul asupra
îndeplinirii  programelor  şi  planurilor de  activitate  a  Guvernului,
conform direcţiilor aprobate.

              III. Prezentarea chestiunilor care urmează
                      să fie examinate de Guvern
    7. Guvernului  îi  sînt  prezentate spre  examinare  chestiunile  ce
constituie  competenţe  ale  lui, precum şi  chestiunile,  atribuite  în
competenţele  altor  organe  ale administraţiei publice  din  subordinea
Guvernului  şi  care  le vizează interesele, dacă aceste  organe  nu  au
adoptat hotărîri acceptabile pentru toate părţile implicate.
    8. Asupra chestiunilor  care  comportă decizii ale  Guvernului  sînt
prezentate  propuneri  argumentate,  proiecte  de  hotărîri,  ordonanţe,
dispoziţii în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    Proiectele de  acte  normative înaintate Guvernului vor fi  neapărat
coordonate   cu   organele  interesate  şi  cele  implicate  direct   în
chestiunile incluse în proiect.
    Conducătorii  organelor  implicate sînt obligaţi să  prezinte  avize
asupra proiectelor ce le-au fost expediate spre coordonare, în termen de
10 zile lucrătoare din data recepţionării lor, dacă, conform înţelegerii
dintre conducătorii organelor interesate, nu este stabilit alt termen.
    Proiectele de  hotărîri şi ordonanţe referitor la problemele ce  ţin
de proprietatea municipală sau alte chestiuni ce au tangenţă cu organele
administraţiei   publice   locale,   se  vizează  după   coordonare   cu
autorităţile locale respective.
    Proiectele de  hotărîri şi ordonanţe referitor la problemele ce  ţin
de U.T.A. Găgăuzia se coordonează cu Başcanul U.T.A. Găgăuzia.
    În scopul asigurării suporţilor ştiinţifici şi a maximei corelări cu
cadrul   legislativ,  proiectele  celor  mai  importante  legi  şi  acte
normative  ale  Guvernului urmează să fie avizate în modul  stabilit  de
Academia de Ştiinţe a Moldovei, precum şi de alte instituţii ştiinţifice
de profil.
    La proiectul  de hotărîre, ordonanţă se anexează o notă  explicativă
cu   semnătura   persoanei  care  prezintă  materialul,  în  care   este
argumentată  necesitatea  adoptării lui, sînt expuse tezele de bază  ale
proiectului,   fundamentarea  social-economică,  după  caz,  necesitatea
suportului   financiar   şi  expertizei  acestui  proiect,   precum   şi
tabelul-analiză a propunerilor organelor cu care s-a coordonat proiectul.
    La materialele  prezentate  spre examinare în şedinţa Guvernului  se
anexează   şi  punctele  de  reper  (cel  mult  o  pagină)  a  direcţiei
(executorului) Cancelariei de Stat.
    Pentru veridicitatea,  corectitudinea  formulării  şi  legitimitatea
proiectului  înaintat,  poartă răspundere personală factorul de  decizie
care l-a prezentat.
    9. Înainte de  a  fi  prezentate Guvernului  spre  examinare,  toate
proiectele  de  legi,  precum  şi proiectele  de  acte  normative,  după
coordonarea  lor  cu organele interesate, sînt examinate  de  Ministerul
Justiţiei.

         IV. Pregătirea materialelor pentru şedinţa Guvernului
    10. Proiectele   de   hotărîri,   ordonanţe  şi   dispoziţii,   după
perfectarea  conform  tehnicii  legislative,  vizate  de  persoana  care
prezintă  materialele referitoare la chestiunea inclusă în proiect şi de
direcţia   respectivă  a  Cancelariei  de  Stat,  cu  avizele  organelor
interesate,   sînt  înaintate  spre  contrasemnare  miniştrilor  ce   au
obligaţia  punerii  lor  în aplicare. Contrasemnarea  se  efectuează  în
decurs  de  pînă  la trei zile (lucrătoare) din  data  prezentării  spre
contrasemnare.
    După contrasemnare   proiectul  este  prezentat  direcţiei  juridice
pentru executarea expertizei juridice şi pentru vizarea rezoluţiei, spre
a fi înaintat în şedinţa Guvernului.
    În cadrul direcţiei  juridice se examinează concordanţa prevederilor
incluse în proiecte cu legislaţia în vigoare.
    În cazul în care proiectul actului normativ corespunde cerinţelor ce
permit înaintarea lui în şedinţă, însoţit de rezoluţia privind admiterea
la   examinare  în  şedinţa  Guvernului,  vizată  anterior  de  direcţia
juridică,    acesta   se   prezintă   spre   semnare   Prim-ministrului,
prim-viceprim-ministrului   sau  viceprim-miniştrilor,  responsabili  de
problema în cauză.
    Proiectele hotărîrilor,  ordonanţelor şi dispoziţiilor ce urmează să
fie   examinate  la  şedinţa  Guvernului  sînt  prezentate  Directorului
Cancelariei  de  Stat  sau  prim-vicedirectorului,  care  verifică  dacă
materialele   respective   corespund  cerinţelor  stabilite   şi   decid
înaintarea  spre examinarea lor sau efectuarea, în caz de necesitate,  a
unei  expertize  suplimentare sociale, economice, juridice ori  de  altă
natură, sau dispun avizarea şi coordonarea lor suplimentară.
    Proiectele de acte normative, prezentate fără respectarea cerinţelor
stabilite,  nu sînt incluse în ordinea de zi a şedinţelor Guvernului şi,
cu    consimţămîntul  Prim-ministrului, prim-viceprim-ministrului    sau
viceprim-miniştrilor,  care patronează ramurile respective, se restituie
de  către  Directorul  Cancelariei de Stat  sau  prim-vicedirector  spre
definitivare.
    11. Materialele  ce urmează a fi examinate în şedinţa Guvernului  se
prezintă  în Cancelaria de Stat cu cel puţin 15 zile lucrătoare pînă  la
examinare.
    Materialele prezentate  spre  examinare  la şedinţa  Guvernului,  cu
apostila     Prim-ministrului,    prim-viceprim-ministrului    sau     a
viceprim-miniştrilor  respectivi,  vizînd includerea în ordinea de zi  a
şedinţei,  urmează să fie prezentate Directorului Cancelariei de Stat cu
cel puţin 5 zile înainte de şedinţă.
    În cazul nerespectării  termenelor  menţionate, materialele  pot  fi
examinate la şedinţa Guvernului doar cu consimţămîntul Prim-ministrului.
    12. În baza materialelor  acumulate,  Cancelaria de Stat  întocmeşte
proiectul  ordinii  de  zi a şedinţei Guvernului, care  este  prezentat,
împreună  cu originalele acestor materiale, Prim-ministrului  Republicii
Moldova spre aprobare.
    După aprobarea   ordinii  de  zi  a  şedinţei,  Cancelaria  de  Stat
expediază  materialele  şedinţei  membrilor  Guvernului  şi  persoanelor
invitate la şedinţa respectivă cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de
data preconizată a şedinţei.
    În cazul în care  data  convocării şedinţei Guvernului  se  schimbă,
Cancelaria   de  Stat  anunţă  despre  aceasta  membrii  Guvernului   şi
persoanele invitate la şedinţa în cauză.

                        V. Şedinţele Guvernului
    13. Şedinţele Guvernului sînt publice, se convoacă, conform deciziei
Prim-ministrului  Republicii Moldova, şi se desfăşoară după caz, dar  nu
mai  rar  decît  o  dată pe  trimestru.  La  decizia  Primului-ministru,
şedinţele pot fi închise.
    La şedinţele    Guvernului   participă   directorii   generali    ai
departamentelor  de pe lîngă Guvern şi alte persoane în conformitate  cu
legislaţia.
    Persoanele invitate,  în  modul stabilit de legislaţie,  la  şedinţa
Guvernului,  care  nu  fac parte din componenţa  Guvernului,  asistă  la
şedinţe,  de  regulă, numai în timpul examinării chestiunilor ce ţin  de
domeniul activităţii acestora.
    La şedinţele  Guvernului pot participa deputaţi ai Parlamentului, au
dreptul să asiste şi să ia cuvîntul avocaţii parlamentari.
    Prezenţa altor  persoane  (experţi, specialişti) se  coordonează  cu
Directorul Cancelariei de Stat.
    14. Şedinţele  Guvernului  sînt deliberative dacă la  ele  participă
majoritatea membrilor Guvernului.
    Membrii Guvernului  îşi coordonează eventuala absenţă la şedinţă  cu
Prim-ministrul  Republicii Moldova, informînd Directorul Cancelariei  de
Stat sau prim-vicedirectorul despre aceasta.
    În caz de absenţă  a membrului Guvernului, care urma să raporteze la
şedinţă,  această sarcină este pusă în seama adjunctului desemnat de el,
care  participă  la examinarea chestiunii, sau este  încredinţată  altui
ministru, care poate fi coraportor al chestiunii supuse examinării.
    15. Şedinţele  Guvernului  sînt prezidate de Prim-ministru  sau,  în
cazul  absenţei  acestuia  de  prim-viceprim-ministru sau  de  unul  din
viceprim-miniştri.
    16. În procesul  şedinţei,  membrii  Guvernului  sînt  în  drept  să
prezinte  propuneri,  observaţii, amendamente argumentate la  proiectele
supuse dezbaterii.
    Dacă amendamentele  propuse  şi acceptate în şedinţă pot  condiţiona
modificări  esenţiale  ale  proiectului,  acesta  poate  fi  remis  spre
definitivare autorului proiectului - organului public respectiv, conform
înscrierilor din procesul-verbal al şedinţei Guvernului.
    Înainte de începerea   dezbaterii  proiectelor  de  acte  normative,
incluse pe ordinea de zi, sau în cadrul dezbaterii acestora, iniţiatorii
proiectelor  pot  solicita,  motivat, retragerea  proiectelor  la  orice
etapă, pînă la adoptarea deciziei.
    17. Proiectele  ordonanţelor  se examinează pe articole. Votarea  se
efectuează  pe  articole şi în ansamblu, dacă Guvernul nu  stabileşte  o
altă modalitate.
    Proiectele de hotărîri se examinează şi se votează în ansamblu.
    18. La şedinţele   Guvernului   hotărîrile   se  adoptă   cu   votul
majorităţii  membrilor Guvernului prezenţi la şedinţă, iar ordonanţele -
cu votul majorităţii membrilor Guvernului.
    În cazul divizării  egale  a voturilor sau dacă actul nu  întruneşte
majoritatea simplă de voturi, acesta se consideră neadoptat.
    19. În cazuri excepţionale, Prim-ministrul ia decizii în probleme ce
ţin   de  conducerea  Republicii  Moldova,  în  limitele   competenţelor
Guvernului,  şi  informează  Guvernul  despre  aceasta  la  şedinţa  lui
ordinară.
    20. După încheierea   şedinţei   Guvernului,  Cancelaria   de   Stat
transmite  pentru definitivare materialele privind chestiunile examinate
(ţinîndu-se  cont  de  completările şi observaţiile expuse  în  şedinţă)
persoanei  (direcţiei  executoare)  care a prezentat  aceste  materiale.
Totodată, proiectele de hotărîri, ordonanţe şi dispoziţii ale Guvernului
se  definesc  în  Cancelaria  de Stat şi urmează a  fi  prezentate  spre
semnare  în următoarele trei zile lucrătoare, dacă nu a fost stabilit un
alt termen.

          VI. Examinarea altor chestiuni în cadrul şedinţelor
    21. Asupra scrisorilor  şi  telegramelor, adresate  Prim-ministrului
Republicii   Moldova,  Cancelaria  de  Stat  raportează  în  aceeaşi  zi
Prim-ministrului Republicii Moldova. De aceste documente iau cunoştinţă,
de    asemenea,    în    mod    operativ    prim-viceprim-ministru    şi
viceprim-miniştrii respectivi.
    22. Modul de  pregătire  a documentelor şi de raportare  asupra  lor
Prim-ministrului,   prim-viceprim-ministrului  şi  viceprim-miniştrilor,
precum    şi   modul   de   informare   a   executorilor   dispoziţiilor
(rezoluţiilor), este stabilit de Cancelaria de Stat.
    23. Toate dispoziţiile  date  de Guvern se execută în decurs  de  10
zile lucrătoare, exceptînd cazurile cînd este indicat un alt termen.
    Dacă însărcinarea se referă la cîţiva executori, primul în rezoluţie
se  indică responsabilul de executare. În acest caz, coexecutorii poartă
aceeaşi  răspundere  ca  şi responsabilul de îndeplinirea în  termen  şi
calitativ  a  însărcinării.  La  cererea  executorului  responsabil,  ei
trebuie   să-i  prezinte  toate  materialele  necesare  şi   propunerile
respective.
    Însărcinarea se consideră îndeplinită, dacă executorii au soluţionat
toate  problemele  abordate  sau a fost dat un răspuns exhaustiv  şi  în
esenţă.
    24. Deciziile  protocolare se adoptă atît în şedinţele operative ale
conducerii  Guvernului (Prezidiul Guvernului), cît şi în cadrul şedinţei
Guvernului,  în urma audierii unei informări vizînd o problemă  concretă
sau  ca  indicaţie în urma necesităţii perfectării sau  reexaminării  în
altă şedinţă a proiectului înaintat şi în urma consfătuirii Guvernului.
    Şedinţele operative  se  convoacă de Prim-ministru  cu  participarea
prim-    viceprim-   ministrului,   viceprim-miniştrilor,    Cabinetului
Prim-ministrului şi conducerii Cancelariei de Stat.
    Consfătuirile  Guvernului  se convoacă la decizia  Prim-ministrului,
prim-viceprim-ministrului  sau viceprim-miniştrilor, conform  domeniilor
pe  care  le  patronează,  cu  participarea  reprezentanţilor  organelor
interesate.
    Deciziile protocolare  se adoptă prin procese-verbale şi se aduc  la
cunoştinţă  tuturor  membrilor  Guvernului, executorilor,  organelor  şi
organizaţiilor  în  a  căror  competenţă  intră  soluţionarea  problemei
respective.

       VII. Perfectarea şi expedierea hotărîrilor, ordonanţelor,
                dispoziţiilor şi deciziilor protocolare
    25. În conformitate  cu Legea cu privire la Guvern, Guvernul  adoptă
hotărîri, ordonanţe şi dispoziţii.
    Pentru organizarea executării legilor, Guvernul adoptă hotărîri.
    Ordonanţele se emit numai în temeiul unei legi speciale de abilitare
a Guvernului, în limitele şi în condiţiile prevăzute de aceasta.
    Dispoziţiile  se  emit  de către  Prim-ministru  pentru  organizarea
activităţii interne a Guvernului.
    Hotărîrile, ordonanţele   şi  dispoziţiile  se  semnează  de   către
Prim-ministru.
    Hotărîrile şi  ordonanţele  se contrasemnează de miniştrii  care  au
obligaţia  punerii  lor  în  aplicare în modul  stabilit  de  art.30  şi
art.30/2  din  Legea  cu  privire  la  Guvern,  iar  în  cazul  absenţei
ministrului sau imposibilităţii exercitării atribuţiilor de către acesta
contrasemnarea  proiectelor de hotărîri şi ordonanţe se va face de către
viceminiştrii abilitaţi cu împuternicirile respective.
    26. Textele hotărîrilor,  ordonanţelor şi dispoziţiilor  Guvernului,
prezentate   spre  semnare,  se  redactează  şi  se  tipăresc  numai  pe
formularele stabilite de Cancelaria de Stat.
    Proiectele de  hotărîri,  ordonanţe  şi dispoziţii  sînt  vizate  de
persoana  care  prezintă materialele referitoare la chestiunea  pusă  în
discuţie şi de direcţia, secţia respectivă a Cancelariei de Stat.
    Textul redactat al procesului-verbal este prezentat de Cancelaria de
Stat spre semnare cel mult peste 24 de ore după şedinţa Guvernului.
    27. După examinare   la  şedinţa  Guvernului,  textele  hotărîrilor,
ordonanţelor   şi  dispoziţiilor,  vizate  de  direcţia  juridică,  sînt
prezentate Prim-ministrului spre semnare de către Directorul Cancelariei
de Stat sau de către prim-vicedirector.
    La respectiva hotărîre, ordonanţă, dispoziţie şi decizie protocolară
se anexează indicatorul expedierii, aprobat de Directorul Cancelariei de
Stat sau prim-vicedirector.
    Hotărîrile, ordonanţele,   dispoziţiile  şi  deciziile   protocolare
semnate  se  expediază  organelor respective de Cancelaria  de  Stat  pe
parcursul a două zile lucrătoare, după emiterea lor.
    Hotărîrile, ordonanţele,  dispoziţiile şi deciziile protocolare  ale
Guvernului se expediază în limba de stat şi limba rusă.
    28. Originalele    hotărîrilor,   ordonanţelor,   dispoziţiilor   şi
deciziilor  protocolare  ale Guvernului şi materialele lor  iniţiale  se
păstrează în Cancelaria de Stat.
    29. Hotărîrile, ordonanţele şi dispoziţiile Guvernului se publică în
Monitorul  Oficial al Republicii Moldova, iar în caz de necesitate, sînt
aduse la cunoştinţa publicului prin intermediul mass-media.

                      VIII. Prezidiul Guvernului
    30. Pentru organizarea activităţii interne a Guvernului, se formează
Prezidiul    Guvernului,    din    care   fac    parte    Prim-ministru,
prim-viceprim-ministru şi viceprim-miniştrii.
    La şedinţa Prezidiului Guvernului ia parte Directorul Cancelariei de
Stat cu drept de vot consultativ.
    Prim-ministru  prezintă  spre examinare Prezidiului  Guvernului  sau
pune  în faţa Preşedintelui Republicii Moldova chestiunea cu privire  la
stimularea  sau  aplicarea unor sancţiuni disciplinare faţă  de  membrii
Guvernului.
    31. În cazul  în  care unul din miniştri nu-şi  execută  atribuţiile
conform   legislaţiei,   Prim-ministru  este  în  drept   să   înainteze
Preşedintelui Republicii Moldova propuneri privitor la revocarea acestui
ministru.
    Guvernul sau  Prezidiul  lui poate încuraja activitatea  miniştrilor
sau  adjuncţilor  lor, precum şi a conducătorilor de departamente şi  ai
altor  organe  din subordine sau, prin decizia  Prezidiului  Guvernului,
poate aplica sancţiuni disciplinare.

                 IX. Exercitarea funcţiilor de control
    32. Guvernul,   prin  intermediul  Cancelariei  de  Stat,   exercită
controlul  asupra activităţii ministerelor, departamentelor, serviciilor
şi  inspectoratelor de stat, a comisiilor şi consiliilor guvernamentale,
altor  autorităţi  din  subordinea sa, prefecturilor, precum  şi  asupra
activităţii   organelor   administraţiei  publice  locale,   în   limita
competenţei stabilite.
    Prim-ministru poate cere dări de seamă fiecărui ministru, conducător
de  departament,  de  serviciu,  inspectorat de  stat,  de  comisie  sau
consiliu guvernamental şi prefect sau altei autorităţi din subordinea sa.
    33. Guvernul   ia   măsurile   necesare   pentru   ca   ministerele,
departamentele,  serviciile  şi  inspectoratele de  stat,  comisiile  şi
consiliile   guvernamentale,   prefecturile  să-şi  realizeze   integral
drepturile cu care au fost investite pentru îndeplinirea sarcinilor puse
în  seama  lor şi exercitarea funcţiilor ce le revin, precum  şi  pentru
rezolvarea  în  mod  independent şi consecvent a  chestiunilor  date  în
competenţele lor.
    34. Guvernul  organizează  controlul  asupra executării  legilor  şi
altor  acte normative de către ministere, departamente, alte  autorităţi
ale  administraţiei publice centrale, de către organele şi  instituţiile
cu  funcţii  publice din subordine, suspendă hotărîrile şi alte  decizii
ale  autorităţilor  administrative  din subordinea sa,  abrogă  ordinele
prefecţilor, ce nu corespund legislaţiei în vigoare.

           X. Audierea cetăţenilor şi examinarea petiţiilor
    35. Modul de  primire  în  audienţă a cetăţenilor, de  examinare  şi
soluţionare a petiţiilor lor este stabilit de Prim-ministru.
    36. Cancelariei de Stat îi revin următoarele sarcini:
    examinarea şi   sistematizarea   petiţiilor   cetăţenilor   adresate
Guvernului,   precum   şi   activitatea  de  primire   în   audienţă   a
petiţionarilor   şi  informarea  conducerii  Guvernului  despre  această
activitate;
    controlul activităţii  unor  ministere, departamente, prefecturi  şi
altor   organe  subordonate  Guvernului  privind  examinarea  petiţiilor
cetăţenilor,  primirea lor în audienţă, acordarea ajutorului necesar  în
acest   domeniu   şi  formularea  propunerilor  în  vederea   lichidării
deficienţelor constatate.
    Cancelaria de   Stat  organizează  audienţa  cetăţenilor  de   către
conducerea Guvernului.
    37. Rezultatele    activităţii    întru   soluţionarea    petiţiilor
cetăţenilor,  ale  primirii în audienţă a petiţionarilor, precum şi  ale
activităţii   desfăşurate   în   acest  domeniu  de   către   ministere,
departamente,  prefecturi  alte  autorităţi din  subordinea  Guvernului,
autorităţile  administraţiei  publice locale se examinează  periodic  în
şedinţele Guvernului.

                     XI. Lucrările de secretariat
    38. Lucrările de secretariat ale Guvernului constituie atribuţii ale
Cancelariei de Stat.
    Lucrările de   secretariat   se   efectuează  în   conformitate   cu
Regulamentul  Cancelariei  de Stat, aprobat de Guvern, şi  Instrucţiunea
privind  lucrările  de  secretariat în Cancelaria de Stat,  aprobată  de
Directorul Cancelariei de Stat.