HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
      cu privire la reorganizarea Inspectoratului de Stat pentru
   Protecţia Muncii pe lîngă Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale

                        Nr.1481  din  27.12.2001

        Monitorul Oficial al R.Moldova nr.9-10/61 din 15.01.2002

                                * * *

    Întru realizarea  prevederilor Legii inspectia muncii nr.140-XV  din
10  mai  2001 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001,  nr.68-71,
art.505), Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se reorganizează Inspectoratul de Stat pentru Protecţia Muncii pe
lîngă  Ministerul  Muncii  şi Protecţiei Sociale  în  Inspecţia  Muncii,
subordonată Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
    2. Se aprobă:
    Structura Inspecţiei Muncii, conform anexei nr. 1;
    Regulamentul Inspecţiei Muncii, conform anexei nr.2;
    Modificările  ce  se  operează  în  unele  hotărîri  ale  Guvernului
Republicii Moldova, conform anexei nr.3.
    3. Se stabileşte  efectivul limită al Inspecţiei Muncii în număr  de
140 unităţi (cu excepţia personalului de deservire a clădirilor).
    4. Ministerul   Muncii   şi  Protecţiei  Sociale   şi   autorităţile
administraţiei  publice  locale vor examina posibilitatea de  a  asigura
Inspecţia  Muncii şi subdiviziunile ei teritoriale cu spaţii de serviciu
necesare pentru desfăşurarea activităţii.
    5. Se abrogă:
    Hotărîrea Guvernului  Republicii Moldova nr.321 din 1 iunie 1993 "Cu
privire  la  înfiinţarea  inspectoratelor teritoriale  pentru  protecţia
muncii"  (Monitorul Parlamentului Republicii Moldova, 1993, nr. 6,  art.
182);
    punctul 3 din  Modificările  ce  se operează în unele  hotărîri  ale
Guvernului  Republicii Moldova privind remunerarea muncii, aprobate prin
Hotărîrea   Guvernului  Republicii  Moldova nr. 505  din  15  mai   1998
(Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr. 62-65 art. 609);
    Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1199 din 9 decembrie 1998
"Cu  privire la reorganizarea Departamentului Protecţiei Muncii pe lîngă
Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei" (Monitorul Oficial al
Republicii Moldova, 1998, nr. 114-115, art. 1132);
    punctul 3 din  Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 75 din  2
februarie  1999  "Cu  privire la  autorizarea  funcţionării  persoanelor
juridice  şi fizice din punct de vedere al protecţiei muncii" (Monitorul
Oficial al Republicii Moldova, 1999,nr. 14-15, art. 108).

    Prim-ministru
    al Republicii Moldova                           Vasile TARLEV

    Contrasemnată:
    Ministrul muncii şi protecţiei sociale          Valerian Revenco
    Ministrul finanţelor                            Mihail Manoli
    Ministrul justiţiei                             Ion Morei

    Chişinău, 27 decembrie 2001.
    Nr. 1481.

                                                Anexa nr. 1
                                        la Hotărîrea Guvernului
                                        Republicii Moldova nr. 1481
                                        din 27 decembrie 2001

                      Structura Inspecţiei Muncii

    Direcţia tehnologii de inspecţie
    Direcţia monitorizare protecţia muncii
    Direcţia monitorizare relaţii de muncă
    Secţia personal şi secretariat
    Secţia economie, finanţe şi evidenţă contabilă
    Inspectoratele teritoriale de muncă


                                              Anexa nr. 2
                                        la Hotărîrea Guvernului
                                        Republicii Moldova nr. 1481
                                        din 27 decembrie 2001

                    REGULAMENTUL INSPECŢIEI MUNCII

                        I. Dispoziţii generale

    1. Inspecţia Muncii este organ al administraţiei publice centrale şi
îşi   desfăşoară  activitatea  în  subordinea  Ministerului  Muncii   şi
Protecţiei Sociale.
    2. Inspecţia  Muncii  exercită  control de stat  asupra  respectării
actelor  legislative  şi  a altor acte normative în domeniul  muncii  la
întreprinderi, instituţii şi organizaţii, cu orice tip de proprietate şi
formă  juridică de organizare, precum şi în autorităţile  administraţiei
publice centrale şi locale.
    3. În activitatea  sa Inspecţia Muncii se călăuzeşte de  Constituţia
Republicii  Moldova, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, de alte
acte   legislative  şi  normative  ale  Republicii  Moldova,   Tratatele
internaţionale  la  care Republica Moldova este parte şi de  prevederile
prezentului Regulament.
    4. Inspecţia  Muncii este persoană juridică, dispune de ştampilă  cu
Stema de Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa în limba de stat.
    5. În subordinea   Inspecţiei   Muncii   funcţionează   inspectorate
teritoriale  de muncă, fără personalitate juridică. Fiecare  inspectorat
teritorial de muncă dispune de ştampilă cu denumirea sa în limba de stat.

           II. Obiectivele şi atribuţiile Inspecţiei Muncii

    6. Obiectivele  principale  ale activităţii Inspecţiei  Muncii  sînt
următoarele:
    asigurarea aplicării  dispoziţiilor actelor legislative şi ale altor
acte  normative  referitoare  la  condiţiile de muncă  şi  la  protecţia
salariaţilor în exercitarea atribuţiilor lor;
    difuzarea informaţiilor   despre   cele  mai  eficace  mijloace   de
respectare a legislaţiei muncii;
    informarea Ministerului   Muncii   şi  Protecţiei   Sociale   despre
deficienţele legate de aplicarea legislaţiei muncii.
    7. Pentru îndeplinirea  obiectivelor  prevăzute  la  punctul  6  din
prezentul Regulament Inspecţia Muncii are următoarele atribuţii:

                    În domeniul relaţiilor de muncă
    controlează respectarea  dispoziţiilor  actelor legislative  şi  ale
altor acte normative referitoare la:
    contractul individual de muncă şi contractul colectiv de muncă;
    carnetul de muncă;
    timpul de muncă şi timpul de odihnă;
    disciplina muncii;
    munca minorilor şi femeilor;
    retribuirea muncii;
    garanţiile şi compensaţiile ce decurg din relaţiile de muncă;
    alte condiţii de muncă;

                     În domeniul protecţiei muncii
    controlează respectarea  dispoziţiilor  actelor legislative  şi  ale
altor acte normative referitoare la protecţia muncii;
    acordă, în modul  stabilit de Guvern, autorizaţii de funcţionare din
punct de vedere al protecţiei muncii;
    eliberează avize privind introducerea în fabricaţie a prototipurilor
de  echipamente  tehnice şi de echipament individual de protecţie şi  de
lucru;
    anulează autorizaţiile   de  funcţionare  din  punct  de  vedere  al
protecţiei  muncii  şi a avizelor privind introducerea în  fabricaţie  a
prototipurilor  de  echipamente tehnice şi de echipament  individual  de
protecţie   şi  de  lucru,  dacă  s-a  constatat  că  prin   modificarea
condiţiilor care au stat la baza emiterii acestora nu se respectă actele
legislative şi alte acte normative referitoare la protecţia muncii;
    cercetează, în modul stabilit de Guvern, accidente de muncă;

                            Alte atribuţii
    coordonează activitatea  de  pregătire,  instruire  şi  informare  a
personalului  din  întreprinderi, instituţii, organizaţii în  problemele
protecţiei muncii şi relaţiilor de muncă;
    colaborează cu  organele  similare  din  alte  state  la  realizarea
prevederilor   acordurilor  bilaterale  şi  internaţionale  în  domeniul
protecţiei muncii şi relaţiilor de muncă.

    8. Inspecţia Muncii este în drept:
    să solicite şi   să  primească  de  la  autorităţile  administraţiei
publice  centrale  şi  locale,  de  la  persoanele  juridice  şi  fizice
informaţiile necesare exercitării atribuţiilor sale.

                   III. Personalul Inspecţiei Muncii

    9. Personalul   Inspecţiei   Muncii,  inclusiv  al   inspectoratelor
teritoriale  de  muncă, se formează din inspectori de muncă şi din  alţi
specialişti,  care sînt funcţionari publici, al căror statut le  asigură
stabilitate   în  funcţie  şi  independenţă  faţă  de  orice   schimbare
guvernamentală şi orice influenţă neprevăzută din afară.
    10. Inspecţia  Muncii este condusă de un inspector general de  stat,
numit de Guvern.
    11. Inspectorul general de stat:
    organizează activitatea Inspecţiei Muncii;
    prezintă Ministerului  Muncii şi Protecţiei Sociale rapoarte privind
activitatea Inspecţiei Muncii;
    examinează contestaţiile  patronilor  faţă de măsurile  aplicate  de
inspectorii de muncă, dispunînd, după caz, anularea actelor întocmite de
inspectorii de muncă;
    organizează examinarea     petiţiilor    cetăţenilor,    adresărilor
patronilor, patronatelor, centrelor sindicale;
    numeşte şi eliberează  din  funcţie  personalul  Inspecţiei  Muncii,
conform legislaţiei;
    stabileşte salariile  de funcţie, mărimea adaosurilor, suplimentelor
şi premiilor personalului Inspecţiei Muncii, conform legislaţiei;
    emite ordine şi dispoziţii;
    reprezintă Inspecţia  Muncii  în relaţiile cu organele similare  din
alte  state,  organele  administraţiei publice, persoanele  juridice  şi
fizice.
    12. În lipsa  inspectorului general de stat atribuţiile acestuia  le
exercită unul din adjuncţii săi.
    13. Adjuncţii  inspectorului general de stat sînt numiţi prin  ordin
al ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    14. Inspectoratele    teritoriale   de   muncă   sînt   conduse   de
inspectori-şefi  care  asigură  îndeplinirea atribuţiilor  stabilite  în
Regulamentul  inspectoratelor teritoriale de muncă, aprobat prin ordinul
ministrului muncii şi protecţiei sociale.
    15. În lipsa inspectorului-şef atribuţiile acestuia le exercită unul
din adjuncţii săi.
    16. Inspectorul general de stat şi adjuncţii lui, şefii direcţiilor,
secţiilor  şi  adjuncţii  lor, inspectorii-şefi şi  adjuncţii  lor  sînt
inspectori de muncă.
    17. În funcţia de inspector de muncă se angajează persoane cu studii
superioare tehnice, juridice şi economice.
    18. Încadrarea  în Inspecţia Muncii se va face, în modul stabilit de
legislaţie. Candidatul la funcţia de inspector de muncă va fi supus unui
examen  medical  şi  unui  examen privind  aptitudinile  acestuia  de  a
îndeplini sarcinile care îi vor fi puse în sarcină.
    19. Inspectorul  de  muncă  trebuie să aibă  specializarea  necesară
pentru  realizarea  cu  eficacitate  a  activităţii  Inspecţiei  Muncii,
conform obiectivelor şi atribuţiilor prevăzute la punctele 6, 7 şi 8 din
prezentul Regulament.
    20. Inspectorul  de  muncă este subordonat numai conducătorului  său
şi, în exerciţiul funcţiunii, se supune numai legii.
    21. Atribuţiile  funcţionarilor Inspecţiei Muncii se stabilesc  prin
fişa postului, aprobată de inspectorul general de stat.

                      IV. Drepturile, obligaţiile
              şi responsabilitatea inspectorului de muncă

    22. Inspectorul  de  muncă în exerciţiul funcţiunii, la  prezentarea
legitimaţiei de serviciu, este în drept:
    să pătrundă liber,  în  timpul  orelor  de  lucru,  fără  informarea
prealabilă  a  patronului,  la  locurile de muncă şi  în  încăperile  de
serviciu şi de producţie;
    să solicite şi   să  primească  de  la  patron  toate  înscrisurile,
registrele  şi  documentele  a  căror ţinere este  prevăzută  de  actele
legislative  şi  alte acte normative referitoare la muncă, pentru  a  le
verifica, copia sau scoate extrase a unor părţi separate;
    să efectueze controale sau cercetări necesare pentru a se asigura că
actele  legislative  şi  alte acte normative referitoare la  muncă  sînt
respectate;
    să pună întrebări  patronului  şi salariaţilor, să ia de la  aceştia
declaraţii  şi alte informaţii, în limita competenţei lui, singur sau în
prezenţa martorilor;
    să ceară remedierea  imediată sau într-un timp limitat a  abaterilor
constatate  de la actele legislative şi alte acte normative  referitoare
la muncă;
    să ceară afişarea instrucţiunilor prevăzute de actele legislative şi
alte acte normative referitoare la muncă;
    să constate faptele  care constituie contravenţii administrative  în
domeniul muncii.
    23. Inspectorul de muncă cu atribuţii în domeniul protecţiei muncii,
suplimentar  la  cele prevăzute la punctul 22 din prezentul  Regulament,
este în drept:
    să ceară, după   caz,   efectuarea   într-un   termen   stabilit   a
modificărilor necesare echipamentelor tehnice sau proceselor tehnologice
pentru ca acestea să corespundă normelor de protecţie a muncii;
    să dispună sistarea   funcţionării   (inclusiv  prin  sigilare,   cu
indicarea    în   procesul   verbal   de   control)    întreprinderilor,
instituţiilor,  organizaţiilor,  atelierelor,  sectoarelor,  exploatarea
clădirilor,  edificiilor şi echipamentelor tehnice, precum şi  încetarea
lucrărilor  şi  proceselor  tehnologice care nu  corespund  normelor  de
protecţie a muncii şi care prezintă pericol iminent de accidentare;
    să propună anularea  autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere
al  protecţiei muncii şi a avizelor privind introducerea în fabricaţie a
prototipurilor  de  echipamente tehnice şi de echipament  individual  de
protecţie  şi  de lucru dacă constată că, prin  modificarea  condiţiilor
care au stat la baza emiterii acestora, nu se respectă cerinţele actelor
normative de protecţie a muncii.
    24. Inspectorul de muncă este obligat:
    să informeze,   cu  ocazia  efectuării  controalelor,  patronul   şi
reprezentanţii   salariaţilor  despre  prezenţa  lor  în  întreprindere,
instituţie,  organizaţie,  numai  dacă  el nu va  considera  că  aceasta
dăunează eficacităţii controlului;
    să se călăuzească  în  activitatea sa de actele legislative şi  alte
acte normative;
    să manifeste  iniţiativă şi perseverenţă, să îndeplinească la  timp,
calitativ şi întocmai atribuţiile şi deciziile Inspecţiei Muncii;
    să respecte cu stricteţe drepturile cetăţenilor;
    să examineze, în termenele stabilite, petiţiile cetăţenilor;
    să păstreze confidenţialitate asupra sursei oricărei reclamaţii care
semnalizează  încălcarea actelor legislative şi ale altor acte normative
referitoare  la  protecţia  muncii  şi la relaţiile de muncă  şi  să  nu
dezvăluie  patronului  faptul că respectivul control a fost efectuat  în
urma unei reclamaţii;
    să păstreze confidenţialitate,     conform    legislaţiei,    asupra
informaţiilor  care reprezintă secrete de stat sau secrete comerciale şi
care i-au devenit cunoscute în exerciţiul funcţiunii;
    să fie obiectiv  şi  imparţial,  să nu se manifeste în  calitate  de
mediator sau arbitru în soluţionarea conflictelor de muncă;
    să nu aibă nici   un  fel  de  interes,  direct  sau  indirect,   la
întreprinderile,  instituţiile, organizaţiile care se află sub incidenţa
controlului său;
    să prezinte rapoarte periodice de activitate;
    să aducă la cunoştinţa     angajatorilor     şi     reprezentanţilor
salariaţilor rezultatele controalelor efectuate.
    25. Pentru neexecutarea    sau   executarea   necorespunzătoare    a
atribuţiilor,  inspectorul de muncă poartă răspundere în modul  stabilit
de legislaţie.

                         V. Dispoziţii finale

    26. Inspecţia  Muncii, în termen de cel mult 6 luni de la  expirarea
anului  de  gestiune, publică raportul anual de activitate în  Monitorul
Oficial al Republicii Moldova.
    27. Raportul  anual de activitate al Inspecţiei Muncii se va  referi
la:
    acte legislative  şi  alte acte normative de  competenţa  Inspecţiei
Muncii;
    personalul Inspecţiei Muncii;
    statistici ale   întreprinderilor,   instituţiilor,   organizaţiilor
supuse controlului şi numărul lor de salariaţi;
    statistici ale controalelor efectuate;
    statistici ale  încălcărilor  actelor legislative şi ale altor  acte
normative referitoare la muncă depistate şi ale sancţiunilor aplicate;
    statistici ale accidentelor de muncă şi îmbolnăvirilor profesionale;
    alte aspecte ale activităţii Inspecţiei Muncii.
    28. Inspecţia  Muncii,  în  termen de 3 luni de la  data  publicării
raportului  anual  de  activitate, va prezenta directorului  general  al
Biroului Internaţional al Muncii o copie de pe acest raport.
    29. Nu se admite   amestecul,   sub  orice  formă,  în   activitatea
inspectorului   de   muncă   cu  scopul  de  a-i  impune   o   executare
necorespunzătoare a atribuţiilor.
    30. Măsurile  luate  de  inspectorul de muncă pot fi  contestate  în
modul stabilit de legislaţie.
    31. Patronul este obligat:
    să asigure inspectorului  de muncă acces liber, la orice oră din  zi
sau  din noapte, la locurile de muncă şi în încăperile de serviciu şi de
producţie pentru efectuarea inspecţiei;
    să prezinte documentele   şi  să  dea  informaţiile  solicitate   de
inspectorul de muncă în timpul efectuării inspecţiei;
    să asigure realizarea măsurilor stabilite de inspectorul de muncă în
urma controlului sau a cercetării accidentelor de muncă;
    să asigure inspectorului   de   muncă,  pentru   timpul   efectuării
controalelor sau cercetării accidentelor de muncă, încăpere de serviciu,
transport, mijloace de comunicare şi echipament individual de protecţie.

                                                Anexa nr. 3
                                        la Hotărîrea Guvernului
                                        Republicii Moldova nr. 1481
                                        din 27 decembrie 2001

             Modificările ce se operează în unele hotărîri
                   ale Guvernului Republicii Moldova

    1. Regulamentul  privind modul de cercetare a accidentelor de muncă,
aprobat  prin  Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr. 380  din  23
aprilie  1997 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1997,  nr.31-32,
art. 377; 1998, nr. 114-115, art. 1132), se modifică după cum urmează:
    în punctele 10,  26  şi 37 cuvintele "Inspectoratul de  Stat  pentru
Protecţia Muncii" se substituie prin cuvintele "Inspecţia Muncii";
    în punctele 10,  27 şi 31 cuvintele "inspectoratul teritorial pentru
protecţia muncii" se substituie prin cuvintele "inspectoratul teritorial
de muncă" la numărul şi cazurile respective;
    în punctele 13,  14,  24,  25 şi 26 cuvintele "inspectorul  de  stat
pentru  protecţia  muncii" se substituie prin cuvintele "inspectorul  de
muncă" la numărul şi cazurile respective;
    în punctul 26:
    cuvintele "al  Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi  Familiei"
se exclud;
    cuvîntul "el" din alineatul doi se substituie prin cuvîntul "ea".

    2. Hotărîrea  Guvernului  Republicii Moldova nr.75 din  2  februarie
1999  "Cu  privire la autorizarea funcţionării persoanelor  juridice  şi
fizice  din punct de vedere al protecţiei muncii" (Monitorul Oficial  al
Republicii  Moldova,  1999,  nr.14-15, art.108; nr.45-47,  art.356),  se
modifică după cum urmează:
    1) în punctele  2  şi 4 cuvintele "inspectoratul  teritorial  pentru
protecţia  muncii" la numărul şi cazurile respective se substituie  prin
cuvintele "inspectoratul teritorial de muncă";
    2) Regulamentul  privind  modul  de eliberare  a  autorizaţiilor  de
funcţionare  a  persoanelor  juridice şi fizice din punct de  vedere  al
protecţiei  muncii, aprobat prin hotărîrea menţionată, se modifică  după
cum urmează:
    în textul Regulamentului  cuvintele "inspectoratul teritorial pentru
protecţia muncii" se substituie prin cuvintele "inspectoratul teritorial
de muncă" la numărul şi cazurile respective;
    în punctele 5,  17  şi  18 cuvintele "Inspectoratul de  Stat  pentru
Protecţia  Muncii"  se substituie prin cuvintele "Inspecţia  Muncii"  la
cazurile respective;
    în punctul 12  cuvintele  "şeful inspectoratului  teritorial  pentru
protecţia  muncii"  se  substituie prin  cuvintele  "inspectorul-şef  al
inspectoratului teritorial de muncă".

    3. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 674 din 22 iulie 1999
"Cu  privire  la  serviciile publice ale  ministerelor,  departamentelor
desconcentrate  în teritoriu" (Monitorul Oficial al Republicii  Moldova,
1999, nr. 80-82, art. 708; nr. 128-129, art. 1120; 2000, nr. 27-28, art.
263) se modifică după cum urmează:
    în anexa nr.1  la poziţia "Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale  şi
Familiei":
    denumirea poziţiei se expune în redacţie nouă:
    "Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale";
    cuvintele "Inspectoratul   de  Stat  pentru  Protecţia  Muncii"   se
substituie   prin  cuvintele  "Inspectoratul  teritorial  de  muncă   al
Inspecţiei Muncii", iar cifrele "4-6" se substituie prin cifrele "9-12";
    în anexa nr.  2 la poziţia "Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi
Familiei":
    denumirea poziţiei se expune în redacţie nouă:
    "Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale";
    cuvintele "Inspectoratul teritorial de stat pentru protecţia muncii"
se  substituie  prin  cuvintele "Inspectoratul teritorial  de  muncă  al
Inspecţiei Muncii", iar cifra "2" se substituie prin cifra "4".

    4. Punctul 5  din  Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova  nr. 1081
din   25  octombrie  2000  "Privind  reglementarea  controalelor  asupra
activităţii   agenţilor  economici"  (Monitorul  Oficial  al  Republicii
Moldova,  2000, nr. 139-140, art. 1191) după cuvintele "cu controlul" se
completează cu cuvintele "legislaţiei muncii".

    5. Clasificatorul unic al funcţiilor publice, aprobat prin Hotărîrea
Guvernului  Republicii Moldova nr. 151 din 23 februarie 2001  (Monitorul
Oficial  al  Republicii Moldova, 2001, nr. 25-26, art. 186;  nr.  97-99,
art. 852) se modifică după cum urmează:
    poziţia "01. 02. 26" din compartimentul "01.02. Funcţiile publice de
rangul doi" se exclude;
    se completează cu următoarele poziţii:
    "01.02.47   Inspector general de stat al Inspecţiei Muncii
                şi adjuncţii lui
    01.02.48    Inspector-şef al inspectoratului teritorial de
                muncă şi adjuncţii lui";
    în compartimentul  "4.  Alte organe ale administraţiei publice"  din
Blocul  informaţional  al  Clasificatorului unic al  funcţiilor  publice
cuvintele  "Inspectoratul de Stat pentru Protecţia Muncii" se substituie
prin cuvintele "Inspecţia Muncii".

    6. Hotărîrea  Guvernului Republicii Moldova nr. 127 din 16 februarie
2001 "Cu privire la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale", modificată
prin  Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 527 din 26 iunie  2001
(Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr. 25-26, art. 175; nr.
75-77,art. 584) se modifică după cum urmează:
    în anexa nr. 2:
    la punctul 6:
    cuvintele "securitatea   muncii"  din  textul  punctului  6  şi  din
denumirea  compartimentului "În domeniul securităţii muncii" din acelaşi
punct  se  substituie  prin  cuvintele "protecţia  muncii"  la  cazurile
respective;
    cuvintele "organizarea  şi  coordonarea activităţii de pregătire  şi
perfecţionare  a  cadrelor  în  domeniu" se  substituie  prin  cuvintele
"coordonarea   activităţii  de  pregătire,  instruire  şi  informare   a
personalului  din  întreprinderi, instituţii, organizaţii în  problemele
protecţiei muncii şi relaţiilor de muncă";
    punctul 12 după cuvîntul "ordine" se completează cu cuvîntul "norme";
    în anexa nr.  3  cuvintele "Inspectoratul de Stat  pentru  Protecţia
Muncii" se substituie prin cuvintele "Inspecţia Muncii".