H O T Ă R Î R E
cu privire la organigrama şi statele de personal ale aparatului
preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni
din subordinea Consiliului raional
nr. 689 din 10.06.2003
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.116-120/711 din 13.06.2003
* * *
Abrogat: 22.02.2013
Hotărîrea Guvernului nr.133 din 20.02.2013
În temeiul articolului 49 alineatul (1) litera k) din Legea nr.123-XV din 18 martie 2003 privind administraţia publică locală, Guvernul Republicii Moldova
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
organigrama şi statele de personal ale aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional, conform anexelor nr.1-10;
structura şi statele de personal ale serviciilor pe lîngă aparatul preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor şi altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional, conform anexei nr.11.
2. Se recomandă consiliilor raionale să aprobe organigrama şi statele de personal ale aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional, conform prevederilor prezentei hotărîri. Consiliul raional, în funcţie de necesităţile şi priorităţile de dezvoltare social-economică ale fiecărui raion, la propunerea preşedintelui raionului, poate redistribui unităţile de personal între subdiviziunile consiliului raional, precum şi între aparatul preşedintelui şi subdiviziunile consiliului raional, în limita efectivului total, aprobat prin prezenta hotărîre.
[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]
3. Autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate vor acorda asistenţă metodologică direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni respective din subordinea Consiliului raional.
4. Schemele de încadrare ale personalului aparatului preşedintelui raionului şi ale direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional se aprobă în limitele fondului de retribuire a muncii şi sînt valabile după înregistrarea lor la Ministerul Finanţelor.
5. Se abrogă:
Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.893 din 9 iulie 2002 "Cu privire la organigrama-tip şi statele-tip ale aparatului şi subdiviziunilor Consiliului judeţean" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.103-105, art.1010);
Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1316 din 8 octombrie 2002 "Pentru aprobarea Modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.893 din 9 iulie 2002" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.137-138, art.1436).
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Vasile TARLEV |
Contrasemnată: | |
Prim-viceprim-ministru | Vasile Iovv |
Ministrul finanţelor | Zinaida Grecianîi |
Ministrul justiţiei | Vasile Dolghieru |
Chişinău, 10 iunie 2003. | |
Nr.689. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Organigrama aparatului preşedintelui şi subdiviziunilor
din subordinea Consiliului raional
|
[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.1356 din 13.11.03, în vigoare 21.11.03]
[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Structura şi efectivul aparatului preşedintelui raionului şi
subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional
| |||
Denumirea subdiviziunilor | Numărul de unităţi | ||
Aparatul preşedintelui raionului | 18 | 19,5 | 21 |
Direcţia generală finanţe | 11 | 15 | 17 |
Secţia economie | 3 | 4 | 5 |
Direcţia generală învăţămînt, tineret şi sport | 11 | 11 | 14 |
Secţia cultură | 3 | 3 | 3 |
Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei | 6 | 7 | 9 |
Direcţia agricultură şi alimentaţie | 7 | 7 | 10 |
Secţia construcţii, gospodărie comunală şi drumuri | 2,5 | 4 | 4 |
Serviciul relaţii funciare şi cadastru | 1,5 | 1,5 | 2 |
Total pe raion | 63 | 72 | 85 |
Notă: Aparatul preşedintelui raionului, direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni din subordinea Consiliului raional Dubăsari se atribuie la categoria raioanelor cu numărul populaţiei de 50001-100000 locuitori. |
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]
[Nota introdusă prin Hot.Guv. nr.173 din 16.02.06, în vigoare 24.02.06]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1424 din 22.12.04, în vigoare 31.12.04]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1356 din 13.11.03, în vigoare 21.11.03]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale aparatului preşedintelui raionului
| |||
Denumirea funcţiilor şi subdiviziunilor | Numărul de unităţi în funcţie
de numărul populaţiei | ||
Pînă la 50000 | 50001-100000 | Mai mult de 100000 | |
Preşedinte al raionului | 1 | 1 | 1 |
Vicepreşedinte al raionului* | 1 | 2 | 2 |
Secretarul Consiliului raional | 1 | 1 | 1 |
Arhitect-şef | 1 | 1 | 1 |
Consultant-jurist | 1 | 1 | 1 |
Consultant în problemele resurse umane | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal în probleme de Secretariat | 1 | 1 | 1 |
Specialist în problemele relaţii cu publicul | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele privatizării şi postprivatizării | 1 | 1 | 1 |
Secţia administraţie publică | |||
Şef secţie | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele administraţiei publice | 1 | 1 | 2 |
Specialist în problemele protecţiei civile şi serviciului de alternativă | 1 | 1 | 1 |
Total secţie | 2,5 | 3 | 4 |
Serviciul arhivă | |||
Şef serviciu | 1 | 1 | 1 |
Arhivist-coordonator | 0,5 | 1 | 1 |
Total serviciu | 1,5 | 2 | 2 |
Secţia administrativ-financiară | |||
Contabil-şef - şef secţie | 1 | 1 | 1 |
Contabil-casier | 0,5 | 0,5 | 1 |
Secretar-dactilograf | 1 | 1 | 1 |
Şofer | 2 | 2 | 2 |
Total secţie | 4,5 | 4,5 | 5 |
Total aparatul preşedintelui | 18 | 19,5 | 21 |
* În raioanele în care sînt 2 unităţi de vicepreşedinte, unul din ei suplineşte şi funcţiile de şef al direcţiei agricultură şi alimentaţie.
Notă: Vezi Rectificarea din Monitorul Oficial nr.121 din 17.06.2003 pag.29 (cuvîntul "secţiei" se va citi "direcţei")
|
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]
Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Structura şi statele de personal ale direcţiei generale finanţe
| |||||
Denumirea subdiviziunilor şi funcţiilor | Numărul de unităţi în funcţie
de numărul primăriilor în raion | ||||
6-14 | 15-18 | 19-24 | 25-34 | 35-40 | |
Şef direcţie generală | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Secţia elaborării şi administrării bugetului | |||||
Şef-adjunct al direcţiei generale-şeful secţiei | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Consultant pentru elaborarea şi administrarea bugetului | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Specialist principal pentru prognozarea şi administrarea veniturilor | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Specialist coordonator pentru elaborarea bugetului | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Total secţie | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Contabilitatea bugetară | |||||
Contabil-şef (cu drepturile şefului secţiei) | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal pentru rapoarte şi analiză în sistemul bugetar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Specialist coordonator pentru rapoarte şi analiză în sistemul bugetar | - | 1 | 1 | 2 | 2 |
Total contabilitate bugetară | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Specialist principal pe probleme juridice | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal pe metodologia evidenţei contabile | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Secretar-dactilograf | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Şofer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Total direcţie | 11 | 13 | 14 | 16 | 17 |
[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1356 din 13.11.03, în vigoare 21.11.03]
Anexa nr.5
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale secţiei economie
| |||
Denumirea funcţiilor | Numărul de unităţi în funcţie
de numărul populaţiei | ||
Pînă la 50000 | 50001-100000 | Mai mult de 100000 | |
Şef secţie | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele analiză economică şi prognozări | 1 | 1 | 2 |
Specialist principal în problemele antreprenoriat, sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii şi stimulare a investiţiilor | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele achiziţiilor publice | - | 1 | 1 |
Total secţie | 3 | 4 | 5 |
[Anexa nr.5 modificată prin Hot.Guv. nr.56 din 22.01.2007, în vigoare 02.02.2007]
Anexa nr.6
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale direcţiei generale învăţămînt, tineret şi sport
| ||
Denumirea subdiviziunilor şi funcţiilor | Numărul de unităţi în funcţie de numărul populaţiei | |
Pînă la 75000 | Mai mult de 75000 | |
Şef direcţie generală | 1 | 1 |
Secretar-dactilograf | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele resurse umane | 1 | 1 |
Şofer | 1 | 1 |
Secţia inspectare şi evaluare | ||
Şef secţie - şef adjunct direcţie | 1 | 1 |
Specialist principal în învăţămîntul preşcolar şi primar | 1 | 2 |
Specialist principal - inspector şcolar | 1 | 2 |
Specialist coordonator - inspector şcolar | - | 1 |
Specialist principal în problemele învăţămîntului preuniversitar | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele de informatică şi implementarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale | 1 | 1 |
Total secţie | 5 | 8 |
Serviciul tineret şi sport | ||
Specialist principal în problemele tineret şi sport | 1 | 1 |
Total serviciu | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele economice şi statistică | 1 | 1 |
Total direcţie | 11 | 14 |
[Anexa nr.6 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]
[Anexa nr.6 modificată prin Hot.Guv. nr.1424 din 22.12.04, în vigoare 31.12.04]
[Anexa nr.6 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]
Anexa nr.7
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale secţiei cultură
| |
Denumirea funcţiilor | Numărul de unităţi |
Şef secţie | 1 |
Specialist principal în domeniile învăţămînt artistic, activitate artistică de amatori, creaţie populară | 1 |
Specialist principal în domeniile biblioteci, patrimoniu, muzee | 1 |
Total secţie | 3 |
[Anexa 7 introdusă prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03, celelalte renumerotate]
Anexa nr.8
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei
| |||
Denumirea funcţiilor | Numărul de unităţi în funcţie
de numărul populaţiei | ||
Pînă la 50000 | 50001-100000 | Mai mult de 100000 | |
Şef secţie - director al fondului local de susţinere socială a populaţiei | 1 | 1 | 1 |
Contabil-şef în evidenţa şi distribuirea ajutoarelor materiale şi umanitare | 1 | 1 | 1 |
Specialist principal în problemele persoanelor în etate şi cu disabilităţi | 1 | 2 | 2 |
Specialist principal în problemele familiilor cu copii în situaţii de risc | 1 | 1 | 2 |
Specialist coordonator în problemele acordării ajutorului material persoanelor social-vulnerabile | 1 | 1 | 2 |
Specialist principal în problemele drepturilor copilului | 1 | 1 | 1 |
Total secţie | 6 | 7 | 9 |
[Anexa nr.8 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]
Anexa nr.9
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale direcţiei agricultură şi alimentaţie
| ||
Denumirea funcţiilor | Numărul de unităţi în funcţie
de numărul populaţiei | |
Pînă la 100000 | Mai mult de 100000 | |
1. Şef direcţie | 1 | 1 |
2. Şef adjunct al direcţiei - responsabil de problemele planificării şi dezvoltării producţiei vegetale | 1 | 1 |
3. Specialist principal în problemele planificării şi dezvoltării producţiei animaliere | 1 | 1 |
4. Specialist principal în problemele mecanizării şi prestării serviciilor mecanizate | 1 | 1 |
5. Specialist principal pe problemele funciare şi consolidare a terenurilor agricole | 1 | 2 |
6. Specialist principal în problemele protecţiei şi ameliorării fertilităţii solului | 1 | 2 |
7. Specialist principal în problemele planificării şi prognozării producţiei agricole | 1 | 2 |
Total direcţie | 7 | 10 |
Anexa nr.10
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale secţiei construcţii,
gospodărie comunală şi drumuri
| ||
Denumirea funcţiilor
|
Numărul de unităţi în funcţie
de numărul populaţiei | |
Pînă la 50000 | Mai mult de 50000 | |
Şef secţie | 1 | 1 |
Specialist principal pe problemele gospodăriei comunale | 0,5 | 1 |
Specialist principal în problemele reţelelor de drumuri publice | 0,5 | 1 |
Specialist principal în construcţii | 0,5 | 1 |
Total secţie | 2,5 | 4 |
Anexa nr.11
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Statele de personal ale serviciului relaţii funciare şi cadastru
| ||
Denumirea funcţiilor | Numărul de unităţi în funcţie de numărul populaţiei | |
Pînă la 100000 | Mai mult de 100000 | |
Şef serviciu | 1 | 1 |
Specialist principal | 0,5 | 1 |
Total serviciu | 1,5 | 2 |
Anexa nr.12
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.689 din 10 iunie 2003
Structura şi statele de personal ale serviciilor pe lîngă aparatul
preşedintelui raionului, direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni
din subordinea Consiliului raional
1. Structura serviciilor pe lîngă aparatul preşedintelui raionului, direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni din subordinea Consiliului raional: a) Serviciul de deservire a clădirilor şi subdiviziunilor Consiliului raional; b) Serviciul pe lîngă direcţia generală învăţămînt, tineret şi sport; c) Servicii pe lîngă secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei: * Serviciul de îngrijire socială la domiciliu; ** Serviciul de asistenţă socială comunitară; *** Serviciul protezare şi ortopedie.
Notă: Vezi Rectificarea din Monitorul Oficial nr.121 din 17.06.2003 pag.29 (cuvîntul "secţia" se va citi "direcţia")
2. Statele-tip ale serviciilor pe lîngă aparatul preşedintelui raionului, direcţiile şi secţiile din subordinea Consiliului raional:
|
|
a) Serviciul de deservire a clădirilor şi subdiviziunilor Consiliului raional | |
Şef serviciu - Intendent | - 1 |
Şofer* | - 2 |
Lemnar | - 0,5-1 |
Lăcătuş | - 0,5-1 |
Electrician | - 1 |
Îngrijitoare ** | |
Paznic*** | |
Fochist**** | |
* Şoferii deservesc direcţiile din subordinea Consiliului raional, conform solicitărilor coordonate în prealabil cu preşedintele sau vicepreşedintele raionului. ** Postul de îngrijitoare de încăperi se instituie reieşind din calculul o unitate la 450 m2 de spaţiu. *** Posturile de paznic se instituie în funcţie de numărul obiectelor păzite şi în conformitate cu normativele orelor de serviciu conform prevederilor Codului muncii. **** Fochist (pentru sezonul de încălzire în baza orelor normative de serviciu în cazul încălzirii clădirii cu sobe).
| |
b) Servicii pe lîngă direcţia generală învăţămînt, tineret şi sport | |
Centrul metodic* | |
Şef centru metodic | - 1 |
Specialist principal-metodist | - 1-2 |
Specialist coordonator - metodist, responsabil pentru asigurarea
cu manuale şi coordonarea activităţii bibliotecilor şcolare | - 1 |
Specialist coordonator - metodist | - 0-1 |
Specialist metodist | - 1 |
Total centru metodic | - 4-6 |
Contabilitate centralizată | |
Contabil pentru salarizare** | - 1-3 |
Contabil pentru evidenţa bunurilor materiale*** | - 1-3 |
Total contabilitate centralizată | - 2-6 |
Total serviciile direcţiei generale învăţămînt, tineret şi sport | - 5-11 |
* Se permite de instituit o funcţie de metodist la cel puţin 300 de cadre didactice din localităţile urbane şi un metodist la cel puţin 150 de cadre didactice din localităţile rurale. ** În contabilităţile centralizate, conform normativelor se instituie o unitate de contabil pe salarizare pentru 400 de persoane deservite. *** O unitate de contabil pentru evidenţa bunurilor materiale se instituie pentru deservirea a patru instituţii cu un efectiv mediu pe instituţie de cel puţin 20 persoane.
c) Servicii pe lîngă secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei: * Serviciul de îngrijire socială la domiciliu: şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali; lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale; ** Serviciul de asistenţă socială comunitară: şef al Serviciului – 1 unitate în fiecare unitate administrativ-teritorială de nivelul al II-lea; asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie; *** Serviciul protezare şi ortopedie: felcer-protezist – 0,5 – 1 unităţi. |
[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]
[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.1183 din 20.10.2008, în vigoare 24.10.2008]
[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.158 din 10.02.05, în vigoare 18.02.05]
[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.916 din 11.08.04, în vigoare 20.08.04]
[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]