H O T Ă R Î R E

cu privire la organigrama şi statele de personal ale aparatului

preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni

din subordinea Consiliului raional

 

nr. 689  din  10.06.2003

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.116-120/711 din 13.06.2003

 

* * *

Abrogat: 22.02.2013

Hotărîrea Guvernului nr.133 din 20.02.2013

 

În temeiul articolului 49 alineatul (1) litera k) din Legea nr.123-XV din 18 martie 2003 privind administraţia publică locală, Guvernul Republicii Moldova

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

organigrama şi statele de personal ale aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional, conform anexelor nr.1-10;

structura şi statele de personal ale serviciilor pe lîngă aparatul preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor şi altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional, conform anexei nr.11.

2. Se recomandă consiliilor raionale să aprobe organigrama şi statele de personal ale aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional, conform prevederilor prezentei hotărîri. Consiliul raional, în funcţie de necesităţile şi priorităţile de dezvoltare social-economică ale fiecărui raion, la propunerea preşedintelui raionului, poate redistribui unităţile de personal între subdiviziunile consiliului raional, precum şi între aparatul preşedintelui şi subdiviziunile consiliului raional, în limita efectivului total, aprobat prin prezenta hotărîre.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]

 

3. Autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate vor acorda asistenţă metodologică direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni respective din subordinea Consiliului raional.

4. Schemele de încadrare ale personalului aparatului preşedintelui raionului şi ale direcţiilor, secţiilor, altor subdiviziuni din subordinea Consiliului raional se aprobă în limitele fondului de retribuire a muncii şi sînt valabile după înregistrarea lor la Ministerul Finanţelor.

5. Se abrogă:

Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.893 din 9 iulie 2002 "Cu privire la organigrama-tip şi statele-tip ale aparatului şi subdiviziunilor Consiliului judeţean" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.103-105, art.1010);

Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.1316 din 8 octombrie 2002 "Pentru aprobarea Modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.893 din 9 iulie 2002" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.137-138, art.1436).

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVAVasile TARLEV

Contrasemnată:
Prim-viceprim-ministruVasile Iovv
Ministrul finanţelorZinaida Grecianîi
Ministrul justiţieiVasile Dolghieru

Chişinău, 10 iunie 2003.
Nr.689.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Organigrama aparatului preşedintelui şi subdiviziunilor

din subordinea Consiliului raional

 

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.1356 din 13.11.03, în vigoare 21.11.03]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Structura şi efectivul aparatului preşedintelui raionului şi

subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional

 

Denumirea subdiviziunilor Numărul de unităţi
Aparatul preşedintelui raionului1819,521
Direcţia generală finanţe11 1517
Secţia economie345
Direcţia generală învăţămînt, tineret şi sport1111 14
Secţia cultură333
Secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei67 9
Direcţia agricultură şi alimentaţie7710
Secţia construcţii, gospodărie comunală şi drumuri2,544
Serviciul relaţii funciare şi cadastru1,51,52
Total pe raion63 72 85
 

Notă:

Aparatul preşedintelui raionului, direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni din subordinea Consiliului raional Dubăsari se atribuie la categoria raioanelor cu numărul populaţiei de 50001-100000 locuitori.

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]

[Nota introdusă prin Hot.Guv. nr.173 din 16.02.06, în vigoare 24.02.06]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1424 din 22.12.04, în vigoare 31.12.04]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1356 din 13.11.03, în vigoare 21.11.03]

[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale aparatului preşedintelui raionului

 

Denumirea funcţiilor şi subdiviziunilor Numărul de unităţi în funcţie

de numărul populaţiei

Pînă la 5000050001-100000  Mai mult de 100000
Preşedinte al raionului111
Vicepreşedinte al raionului*122
Secretarul Consiliului raional111
Arhitect-şef111
Consultant-jurist111
Consultant în problemele resurse umane111
Specialist principal în probleme de Secretariat111
Specialist în problemele relaţii cu publicul111
Specialist principal în problemele privatizării şi postprivatizării 111
Secţia administraţie publică
Şef secţie111
Specialist principal în problemele administraţiei publice112
Specialist în problemele protecţiei civile şi serviciului de alternativă111
Total secţie2,534
Serviciul arhivă
Şef serviciu111
Arhivist-coordonator0,511
Total serviciu1,522
Secţia administrativ-financiară
Contabil-şef - şef secţie111
Contabil-casier0,50,51
Secretar-dactilograf111
Şofer222
Total secţie4,54,55
Total aparatul preşedintelui1819,5 21
 

* În raioanele în care sînt 2 unităţi de vicepreşedinte, unul din ei suplineşte şi funcţiile de şef al direcţiei agricultură şi alimentaţie.

 

Notă: Vezi Rectificarea din Monitorul Oficial nr.121 din 17.06.2003 pag.29 (cuvîntul "secţiei" se va citi "direcţei")

 

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.516 din 19.05.04, în vigoare 28.05.04]

 

Anexa nr.4

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Structura şi statele de personal ale direcţiei generale finanţe

 

 Denumirea subdiviziunilor şi funcţiilor Numărul de unităţi în funcţie
de numărul primăriilor în raion
 6-14 15-18 19-24  25-34 35-40
Şef direcţie generală11111
Secţia elaborării şi administrării bugetului 
Şef-adjunct al direcţiei generale-şeful secţiei11111
Consultant pentru elaborarea şi administrarea bugetului 11223
Specialist principal pentru prognozarea şi administrarea veniturilor 11122
Specialist coordonator pentru elaborarea bugetului12222
Total secţie456 78
Contabilitatea bugetară
Contabil-şef (cu drepturile şefului secţiei)11111
Specialist principal pentru rapoarte şi analiză în sistemul bugetar  11111
Specialist coordonator pentru rapoarte şi analiză în sistemul bugetar-1122
Total contabilitate bugetară23 344
Specialist principal pe probleme juridice11111
Specialist principal pe metodologia evidenţei contabile11111
Secretar-dactilograf11111
Şofer11111
Total direcţie 111314 1617

[Anexa nr.4 modificată prin Hot.Guv. nr.1356 din 13.11.03, în vigoare 21.11.03]

 

Anexa nr.5

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale secţiei economie

 

 Denumirea funcţiilor Numărul de unităţi în funcţie
de numărul populaţiei
Pînă la 5000050001-100000  Mai mult de 100000
Şef secţie111
Specialist principal în problemele analiză economică şi prognozări112
Specialist principal în problemele antreprenoriat, sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii şi stimulare a investiţiilor 111
Specialist principal în problemele achiziţiilor publice -11
Total secţie345

[Anexa nr.5 modificată prin Hot.Guv. nr.56 din 22.01.2007, în vigoare 02.02.2007]

 

Anexa nr.6

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale direcţiei generale învăţămînt, tineret şi sport

 

Denumirea subdiviziunilor şi funcţiilor Numărul de unităţi în
funcţie de numărul
populaţiei
Pînă la 75000Mai mult de 75000
Şef direcţie generală11
Secretar-dactilograf11
Specialist principal în problemele resurse umane11
Şofer11
Secţia inspectare şi evaluare
Şef secţie - şef adjunct direcţie11
Specialist principal în învăţămîntul preşcolar şi primar 12
Specialist principal - inspector şcolar12
Specialist coordonator - inspector şcolar-1
Specialist principal în problemele învăţămîntului preuniversitar11
Specialist principal în problemele de informatică şi implementarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale 11
Total secţie58
Serviciul tineret şi sport
Specialist principal în problemele tineret şi sport 11
Total serviciu11
Specialist principal în problemele economice şi statistică 11
Total direcţie1114

[Anexa nr.6 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]

[Anexa nr.6 modificată prin Hot.Guv. nr.1424 din 22.12.04, în vigoare 31.12.04]

[Anexa nr.6 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]

 

Anexa nr.7

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale secţiei cultură

 

Denumirea funcţiilor Numărul de unităţi
Şef secţie1
Specialist principal în domeniile învăţămînt artistic, activitate artistică de amatori, creaţie populară 1
Specialist principal în domeniile biblioteci, patrimoniu, muzee1
Total secţie3

[Anexa 7 introdusă prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03, celelalte renumerotate]

 

 

Anexa nr.8

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei

 

Denumirea funcţiilorNumărul de unităţi în funcţie

de numărul populaţiei

Pînă la 5000050001-100000 Mai mult de 100000
Şef secţie - director al fondului local de susţinere socială a populaţiei111
Contabil-şef în evidenţa şi distribuirea ajutoarelor materiale şi umanitare111
Specialist principal în problemele persoanelor în etate şi cu disabilităţi122
Specialist principal în problemele familiilor cu copii în situaţii de risc112
Specialist coordonator în problemele acordării ajutorului material persoanelor social-vulnerabile 112
Specialist principal în problemele drepturilor copilului11 1
Total secţie679

[Anexa nr.8 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]

 

 

Anexa nr.9

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale direcţiei agricultură şi alimentaţie

 

Denumirea funcţiilorNumărul de unităţi în funcţie
de numărul populaţiei
Pînă la 100000Mai mult de 100000
1. Şef direcţie11
2. Şef adjunct al direcţiei - responsabil de problemele planificării şi dezvoltării producţiei vegetale 11
3. Specialist principal în problemele planificării şi dezvoltării producţiei animaliere11
4. Specialist principal în problemele mecanizării şi prestării serviciilor mecanizate11
5. Specialist principal pe problemele funciare şi consolidare a terenurilor agricole12
6. Specialist principal în problemele protecţiei şi ameliorării fertilităţii solului12
7. Specialist principal în problemele planificării şi prognozării producţiei agricole12
Total direcţie710

 

Anexa nr.10

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale secţiei construcţii,

gospodărie comunală şi drumuri

 

Denumirea funcţiilor

 

Numărul de unităţi în funcţie

de numărul populaţiei

Pînă la 50000 Mai mult de 50000
Şef secţie11
Specialist principal pe problemele gospodăriei comunale0,51
Specialist principal în problemele reţelelor de drumuri publice 0,51
Specialist principal în construcţii0,51
Total secţie2,54

 

Anexa nr.11

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Statele de personal ale serviciului relaţii funciare şi cadastru

 

Denumirea funcţiilorNumărul de unităţi în funcţie de numărul populaţiei
Pînă la 100000Mai mult de 100000
Şef serviciu11
Specialist principal0,51
Total serviciu1,52

 

Anexa nr.12

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.689 din 10 iunie 2003

 

Structura şi statele de personal ale serviciilor pe lîngă aparatul

preşedintelui raionului, direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni

din subordinea Consiliului raional

 

1. Structura serviciilor pe lîngă aparatul preşedintelui raionului, direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni din subordinea Consiliului raional:

a) Serviciul de deservire a clădirilor şi subdiviziunilor Consiliului raional;

b) Serviciul pe lîngă direcţia generală învăţămînt, tineret şi sport;

c) Servicii pe lîngă secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei:

* Serviciul de îngrijire socială la domiciliu;

** Serviciul de asistenţă socială comunitară;

*** Serviciul protezare şi ortopedie.

 

Notă: Vezi Rectificarea din Monitorul Oficial nr.121 din 17.06.2003 pag.29 (cuvîntul "secţia" se va citi "direcţia")

 

2. Statele-tip ale serviciilor pe lîngă aparatul preşedintelui raionului, direcţiile şi secţiile din subordinea Consiliului raional:

 

a) Serviciul de deservire a clădirilor şi subdiviziunilor Consiliului raional

Şef serviciu - Intendent- 1
Şofer*- 2
Lemnar- 0,5-1
Lăcătuş- 0,5-1
Electrician- 1
Îngrijitoare **
Paznic***
Fochist****
 

* Şoferii deservesc direcţiile din subordinea Consiliului raional, conform solicitărilor coordonate în prealabil cu preşedintele sau vicepreşedintele raionului.

** Postul de îngrijitoare de încăperi se instituie reieşind din calculul o unitate la 450 m2 de spaţiu.

*** Posturile de paznic se instituie în funcţie de numărul obiectelor păzite şi în conformitate cu normativele orelor de serviciu conform prevederilor Codului muncii.

**** Fochist (pentru sezonul de încălzire în baza orelor normative de serviciu în cazul încălzirii clădirii cu sobe).

 

b) Servicii pe lîngă direcţia generală învăţămînt, tineret şi sport

Centrul metodic*
Şef centru metodic- 1
Specialist principal-metodist- 1-2
Specialist coordonator - metodist, responsabil pentru asigurarea
cu manuale şi coordonarea activităţii bibliotecilor şcolare
- 1
Specialist coordonator - metodist- 0-1
Specialist metodist- 1
Total centru metodic- 4-6
Contabilitate centralizată
Contabil pentru salarizare**- 1-3
Contabil pentru evidenţa bunurilor materiale***- 1-3
Total contabilitate centralizată- 2-6
Total serviciile direcţiei generale învăţămînt, tineret şi sport - 5-11
 

* Se permite de instituit o funcţie de metodist la cel puţin 300 de cadre didactice din localităţile urbane şi un metodist la cel puţin 150 de cadre didactice din localităţile rurale.

** În contabilităţile centralizate, conform normativelor se instituie o unitate de contabil pe salarizare pentru 400 de persoane deservite.

*** O unitate de contabil pentru evidenţa bunurilor materiale se instituie pentru deservirea a patru instituţii cu un efectiv mediu pe instituţie de cel puţin 20 persoane.

 

c) Servicii pe lîngă secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei:

* Serviciul de îngrijire socială la domiciliu:

şef al Serviciului – 1 unitate la 30 de lucrători sociali;

lucrător social – 1 unitate la 10-12 persoane deservite în localităţile urbane sau 8-10 persoane deservite în localităţile rurale;

** Serviciul de asistenţă socială comunitară:

şef al Serviciului – 1 unitate în fiecare unitate administrativ-teritorială de nivelul al II-lea;

asistent social – 1 unitate la 5000 locuitori în localităţile urbane şi pînă la 3000 locuitori în localităţile rurale, dar nu mai puţin de 1 unitate în fiecare primărie;

*** Serviciul protezare şi ortopedie:

felcer-protezist – 0,5 – 1 unităţi.

[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.1255 din 11.11.2008, în vigoare 18.11.2008]

[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.1183 din 20.10.2008, în vigoare 24.10.2008]

[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.158 din 10.02.05, în vigoare 18.02.05]

[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.916 din 11.08.04, în vigoare 20.08.04]

[Anexa 12 modificată prin Hot.Guv. nr.864 din 14.07.03, în vigoare 22.07.03]