H O T Ă R Î R E

privind revizuirea şi optimizarea cadrului normativ

de reglementare a activităţii de întreprinzător

 

nr. 132  din  08.02.2005

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.24-25/177 din 11.02.2005

 

* * *

Întru executarea Legii nr.424-XV din 16 decembrie 2004 cu privire la revizuirea şi optimizarea cadrului normativ de reglementare a activităţii de întreprinzător, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

componenţa nominală a Comisiei de stat pentru reglementarea activităţii de întreprinzător, conform anexei nr.1;

Regulamentul Comisiei de stat pentru reglementarea activităţii de întreprinzător, conform anexei nr.2.

2. Pentru realizarea sarcinilor ce îi revin, Comisia sus-menţionată va institui un grup de lucru şi va aproba componenţa nominală şi regulamentul acestuia.

3. Autorităţile administraţiei publice vor asigura executarea Planului de acţiuni pentru revizuirea şi optimizarea cadrului normativ de reglementare a activităţii de întreprinzător, aprobat de Comisia sus-menţionată.

4. În caz de eliberare din funcţiile publice deţinute a membrilor Comisiei nominalizate, sarcinile lor în cadrul acesteia vor fi executate de persoanele nou-confirmate în funcţiile respective, fără emiterea unei noi hotărîri de Guvern.

5. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.141 din 17 februarie 2004 "Despre reforma reglementării de stat a activităţii antreprenoriale" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.35-38, art.274), cu excepţia alineatelor unu şi patru ale punctului 1.

6. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Ministerului Economiei.

 

PRIM-MINISTRU Vasile TARLEV

 

Contrasemnează:
Ministrul economiei Marian Lupu

 

Chişinău, 8 februarie 2005.
Nr.132.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.132 din 8 februarie 2005

 

COMPONENŢA NOMINALĂ

a Comisiei de stat pentru reglementarea activităţii de întreprinzător

 

IOVV Vasile – prim-viceprim-ministru, preşedintele Comisiei
LUPU Marian – ministrul economiei, vicepreşedintele Comisiei
ONU Mihai – şeful Direcţiei principale reglementări şi dezvoltare a antreprenoriatului, Ministerul Economiei, secretarul Comisiei


Membrii Comisiei:

LAZĂR Valeriu – viceministru al economiei, preşedintele Grupului de lucru
REIDMAN Oleg – consilier al Preşedintelui Republicii Moldova
MOLOŞAG Marin – viceguvernator al Băncii Naţionale a Moldovei
DRON Ion – viceministru al justiţiei
FURCULIŢĂ Feodosia – viceministru al finanţelor
IASINSCHI Tudor – viceministru al agriculturii şi industriei alimentare
BOIAN Ilie – viceministru al ecologiei şi resurselor naturale
MATEI Ion – viceministru al transporturilor şi comunicaţiilor
BĂHNĂREL Ion – viceministru al sănătăţii
SAINCIUC Sergiu – prim-viceministru al muncii şi protecţiei sociale
BOIŞTEAN Gheorghe – viceministru al afacerilor interne
VÎLCU Nicolae – directorul general al Departamentului Vamal
SEMENOVCHER Igor – directorul general al Departamentului Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului
BORAN Simion – director general al Departamentului Comerţului
BABAN Sergiu – directorul general al Departamentului Standardizare şi Metrologie
SÎTNIC Sergiu – vicedirectorul general al Departamentului Tehnologii Informaţionale
CHISTRUGA Zinaida – directorul Camerei de Licenţiere
MIRONESCU Valeriu – directorul general al Departamentului Agroindustrial "Moldova-Vin"
POP Mihail – şeful Inspectoratului Fiscal Principal de Stat
ROBU Ion – preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare
ZOLOTCO Mariana – şeful Direcţiei principale ajustări economice în procesul integrării europene, Ministerul Economiei, vicepreşedintele Grupului de lucru
UNGUREANU Nicolae – consilier principal de stat în domeniul economic şi financiar-bancar
BURLACOV Anatol – directorul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică
TĂBÎRŢĂ Iurie – directorul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Telecomunicaţii şi Informatică
CUCU Gheorghe – preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie
SÎRBU Alexandru – preşedintele Consiliului Economic pe lîngă Prim-ministru
JELIBTER Francice – Consiliul Investitorilor Străini
CERESCU Leonid – preşedintele Confederaţiei Naţionale a Patronatului
CATANOI Valentina – Alianţa asociaţiilor de business pentru dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii
SCUTELNICU Corneliu – vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Producătorilor
BRATU Ştefan – preşedintele Asociaţiei preşedinţilor şi consilierilor raionali
VRABIE Vitalie – preşedintele Asociaţiei primarilor şi colectivităţilor locale
MACLEAN Fiona – şeful Oficiului Chişinău al Delegaţiei Comisiei Europene, Ucraina
OSMOCHESCU Eugen – managerul Departamentului Politici şi Reformă Regulatorie, BIZPRO/Moldova
BURUNSUS Victor – coordonator de proiecte, Oficiul Băncii Mondiale

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.132 din 8 februarie 2005

 

REGULAMENTUL

Comisiei de stat pentru reglementarea activităţii de întreprinzător

 

1. Comisia de Stat pentru reglementarea activităţii de întreprinzător (în continuare – Comisia) este instituită în scopul optimizării cadrului juridic şi instituţional ce ţine de reglementarea activităţii de întreprinzător, precum şi în vederea monitorizării activităţii autorităţilor administraţiei publice abilitate cu funcţii de reglementare a activităţii de întreprinzător.

2. În activitatea sa Comisia se conduce de Constituţia Republicii Moldova, Legea nr.424-XV din 16 decembrie 2004 privind revizuirea şi optimizarea cadrului normativ de reglementare a activităţii de întreprinzător (în continuare – Legea), alte acte legislative, de hotărîrile Parlamentului, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, precum şi de prezentul Regulament.

3. Pentru executarea sarcinilor ce îi revin, Comisia instituie un Grup de lucru şi aprobă componenţa nominală şi regulamentul acestuia. În activitatea lor, Comisia şi Grupul de lucru sînt asistaţi de secretariat.

4. Comisia are următoarele atribuţii:

monitorizează activitatea autorităţilor administraţiei publice cu competenţe de reglementare în domeniul activităţii de întreprinzător;

evaluează datele statistice şi alte informaţii privind impactul reglementării de stat asupra activităţii de întreprinzător;

aprobă şi supraveghează îndeplinirea Planului de acţiuni pentru implementarea Legii;

examinează şi avizează proiectele actelor legislative şi normative privind reglementarea de stat a activităţii de întreprinzător în conformitate cu criteriile stabilite de Lege;

aprobă modelul listei actelor oficiale supuse revizuirii în condiţiile Legii, care este întocmită de fiecare autoritate a administraţiei publice;

examinează şi soluţionează, în termen de o lună din data depunerii, contestaţiile autorităţilor publice ale deciziilor Grupului de lucru privind neincluderea în Registrul actelor oficiale de reglementare a activităţii de întreprinzător (în continuare – Registru) a actelor normative revizuite în conformitate cu prevederile Legii;

prezintă Guvernului propuneri privind abrogarea actelor oficiale, calificate, în urma revizuirii, drept necorespunzătoare criteriilor stabilite de Lege;

după finalizarea procesului de revizuire în termenul indicat în Planul de acţiuni, aprobă proiectul Registrului şi îl înaintează Guvernului spre aprobare;

formulează recomandări pentru autorităţile administraţiei publice abilitate cu funcţii de reglementare a activităţii de întreprinzător privind elaborarea şi modificarea actelor legislative şi normative în conformitate cu prevederile Legii;

formulează şi înaintează Guvernului propuneri privind modificarea structurii instituţionale a autorităţilor administraţiei publice abilitate cu funcţii de reglementare a activităţii de întreprinzător;

examinează şi avizează planurile de activitate şi acţiunile orientate spre limitarea reglementării excesive a activităţii de întreprinzător de către autorităţile administraţiei publice.

5. Comisia este abilitată:

să solicite de la autorităţile administraţiei publice informaţii ce ţin de competenţa Comisiei;

să emită, în limitele competenţelor, decizii cu caracter executoriu pentru autorităţile administraţiei publice.

6. Comisia se întruneşte în şedinţe ordinare cel puţin o dată în trimestru, iar în şedinţe neordinare – ori de cîte ori este nevoie.

7. În cazul absenţei preşedintelui Comisiei, şedinţa este prezidată de vicepreşedintele acesteia, iar în cazul lipsei vicepreşedintelui – de preşedintele Grupului de lucru.

8. Şedinţele Comisiei se consideră deliberative în cazul participării a nu mai puţin de două treimi din membri.

9. Deciziile Comisiei se adoptă prin votul majoritar al membrilor prezenţi la şedinţă. În caz de paritate a voturilor, votul preşedintelui şedinţei este decisiv.

10. În funcţie de chestiunile incluse în ordinea de zi, în activitatea Comisiei pot fi antrenaţi reprezentanţi ai altor structuri.

11. Comisia prezintă anual Guvernului un raport de activitate, în care este reflectată situaţia privind implementarea reformei reglementării de stat a activităţii de întreprinzător.

12. Recomandările Comisiei se aplică, în caz de necesitate, prin hotărîri şi dispoziţii ale Guvernului.