H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează
în Hotărîrea Guvernului nr.923 din 4 septembrie 2001
nr. 433 din 25.04.2006
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.70-72/476 din 05.05.2006
* * *
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
Se aprobă, conform anexei, modificările ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.923 din 4 septembrie 2001 "Cu privire la plasarea în cîmpul muncii a absolvenţilor instituţiilor de învăţămînt superior şi mediu de specialitate de stat".
PRIM-MINISTRU | Vasile TARLEV |
Contrasemnează: | |
Ministrul educaţiei, tineretului şi sportului | Victor Ţvircun |
Ministrul finanţelor | Mihail Pop |
Chişinău, 25 aprilie 2006. | |
Nr.433. |
Anexă
la Hotărîrea Guvernului
nr.433 din 25 aprilie 2006
MODIFICĂRILE
ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.923 din 4 septembrie 2001
Hotărîrea Guvernului nr.923 din 4 septembrie 2001 "Cu privire la plasarea în cîmpul muncii a absolvenţilor instituţiilor de învăţămînt superior şi mediu de specialitate de stat" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.108-109, art.972), cu completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
la punctul 1, cuvintele "la specialităţile pedagogie, medicină, farmaceutică, drept, cultură şi arte" se exclud;
punctul 2 va avea următorul cuprins:
"2. Se aprobă, conform anexei, Contractul-tip privind realizarea studiilor în instituţiile de învăţămînt superior şi mediu de specialitate (la zi) în grupele cu finanţare bugetară şi plasarea tinerilor specialişti în cîmpul muncii";
la punctul 3, cuvîntul "departamentelor" se substituie prin sintagma "altor autorităţi administrative centrale";
punctul 5 se completează în final cu cuvintele:
"în cazul cînd aceştia nu le-au achitat personal";
anexa la hotărîre va avea următorul cuprins:
"Anexă
CONTRACTUL-TIP privind realizarea studiilor în instituţiile de învăţămînt superior şi mediu de specialitate (la zi) în grupele cu finanţare bugetară şi plasarea tinerilor specialişti în cîmpul muncii nr.______ din __________________
I. PĂRŢILE CONTRACTANTE Instituţia de învăţămînt _____________________________________________________________________, (denumirea instituţiei de învăţămînt) în persoana rectorului (directorului) ___________________________________________________________, (numele, prenumele) pe de o parte, şi studentul (elevul) ___________________________________________________________, (numele, prenumele) legitimat (ă) prin __________________________________________________________________________, (numărul şi seria actului de identitate, domiciliul) sau părintele _____________________________________________________________________________, (numele, prenumele părintelui - pentru studenţii/ elevii care nu au atins vîrsta de 18 ani) legitimat (ă) prin __________________________________________________________________________, (numărul şi seria actului de identitate, domiciliul)
pe de altă parte, în temeiul legislaţiei în vigoare, au încheiat prezentul contract, convenind asupra următoarelor.
II. OBIECTUL CONTRACTULUI Contractul are ca obiect: a) organizarea/realizarea studiilor superioare şi medii de specialitate la învăţămîntul de zi din contul bugetului de stat; b) plasarea în cîmpul muncii, conform repartizării ministerului în subordinea căruia este instituţia respectivă de învăţămînt, a studentului/elevului (tînărului specialist) care şi-a făcut studiile cu finanţare din contul bugetului de stat; c) restituirea de către tînărul specialist a cheltuielilor de instruire, inclusiv a bursei acordate de stat, în cazul nerespectării condiţiilor prezentului contract.
III. OBLIGAŢIUNILE ŞI DREPTURILE PĂRŢILOR CONTRACTANTE 3.1. Instituţia se obligă: a) să asigure, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi propriul Statut, înmatricularea şi instruirea studentului (elevului) __________________ la specialitatea __________________ (învăţămînt de zi), cu durata studiilor ___________, cu acordarea titlului/calificării ___________ şi eliberarea actului de studii de nivelul respectiv, cu condiţia realizării de către student/elev a programului de studii conform standardelor educaţionale pentru nivelul şi specialitatea respectivă; b) să creeze condiţii optime de desfăşurare eficientă a procesului de studii, pe baza planurilor de învăţămînt şi programelor care asigură realizarea standardelor educaţionale de stat; c) să asigure studentului/elevului condiţii adecvate pentru pregătirea fundamentală de specialitate, care îi va permite angajarea în muncă în condiţii echitabile cu absolvenţii altor instituţii; d) să asigure securitatea vieţii şi sănătăţii studentului/elevului pe perioada aflării lui în instituţie; e) să repartizeze la lucru conform specialităţii studentul (elevul) în întreprinderea, instituţia sau organizaţia de stat pînă la începerea practicii în producţie, în funcţie de necesităţile statului. 3.2. Instituţia are dreptul să exmatriculeze studentul/elevul, în condiţiile prevăzute de actele normative în vigoare. 3.3. Studentul/elevul se obligă: a) să realizeze, în termen, programul educaţional la specialitatea solicitată; b) să frecventeze regulat orele de curs şi să nu admită absenţe nemotivate; c) să respecte Carta Universitară, Statutul, Regulamentul de ordine internă şi alte acte normative ale instituţiei; d) să lucreze, nu mai puţin de 3 ani după absolvirea instituţiei, la întreprinderea, instituţia sau organizaţia la care a fost repartizat; e) să restituie la bugetul de stat, în cazul exmatriculării sau neprezentării la locul de muncă conform repartizării şi al încălcării termenului indicat în prezentul contract, cheltuielile pentru instruirea sa în volumul calculat de instituţia de învăţămînt respectivă. 3.4. Studentul/elevul are dreptul: a) să intervină cu propuneri argumentate în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor prestate de instituţie; b) să pretindă respectarea în instituţie a drepturilor şi libertăţilor studentului/elevului, conform legislaţiei în vigoare; c) să fie ales în organele de administraţie ale instituţiei; d) să fie asigurat, contra plată, în conformitate cu actele normative în vigoare, cu loc în cămin, în cazul în care instituţia respectivă dispune de acesta; e) să participe la concursul pentru alegerea locului de muncă din lista de repartizare propusă.
IV. REZILIEREA CONTRACTULUI 4.1. Prezentul contract poate fi reziliat în următoarele cazuri: a) exmatricularea studentului/elevului din vina acestuia; b) reorganizarea, reprofilarea, lichidarea întreprinderii, instituţiei sau organizaţiei în care a fost repartizat absolventul, ceea ce a determinat reducerea unităţii ocupate de angajat; c) nerespectarea de către una dintre părţi a condiţiilor contractului; d) imposibilitatea realizării contractului; e) în alte cazuri acceptate de părţile contractante sau prevăzute de legislaţie. 4.2. Părţile informează în scris despre intenţia de reziliere a contractului cu cel puţin 30 de zile înainte de termenul stabilit pentru desfacerea acestuia.
V. DISPOZIŢII FINALE 5.1. Prezentul contract poate fi modificat numai cu consimţămîntul ambelor părţi, faptul modificărilor consemnîndu-se într-un proces-verbal sub formă de anexă la contract. 5.2. Refuzul unilateral de respectare a condiţiilor prezentului contract este inadmisibil, cu excepţia cazurilor prevăzute de legislaţia în vigoare şi de prezentul contract. 5.3. Litigiile apărute între părţile contractante vor fi soluţionate pe cale amiabilă, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 5.4. Prezentul contract intră în vigoare din momentul semnării de către părţi şi este valabil pînă la ________________. 5.5. Contractul este perfectat în trei exemplare, fiecare dintre ele avînd aceeaşi putere juridică.
Adresele juridice şi semnăturile părţilor |
|
Instituţia ______________________________ ______________________________ ______________________________ |
Studentul/elevul ______________________________ ______________________________ ______________________________
Părinţii ______________________________ ______________________________ ______________________________". |