H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în

Regulamentul cu privire la achiziţia bunurilor şi serviciilor

prin cererea ofertelor de preţuri, aprobat prin Hotărîrea

Guvernului nr.245 din 4 martie 2008

 

nr. 570  din  30.06.2010

 

Monitorul Oficial nr.117-118/658 din 09.07.2010

 

* * *

Guvernul HOTĂRĂŞTE:

Se aprobă modificările şi completările ce se operează în Regulamentul cu privire la achiziţia bunurilor şi serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.245 din 4 martie 2008 (se anexează).

 

PRIM-MINISTRUVladimir FILAT

 

Contrasemnează:
Viceprim-ministru, ministrul economieiValeriu Lazar
Ministrul finanţelorVeaceslav Negruţa

Chişinău, 30 iunie 2010.
Nr.570.

 

Aprobate

prin Hotărîrea Guvernului

nr.570 din 30 iunie 2010

 

MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE

ce se operează în Regulamentul cu privire la achiziţia bunurilor

şi serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri, aprobat prin

Hotărîrea Guvernului nr.245 din 4 martie 2008

 

Regulamentul cu privire la achiziţia bunurilor şi serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.245 din 4 martie 2008 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.49-50, art.314), cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

la punctul 12, după cuvintele “operatori economici” se completează cu textul “inclusiv celor incluşi în Lista operatorilor economici calificaţi în funcţie de obiectul achiziţiei”;

la punctul 19, cuvintele “nu vor fi acceptate” se substituie cu textul “se înregistrează în modul corespunzător şi se returnează ofertanţilor fără a fi luate în considerare la etapa de evaluare”;

la punctul 24, după cuvintele “În cazul prezentării ofertei” se completează cu cuvintele “şi documentelor de calificare solicitate în invitaţia de participare”, iar cuvintele “solicitate în invitaţia de participare” se exclud;

la punctul 28, cuvintele “numai două oferte de la doi operatori economici” se substituie cu cuvintele “nu mai puţin de trei oferte”, iar cuvintele “ofertele celor doi” se substituie cu cuvintele “oferta/ofertele respective”;

la punctul 36, după cuvintele “data încheierii contractului” se completează cu cuvintele “sau acordului adiţional (privind modificarea/rezilierea contractului)”, iar după cuvintele “anexa nr.3” se completează cu cuvintele “şi, respectiv, anexa nr.4”;

anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la achiziţia bunurilor şi serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri va avea următorul cuprins:

 

“Anexa nr.1

la Regulamentul cu privire

la achiziţia bunurilor şi serviciilor

prin cererea ofertelor de preţuri

 

Invitaţie la concurs pentru achiziţionarea bunurilor/serviciilor

prin metoda cererii ofertelor de preţuri

 

Denumirea autorităţii contractante ________________________________________________________________

 

Sediul autorităţii contractante (adresa depunerii ofertelor şi desfăşurării concursului)

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Numărul de telefon şi persoana de contact _________________________________________________________

 

Obiectul achiziţiei _____________________________________________________________________________

 

Cerinţele faţă de bunurile/serviciile solicitate

 

Denumirea bunurilor / serviciilorCaracteristicile tehnice /
cerinţele
Cantitatea /
volumul
Altă
informaţie
1.
2.
3.
4.
 

Termenul-limită de prezentare a ofertelor (data/ora) _________________________________________________

 

Data/ora desfăşurării concursului ________________________________________________________________

 

Criteriile de evaluare a ofertelor (valoarea relativă a cerinţelor care vor fi luate în considerare pe lîngă preţul propus, cu indicarea – pe poziţii, pe loturi, pe lista întreagă)

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Termenul şi condiţiile de livrare a bunurilor /prestare a serviciilor ________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Valuta şi modul de achitare _____________________________________________________________________

 

Termenul de valabilitate a ofertelor _______________________________________________________________

 

Menţiuni privind garanţiile _______________________________________________________________________

 

Documentele de calificare ale operatorilor economici:

1. _________________________________________

2. _________________________________________

3. _________________________________________

 

Alte informaţii ________________________________________________________________________________

 

Semnătura_______________

 

L.Ş.”

 

anexa nr.3 la Regulamentul cu privire la achiziţia bunurilor şi serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri va avea următorul cuprins:

 

“Anexa nr.3

la Regulamentul cu privire la

achiziţia bunurilor şi serviciilor

prin cererea ofertelor de preţuri

 

DAREA DE SEAMĂ

privind procedura de achiziţie prin cererea ofertelor de preţuri

 

Nr. _______ din ______________

 

Autoritatea contractantă (IDNO): _________________________________________________________________

 

Obiectul achiziţiei: ____________________________________________________________________________

 

Membrii grupului de lucru prezenţi la deschiderea şi evaluarea ofertelor:

 

1. _______________________________________

(numele, prenumele)

2. _______________________________________

3. _______________________________________

4. _______________________________________

5. _______________________________________

6. _______________________________________

_______________________________________

(funcţia)

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

 

În urma semnării declaraţiei de imparţialitate şi constatării unei sau mai multor situaţii prevăzute la art.16, alin.(3) din Legea nr.96-XVI din 13 aprilie 2007 privind achiziţiile publice, s-au retras următorii membri ai grupului de lucru:

 

1. _______________________________________

(numele, prenumele)

2. _______________________________________

3. _______________________________________

_______________________________________

(funcţia)

_______________________________________

_______________________________________

 

Membrii grupului de lucru retraşi de la deschiderea şi evaluarea ofertelor au fost înlocuiţi cu următoarele persoane:

 

1. _______________________________________

(numele, prenumele)

2. _______________________________________

3. _______________________________________

_______________________________________

(funcţia)

_______________________________________

_______________________________________

 

Operatorii economici, inclusiv cei incluşi în Lista operatorilor economici calificaţi, cărora le-au fost transmise la data de ___________ invitaţii de participare:

 

1. _________________________________________________________________________________________

(denumirea operatorului economic)

2. _________________________________________________________________________________________

3. _________________________________________________________________________________________

4. _________________________________________________________________________________________

 

Pînă la termenul-limită (data _________________, ora ______), ca răspuns la invitaţii sau în urma anunţului nr._________, publicat în Buletinul achiziţiilor publice nr._________ din _________________, au fost depuse _________ oferte, după cum urmează:

 

Nr. d/oDenumirea operatorului economicIDNODatele de relaţii
ale operatorului economic
Fondatorii
1.
2.
3.

 

Grupul de lucru pentru achiziţii a verificat dacă documentele ofertanţilor prezentate la concurs corespund cerinţelor solicitate, a stabilit corespunderea datelor de calificare ale ofertanţilor, preţurile, valoarea ofertelor, termenul de livrare /prestare şi perioada de valabilitate a ofertelor, după cum urmează:

 

Nr. d/oDenumirea operatorului economicDenumirea bunurilor/serviciilor solicitateCantitatea /volumul
pe lista întreagă
Suma totală a ofertei fără TVADocumentele
de calificare prezentate
Informaţia detaliată cu privire la preţuri se expune în anexa la darea de seamă
1
2
...

 

Ofertele depuse au fost evaluate şi comparate folosind criteriul – preţul cel mai mic (pe loturi, pe poziţii, pe lista întreagă)

____________________________________________________________________________________________

(criteriile stabilite în invitaţia de participare)

 

Au fost respinse următoarele oferte:

1. _______________________________________

(denumirea operatorului economic)

2. _______________________________________

3. _______________________________________

_____________________________________

(motivul respingerii)

_____________________________________

_____________________________________

 

Rezultatele evaluării ofertelor:

Drept rezultat al examinării, evaluării şi comparării ofertelor, în baza deciziei grupului de lucru, expusă în procesul-verbal nr._________ din _________________, a fost desemnată cîştigătoare următoarea ofertă /următoarele oferte:

 

Nr. d/oDenumirea operatorului economicDenumirea obiectului de achiziţieCantitatea pentru o poziţie din ofertăPreţul pentru poziţia din ofertă sau suma totală în cazul serviciilor
(lei) fără TVA
Preţul pentru poziţia din ofertă sau suma totală în cazul serviciilor
(lei) cu TVA
 
 
 

În termen de 3 zile din momentul luării deciziei, toţi ofertanţii au fost informaţi despre rezultatele concursului prin scrisoarea nr._________ din _________________.

 

 

Contractele de achiziţie încheiate:

 

Drept rezultat al procedurii, a fost încheiat cu operatorul economic /operatorii economici cîştigător/cîştigători contractul/contractele de achiziţie, după cum urmează:

 

Nr. d/oDenumirea operatorului/operatorilor economic/economici
(IDNP)
Numărul şi data contractului /contractelorValoarea
contractului/contractelor
Termenul de valabilitate
a contractului
/contractelor
fără TVAcu TVA
 
 
 
 

Prin prezenta, grupul de lucru pentru achiziţii confirmă corectitudinea desfăşurării procedurii de achiziţie, fapt pentru care poartă răspundere, conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conducătorul autorităţii contractante

___________________________________

(numele, prenumele)

 

Ex. ______________________________

Tel. ______________________________

 

 

_________________________

(semnătura)

 

L.Ş.

 

 

Anexă

la Darea de seamă privind

procedura de achiziţie prin

cererea ofertelor de preţuri

nr._____din ___________

 

Numărul
poziţiei/
lotului
Denumirea bunurilor/serviciilorCantitatea/
volumul
Denumirea operatorului economic şi preţul pentru o poziţie din ofertă sau suma totală în cazul serviciilor, lei fără TVA
1. (operatorul economic)
(se indică preţul)
2. (operatorul economic)
(se indică preţul)
3. (operatorul economic)
(se indică preţul)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
....
 
 
 

 

se completează cu anexa nr.4 la Regulamentul cu privire la achiziţia bunurilor şi serviciilor prin cererea ofertelor de preţuri cu următorul cuprins:

 

“Anexa nr.4

la Regulamentul cu privire la

achiziţia bunurilor şi serviciilor

prin cererea ofertelor de preţuri

 

DAREA DE SEAMĂ

privind modificarea/rezilierea contractelor de achiziţie a bunurilor şi serviciilor

 

Nr. _______ din ______________

 

Autoritatea contractantă: _____________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

În conformitate cu prevederile legale în vigoare a fost iniţiată şi desfăşurată procedura de achiziţionare a _______

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

(descrierea succintă a bunurilor/serviciilor)

 

În urma concursului, prin cererea ofertelor de preţuri nr._________ din _________________, a fost încheiat contractul nr._________ din _________________, darea de seamă prezentată la Agenţia Achiziţii Publice la data de _________________ cu numărul de înregistrare _________.

 

Temeiul juridic al încheierii acordului adiţional:

- ___________________________________________________________________________________________

- ___________________________________________________________________________________________

- ___________________________________________________________________________________________

 

Denumirea şi datele pentru relaţii ale furnizorului:

____________________________________________________________________________________________

(denumirea, adresa juridică şi telefoanele de contact)

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

Motivele/argumentele modificării/rezilierii contractului de achiziţie:

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________

 

În baza acordului adiţional numărul _________ din _________________ s-au efectuat următoarele modificări ale contractului:

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________

 

Prin prezenta, grupul de lucru pentru achiziţii confirmă corectitudinea desfăşurării procedurii de modificare a contractului, fapt pentru care poartă răspundere conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conducătorul autorităţii contractante

___________________________________

(numele, prenumele)

 

Ex. ______________________________

Tel. ______________________________

 

 

_________________________

(semnătura)

 

L.Ş.