H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Planului de acţiuni pe anul 2013 privind

implementarea iniţiativei “Guvern fără hîrtie”

 

nr. 975  din  22.12.2012

 

Monitorul Oficial nr.270-272/1050 din 25.12.2012

 

* * *

În scopul realizării Programului strategic de modernizare tehnologică a guvernării (e-Transformare), aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.710 din 20 septembrie 2011 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr.156-159, art.780) şi implementării iniţiativei “Guvern fără hîrtie”, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Planul de acţiuni pe anul 2013 privind implementarea iniţiativei “Guvern fără hîrtie” (se anexează).

2. Se instituie grupul de lucru pentru asigurarea realizării Planului de acţiuni pe anul 2013 privind implementarea iniţiativei “Guvern fără hîrtie”, în componenţa reprezentanţilor, la nivel de conducător sau adjunct, ai Cancelariei de Stat, Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Ministerului Justiţiei, Ministerului Economiei, Ministerului Finanţelor, Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, Centrului de Guvernare Electronică (E-Government) şi Centrului de Telecomunicaţii Speciale.

Grupul de lucru îşi va desfăşura activitatea în baza Regulamentului, aprobat de acesta.

3. Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale vor elabora şi aproba, în termen de 2 luni, foi de parcurs interne privind implementarea iniţiativei “Guvern fără hîrtie”, conform sarcinilor stabilite în Planul de acţiuni aprobat.

4. Coordonarea acţiunilor privind implementarea iniţiativei “Guvern fără hîrtie” va fi asigurată de Cancelaria de Stat, prin intermediul Centrului de Guvernare Electronică (E-Government).

5. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina dlui Victor Bodiu, secretar general al Guvernului.

 

PRIM-MINISTRUVladimir FILAT

Chişinău, 22 decembrie 2012.
Nr.975.

 

Aprobat

prin Hotărîrea Guvernului

nr.975 din 22 decembrie 2012

 

PLANUL DE ACŢIUNI

privind implementarea iniţiativei “Guvern fără hîrtie” pe anul 2013

 

MăsuriAcţiuniResponsabilii de
implementare
Sursa de
finanţare
Termenul
de realizare
Indicatorii de performanţă
123456


1. Obiectivul: Cadrul legal şi organizaţional

1.1. Ajustarea cadrului normativ şi organizaţional1.1.1. Eliminarea barierelor legale în vederea asigurării implementării iniţiativei Guvern fără hârtieCancelaria de Stat, Grupul de lucru guvernamentalBugetul autorităţilor publice centraleDecembrie 2013Cadru normativ revizuit şi ajustat
1.1.2. Instituţionalizarea SIGEDIA (inclusiv e-Petiţia) la nivel de Guvern şi la nivelul fiecărei instituţiiGrupul de lucru guvernamental, Cancelaria de Stat, Grupul de lucru al autorităţilor publice centraleBugetul autorităţilor publice centraleDecembrie 2012 pentru 9 autorităţi publice centrale
Octombrie 2013 pentru 17 autorităţi publice centrale
SIGEDIA (inclusiv e-Petiţia instituţionalizat la nivel de Guvern şi la nivelul fiecărei instituţii (9 autorităţi publice centrale la etapa I şi 17 autorităţi publice centrale la etapa II)
1.1.3. Instituţionalizarea grupurilor de lucru privind implementarea iniţiativei “Guvern fără hîrtie” la nivel de autorităţi publice centraleAutorităţile publice centraleBugetul autorităţilor publice centraleIanuarie 2013Grupuri de lucru create şi instituţionalizate la nivel de autorităţi publice centrale
1.1.4. Ajustarea strategiilor de comunicare şi a cadrului de reglementare aferent al autorităţilor publice centrale în vederea utilizării eficiente a TIC (pagini web, platforme de socializare, email)Autorităţile publice centraleBugetul autorităţilor publice centraleNoiembrie 2013Strategiile de comunicare şi cadrul de reglementare aferent al autorităţilor publice centrale ajustate pentru a permite utilizarea eficientă a TIC
1.1.5. Promovarea iniţiativei legislative pentru extinderea perioadei de valabilitate a certificatului digital la minimum 3 aniMinisterul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Cancelaria de StatBugetul autorităţilor publice centraleFebruarie 2013Iniţiativa legislativă pentru extinderea perioadei de valabilitate a certificatului digital la minimum 3 ani promovată
1.2. Consolidarea capacităţilor instituţionaleImplementarea activităţilor de instruire, informare şi promovare a iniţiativei “Guvern fără hîrtie” (inclusiv SIGEDIA) la nivel de autorităţi publice centraleGrupul de lucru, autorităţile publice centraleBugetul autorităţilor publice centraleDecembrie 2013Setul planificat de activităţi de instruire, informare şi promovare a iniţiativei “Guvern fără hîrtie” (inclusiv SIGEDIA) – implementat la nivel de autorităţi publice centrale


2. Obiectivul: Cadrul tehnologic

2.1. Implementarea SIGEDIA în toate autorităţile publice centrale, inclusiv conectarea autorităţilor publice centrale cu SGD proprii2.1.1. Extinderea SIGEDIA la autorităţile publice centrale care nu utilizează un Sistem de gestiune a documentelor (SGD)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile publice centraleContribuţia Guvernului la proiectul de e‑TransformareSIGEDIA extins la autorităţile publice centrale care nu utilizează un Sistem de Gestiune a Documentelor (SGD)
2.1.2. Conectarea autorităţilor publice centrale care utilizează sisteme proprii de Sistem de gestiune a documentelor la SIGEDIAAutorităţile publice centraleBugetul autorităţilor publice centraleDecembrie 2013Autorităţilor publice centrale care utilizează sisteme proprii de Sistem de gestiune a documentelor la SIGEDIA
2.2. Implementarea altor componente tehnologice prioritare pentru GFH2.2.1. Integrarea Registrului funcţiilor şi funcţionarilor publici (RFFP) cu alte componente tehnologiceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăCancelaria de StatDecembrie 2013Registrul funcţiilor şi funcţionarilor publici integrat cu SIGEDIA şi sistemul de control al accesului fizic pentru angajaţii autorităţilor publice centrale
2.2.2. Extinderea Sistemului Informatic e-Achiziţii la toate autorităţile publice centrale, inclusiv instituţiile subordonate, pentru publicarea documentelor de licitaţieMinisterul Finanţelor, autorităţile publice centraleAutorităţile publice centraleMai 2013Sistemul Informatic e-Achiziţii extins la toate autorităţile publice centrale, inclusiv instituţiile subordonate, pentru publicarea documentelor de licitaţie
2.2.3. Extinderea funcţionalităţii aplicaţiei de raportare asupra progresului implementării Programului de activitate al Guvernului Republicii Moldova (raportare.gov.md)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăIunie 2013Aplicaţia extinsă conform prevederilor caietului de sarcini
2.2.4. Trecerea publicaţiilor autorităţilor publice centrale la format electronic şi publicarea lor pe paginile web respectiveAutorităţile publice centraleBugetul autorităţilor publice centraleIunie 2013Publicaţiile autorităţilor publice centrale digitalizate şi publicate pe pagina web respective
2.2.5. Implementarea Monitorului Oficial al Republicii Moldova on-lineMinisterul JustiţieiBugetul autorităţilor publice centraleDecembrie 2013Proiectul “Monitorul Oficial al Republicii Moldova on-line” implementat
2.2.6. Implementarea e-CabinetuluiCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăContribuţia Guvernului la proiectul de e-TransformareDecembrie 2013E-Cabinet implementat
2.3. Evaluarea eficienţei pilotării componentelor cadrului tehnologicEvaluarea postimplementare a eficienţei pilotării componentelor cadrului tehnologic (SIGEDIA, RFFP, SI e-Achiziţii)Grupul de lucru guvernamental, grupurile de lucru ale autorităţilor publice centraleCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăAprilie 2013Raport evaluare post-implementare expediat la CIPS. Concluziile evaluării de către CIPS prezentate


3. Obiectivul: Cadrul de suport tehnologic

3.1. Infrastructura de reţeaEvaluarea infrastructurii de reţea a autorităţilor publice centrale şi racordarea lor la cerinţele minime, necesare implementării componentelor din obiectivul 2Autorităţile publice centrale, Centrul de Telecomunicaţii Speciale, Centrul de Guvernare ElectronicăBugetul autorităţilor publice centraleNoiembrie 2013Cerinţele minime pentru infrastructura de reţea şi chestionarul de evaluare elaborate

Raportul de evaluare a infrastructurii de reţea elaborat Infrastructurile de reţea ale autorităţilor publice centrale aduse în conformitate cu cerinţele minime

3.2. Echipamente perifericeEvaluarea necesităţilor de echipamente periferice (imprimante şi scanere de reţea) ale autorităţilor publice centrale, procurarea, instalarea şi configurarea echipamentului necesarAutorităţile publice centraleBugetul autorităţilor publice centraleNoiembrie 2013Necesităţile de echipamente periferice la autorităţile publice centrale evaluate. Echipamentul necesar procurat, instalat şi configurat
3.3. Semnătura digitalăDotarea angajaţilor autorităţilor publice centrale cu kituri de semnătură digitalăAutorităţile publice centrale, Centrul de Telecomunicaţii SpecialeBugetul autorităţilor publice centraleOctombrie 2013Angajaţii autorităţilor publice centrale dotaţi cu kituri de semnătură digitală
3.4. Serviciu de suport tehnicCrearea serviciului de suport tehnic a Guvernului în baza platformei tehnologice comuneCancelaria de Stat, Centrul de Telecomunicaţii SpecialeCancelaria de StatSeptembrie 2013Serviciul de suport tehnic al Guvernului în baza platformei tehnologice comune creat
3.5. Acţiuni aferente implementării cadrului de interoperabilitate1. Asigurarea schimbului de date de bază ale Cadrului de Interoperabilitate (persoană, unitate de drept, transport, adrese etc.) între autorităţile publice centrale prin elaborarea interfeţelor respectiveMinisterul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Ministerul Justiţiei, Agenţia Relaţii Funciare şi CadastruBugetul autorităţilor publice centraleNoiembrie 2013Interfeţe pentru accesarea datelor de bază elaborate şi configurate
2. Asigurarea schimbului de date între SIGEDIA şi Baza de Date Online cu privire la Procesul de Elaborare a Actelor Normative (de la etapa de proiect pînă la actul publicat)Ministerul JustiţieiBugetul autorităţilor publice centraleDecembrie 2013Interfeţe pentru schimbul de date elaborate şi configurate

 

 

[Planul completat prin Hot.Guv. nr.624 din 21.08.2013, în vigoare 23.08.2013]