H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Regulamentului privind
regimul de acces în sediul Guvernului
nr. 337 din 19.05.2014
Monitorul Oficial nr.127-133/369 din 23.05.2014
* * *
În temeiul art.11 lit.a) din Legea nr.134-XVI din 13 iunie 2008 cu privire la Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.120-121, art.470), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul privind regimul de acces în sediul Guvernului (se anexează).
2. Autorităţile şi instituţiile publice amplasate în sediul Guvernului vor ajusta activităţile ce ţin de regimul de acces al angajaţilor şi primirea vizitatorilor la exigenţele Regulamentului privind regimul de acces în sediul Guvernului.
3. Î.S. “Centrul de telecomunicaţii speciale” va perfecta permisele de acces în sediul Guvernului, în termen de pînă la 6 luni din momentul intrării în vigoare a prezentei Hotărîri, conform modelelor prevăzute în anexele nr.2-5 la Regulamentul privind regimul de acces în sediul Guvernului.
PRIM-MINISTRU | Iurie LEANCĂ |
Contrasemnează: | |
Ministrul afacerilor interne | Dorin Recean |
Chişinău, 19 mai 2014. | |
Nr.337. |
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
nr.337 din 19 mai 2014
REGULAMENT
privind regimul de acces în sediul Guvernului
I. DISPOZIŢII GENERALE
1. Regulamentul privind regimul de acces în sediul Guvernului (în continuare – Regulament) stabileşte modalitatea accesului în sediul Guvernului Republicii Moldova, avînd drept obiectiv asigurarea unui regim riguros de pază şi control-acces, evidenţa personalului şi vizitatorilor, menţinerea ordinii publice în clădire şi pe teritoriile adiacente.
2. Respectarea regimului de acces, menţinerea ordinii publice în sediul Guvernului se asigură de colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, în cooperare cu Cancelaria de Stat, iar pe teritoriile adiacente de forţele de menţinere, asigurare şi restabilire a ordinii şi securităţii publice ale Ministerului Afacerilor Interne, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
3. Prevederile prezentului Regulament sînt obligatorii pentru angajaţii autorităţilor şi instituţiilor publice amplasate în sediul Guvernului, precum şi pentru toate categoriile de persoane cu dreptul de acces.
II. INTRĂRILE ÎN SEDIUL GUVERNULUI
4. Accesul persoanelor în sediul Guvernului se efectuează prin intrări asigurate cu sisteme de control tehnic antiterorist, sisteme electronice de identificare şi evidenţă, sisteme de supraveghere video, special destinate acestui scop (în continuare – puncte de control-acces), gestionate de colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, denumite convenţional “A”, “B”, “C”, “D”, “E”, “F”, “G”, “H”, “I” şi “J” (anexa nr.1 la prezentul Regulament).
5. Prin intrările “A”, “B”, “C” şi “E” se permite accesul în sediul Guvernului, în baza legitimaţiilor de serviciu, angajaţilor instituţiilor amplasate în sediul Guvernului, precum şi tuturor categoriilor de vizitatori, în funcţie de locul de lucru/vizită.
6. Prin intrarea “F” au acces:
1) Preşedintele Republicii Moldova;
2) preşedintele şi vicepreşedinţii Parlamentului;
3) Prim-ministrul, prim-vice-prim-ministrul şi viceprim-miniştrii.
7. Prin intrarea “D” au acces demnitarii a căror protecţie este asigurată de către Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat.
8. Intrarea “I” este utilizată doar pentru aprovizionarea cantinei Guvernului.
9. În cazuri de extremă necesitate, sub supravegherea colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, pot fi utilizate şi alte intrări în incinta Guvernului, decît cele indicate în punctele 5-8 (intrările “G”, “H” şi “J”).
III. ACCESUL ÎN SEDIUL GUVERNULUI
10. În sediul Guvernului au acces liber:
1) Preşedintele Republicii Moldova;
2) preşedintele şi vicepreşedinţii Parlamentului;
3) Prim-ministrul, prim-viceprim-ministrul şi viceprim-miniştrii;
4) membrii Guvernului Republicii Moldova;
5) secretarul general al Guvernului şi adjuncţii acestuia.
11. La prezentarea legitimaţiei de serviciu, în zilele de lucru, conform programului stabilit, au acces în sediul Guvernului:
1) deputaţii Parlamentului;
2) conducătorii şi adjuncţii autorităţilor administrative centrale;
3) preşedintele şi membrii Curţii Constituţionale;
4) preşedintele şi vicepreşedinţii Curţii Supreme de Justiţie;
5) preşedintele, vicepreşedintele şi membrii Curţii de Conturi;
6) Procurorul General, prim-adjunctul şi adjuncţii acestuia;
7) directorul, directorii adjuncţi şi colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat;
8) directorul şi directorii adjuncţi ai Serviciului de Informaţii şi Securitate;
9) secretarul general al Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova şi adjuncţii acestuia;
10) secretarul general al Parlamentului şi adjuncţii acestuia;
11) preşedintele şi vice-preşedintele Adunării Populare a UTA Găgăuzia;
12) prim-vicepreşedintele şi vice-preşedintele Comitetului Executiv al UTA Găgăuzia;
13) primarul general şi viceprimarii mun.Chişinău, primarul şi viceprimarii mun.Bălţi şi preşedinţii şi vicepreşedinţii raioanelor;
14) Guvernatorul, prim-viceguvernatorul şi viceguvernatorii Băncii Naţionale a Moldovei;
15) directorul general al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică;
16) directorul general al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei;
17) directorul general şi vicedirectorii generali ai Agenţiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuală;
18) directorul şi vicedirectorii Autorităţii Aeronautice Civile;
19) preşedintele, vicepreşedintele şi membrii Plenului Consiliului Concurenţei;
20) preşedintele şi vicepreşedintele Comisiei Electorale Centrale;
21) preşedintele şi vicepreşedinţii Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova;
22) preşedintele şi vicepreşedinţii Confederaţiei Naţionale a Patronatului;
23) preşedintele şi vicepreşedinţii Comisiei Naţionale a Pieţei Financiare;
24) preşedintele şi vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie;
25) preşedintele Comisiei Naţionale de Integritate;
26) preşedintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului;
27) preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii;
28) viceminiştrii.
29) secretarii de stat;
30) consilierii Preşedintelui Republicii Moldova şi preşedintelui Parlamentului şi personalul din Cabinetul Prim-ministrului;
31) şefii şi adjuncţii organizaţiilor, instituţiilor şi întreprinderilor din subordinea Cancelariei de Stat;
32) angajaţii Aparatului Preşedintelui Republicii Moldova;
33) angajaţii Cancelariei de Stat;
34) angajaţii aparatelor centrale ale Ministerului Economiei şi Agenţiei Proprietăţii Publice, Ministerului Educaţiei, Ministerului Culturii şi conducătorii instituţiilor subordonate, precum şi angajaţii aparatului central al Direcţiei generale pentru administrarea clădirilor Guvernului;
35) colaboratorii Serviciului de Stat de Curieri Speciali;
36) Avocatul Poporului şi adjuncţii acestuia, Avocatul Poporului pentru drepturile copilului;
37) prim-vicepreşedintele, vicepreşedinţii şi secretarul ştiinţific general al Academiei de Ştiinţe a Moldovei;
38) directorul, directorul adjunct al Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal;
39) şeful Centrului Serviciului Civil;
40) directorul general al Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină;
41) preşedintele Casei Naţionale de Asigurări Sociale;
42) preşedintele Biroului Executiv “Moldcoop”;
43) directorul şi directorul adjunct al Agenţiei “Apele Moldovei”;
44) directorul Serviciului de Stat de Arhivă;
45) agentul guvernamental – reprezentant al Guvernului la Curtea Europeană a Drepturilor Omului
46) rectorul Academiei de Administrare Publică;
47) angajaţii Fondului Monetar Internaţional în Republica Moldova (care activează în sediul Guvernului);
48) persoanele care însoţesc membrii Guvernului la şedinţele convocate în sediul Guvernului;
49) reprezentanţii mass-media.
În afara orelor de program, în interes de serviciu, au acces în sediul Guvernului doar angajaţii autorităţilor şi instituţiilor amplasate în sediul lui, precum şi persoanele convocate, în caz de necesitate, de către conducătorii acestora.
[Pct.11 modificat prin Hot.Guv. nr.886 din 22.10.2014, în vigoare 31.10.2014]
IV. AUTORIZAREA ACCESULUI ÎN SEDIUL GUVERNULUI
12. Accesul persoanelor în sediul Guvernului se efectuează în baza permiselor de acces:
1) legitimaţia de serviciu;
2) permisul provizoriu;
3) permisul pentru o singură trecere “Vizitator”.
13. Legitimaţia de serviciu (anexa nr.2 la prezentul Regulament), reprezintă legitimaţia perfectată de către Î.S. “Centrul de telecomunicaţii speciale” pentru angajaţii autorităţilor şi instituţiilor publice amplasate în sediul Guvernului, atestă identitatea angajatului la locul de lucru şi permite accesul acestuia în sediul Guvernului, precum şi legitimaţiile de serviciu eliberate de către autorităţile respective pentru funcţionarii menţionaţi la pct.11 din prezentul Regulament.
Legitimaţia de serviciu, perfectată de către Î.S. “Centrul de telecomunicaţii speciale” va permite şi identificarea angajatului în cadrul Sistemului de identificare electronică a funcţionarului public, precum şi aplicarea semnăturii digitale.
14. Permisul provizoriu (anexa nr.3 la prezentul Regulament) reprezintă actul în baza căruia se permite accesul repetat (multiplu) al deţinătorilor acestuia în sediul Guvernului.
15. Permisul de o singură trecere“Vizitator” (anexa nr.4 la prezentul Regulament), însoţit de un act de identitate a persoanei, este documentul de acces a persoanelor în sediul Guvernului, valabil pentru o singură vizită în instituţia pentru care a fost solicitat. Permisul de o singură trecere “Vizitator” este purtat la un loc vizibil, pe tot parcursul aflării în sediul Guvernului.
16. Permisul provizoriu este eliberat de secţiile personal ale autorităţilor şi instituţiilor amplasate în sediul Guvernului, pe o perioada de 7 zile lucrătoare, cu posibilitatea de prelungire, pentru angajaţii lor, pe perioada perfectării legitimaţiei de serviciu.
Datele din permisele provizorii se introduc în sistemul electronic de evidenţă a intrărilor-ieşirilor din sediul Guvernului.
17. Deţinătorii legitimaţiilor de serviciu şi/sau permiselor provizorii, la momentul intrării/ieşirii în/din sediul Guvernului, sînt obligaţi să se înregistreze la punctele de control-acces, în modul stabilit de colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat.
18. Orice persoană are drept de acces în sediul Guvernului la prezentarea permisului pentru o singură trecere “Vizitator”, precum şi în condiţiile cerinţelor prezentului Regulament. Permisul pentru o singură trecere “Vizitator” este eliberat de către colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, în baza buletinului de identitate sau altui act oficial (permis de conducere, paşaport), la solicitarea angajaţilor instituţiilor amplasate în sediul Guvernului, abilitaţi cu dreptul de a primi vizitatori de către secretarul general al Guvernului.
19. Deţinătorii permisului pentru o singură trecere “Vizitator” au drept de acces în sediul Guvernului prin unul din punctele de control-acces stipulate în pct.5 al prezentului Regulament, indicat de către colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, în funcţie de locul amplasării instituţiei preconizate pentru vizitare.
20. Se admite accesul fără utilizarea permisului pentru o singură trecere “Vizitator” a persoanelor preconizate să participe la activităţi organizate de către instituţiile amplasate în sediul Guvernului, însoţite obligatoriu de un angajat desemnat de către instituţia organizatoare. Organizatorii, cu 2 ore înainte, prezintă colaboratorului responsabil al Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat lista nominală şi comunică, după caz, alte date despre activitatea preconizată spre desfăşurare (locul, numărul de participanţi şi numele angajatului responsabil de activitatea respectivă). Deplasarea prin incinta Guvernului a grupurilor ce vor depăşi 5 persoane se va efectua sub supravegherea unui colaborator al Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat.
21. Se admite accesul în sediul Guvernului a persoanelor, fără actele indicate la pct.12 al prezentului Regulament, în cazul în care sînt însoţiţi de o persoană abilitată cu dreptul de a primi vizitatori pe toată durata aflării în sediul Guvernului.
V. PERFECTAREA ACTELOR DE ACCES ÎN SEDIUL GUVERNULUI
22. Î.S. “Centrul de telecomunicaţii speciale” va asigura, în contextul prestării serviciilor Sistemului de identificare electronică a funcţionarului public, dotarea cu legitimaţii de serviciu (anexa nr.2), cu termen de valabilitate de pînă la 5 ani, a angajaţilor autorităţilor şi instituţiilor publice amplasate în sediul Guvernului, precum şi perfectarea altor tipuri de permise de acces (anexa nr.3 – 5), în condiţiile prevederilor Hotărîrii Guvernului nr.546 din 20 iulie 2011 “Privind aprobarea Regulamentului cu privire la acordarea serviciilor Sistemului de telecomunicaţii al autorităţilor administraţiei publice şi operarea modificărilor în unele hotărîri ale Guvernului”.
Confecţionarea repetată a legitimaţiilor de serviciu în cazul expirării termenului de valabilitate se efectuează de către Î.S. “Centrul de telecomunicaţii speciale” în condiţiile alineatului întîi al prezentului punct.
Confecţionarea repetată de serviciu în cazul deteriorării sau pierderii acestora, se vor face la cerere, în bază contractuală, din contul solicitantului.
Confecţionarea permisului de acces se va efectua în strictă conformitate cu listele nominale prezentate de către conducătorul instituţiei solicitante, cu respectarea tipului legitimaţiei de serviciu solicitat (cu cip de acces în sediul Guvernului, şi/sau cu cip criptografic, care va permite şi utilizarea semnăturii digitale), doar după prezentarea fotografiilor de mărimea prestabilită.
23. În caz de pierdere a legitimaţiei de serviciu sau permisului provizoriu, angajatul este obligat să anunţe, în termen de 24 de ore, instituţia care i l-a eliberat.
Instituţia, angajatul căreia a pierdut legitimaţia de serviciu sau permisul provizoriu, va informa Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat, care va întreprinde măsurile de rigoare pentru neadmiterea utilizării ilicite a acestora.
24. Pînă la eliberarea unei altei legitimaţii de serviciu sau a altui permis provizoriu, accesul angajatului în sediul Guvernului se va efectua în baza permisului pentru o singură trecere “Vizitator”.
VI. MĂSURILE DE SECURITATE ÎN SEDIUL GUVERNULUI
ŞI PE TERITORIILE AFERENTE ACESTUIA
25. Accesul în sediul Guvernului cu arme de foc, arme albe sau muniţii este interzis, cu excepţia colaboratorilor Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, care deţin armamentul din dotare, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, pentru îndeplinirea obligaţiilor de serviciu directe.
Este interzis accesul în sediul Guvernului cu echipamente portabile de amplificare a sunetului şi/sau oricare alte obiecte care ar putea fi folosite pentru tulburarea ordinii si/sau a activităţii instituţiilor amplasate în sediul Guvernului.
26. Reprezentanţii mass-media vor introduce în sediul Guvernului aparatele de fotografiat, de filmat etc. numai după efectuarea de către colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat a controlului vizual şi/sau cu ajutorul mijloacelor speciale din dotare.
27. Reprezentanţii mass-media sînt obligaţi să respecte următoarele condiţii:
a) să se deplaseze pe traseul stabilit de colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, pînă la sălile de destinaţie, fără acces în alte săli sau spaţii;
b) să se abţină de la acţiuni, care ar putea genera sau favoriza stări de conflict.
28. Se interzice accesul în sediul Guvernului a persoanelor în stare de ebrietate sau cu dereglări psihice evidente.
29. Persoanele care acced în sediul Guvernului şi bagajele lor de mînă sînt supuse unei examinări vizuale şi/sau corporale cu ajutorul mijloacelor speciale (detectoare de metale staţionare sau manuale etc.) de către colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, în condiţiile legislaţiei în vigoare.
30. În parcările aferente sediului Guvernului se permite accesul şi parcarea autovehiculelor cu numere speciale de înmatriculare, precum şi a autovehiculelor al căror acces/parcare a fost autorizat prin permisul de modelul stabilit (anexa nr.5 la prezentul Regulament), eliberat de Cancelaria de Stat.
31. Colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, în cazul deţinerii informaţiilor pertinente cu privire la comiterea în sediul Guvernului a unei ilegalităţi reţin şi predau organelor competente persoanele bănuite, în condiţiile legislaţiei în vigoare.
32. În perioada desfăşurării ceremoniilor şi procedurilor de vizită a delegaţiilor şi persoanelor oficiale, colaboratorii Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat asigură accesul acestora, în conformitate cu prevederile pct.20 din prezentul Regulament, după caz, în comun cu instituţiile de resort, ordinea şi securitatea publică pe teritoriul adiacent sediului Guvernului, inclusiv prin limitarea accesului de persoane şi a mijloacelor de transport în perimetrul de securitate, pînă la înlăturarea cauzelor care ar conduce la crearea situaţiilor de atentat la viaţa, integritatea fizică şi libertatea de acţiune a persoanelor protejate, sau ar periclita accesul în sediul Guvernului.
33. În cazul apariţiei unor situaţii pasibile să pericliteze securitatea persoanelor protejate sau integritatea sediului Guvernului, factorii de decizie din cadrul Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, în condiţiile legii, limitează/interzic accesul în sediul Guvernului, solicitînd forţelor de menţinere, asigurare şi restabilire a ordinii şi securităţii publice ale Ministerului Afacerilor Interne limitarea/interzicerea circulaţiei persoanelor/autovehiculelor pe teritoriul adiacent, cu instituirea perimetrului de securitate, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, pînă la înlăturarea acestora.
Anexa nr.1
la Regulamentul privind regimul
de acces în sediul Guvernului
Intrările în sediul Guvernului
Anexa nr.2
la Regulamentul privind regimul
de acces în sediul Guvernului
MODELUL
legitimaţiei de serviciu
Forma şi dimensiunea documentului
Forma – fişă de masă plastică cu cip criptografic
Dimensiunea fişei de masă plastică – 85,60 mm × 53,98 mm × 1 mm
Dimensiunea cipului – 13 mm × 12 mm
1. Descrierea documentului
Cartela este formată din două părţi: recto şi verso.
Pe recto în stînga se conţine, după caz, cipul criptografic, iar în dreapta – poza titularului cartelei. Pe recto, pe marginea stîngă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat. Pe recto, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat în partea de sus în jos, centrat, sînt plasate următoarele date:
stema Republicii Moldova;
cîmpul “Instituţia ierarhic superioară”, destinat denumirii instituţiei ierarhic superioare;
cîmpul “Denumirea instituţiei”, destinat denumirii angajatorului titularului;
inscripţia “Numele”;
cîmpul “NUME”, destinat numelui titularului;
inscripţia “Prenumele”;
cîmpul “Prenume”, destinat prenumelui titularului;
inscripţia “Funcţia”;
cîmpul “Funcţia titularului”, destinat funcţiei titularului.
Pe recto, în partea de jos (zona pentru codul MRZ de pe verso), sînt plasate inscripţiile “Data emiterii” cu cîmpul “ZZ/LL/AAAA”, “Data expirării” cu cîmpul “ZZ/LL/AAAA”, “Legitimaţie nr.” cu cîmpul “xxxxxx”.
Pe verso, pe marginea dreaptă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat. Pe verso, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat, sînt plasate stema Republicii Moldova (centrat) şi în partea de sus în jos, sînt plasate următoarele date:
cîmpul “Hierarchical superior institution”, destinat denumirii, în engleză, a instituţiei ierarhic superioare;
inscripţia “Surname Name”;
cîmpul “SURNAME Name”, destinat numelui şi prenumelui titularului;
inscripţia “Institution”;
cîmpul “Institution Name”, destinat angajatorului titularului;
inscripţia “Position”;
cîmpul “Function”, destinat funcţiei titularului.
Pe verso, în partea dreaptă (perpendicular inscripţiei “Surname Name” şi cîmpului “SURNAME Name”) se conţine poza titularului, iar sub aceasta – codul QR.
2. În cartelă este încorporat cipul cu frecvenţă înaltă 13,66MHz, conform ISO/IEC 14443, şi, după caz, cipul criptografic ce corespunde Normelor tehnice în domeniul semnăturii digitale şi deţine avizul pozitiv al organului competent în domeniul semnăturii digitale.
Anexa nr.3
la Regulamentul privind regimul
de acces în sediul Guvernului
MODELUL
permisului provizoriu
Forma şi dimensiunea documentului
Forma – fişă de masă plastică
Dimensiunea – 85,60 mm × 53,98 mm × 0,76 mm
1. Descrierea documentului
Cartela este formată din două părţi: recto şi verso.
Pe recto, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat în partea de sus sînt plasate stema Republicii Moldova şi inscripţiile “INSTITUŢIA IERARHIC SUPERIOARĂ” şi “Denumirea instituţiei”; pe centru este plasată inscripţia “PERMIS PROVIZORIU”, iar în partea de jos este plasat numărul acestuia. Pe recto, pe marginea stîngă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat.
Pe versoul cartelei, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat este plasată centrat stema Republicii Moldova. Pe verso, pe marginea dreaptă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat.
2. În cartelă este încorporat cipul cu frecvenţă înaltă 13,66MHz, conform ISO/IEC 14443.
Anexa nr.4
la Regulamentul privind regimul
de acces în sediul Guvernului
MODELUL
permisului de o singură trecere “VIZITATOR”
Forma şi dimensiunea documentului
Forma – fişă de masă plastică
Dimensiunea – 85,60 mm × 53,98 mm × 0,76 mm
1. Descrierea documentului
Cartela este formată din două părţi: recto şi verso.
Pe recto, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat în partea de sus sînt plasate stema Republicii Moldova şi inscripţiile “INSTITUŢIA IERARHIC SUPERIOARĂ” şi “Denumirea instituţiei”; pe centru este plasată inscripţia “VIZITATOR”, iar în partea de jos este plasat numărul acestuia. Pe recto, pe marginea stîngă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat.
Pe versoul cartelei, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat, este plasată centrat stema Republicii Moldova. Pe verso, pe marginea dreaptă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat.
2. În cartelă este încorporat cipul cu frecvenţă înaltă 13,66MHz, conform ISO/IEC 14443.
Anexa nr.5
la Regulamentul privind regimul
de acces în sediul Guvernului
MODELUL
permisului de parcare a automobilului
Forma şi dimensiunea documentului
Forma – fişă de masă plastică
Dimensiunea – 85,60 mm × 53,98 mm × 0.76 mm
1. Descrierea documentului
Cartela este formată din două părţi: recto şi verso.
Pe recto, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat în partea de sus sînt plasate stema Republicii Moldova şi inscripţia “INSTITUŢIA IERARHIC SUPERIOARĂ”; pe centru este plasată inscripţia “PERMIS DE PARCARE a automobilului”, iar în partea de jos este plasat numărul permisului de parcare a automobilului. Pe recto, pe marginea stîngă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat.
Pe versoul cartelei, pe un fundal abstract cu nuanţele drapelului de stat sînt plasate centrat stema Republicii Moldova şi inscripţia “ Se autorizează parcarea de scurtă durată a autoturismului pe teritoriul aferent sediului Guvernului”. În partea de jos este plasată inscripţia “Data emiterii” cu cîmpul ZZ/LL/AAAA” şi “Data expirării” cu cîmpul ZZ/LL/AAAA”. Pe verso, pe marginea dreaptă a cartelei, este prezentată o fîşie îngustă în culorile drapelului de stat.
2. În permis este încorporat cipul cu frecvenţă înaltă 13,66MHz, conform ISO/IEC 14443.