luni, 21 august 2023
613/21.08.2023 Hotărâre cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului (eficientizarea sistemului de management al resurselor umane în cadrul Ministerului Afacerilor I...

H O T Ă R Â R E

cu privire la modificarea unor hotărâri ale Guvernului

(eficientizarea sistemului de management al resurselor

umane în cadrul Ministerului Afacerilor Interne)

 

nr. 613  din  21.08.2023

 

Monitorul Oficial nr.328-331/740 din 25.08.2023

 

* * *

Guvernul HOTĂRĂŞTE:

1. Anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.778/2009 cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.173, art.856), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) la poziţia „Instituţia medico-sanitară publică departamentală „Serviciul medical al Ministerului Afacerilor Interne**”, dublul asterisc se exclude;

2) în notă, cuvintele „Serviciul dirijare operaţională şi inspectare” se substituie cu cuvintele „Inspectoratul de Management Operaţional”.

 

2. În anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.266/2016 cu privire la lista serviciilor publice desconcentrate administrate în mod direct/din subordinea ministerelor şi altor autorităţi administrative centrale (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.59-67, art.302), cu modificările ulterioare, la poziţia „Ministerul Afacerilor Interne”, subpoziţia:

 

„Biroul Migraţie şi AzilServicii/secţii regionale”

 

se substituie cu subpoziţia:

 

„Inspectoratul General pentru MigraţieSubdiviziuni teritoriale/Direcţii regionale”.

 

3. Hotărârea Guvernului nr.460/2017 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.288 din 16 decembrie 2016 privind funcţionarul public cu statut special din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.214-215, art.538), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) la punctul 1 subpunctul 5) din hotărâre, textul „şi acordare a gradelor speciale, precum” se exclude;

2) în anexa nr.1:

a) pe tot parcursul textului, cuvintele „funcţie cu statut special”, la orice formă gramaticală, se substituie cu cuvintele „funcţie publică cu statut special”, la forma gramaticală corespunzătoare;

b) la punctul 4 subpunctul 10), textul „(ordine publică, investigare infracţiuni, urmărire penală, securitatea frontierei, protecţie civilă, servicii administrative)” se exclude, iar textul „conform anexei nr.1 la prezentul Regulament” se substituie cu cuvintele „conform ordinului ministrului afacerilor interne”;

c) la punctul 9 subpunctul 1), după textul „şef/şef adjunct” se introduc cuvintele „sau funcţii similare de conducere”;

d) la punctul 12:

la subpunctul 4), cuvintele „trecerea din corpul subofiţerilor în corpul ofiţerilor sau” se exclud;

la subpunctul 5):

textul „anexei nr.1 la prezentul Regulament, a absolvit cursul de recalificare corespunzător” se substituie cu textul „ordinului ministrului afacerilor interne, cu absolvirea cursului de recalificare corespunzător în termen de 6 luni de la transfer,”;

se completează cu textul „, în instituţiile de pregătire profesională sau de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne”;

la subpunctul 7) litera b), cuvintele „minime obligatorii cumulative” se exclud;

e) la punctul 20, după cuvintele „ştiinţele administrative” se introduc cuvintele „şi candidaţii care deţin studii universitare de masterat în domeniul de specialitate administraţie publică sau management”;

f) la punctul 30, textul „prin concurs, organizat” se exclude;

g) punctul 31 va avea următorul cuprins:

31. Pentru trecerea subofiţerilor în corpul de ofiţeri este necesar ca aceştia să îndeplinească în mod cumulativ cerinţele specifice din fişa postului pentru care candidează şi să corespundă cerinţelor legale pentru angajarea în funcţii specifice corpului de ofiţeri.”;

h) punctul 32 se abrogă;

i) anexa nr.1 la Regulament se abrogă;

j) în anexa nr.2 la Regulament:

pe tot parcursul textului coloanei a doua, cuvintele „studiile stabilite de Regulament” şi cuvintele „studiile stabilite de prezentul Regulament” se substituie cu cuvintele „studiile corespunzătoare domeniului de specialitate”;

la poziţia „Nivelul B03 ofiţer, specialist” coloana a doua subpunctul 4), cuvintele „condiţiile minime obligatorii” se substituie cu cuvântul „cerinţele”;

k) în anexa nr.3 la Regulament, la poziţia „A01” coloana a doua, după cuvintele „Şef şi şef adjunct”, în ambele cazuri, se introduc cuvintele „sau funcţii similare”, iar cuvintele „Rector şi prorector” se substituie cu textul „Rector, prim-prorector şi prorector”;

3) în anexa nr.2:

a) punctul 7 se completează cu următoarea propoziţie: „În funcţiile publice cu statut special sunt angajate persoanele declarate apte din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei, conform deciziei comisiei medicale speciale a Ministerului Afacerilor Interne, în modul stabilit de minister.”;

b) punctul 20 se completează cu următoarea propoziţie: „Candidaţii din sursa internă depun actele prevăzute la pct.31 subpct.1), 5) şi 6) şi, după caz, actul prevăzut la pct.31 subpct.7) în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea anunţului privind vacanţa funcţiei.”;

c) la punctul 27 subpunctul 1), după cuvântul „elaborează” se introduc cuvintele „în comun cu şeful subdiviziunii din care face parte funcţia vacantă”;

d) punctul 28 se completează cu subpunctul 5) cu următorul cuprins:

„5) aprobă variantele lucrărilor (testelor) şi grilele de evaluare.”;

e) la punctul 41, cuvintele „de către subdiviziunea de resurse umane care a recepţionat dosarul de participare” se substituie cu cuvintele „de către secretarul Comisiei de concurs”;

f) la punctul 47, cuvintele „nu poate fi mai mică de o oră şi” se exclud;

g) punctul 72 se completează cu textul „, dacă au absolvit cursurile de formare iniţială sau au o activitate în serviciul militar/special de cel puţin un an calendaristic”;

4) în anexa nr.5:

a) în denumire, textul „şi acordare a gradelor speciale, precum” se exclude;

b) la punctul 1:

textul „şi acordare a gradelor speciale, precum” se exclude;

subpunctul 2) se abrogă;

c) în tabel:

coloana a treia se exclude;

la poziţia „Rectorul Academiei „Ştefan cel Mare” a Ministerului Afacerilor Interne” coloana a doua, compartimentul „- alte proceduri:” se completează cu textul „şi a bugetului alocat, în coordonare cu subdiviziunile responsabile din cadrul aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne”;

poziţiile „Directorul Biroului migraţie şi azil” şi „Directorul Serviciului tehnologii informaţionale” vor avea următorul cuprins:

 

Şeful Inspectoratului General pentru Migraţie- angajează/numeşte/transferă şi eliberează din funcţie, promovează, detaşează, dispune asigurarea interimatului funcţiei publice cu statut special de conducere;
- prelungeşte termenul de aflare la serviciu peste limita de vârstă, conform prevederilor legale;
- dispune retrogradarea şi restabilirea gradului special;
- dispune trimiterea în deplasare în interes de serviciu, suspendarea din funcţie, reîncadrarea în funcţie, acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare funcţionarilor publici cu statut special din cadrul Inspectoratului General pentru Migraţie, subdiviziunilor subordonate ale Inspectoratului General pentru Migraţie, cu excepţia funcţiei de şef adjunct al Inspectoratului General pentru Migraţie;
- acordă concedii de odihnă anuale, suplimentare, neplătite, sociale şi de studii întregului corp de funcţionari publici cu statut special din subordine;
- acordă, suspendă, încetează dreptul de acces la secretul de stat sau refuză acordarea acestuia funcţionarilor publici cu statut special din subordine, potrivit Nomenclatorului funcţiilor care necesită acces la secretul de stat, aprobat în cadrul entităţii conduse;
- conferă şi reconfirmă categoriile de calificare funcţionarilor publici cu statut special din cadrul entităţii, conform prevederilor legale, cu excepţia funcţiilor de şef adjunct al Inspectoratului General pentru Migraţie;
- emite ordinul privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru examinarea cererilor privind recunoaşterea activităţii în ramurile civile înrudite cu funcţia (specialitatea) deţinută în cadrul Inspectoratului General pentru Migraţie
Directorul Serviciului Tehnologii Informaţionale- angajează, modifică şi încetează contractul individual de muncă, promovează, detaşează, dispune asigurarea interimatului funcţiei publice cu statut special de conducere, prelungeşte termenul de aflare la serviciu peste limita de vârstă, conform prevederilor legale, dispune retrogradarea şi restabilirea gradului special, dispune trimiterea în deplasare în interes de serviciu, suspendarea din funcţie, reîncadrarea în funcţie, acordă stimulări şi aplică sancţiuni disciplinare funcţionarilor publici cu statut special din subordine, cu excepţia funcţiilor de director adjunct al Serviciului Tehnologii Informaţionale, şef direcţie generală şi şef direcţie;
- acordă concedii de odihnă, sociale şi pentru studii întregului corp de funcţionari publici cu statut special din subordine;
- acordă, suspendă, încetează dreptul de acces la secretul de stat sau refuză acordarea acestuia funcţionarilor publici cu statut special din subordine, potrivit Nomenclatorului funcţiilor care necesită acces la secretul de stat, aprobat în cadrul entităţii conduse;
- conferă şi reconfirmă categoria de calificare „specialist de categoria I şi II” funcţionarilor publici cu statut special din subordine;
- emite ordinul privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru examinarea cererilor privind recunoaşterea activităţii în ramurile civile înrudite cu funcţia (specialitatea) deţinută în cadrul Serviciului Tehnologii Informaţionale”.

 

PRIM-MINISTRUDorin RECEAN

 

Contrasemnează:
Ministrul afacerilor interneAdrian Efros

 

Nr.613. Chişinău, 21 august 2023.