H O T Ă R Â R E
cu privire la aprobarea Metodologiei de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor
de performanţă a organelor de control de stat asupra
activităţii de întreprinzător
nr. 355 din 10.06.2020
Monitorul Oficial nr.165-176/556 din 10.07.2020
* * *
În temeiul art.312 alin.(3) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.181-184, art.595), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Metodologia de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător (se anexează).
2. Autorităţile publice centrale cu competenţe în domeniul de control şi organele de control subordonate direct Guvernului vor asigura elaborarea şi aprobarea obiectivelor şi valorilor-ţintă ale indicatorilor de performanţă, pentru organele de control din subordine şi, respectiv, pentru propria activitate, conform Metodologiei de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător.
3. Organele de control indicate în punctul 2 din anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător asigură, în baza Metodologiei de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător, în măsura în care aceasta nu contravine cadrului normativ privind evaluarea activităţii de control şi supraveghere a acestora:
1) aprobarea propriilor sisteme de indicatori de performanţă a activităţii de control şi supraveghere pe care o desfăşoară;
2) elaborarea şi aprobarea obiectivelor şi valorilor-ţină ale indicatorilor de performanţă a activităţii lor;
3) evaluarea propriilor performanţe în baza sistemelor de indicatori, obiectivelor şi valorilor-ţintă aprobate.
În cazul în care legislaţia care reglementează activitatea de control şi supraveghere a organelor de control indicate la alineatul întâi stabileşte mecanisme proprii de evaluare a performanţei activităţii de control a acestor organe, fiecare dintre acestea din urmă asigură:
1) evaluarea performanţei activităţii lor conform legislaţiei respective;
2) transmiterea, către autoritatea de supraveghere a controalelor, până la 1 martie a anului în curs, a raportului anual aprobat, pentru anul calendaristic precedent, privind evaluarea performanţei.
4. Cancelaria de Stat va asigura asistenţă metodologică tuturor organelor de control la stabilirea obiectivelor şi valorilor-ţintă pentru indicatorii de performanţă a activităţii organelor de control, în vederea atingerii unei eficienţe maxime a acestora şi a micşorării constante a presiunii asupra mediului de afaceri.
5. Evaluarea performanţei se efectuează pentru activitatea desfăşurată începând cu 1 iulie 2020.
Prin derogare de la punctul 10 din Metodologia de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător, organele de control, în termen de o lună de la data publicării prezentei hotărâri, vor aproba Planul anual de acţiuni la nivel de organ de control pentru perioada 1 iulie – 31 decembrie 2020, conform punctului 11 din Metodologia menţionată.
La stabilirea valorilor-ţintă pentru perioada de evaluare indicată la alineatul al doilea, se vor lua, în calitate de date de referinţă, datele aferente indicatorilor de performanţă stabiliţi în anexele nr.1 şi nr.2 la Metodologia de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător pentru anul 2019.
Prin derogare de la punctul 19 alineatul al patrulea din Metodologia de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător, în raportul anual cu privire la activitatea organului de control pentru perioada indicată la alineatul al doilea va fi prezentată informaţia cu privire la indicatorii de performanţă, valorile-ţintă stabilite pentru aceştia şi gradul de realizare a valorilor-ţintă în comparaţie cu o singură perioadă anterioară de raportare, adică în comparaţie cu anul 2019.
6. Controlul asupra executării prezentei hotărâri se pune în sarcina Cancelariei de Stat.
7. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării.
PRIM-MINISTRU | Ion CHICU |
Contrasemnează: | |
Ministrul economiei şi infrastructurii | Serghei Railean |
Nr.355. Chişinău, 10 iunie 2020. |
Aprobată
prin Hotărârea Guvernului
nr.355 din 10 iunie 2020
METODOLOGIA
de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor
de control de stat asupra activităţii de întreprinzător
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
1. Metodologia de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător (în continuare – Metodologie) stabileşte cadrul organizatoric şi metodologic pentru evaluarea performanţelor organelor de control în activitatea acestora de control şi supraveghere de stat asupra activităţii de întreprinzător, bazată pe indicatorii de performanţă.
2. Obiectivul prezentei Metodologii, precum şi al procedurii de evaluare a performanţelor pe bază de obiective şi indicatori de performanţă este stabilirea unor repere strategice pentru obiectivele urmărite de către organele de control, atingerea eficienţei maxime în activitatea organelor de control şi micşorarea constantă a presiunii asupra mediului de afaceri.
3. Evaluarea activităţii organelor de control în baza indicatorilor de performanţă are următoarele scopuri:
1) pentru stat şi societate:
a) asigurarea transparenţei practicilor de control asupra activităţii de întreprinzător;
b) sporirea responsabilităţii organelor de control;
c) asigurarea orientării resurselor publice către atingerea obiectivelor strategice ale controlului de stat;
d) simplificarea obiectivelor şi priorităţilor organelor de control;
2) pentru organele de control:
a) orientarea către atingerea obiectivelor strategice ale activităţii organului de control;
b) monitorizarea proceselor de control asupra activităţii de întreprinzător şi analiza rezultatelor acestora;
c) evaluarea progresului/performanţelor şi luarea de decizii cu privire la strategiile, metodele şi instrumentele utilizate de către organul de control;
d) furnizarea cadrului analitic necesar pentru deciziile de management care să sporească eficienţa şi efectivitatea funcţionării organelor de control;
e) stabilirea unui sistem de responsabilitate internă a subdiviziunilor organelor de control;
f) oferirea unei baze justificative pentru alocarea organelor de control a mijloacelor financiare corespunzătoare necesităţilor anuale pentru desfăşurarea activităţii lor;
g) evaluarea performanţelor profesionale ale inspectorilor.
4. În sensul prezentei Metodologii, următoarele noţiuni principale semnifică:
obiectiv de activitate – priorităţi-cheie în activitatea organului de control, care implică rezultatele dorite/scontate şi urmează a fi realizate în perioada evaluată. Realizarea obiectivului de activitate se măsoară cantitativ şi calitativ prin intermediul indicatorilor de performanţă şi valorilor-ţintă stabilite pentru aceştia;
indicator de performanţă – unitate de măsură cuantificabilă a unui element critic al procesului sau al rezultatului monitorizării, măsurării şi evaluării performanţelor organului de control în atingerea unui obiectiv stabilit. Pot exista multipli indicatori de performanţă care ar putea să ilustreze performanţa la atingerea unui obiectiv. De exemplu, protecţia mediului ar putea fi măsurată prin lipsa incidentelor de poluare sau prin măsurarea nivelului de poluare (curăţenie) a părţilor constituente ale mediului – apă, aer, sol. Indicatorul de performanţă descrie în primul rând ceea ce se supune monitorizării şi măsurării;
valoare-ţintă – valoare exactă sau un interval de valori posibile, exprimate numeric, care exprimă punctul cantitativ pe care indicatorul de performanţă urmează să îl atingă. Valoarea-ţintă poate fi exprimată în unităţi sau în procente. De exemplu, în cazul în care indicatorul de performanţă monitorizează accidente mortale la locul de muncă, valoarea-ţintă posibilă este numărul de accidente mortale cu care trebuie să se diminueze acestea după activitatea organului de control în anul de raportare – dacă linia de bază din anul precedent este de 100 de accidente mortale pe an, noua valoare-ţintă ar putea fi de 90 de accidente mortale pe an. În cazul în care indicatorul monitorizat este numărul de operatori înregistraţi din sectorul alimentar, atunci valoarea-ţintă ar putea fi numărul propus/dorit de noi operatori din sectorul alimentar care ar trebui să fie înregistraţi în anul următor – dacă linia de bază din anul precedent este de 230 de operatori din domeniul alimentar nou-înregistraţi (afaceri noi înregistrate), atunci noua valoare-ţintă ar putea fi creşterea numărului de operatori nou-înregistraţi (afaceri noi înregistrate) cu 10%.
5. Alţi termeni sunt utilizaţi în sensul definit de Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător.
Capitolul II
STABILIREA OBIECTIVELOR ŞI INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ.
EVALUAREA PERFORMANŢELOR ORGANELOR DE CONTROL
Secţiunea 1
Stabilirea obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control
6. Evaluarea performanţelor organului de control se realizează anual şi reprezintă procesul prin care, în baza sistemului indicatorilor de performanţă, se evaluează gradul de îndeplinire a obiectivelor şi activităţilor/acţiunilor prevăzute în planul anual de acţiuni la nivel de organ de control şi în planul anual de acţiuni la nivel de subdiviziune structurală a organului de control.
7. Evaluarea performanţei activităţii organelor de control se realizează cu utilizarea obligatorie a sistemului indicatorilor de performanţă, aprobaţi de Guvern conform anexelor nr.1 şi nr.2.
8. Obiectivele de activitate anuale se stabilesc în corespundere cu obiectivele strategice ale organului de control şi cu obiectivele proprii domeniilor de care sunt responsabili, precum şi astfel încât evaluarea acestora să se facă prin intermediul indicatorilor de performanţă indicaţi la punctul 7.
La stabilirea obiectivelor anuale de activitate şi la evaluarea activităţii organului de control se pot utiliza suplimentar şi alţi indicatori de performanţă, care însă nu pot să excludă sau să substituie indicatorii de performanţă indicaţi la punctul 7.
9. Indicatorii de performanţă a activităţii pentru organele de control se revizuiesc de Guvern, la propunerea ministerelor de resort competente în domeniile de control, pentru organele de control corespunzătoare domeniilor lor de competenţă.
Organele de control indicate la punctul 2 din anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător, la evaluarea performanţelor propriei activităţi, aplică în mod obligatoriu indicatorii universali de performanţă stabiliţi în anexa nr.1, iar, la propria decizie, pot aplica şi indicatori individuali de performanţă, pe care îi stabilesc independent, prin act administrativ al conducătorului organului de control respectiv, după consultarea autorităţii administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor.
10. Obiectivele de activitate şi valorile-ţintă ale indicatorilor de performanţă a organelor de control se stabilesc anual în planul anual de acţiuni la nivel de organ de control şi în planul anual de acţiuni la nivel de subdiviziune structurală a organului de control.
Planul anual de acţiuni la nivel de organ de control se elaborează de către subdiviziunea competentă de analiza riscurilor şi planificarea controalelor de stat în baza propunerilor subdiviziunilor structurale din cadrul organului de control şi se aprobă până la 1 decembrie a anului curent pentru anul următor de activitate. Planul anual de acţiuni la nivel de subdiviziune structurală a organului de control se aprobă până la 25 decembrie a anului curent pentru anul următor de activitate.
[Pct.10 completat prin Hot.Guv. nr.1045 din 21.12.2023, în vigoare 18.02.2024]
11. Planul anual de acţiuni la nivel de:
1) organ de control se aprobă:
a) în cazul organelor de control indicate la punctul 1 din anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător – prin act administrativ al conducătorului autorităţii publice centrale cu competenţe în domeniul de control, la propunerea organului de control corespunzător, după consultarea autorităţii administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor;
b) în cazul organelor de control subordonate direct Guvernului şi al celor indicate în punctul 2 din anexa la Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător – prin act administrativ al conducătorului organului de control respectiv, după consultarea autorităţii administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor;
2) subdiviziune structurală a organului de control se aprobă prin act administrativ al conducătorului organului de control.
12. Indicatorul de performanţă este constituit din:
1) descrierea fenomenului pe care îl evaluează indicatorul (de exemplu, numărul incidentelor/accidentelor de poluare);
2) unitatea de măsură (de exemplu, numărul de incidente, numărul de incidente pentru o perioadă de timp, numărul de incidente la 100 de mii de persoane, unitate monetară etc.);
3) valoarea-ţintă pentru perioada evaluată;
4) sursele datelor necesare pentru evaluare;
5) periodicitatea de calculare/măsurare a indicatorilor de performanţă.
13. Nu se stabilesc în calitate de indicatori de performanţă:
1) indicatori care nu se bazează pe date fiabile sau sunt prea complecşi şi/sau complicaţi în calcul şi utilizare;
2) numărul controalelor de stat efectuate asupra activităţii de întreprinzător;
3) numărul şi valoarea monetară a sancţiunilor aplicate de către organul de control.
14. La stabilirea indicatorilor de performanţă au prioritate indicatorii de performanţă utilizaţi la evaluarea activităţii organelor de control la nivel internaţional, precum şi cei recomandaţi de către organismele internaţionale de specialitate în cadrul cărora Republica Moldova este membru.
Secţiunea a 2-a
Aplicarea indicatorilor de performanţă la evaluarea
activităţii organelor de control
15. Pentru evaluarea performanţelor, organul de control utilizează toate datele relevante din toate sursele disponibile pentru calcularea/aprecierea indicatorilor de performanţă.
Organul de control stabileşte sisteme interne de colectare şi prelucrare a datelor necesare calculării/aprecierii indicatorilor de performanţă în vederea evaluării performanţelor.
La evaluarea performanţelor, organul de control poate solicita datele necesare pentru măsurarea indicatorilor de performanţă de la alte entităţi publice relevante. Entităţile publice care deţin datele solicitate în virtutea exercitării atribuţiilor sale au obligaţia de a pune la dispoziţia organului de control datele solicitate de acesta, cu respectarea regimului informaţiilor cu accesibilitate limitată.
16. La calcularea/măsurarea indicatorilor de performanţă se utilizează date corecte, uşor de înţeles, date rezultate din verificări încrucişate cu date din alte surse.
În cazul în care datele relevante din surse sunt considerate nesigure, organul de control menţionează acest fapt şi oferă explicaţii în acest sens.
17. La aprecierea indicatorilor de performanţă, organul de control furnizează valori de referinţă şi comparaţii cu alte ţări sau regiuni şi valori de referinţă internaţionale ale instituţiilor internaţionale, în cazul în care acestea sunt disponibile.
18. Sistemul indicatorilor de performanţă se aplică pe parcursul întregului an de raportare, cu realizarea următoarelor activităţi:
1) stabilirea valorilor-ţintă – până la 1 decembrie;
2) organizarea activităţilor organelor de control pentru atingerea obiectivelor stabilite – continuu, pe parcursul întregului an;
3) colectarea datelor privind evaluarea performanţei organului de control – continuu, pe parcursul întregului an;
4) publicarea informaţiilor trimestriale privind performanţele activităţii organului de control în baza indicatorilor de performanţă - până la data de 10 a lunilor mai, august, noiembrie şi februarie;
5) consolidarea, în cadrul unui raport anual, a informaţiilor anuale privind performanţele activităţii organului de control în baza indicatorilor de performanţă – până la 1 martie a anului în curs pentru anul precedent de activitate;
6) stabilirea noilor valori-ţintă anuale ale indicatorilor de performanţă pentru activitatea organului de control în baza informaţiilor pentru primele trei trimestre ale anului în curs – până la 1 decembrie a anului în curs pentru anul următor. Valorile-ţintă ale obiectivelor anuale pentru indicatorii de performanţă pentru următorul an calendaristic de activitate a organului de control se aprobă conform punctului 11, cu reflectarea în planul anual de activitate al organului de control.
Responsabilitatea realizării acţiunilor prevăzute la alineatul întâi este atribuită subdiviziunii competente de analiza riscurilor şi planificarea controalelor de stat din cadrul organului de control.
[Pct.18 modificat prin Hot.Guv. nr.1045 din 21.12.2023, în vigoare 18.02.2024]
19. Organul de control elaborează şi prezintă autorităţii administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor, precum şi autorităţii publice centrale cu competenţe în domeniul de control, până la 1 martie a anului în curs, raportul anual aprobat cu privire la activitatea sa pentru anul calendaristic precedent.
Raportul anual cu privire la activitatea organului de control prezintă evaluarea performanţelor activităţii acestuia şi conţine, în mod obligatoriu, obiectivele de activitate anuale, indicatorii de performanţă stabiliţi pentru evaluarea activităţii organului de control, valorile-ţintă ale acestora, stabilite pentru anul de raportare, gradul de realizare a valorilor-ţintă în perioada de raportare, precum şi aplicarea corespunzătoare a punctelor 15-18.
Raportul anual cu privire la activitatea organului de control cuprinde, de asemenea, informaţii cu privire la:
1) instrumentele utilizate de către organul de control pentru atingerea obiectivelor acestuia în perioada de raportare;
2) activităţile de consultanţă, evidenţiind problemele de actualitate pentru agenţii economici în timpul perioadei de raportare, precum şi prevederile actelor legislative care impun precizări explicite;
3) numărul, tipul şi durata controalelor efectuate;
4) domeniile de activitate în care au fost efectuate controalele, cauzele nerespectării sau, după caz, a realizării necorespunzătoare a cerinţelor prevăzute de legi şi alte acte normative pentru agenţii economici, măsurile preventive şi sancţiunile aplicate, cerinţele legale care au fost încălcate de cele mai multe ori;
5) cele mai importante grupuri de incidente/accidente în domeniul de supraveghere, motivele care au stat la baza acestora sau incidentele/accidentele din cadrul acestor grupuri;
6) măsuri preventive şi de atenuare dispuse/realizate de către organul de control pentru a aborda motivele care au determinat apariţia incidentelor/accidentelor;
7) propunerile de acte sau amendamente normative pe care organul de control le consideră necesare, evidenţiind măsurile care elimină lacunele din cadrul normativ în vigoare, eficientizează organizarea activităţii de supraveghere a activităţilor agenţilor economici şi reduc sarcina supravegherii pentru agenţii economici.
Raportul anual prezintă informaţia cu privire la indicatorii de performanţă, valorile-ţintă stabilite pentru aceştia şi gradul de realizare a valorilor-ţintă în comparaţie cu cel puţin două perioade anterioare de raportare, adică prin comparaţie cel puţin cu ultimii doi ani anteriori perioadei de raportare.
Raportul anual se aprobă prin actul administrativ al conducătorului organului de control respectiv.
[Pct.19 modificat prin Hot.Guv. nr.1045 din 21.12.2023, în vigoare 18.02.2024]
20. Informaţiile trimestriale privind performanţele activităţii organului de control, prevăzute la punctul 18 subpunctul 4), şi raportul anual de activitate prevăzut la punctul 19 sau, după caz, trimestrial sau semestrial reprezintă informaţii publice şi se plasează pe pagina web oficială a organului de control în termen de până la trei zile lucrătoare de la aprobare.
21. În cazul în care indicatorii de performanţă se evaluează trimestrial sau semestrial, informaţia cu privire la realizarea acestora se prezintă şi se publică în comparaţie cu cel puţin două perioade similare anterioare.
22. Indicatorii de performanţă a organelor de control şi gradul de realizare a valorilor-ţintă stabilite pentru aceştia se utilizează şi, respectiv, se iau în considerare la evaluarea anuală a activităţii conducătorului organului de control.
Conducătorul organului de control este responsabil pentru planificarea resurselor la desfăşurarea activităţilor organului de control, pentru implementarea şi funcţionarea sistemului de evaluare a riscului şi planificarea activităţii organului de control, punerea în aplicare a politicii de resurse umane, toate fiind elemente care contribuie la realizarea obiectivelor strategice ale instituţiei.
[Pct.22 modificat prin Hot.Guv. nr.1045 din 21.12.2023, în vigoare 18.02.2024]
23. Organul de control asigură comunicarea angajaţilor săi cu persoanele supuse controlului din domeniile sale de competenţă cu privire la necesitatea şi importanţa stabilirii şi implementări indicatorilor de performanţă, atât în vederea evaluării activităţii sale, cât şi în scopul realizării în comun, cu participarea tuturor subiecţilor implicaţi, a obiectivelor gestionate de către organul respectiv.
Secţiunea a 3-a
Rolul autorităţii administraţiei publice centrale de supraveghere
a controalelor la evaluarea performanţelor organelor de control
24. Autoritatea administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor sprijină organele de control în identificarea obiectivului social principal pe care acestea urmează să îl atingă, acordând asistenţă metodologică la punerea în aplicare a sistemului indicatorilor de performanţă la evaluarea performanţelor activităţii lor.
25. Autoritatea administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor, până la 31 martie a anului curent, elaborează, publică pe pagina sa web oficială şi prezintă Guvernului pentru aprobare raportul anual agregat privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător pentru anul precedent.
26. Raportul anual agregat privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător se elaborează în baza rapoartelor anuale cu privire la activitatea organelor de control, întocmite, aprobate şi prezentate autorităţii administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor conform punctului 19.
27. Raportul anual agregat privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător trebuie să conţină informaţii, pentru perioada de raportare, cu privire la:
1) principalele evoluţii normative şi instituţionale în domeniul controlului de stat asupra activităţii de întreprinzător din perioada de raportare;
2) rezultatele punerii în aplicare a Legii nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător;
3) evaluarea performanţelor activităţii organelor de control, din perspectiva atingerii obiectivelor strategice stabilite pentru perioada de raportare, în baza indicatorilor de performanţă ai acestora şi a valorilor-ţintă stabilite pentru indicatori;
4) progresele în reducerea presiunii asupra mediului de afaceri, prin prisma instrumentelor aplicate şi indicatorilor cantitativi ai controlului de stat;
5) sporirea previzibilităţii acţiunilor organelor de control, gradul de îndeplinire a planurilor de control şi eficienţa instrumentelor utilizate de către organele de control pentru atingerea obiectivelor lor.
28. Raportul anual agregat privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător aprobat de Guvern se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova şi pe portalul controale.gov.md.
29. În baza raportului anual agregat privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător, autoritatea administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor formulează indicaţii şi/sau recomandări pentru organele de control în vederea îmbunătăţirii eficacităţii proceselor de gestionare a riscurilor, de control şi de administrare, organizate şi desfăşurate de către acestea.
Capitolul III
CATEGORII ŞI EXEMPLE DE INDICATORI DE PERFORMANŢĂ
30. Sistemul indicatorilor de performanţă este constituit din:
1) indicatori universali de performanţă – comuni tuturor organelor de control;
2) indicatori individuali de performanţă – specifici fiecărui organ de control în parte.
31. La evaluarea performanţelor activităţii organelor de control:
1) indicatorii universali au rolul de a:
a) permite societăţii, autorităţii administraţiei publice centrale de supraveghere a controalelor, autorităţii publice centrale cu competenţe în domeniul de control, precum şi altor subiecţi interesaţi compararea activităţii organelor de control;
b) încuraja aplicarea de către organele de control a celor mai bune practici în activitatea acestora;
c) încuraja cooperarea interinstituţională a organelor de control în activitatea de control, precum şi schimbul de experienţe dintre acestea;
2) indicatorii individuali au rolul de a:
a) exprima şi măsura în termeni numerici toate sau unele dintre obiectivele sociale ale organului de control;
b) demonstra şi urmări progresul în atingerea unuia sau a mai multora dintre obiectivele sociale ale organului de control;
c) conecta obiectivele organului de control cu interesele publice pe care acesta are sarcina de a le proteja (de exemplu, sănătatea, viaţa şi proprietatea persoanelor, mediul etc.);
d) demonstra realizările şi progresul activităţii organului de control prin intermediul indicatorilor de rezultat intermediar, în cazul în care indicatorul rezultat final este dificil de calculat sau datele nu sunt fiabile.
32. În vederea atingerii unei eficienţe maxime a organelor de control şi a micşorării constante a presiunii asupra mediului de afaceri, evaluarea performanţelor activităţii organelor de control se realizează în baza indicatorilor universali stabiliţi în anexa nr.1 şi a celor individuali stabiliţi în anexa nr.2.
33. Pentru fiecare domeniu de activitate din competenţa organului de control se stabileşte câte un set separat de indicatori individuali de performanţă.
Exemple de indicatori individuali:
1) în cazul în care organul de control are în calitate de obiectiv principal protejarea vieţii şi sănătăţii umane, daunele se măsoară prin numărul de incidente, accidente, răniri, decese şi/sau boli care dăunează sănătăţii sau reprezintă un potenţial pericol pentru viaţă. Indicatorul se furnizează, atât în numărul absolut, cât şi într-un anumit număr pentru 100000 de locuitori;
2) indicatorii individuali pot măsura, de asemenea, rezultatele intermediare care conduc la atingerea obiectivului principal. De exemplu: numărul de întreprinderi din industria alimentară care au pus în aplicare standarde internaţionale în materie de siguranţă alimentară; cât de multe întreprinderi au pus în aplicare alte sisteme de management al siguranţei alimentare;
3) în cazul în care organul de control are în calitate de obiectiv principal protejarea mediului înconjurător, efectele nocive ar putea fi măsurate prin numărul de incidente, nivelul de poluare, prejudiciile economice în unităţi monetare sau oameni, animale, plante sau teritoriul afectat etc.
Anexa nr.1 la Metodologia de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător
Indicatorii universali de performanţă a activităţii organelor de control
1. Alocarea resurselor
| |||
Denumirea indicatorului | Alocarea de resurse pentru activităţile de control | Alocarea de resurse pentru activităţi de analiză şi planificare | Alocarea de resurse pentru creşterea gradului de conştientizare, consiliere şi alte activităţi de promovare a conformării cerinţelor legale |
Numărul indicatorului | A.1.1. | A.1.2. | A.1.3. |
Categoria indicatorului | Indicatori de resurse – resurse financiare pentru activităţile selectate | ||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Suma salariilor angajaţilor în a căror fişă de post şi în activitatea reală a cărora intră activitatea de control, raportată la totalul cheltuielilor pentru salarii în cadrul organului de control | Suma salariilor angajaţilor în a căror fişă de post şi în activitatea reală a cărora intră realizarea analizei riscurilor şi planificarea controalelor, raportată la totalul cheltuielilor pentru salarii în cadrul organului de control | 1. Suma salariilor angajaţilor a căror fişă de post şi în activitatea reală a cărora intră exclusiv desfăşurarea de activităţi de promovare a conformării cerinţelor legale, raportată la totalul cheltuielilor pentru salarii în cadrul organului de control. 2. Suma mijloacelor financiare alocate pentru activităţi/acţiuni de promovare a conformării cerinţelor legale |
Surse de date | Interne | ||
Frecvenţa raportării | Anuală | ||
Unitatea de măsurare | Procente din totalul bugetului instituţiei pentru anul de referinţă | ||
Nivelul de raportare | Ministerul relevant, Cancelaria de Stat | ||
Valoare-ţintă | Scădere treptată a ponderii resurselor financiare pentru activităţile de control şi creşterea treptată a ponderii cheltuielilor pentru analiza şi planificarea controalelor, precum şi pentru promovarea conformării cerinţelor legale | Creşterea treptată a ponderii resurselor pentru analiza şi planificarea controalelor şi scăderea ponderii cheltuielilor pentru activităţile de control | Creşterea treptată a ponderii resurselor pentru promovarea conformării cerinţelor legale şi diminuarea ponderii cheltuielilor pentru activităţile de control |
Comentariu:
[Subpct.1 abrogat prin Hot.Guv. nr.1045 din 21.12.2023, în vigoare 18.02.2024]
2) analiza riscului şi activităţile de planificare includ: analiza pericolelor, riscurilor şi incidentelor, planificarea strategică, planificarea realizării controalelor; 3) activităţi de promovare a conformării includ: pregătirea materialelor de sensibilizare, planificarea şi coordonarea activităţii de promovare a conformării cerinţelor legale, activităţi de diseminare, furnizarea de consiliere persoanelor supuse controlului. |
2. Planificarea controalelor în baza analizei riscurilor şi a controalelor combinate/comune
| ||
Denumirea indicatorului | Raportul dintre controalele asupra persoanelor/unităţilor care prezintă cel mai înalt grad de risc, în comparaţie cu numărul total de controale efectuate | Raportul dintre numărul de controale combinate/comune în comparaţie cu numărul total de controale efectuate |
Categoria indicatorului | Indicator de produs (activităţi ale organului de control care conduc la rezultate) | |
Numărul indicatorului | A.2.1. | A.2.2. |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea controalelor, atât planificate, cât şi inopinate, asupra persoanelor supuse controlului, care au un grad maxim de risc din totalul controalelor efectuate | Ponderea controalelor combinate/comune la persoanele supuse controlului, care au un grad de risc ridicat din totalul controalelor efectuate |
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Procente din numărul total de controale efectuate | |
Nivelul de raportare | Ministerul relevant, Cancelaria de Stat | |
Valoarea-ţintă | Creşterea treptată a controalelor la persoanele supuse controlului cu risc ridicat | Creşterea ponderii controalelor combinate/comune la persoanele supuse controlului cu risc ridicat |
3. Activităţi de instruire si consultantă
| ||
Denumirea indicatorului | Activităţi de instruire şi consultanţă | Consultarea persoanelor supuse controlului în primii 3 ani de activitate de la data înregistrării de stat |
Categoria indicatorului | Indicator de produs (activităţi ale organului de control care conduc la rezultate) | |
Numărul indicatorului | A.3.1. | A.3.2. |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul de consultaţii/instruiri furnizate de către organul de control persoanelor supuse controlului în domeniile sale de competenţă, prin toate mijloacele disponibile, în special: - în scris pe suport de hârtie sau în format electronic; - în cadrul activităţilor de informare şi/sau a evenimentelor publice, organizate de către organul de control materializat prin numărul persoanelor supuse controlului care au participat la activităţile de informare; - în cadrul activităţilor de instruire desfăşurate de către organul de control materializat prin numărul persoanelor supuse controlului instruite în domeniile sale de competenţă | Raportul dintre numărul controalelor efectuate în scop de consultare şi promovare a conformării normelor legale pe parcursul primilor 3 ani de activitate de la data înregistrării de stat a persoanei supuse controlului din numărul total al controalelor efectuate |
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Trimestrială | Anuală |
Unitatea de măsurare | Număr | Procente |
Nivelul de raportare | Ministerul relevant, Cancelaria de Stat | |
Valoarea-ţintă | Creşterea numărului de consultaţii şi instruiri oferite de către organul de control | Creşterea cu X% a numărului controalelor consultative |
Comentariu: 1) în scopul calculării indicatorului de performanţă cu numărul A.3.1 se însumează numărul consultaţiilor oferite în scris pe suport de hârtie sau în format electronic şi numărul persoanelor care au participat la activităţile de informare/instruire; 2) la raportarea indicatorului de performanţă cu numărul A.3.2, în cazul controlului în domeniile din competenţa Serviciului Fiscal de Stat, se vor raporta vizitele fiscale. |
4. Activităţi de comunicare
| |
Denumirea indicatorului | Activităţi de comunicare |
Categoria indicatorului | Indicator de produs (activităţi ale organului de control care conduc la rezultate) |
Numărul indicatorului | A.4.1. |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Audienţa atinsă prin numărul de vizualizări a postărilor, anunţurilor, comunicatelor etc. pe site-ul web oficial al organului de control şi în reţelele de socializare |
Surse de date | Externe |
Frecvenţa raportării | Trimestrială |
Unitatea de măsurare | Număr |
Nivelul de raportare | Ministerul relevant, Cancelaria de Stat |
Valoarea-ţintă | Creşterea numărului de vizualizări a postărilor, anunţurilor, comunicatelor etc. pe site-ul web oficial al organului de control ţi în reţelele de socializare |
5. Activităţi de dezvoltare profesională a corpului de inspectori
| |
Denumirea indicatorului | Activităţi de dezvoltare profesională a corpului de inspectori |
Categoria indicatorului | Indicator de produs (activităţi ale organului de control care conduc la rezultate) |
Numărul indicatorului | A.5.1. |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul mediu de ore de activităţi de dezvoltare profesională atât în ţară, cât şi peste hotare per inspector, realizate din mijloace proprii sau externe |
Surse de date | Interne |
Frecvenţa raportării | Semestrială |
Unitatea de măsură | Numărul mediu de ore de activităţi de dezvoltare profesională per inspector |
Nivelul de raportare | Ministerul relevant, Cancelaria de Stat |
Valoarea-ţintă | Creşterea numărului mediu de ore de activităţi de dezvoltare profesională per inspector comparativ cu anul precedent sau menţinerea duratei de cel puţin 40 de ore anual per inspector |
6. Gradul de conformare a persoanelor supuse controlului
| |
Denumirea indicatorului | Gradul de conformare a persoanelor supuse controlului |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat final |
Numărul indicatorului | A.6.1. |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea controalelor care nu se soldează cu aplicarea măsurilor restrictive şi/sau sancţiunilor contravenţionale pentru încălcările depistate în cadrul controlului în raport cu numărul total de controale |
Surse de date | Interne |
Frecvenţa raportării | Anuală |
Unitatea de măsurare | Procente din numărul total de controale efectuate |
Nivelul de raportare | Ministerul relevant, Cancelaria de Stat |
Valoarea-ţintă | Creşterea cu X% a gradului de conformare a respectării cadrului normativ de către persoanele supuse controlului |
Comentariu: Pentru Serviciul Fiscal de Stat vizitele fiscale vor fi incluse la calcularea indicatorului.
|
[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.1045 din 21.12.2023, în vigoare 18.02.2024]
Anexa nr.2 la Metodologia de stabilire a obiectivelor şi indicatorilor de performanţă a organelor de control de stat asupra activităţii de întreprinzător
Indicatorii individuali de performanţă a activităţii organelor de control
1. Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor
| |||||
Organul de control | Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor | ||||
Denumirea indicatorului | Incidenţa cazurilor de intoxicaţie provocate de produse alimentare | Rata instituţiilor pentru copii în care au fost detectate produse alimentare alterate, necorespunzătoare sau interzise pentru consum de către minori, din totalul instituţiilor de acest fel verificate | Reducerea ponderii probelor neconforme prelevate în cadrul programelor naţionale de monitorizare şi supraveghere | Asigurarea înregistrării oficiale/autorizării operatorilor din industria alimentară | Creşterea numărului unităţilor care implementează sistemul de analiză a riscurilor şi punctele critice de control (HACCP)/ ISO 22000 |
Numărul indicatorului | B.1.1. | B.1.2. | B.1.3. | B.1.4. | B.1.5. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat final | Indicator de rezultat intermediar | Indicator de rezultat final | ||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Număr de intoxicări pe an | Ponderea instituţiilor pentru copii în care au fost identificate produse alimentare alterate, necorespunzătoare sau interzise | Pondere probelor neconforme din totalul probelor prelevate | Ponderea actelor permisive eliberate din totalul cererilor recepţionate | Număr de unităţi |
Surse de date | Rapoarte interne | ||||
Frecvenţa raportării | Anuală | ||||
Unitatea de măsurare | Procente | ||||
Nivelul de raportare | Guvern, Cancelaria de Stat | Intern | Guvern, Cancelaria de Stat | ||
Valoare-ţintă | X% scădere comparativ cu anul precedent | Eliminarea consumului de produse alimentare alterate, necorespunzătoare sau interzise în instituţii pentru copii | Scăderea cu X% a numărului probelor neconforme prelevate | Examinarea a 100% de cereri de eliberare a actelor permisive depuse în termen | Creştere cu X% comparativ cu anul precedent sau menţinerea valorii la nivelul anului precedent |
2. Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare şi Protecţia Consumatorilor
| ||
Organul de control | Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare şi Protecţia Consumatorilor | |
Denumirea indicatorului | Produse conforme cerinţelor | Probe colectate, conforme cerinţelor |
Numărul indicatorului | B.2.1. | B.2.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Raportul dintre produse conforme cu caracteristicile prescrise (cerinţele) şi toate produsele controlate | Ponderea probelor neconforme cerinţelor din totalul probelor colectate |
Surse de date | Registrul intern | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Procente | |
Nivelul de raportare | Ministerul Dezvoltării Economice şi Digitalizării, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | Creşterea cu X% a produselor conforme din totalul de produse verificate | Micşorarea cu X% a probelor neconforme din totalul de probe colectate |
3. Inspectoratul Naţional pentru Supraveghere Tehnică
3.1. Pentru domeniul de control al securităţii industriale
| ||
Organul de control | Inspectoratul Naţional pentru Supraveghere Tehnică | |
Denumirea indicatorului | Situaţii excepţionale cu caracter tehnogen la obiectele industriale periculoase | Acte permisive emise pentru desfăşurarea unor genuri de activitate |
Numărul indicatorului | B.3.1.1. | B.3.1.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | 1. Numărul accidentelor şi incidentelor la obiectele industriale periculoase, constatate în perioada de referinţă; 2. Numărul catastrofelor cu caracter tehnogen la obiectele industriale periculoase, constatate în perioada de referinţă. * Termenii „situaţii excepţionale cu caracter tehnogen”, „avarie” şi „catastrofă” a se înţelege în sensul Regulamentului cu privire la clasificarea situaţiilor excepţionale şi la modul de acumulare şi prezentare a informaţiilor în domeniul protecţiei populaţiei şi teritoriului în caz de situaţii excepţionale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1076/2010 | Ponderea actelor permisive emise din numărul total de cereri |
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Număr | Procente |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | 1. Scăderea numărului de accidente la obiectele industriale periculoase cu X accidente, faţă de numărul de astfel de accidente constatate în perioada precedentă de evaluare. 2. Scăderea numărului de catastrofe la obiectele industriale periculoase cu X catastrofe, faţă de numărul de astfel de catastrofe constatate în perioada precedentă de evaluare | Creşterea ponderii cu X%, faţă de perioada precedentă de evaluare, a numărului actelor permisive emise |
3.2. Pentru domeniul de control al construcţiilor si urbanismului
| |||
Organul de control | Inspectoratul Naţional pentru Supraveghere Tehnică | ||
Denumirea indicatorului | Accesul persoanelor cu dizabilităţi locomotorii în clădiri, edificii, infrastructura socială etc. | Construcţii ilegale | Construcţii şi instalaţii aferente recepţionate |
Numărul indicatorului | B.3.2.1. | B.3.2.2. | B.3.2.3. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat intermediar | Indicator de rezultat final | Indicator de rezultat final |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Raportul clădirilor, edificiilor, construcţiilor, obiectelor urbanistice etc. care corespund cerinţelor de asigurare a condiţiilor de accesibilitate a persoanelor cu | 1. Numărul construcţiilor iniţiate fără autorizaţie de construire în perioada de evaluare. 2. Numărul construcţiilor fără autorizaţie de construire sau cu autorizaţie de construire expirată, care au fost | Ponderea construcţiilor şi instalaţiilor aferente recepţionate fără obiecţii sau cu obiecţii ce prin natura şi caracterul lor nu afectează utilizarea obiectului conform destinaţiei, din |
dizabilităţi locomotorii din totalul clădirilor, edificiilor, construcţiilor, obiectelor urbanistice existente etc. | iniţiate în perioade anterioare perioadei de evaluare şi care continuă să se realizeze şi în perioada de evaluare | numărul total de cereri pentru recepţii | |
Surse de date | Interne | ||
Frecvenţa raportării | Anuală | ||
Unitatea de măsurare | Procente | Număr | |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | ||
Valoare-ţintă | Scăderea cu X%, faţă de perioada precedentă de evaluare, a numărului clădirilor, edificiilor, construcţiilor, obiectelor urbanistice etc., care nu corespund cerinţelor de asigurare a condiţiilor de accesibilitate a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii etc. | 1. Diminuarea cu X a numărului de construcţii iniţiate fără autorizaţie de construire, faţă de numărul acestor construcţii în perioada precedentă de evaluare. 2. Diminuarea cu X a numărului de construcţii care se construiesc fără autorizaţie de construire sau cu autorizaţie de construire expirată, faţă de numărul acestor construcţii în perioada precedentă de evaluare | Creşterea cu X, faţă de perioada precedentă de evaluare, a numărului clădirilor, edificiilor, construcţiilor, obiectelor urbanistice, a obiectelor în construcţie, care se conformează cerinţelor legale în domeniul securităţii industriale |
3.3. Pentru domeniul de control al supravegherii de stat a măsurilor contra incendiilor şi al supravegherii de stat în domeniul protecţiei civile
| ||
Organul de control | Inspectoratul Naţional pentru Supraveghere Tehnică | |
Denumirea indicatorului | Avize, coordonări emise pentru obţinerea actelor permisive sau desfăşurarea unor genuri de activitate | Situaţii excepţionale cu caracter tehnogen în domeniul supravegherii de stat a măsurilor contra incendiilor şi protecţiei civile |
Numărul indicatorului | B.3.3.1. | B.3.3.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea avizelor, coordonărilor pozitive din numărul total de cereri | 1. Numărul incendiilor, exploziilor, situaţilor de pericol de explozie constatate în perioada de referinţă. 2. Numărul avariilor cu caracter tehnogen, constatate în perioada de referinţă la alte obiecte decât obiectele industriale periculoase. 3. Numărul catastrofelor cu caracter tehnogen, constatate în perioada de referinţă la alte obiecte decât obiectele industriale periculoase. * Termenii „situaţii excepţionale cu caracter tehnogen”, „avarie”, „catastrofă”, „incendiu” a se înţelege în sensul Regulamentului cu privire la clasificarea situaţiilor excepţionale şi la modul de acumulare şi prezentare a informaţiilor în domeniul protecţiei populaţiei şi teritoriului în caz de situaţii excepţionale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1076/2010 |
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Procente | | Număr |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | Creşterea ponderii cu X%, faţă de perioada precedentă de evaluare, a numărului avizelor coordonărilor pozitive emise | 1. Scăderea numărului de incendii, explozii şi situaţii de pericol de explozie cu X incendii, X explozii şi, respectiv, X situaţii de pericole de explozie, faţă de numărul de incendii, explozii şi de situaţii de pericole de explozie faţă de perioada precedentă de evaluare. 2. Scăderea numărului de accidente la alte obiecte decât obiectele industriale periculoase, cu X accidente, faţă de numărul de astfel de accidente constatate în perioada precedentă de evaluare. 3. Scăderea numărului de catastrofe la alte obiecte decât obiectele industriale periculoase cu X catastrofe, faţă de numărul de astfel de catastrofe constatate în perioada precedentă de evaluare. |
3.4. Pentru domeniul de control al supravegherii pieţei privind produsele nealimentare din domeniile atribuite
| ||
Organul de control | Inspectoratul Naţional pentru Supraveghere Tehnică | |
Denumirea indicatorului | Produse nealimentare din domeniile atribuite conforme cerinţelor | Probe colectate, conforme cerinţelor |
Numărul indicatorului | B.3.4.1. | B.3.4.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea loturilor de produse nealimentare din domeniile atribuite conforme cu caracteristicile prescrise (cu cerinţele) din totalul loturilor controlate în perioada de referinţă | Ponderea expertizelor şi/sau a rezultatelor de laborator privind conformarea produselor nealimentare din domeniile atribuite cu caracteristicile de conformitate şi calitate |
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Procente | |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | Creşterea cu X% a produselor conforme din totalul de produse verificate | Micşorarea cu X% a ponderii produselor nealimentare din domeniile atribuite neconforme cu caracteristicile de conformitate şi calitate din totalul probelor colectate |
3.5. Pentru domeniul de control al geodeziei, cartografiei şi geoinformaticii
| ||
Organul de control | Inspectoratul Naţional pentru Supraveghere Tehnică | |
Denumirea indicatorului | Activitatea geodezică, topografică, cartografică în sistemul unic de coordonate MOLDREF 99 | Evidenţa de stat a materialelor şi datelor obţinute ca rezultat al lucrărilor astronomo-geodezice, de nivelment, gravimetrice, cartografice, de aerofotografiere |
Numărul indicatorului | B.3.5.1. | B.3.5.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea agenţilor economici ce se conformează în activitatea geodezică, topografică, cartografică sistemului unic de coordonate MOLDREF 99 | Ponderea lucrărilor astronomo-geodezice, de nivelment, gravimetrice, cartografice, de aerofotografiere şi altor lucrări în domeniu supuse evidenţei de |
stat în termen | ||
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Procente | |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | Creşterea cu X%, faţă de perioada precedentă de evaluare, a ponderii agenţilor economici ce efectuează lucrări în sistemul unic de coordonate MOLDREF 99 | Creşterea cu X%, faţă de perioada precedentă de evaluare, a ponderii agenţilor economici ce se conformează termenului de prezentare a informaţiei |
3.6. Pentru domeniul de control al protecţiei consumatorilor în sfera siguranţei produselor nealimentare din domeniile atribuite
| |
Organul de control | Inspectoratul Naţional pentru Supraveghere Tehnică |
Denumirea indicatorului | Reclamaţii de la consumatori în raport cu calitatea produselor nealimentare în domeniile atribuite |
Numărul indicatorului |
B.3.6.1. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat intermediar |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea reclamaţiilor privind calitatea produselor nealimentare în domeniile atribuite, înregistrate de către Inspectorat, care s-au confirmat din totalul plângerilor privind calitatea produselor nealimentare înregistrate |
Surse de date | Interne |
Frecvenţa raportării | Anuală |
Unitatea de măsurare | Procente |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat |
Valoare-ţintă | Micşorarea ponderii cu X% a reclamaţiilor care s-au confirmat din totalul plângerilor privind calitatea produselor nealimentare înregistrate |
4. Agenţia Naţională pentru Sănătate Publică
| ||||
Organul de control | Agenţia Naţională pentru Sănătate Publică | |||
Denumirea indicatorului | Unităţi care respectă prevederile legale privind controlul tutunului din totalul unităţilor controlate | Unităţi care respectă prevederile legale privind condiţiile sanitare ale instituţiilor de învăţământ pentru copii şi tineri | Instituţii pentru copii conforme normelor fiziologice de consum zilnic pentru un copil | Bolile profesionale |
Numărul indicatorului | B.4.1. | B.4.2. | B.4.3. | B.4.4. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea unităţilor care respectă prevederile legale privind controlul tutunului din totalul unităţilor controlate | Ponderea instituţiilor de învăţământ pentru copii şi tineri care respectă prevederile legale privind condiţiile sanitare din totalul instituţiilor din această categorie controlate | Ponderea instituţiilor care respectă normele fiziologice de consum zilnic pentru un copil din totalul instituţiilor din această categorie controlate | Număr de pacienţi cu boli profesionale la 100 de mii de angajaţi |
Surse de date | Interne | |||
Frecvenţa raportării | Anuală | |||
Unitatea de măsurare | Procente | Procente | Procente | Numărul de pacienţi diagnosticaţi la 100 de angajaţi |
Nivelul de raportare | Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale, Cancelaria de Stat | |||
Valoare-ţintă | Creşterea numărului de unităţi în care se respectă prevederile legale privind controlul tutunului | Scăderea numărului de instituţii de învăţământ pentru copii şi tineri care nu respectă prevederile legale privind condiţiile sanitare | Creşterea numărului de instituţii care respectă normele fiziologice de consum zilnice pentru un copil | Micşorarea până la X a numărului de angajaţi diagnosticaţi cu boală profesională în perioada de referinţă |
Organul de control | Agenţia Naţională pentru Sănătate Publică | ||
Denumirea indicatorului | Asigurarea conformităţii calităţii apei potabile furnizate populaţiei | Surse de alimentare cu apă potabilă identificate ca deviante de la standardul aprobat | Instituţii care respectă prevederile legale privind cerinţele de igienă în instituţiile de asistenţă medicală |
Numărul indicatorului | B.4.5. | B.4.6. | B.4.7. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat final | Indicator de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea persoanelor asigurate cu apă potabilă de calitate din totalul populaţiei | Ponderea surselor de alimentare cu apă potabilă identificate care deviază de la standardul aprobat din totalul surselor de apă potabilă | Ponderea instituţiilor medicale care respectă cerinţele de igienă din totalul instituţiilor medicale existente |
Surse de date | Interne | ||
Frecvenţa raportării | Anuală | ||
Unitatea de măsurare | Procente | Procente | Procente |
Nivelul de raportare | Ministerul Sănătăţii, Cancelaria de Stat | ||
Valoare-ţintă | Creşterea cu X% a numărului de persoane asigurate cu apă potabilă de calitate până la X persoane din totalul populaţiei | Scăderea numărului de surse de alimentare cu apă potabilă care nu respectă standardul aprobat până la X% surse | Creşterea numărului de instituţii medicale care respectă cerinţele de igienă până la X% instituţii |
5. Serviciul Fiscal de Stat
| |||||
Organul de control | Serviciul Fiscal de Stat | ||||
Denumirea indicatorului | Rezultativitatea controalelor | Ponderea sumelor încasate în bugetul de stat din totalul sumelor calculate în rezultatul controalelor | Nivelul de conformare voluntară a contribuabililor | Costul administrării fiscale la 1 (un) leu venituri la bugetul public naţional | |
Numărul indicatorului | B.5.2. | B.5.3. | B.5.4. | B.5.5. | |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat | Indicator de eficienţă | |||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Rata controalelor rezultative (soldate cu obligaţii fiscale calculate suplimentar la buget) faţă de controalele efectuate din totalul celor planificate | Rata dintre sumele încasate faţă de cele calculate în cadrul tuturor controalelor planificate efectuate | Ponderea impozitelor şi taxelor calculate la un leu vânzări ale contribuabililor incluşi în lista de conformare | Rata dintre totalul cheltuielilor bugetare şi totalul veniturilor administrate de către Serviciul Fiscal de Stat | |
Surse de date | Interne | ||||
Frecvenţa raportării | Anuală, semestrială | ||||
Unitatea de măsurare | Rată | ||||
Nivelul de raportare | Ministerul
Finanţelor, Cancelaria de Stat
| ||||
Valoare-ţintă | X% de controale rezultative dintre cele efectuate conform planului anual al controalelor | Cel puţin X% | Cel puţin X% | X% |
6. Serviciul Vamal
| ||||
Organul de control | Serviciul Vamal | |||
Denumirea indicatorului | Eficienţa misiunilor de control ulterior prin audit postvămuire | Conformarea persoanelor controlate cu cerinţele legale, constatată în urma efectuării controalelor ulterioare prin audit postvămuire | ||
Numărul indicatorului | B.6.2. | B.6.3. | ||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Asigurarea ponderii rezultativităţii misiunilor de control ulterior prin audit postvămuire, stabilite în planul de acţiuni al Serviciului Vamal | Ponderea controalelor ulterioare prin audit postvămuire, în cadrul cărora s-a confirmat respectarea cerinţelor legale din numărul total de controale ulterioare prin audit postvămuire efectuate | ||
Surse de date | Interne | |||
Frecvenţa raportării | Anuală | |||
Unitatea de măsurare | Procente | |||
Nivelul de raportare | Ministerul Finanţelor, Cancelaria de Stat
|
|||
Valoare-ţintă | Asigurarea nivelului aşteptat | Creşterea ratei controalelor în cadrul cărora s-a constatat conformarea cerinţelor legale | ||
Comentariu: valoarea-ţintă trebuie să fie exprimată în valorile numerice şi transferată din planurile interne la indicatorii din prezenta Metodologie. |
7. Agenţia Naţională transport Auto
| |||
Organul de control | Agenţia Naţională transport Auto | ||
Denumirea indicatorului | Aplicarea corectă a procedurilor contravenţionale | Accidente rutiere cu consecinţe grave care implică operatori de transport rutier | Controlul operaţiunilor de transport rutier în trafic |
Numărul indicatorului |
B.7.1. |
B.7.2. |
B.7.3. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat final | ||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul proceselor contravenţionale încetare de către instanţa de judecată | Numărul de accidente rutiere înregistrate care implică operatori de transport rutier | Numărul operatorilor de transport rutier documentaţi pentru încălcarea prevederilor legislaţiei |
Surse de date | Interne | Statistica accidentelor rutiere/Sistemul Informaţional al Ministrului Afacerilor Interne | Interne |
Frecvenţa raportării | Anuală | ||
Unitatea de măsurare | Procente | ||
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii ţi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | ||
Valoarea-ţintă | Scăderea cu X% a numărului proceselor contravenţionale încetare de către instanţa de judecată comparativ cu anul precedent | Scăderea cu X% a numărului de accidente rutiere înregistrate care implică operatori de transport rutier comparativ cu anul precedent | Scăderea cu X% a numărului operatorilor de transport rutier documentaţi pentru încălcarea prevederilor legislaţiei comparativ cu anul precedent”; |
8. Autoritatea Aeronautică Civilă
| |||||
Organul de control | Autoritatea Aeronautică Civilă | ||||
Denumirea indicatorului | Accidente (în operaţiunea de transport aerian comercial şi în cadrul operaţiunilor specializate (CAT/SPO)) | Incidente grave (în operaţiunea de transport aerian comercial şi în cadrul operaţiunilor specializate (CAT/SPO)) | Evaluarea SAFA (Evaluarea siguranţei aeronavelor străine). Evaluarea Republicii Moldova | Punerea în aplicare a standardelor şi a practicilor recomandate (SARPS) ale Organizaţiei Aeronautice Civile Internaţionale (ICAO) | Numărul accidentelor mortale în aviaţia generală |
Numărul indicatorului | B.8.1. | B.8.2. | B.8.3. | B.8.4. | B.8.5. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat final | Indicator de rezultat intermediar | Indicator de rezultat final | ||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul de accidente | Numărul de incidente grave | Evaluarea siguranţei aeronavelor | Nivelul de punere în aplicare a standardelor şi a | Numărul de accidente mortale pentru |
străine | practicilor recomandate ale Organizaţiei Aeronautice Civile Internaţionale | Moldova, cu implicarea de elicoptere înregistrate sau operate, avioane şi alte aparate de zbor | |||
Surse de date | Interne | Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei | Externe | Interne/ Externe | |
Frecvenţa raportării | Anuală | ||||
Unitatea de măsurare | Număr | Număr | Poziţia în ratingul de ţară anual | Procente | Număr |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | ||||
Valoare-ţintă | Scăderea cu X a numărului de accidente sau menţinerea valorii din anul precedent, în cazul valorii 0 | Scăderea cu X a numărului incidentelor grave sau menţinerea valorii din anul precedent, în cazul valorii 0 | Creşterea graduală | Creşterea procentuală ca urmare a auditurilor ICAO USOAP | Scăderea cu X a numărului de accidente mortale pentru Moldova sau menţinerea valorii din anul precedent, în cazul valorii 0 |
9. Agenţia Navală a Republicii Moldova
| |||
Organul de control | Agenţia Navală a Republicii Moldova | ||
Denumirea indicatorului | Accidente navale grave soldate cu pierderi de vieţi omeneşti | Accidente navale grave soldate cu poluarea mediului | Accidente navale uşoare |
Numărul indicatorului | B.9.1. | B.9.2. | B.9.3. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultate finale | Indicator de rezultate finale | Indicator de rezultate finale |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul de accidente navale din care rezultă pierderi de vieţi omeneşti | Numărul de accidente navale soldate cu poluarea mediului | Numărul de accidente navale uşoare |
Surse de date | Interne | ||
Frecvenţa raportării | Anuală | ||
Unitatea de măsurare | Numărul de accidente mortale | Numărul de accidente | Numărul de accidente |
Nivelul de raportare | Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Cancelaria de Stat | ||
Valoare-ţintă | Scăderea numărului de accidente soldate cu pierderi de vieţi omeneşti cu X% în perioada de referinţă | Scăderea numărului de accidente soldate cu poluarea mediului cu X% în perioada de referinţă | Scăderea numărului de accidente uşoare cu X% în perioada de referinţă |
10. Inspectoratul de Stat al Muncii
| |||
Organul de control | Inspectoratul de Stat al Muncii | ||
Denumirea indicatorului | Salariu restant pentru plată angajaţilor | Diminuarea numărului accidentelor de muncă | Rata de legalizare a muncii informale (nedeclarate) |
Numărul indicatorului |
B.10.1. |
B.10.2. |
B.10.3. |
Categoria indicatorului | Indicator de rezultat intermediar | Indicator de rezultat final | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Ponderea dintre suma achitată după intervenţia Inspectoratului de Stat al Muncii în raport cu suma restantă pentru plata angajatului în calitate de salariu (sau orice altă plată) | Accidente de muncă | Numărul d persoane din sectorul muncii informale (nedeclarate) care au fost legalizate (angajate cu forme legale) |
Surse de date | Inspectoratul de Stat al Muncii, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Serviciul Fiscal de Stat | Interne | |
Frecvenţa raportării | Anuală | ||
Unitatea de măsurare | Procente | Numărul accidentelor de muncă | Procente |
Nivelul de raportare | Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Cancelaria de Stat | ||
Valoarea-ţintă | Scăderea cu X% a restanţelor de plată a salariilor sau altor plăţi comparativ cu anul precedent | Scăderea cu X a numărului de accidente de muncă comparativ cu anul precedent | Creşterea cu X% a numărului de persoane legalizate (angajate cu forme legale) din sectorul muncii informale (nedeclarate) comparativ cu anul precedent |
Comentariu: Formula de calcul: rata de legalizare a muncii informale (nedeclarate) (%) = (Numărul de persoane legalizate (angajate cu forme legale) /Numărul total de persoane identificate din sectorul muncii informale (nedeclarate)) x 100. |
[Pct.11 abrogat prin Hot.Guv. nr.936 din 22.12.2020, în vigoare 01.01.2021] |
12. Inspectoratul pentru Protecţia Mediului
| ||
Organul de control | Inspectoratul pentru Protecţia Mediului | |
Denumirea indicatorului | Conformarea cu cerinţele autorizaţiilor emise de către Agenţia de Mediu, prevăzute la punctele 50-64 din compartimentul II „Actele permisive care se încadrează în categoria autorizaţiilor” din Nomenclatorul actelor permisive eliberate de către autorităţile emitente persoanelor fizice şi persoanelor juridice pentru practicarea activităţii de întreprinzător, aprobat prin Legea nr.160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător | Incidente de poluare grave |
Numărul indicatorului | B.12.1. | B.12.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul obiectelor controlate la care, în cadrul controlului, au fost constatate încălcări privind condiţiile de autorizare de mediu, cu dezagregare pentru fiecare act permisiv în parte, sau încălcări grave sau foarte grave (conform art.51 alin.(3) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător) privind activitatea în domeniul mediului | Numărul incidentelor de poluare grave, care s-au produs în anul de raportare |
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Trimestrială | |
Unitatea de măsurare | Numărul de încălcări constatate | Numărul de incidente produse |
Nivelul de raportare | Ministerul Mediului, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | Scăderea cu X a numărului de obiecte controlate (prin controale planificate /inopinate) la care au fost constatate repetat încălcări privind condiţiile de autorizare de mediu, sau încălcări grave/foarte grave faţă de numărul obiectelor controlate la care au fost constatate astfel de încălcări în perioada precedentă | Scăderea cu X a numărului incidentelor de poluare grave comparativ cu anul precedent |
Notiţe | Rata de conformare poate fi desfăşurată în funcţie de tipul de încălcare (ratele de conformare cu valorile limită de emisie, cu cerinţe de autoraportare etc.) | Concentrarea pe poluanţi este prioritară |
13. Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal
| ||||
Organul de control | Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal | |||
Denumirea indicatorului | Încălcări majore de securitate a datelor cu caracter personal | Iniţiative care promovează tehnologii pentru îmbunătăţirea protecţiei vieţii private şi a datelor, organizate sau co-organizate de către Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal | Activităţi centrate pe soluţii privind politici interdisciplinare de protecţie a datelor cu caracter personal (interne şi externe) | Nivelul de satisfacţie al entităţilor publice şi private privind gradul de receptivitate şi cooperarea a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal în cadrul activităţilor/procedurilor referitoare la protecţia datelor cu caracter personal, cât şi a instruirilor organizate de către Centrul menţionat |
Numărul indicatorului | B.13.1. | B.13.2. | B.13.3. | B.13.4. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat final | |||
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul de încălcări de securitate a datelor cu caracter personal, care au afectat mai mult de 1000 de persoane | Numărul de iniţiative normative, activităţi etc., care promovează tehnologii pentru îmbunătăţirea protecţiei vieţii private şi a datelor, organizate sau co-organizate de către Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal | Numărul de activităţi centrate pe soluţii politici interdisciplinare de protecţie a datelor cu caracter personal, realizate de către Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal independent sau în cooperare cu alţi subiecţi | Nivelul de satisfacţie (aprecierile) manifestate de către entităţi publice şi private privind gradul de receptivitate şi cooperarea Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal în cadrul activităţilor/procedurilor referitoare la protecţia datelor cu caracter personal, cât şi a instruirilor organizate de către Centrul nominalizat |
Surse de date | Interne | Interne/externe | Externe | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |||
Unitatea de măsurare | Număr | Număr | Număr | Procente |
Nivelul de raportare | Cancelaria de Stat | |||
Valoare-ţintă | Scăderea numărului de încălcări majore de securitate cu cel puţin X% în perioada de referinţă | X (numărul exact) acţiuni ce urmează să fie întreprinse în perioada de referinţă (cu stabilirea unui număr mai mare decât numărul celor realizate în perioada precedentă) | X (numărul exact) activităţi ce urmează să fie întreprinse în perioada de referinţă (cu stabilirea unui număr mai mare decât numărul celor realizate în perioada precedentă) | Creşterea procentuală până la X% a satisfacţiei (un % mai mare decât cel deţinut anterior) |
14. Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie şi Cercetare
| ||
Organul de control | Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie şi Cercetare | |
Denumirea indicatorului | Conformarea entităţilor ofertante de programe şi servicii educaţionale cu cerinţele de acreditare, autorizare şi/sau de activitate în domeniu | Violenţa în entităţile ofertante de programe şi servicii educaţionale. * Prin „violenţă” se are în vedere orice forme de violenţă, printre care, fără a însemna o listă limitativă – violenţa fizică, violenţa psihică, neglijenţa, violenţa sexuală etc. |
Numărul indicatorului | B.14.1. | B.14.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul entităţilor controlate la care au fost constatate încălcări ale cerinţelor de acreditare, autorizare şi/sau încălcări grave sau foarte grave (conform art.51 alin.(3) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător) de activitate în domeniul respectiv | 1. Numărul incidentelor de violenţă constatate în entităţile ofertante de programe şi servicii educaţionale, cu dezagregare: - pe categorii de entităţi conform Codului educaţiei al Republicii Moldova nr.152/2014; - categorii de subiecţi care manifestă violenţă (elevi/audienţi etc., cadre didactice, alţii). 2. Numărul de entităţi ofertante de programe şi servicii educaţionale în care au fost constatate incidente de violenţă, cu dezagregare pe categorii de entităţi conform Codului educaţiei al Republicii Moldova nr.152/2014 |
Surse de date | Interne | |
Frecvenţa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Numărul de entităţi | Numărul de incidente produse |
Nivelul de raportare | Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | Scăderea cu X%, faţă de perioada precedentă de evaluare, a numărului de entităţi la care au fost constatate încălcări ale cerinţelor de acreditare, autorizare şi/sau încălcări grave sau foarte grave (conform art.51 alin.(3) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător) de activitate în domeniul respectiv | 1. Scăderea, cu X incidente faţă de perioada precedentă de evaluare, a numărului incidentelor de violenţă: 1) în entităţile ofertante de programe şi servicii educaţionale, cu dezagregare pe categorii conform Codului educaţiei al Republicii Moldova nr.152/2014; 2) manifestate de: - elevi/audienţi etc.; - cadre didactice; - alte persoane. 2. Scăderea, cu X, faţă de perioada precedentă de evaluare, a numărului de entităţi ofertante de programe şi servicii educaţionale în care au fost constatate incidente de violenţă |
15. Agenţia Naţională de Reglementare a Activităţilor Nucleare şi Radiologice
| ||
Organul de control | Agenţia Naţională de Reglementare a Activităţilor Nucleare si Radiologice | |
Denumirea indicatorului | Conformarea cu cerinţele expuse în Legea nr.289/2022 cu privire la securitatea radiologică şi autorizaţiile emise de către ANRANR, prevăzute la punctele 65-66 în compartimentul II „Actele permisive care se încadrează în categoria autorizaţiilor” din anexa nr.1 „Nomenclatorul actelor permisive eliberate de către autorităţile emitente persoanelor fizice şi persoanelor juridice pentru practicarea activităţii de întreprinzător” la Legea nr.160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător | Incidente ce pot conduce la iradieri grave nejustificate ale personalului, pacienţilor şi/sau a populaţiei, şi/sau a contaminării mediului (doza efectivă peste 20 mSv/an pentru expuşii profesionali şi 1 mSv/an pentru public şi dozele absorbite la suprafaţă ce depăşesc cu 30% valoarea nivelului local de referinţă pentru expunerile medicale) |
Numărul indicatorului | B.15.1. | B.15.2. |
Categoria indicatorului | Indicatori de rezultat intermediar | |
Parametrii care urmează să fie măsuraţi/calculaţi | Numărul obiectivelor nucleare sau radiologice controlate la care, în cadrul controlului, au fost constatate încălcări privind condiţiile de autorizare radiologică, cu dezagregare pentru fiecare act permisiv în parte, sau | Numărul de incidente care au condus la iradieri grave nejustificate ale personalului, pacienţilor şi/sau a populaţiei şi/sau a contaminării mediului, fiind produse în anul de raportare. (doza efectivă peste 20 mSv/an pentru |
încălcări grave sau foarte grave (stipulate în art.51 alin.(3) din Legea nr.131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător) privind activitatea în domeniul radiologic/nuclear | expuşii profesionali şi 1 mSv/an pentru public şi dozele absorbite la suprafaţă ce depăşesc cu 30% valoarea nivelului local de referinţă pentru expunerile medicale) | |
Surse de date | Interne | |
Frecventa raportării | Anuală | |
Unitatea de măsurare | Numărul de încălcări constatate | Numărul de incidente/accidente produse |
Nivelul de raportare | Ministerul Mediului, Cancelaria de Stat | |
Valoare-ţintă | Scăderea cu X a numărului de obiective controlate (prin controale planificate/inopinate) la care au fost constatate repetat încălcări privind condiţiile de autorizare radiologică, sau încălcări grave/foarte grave faţă de numărul obiectelor controlate la care au fost constatate astfel de încălcări în perioada precedentă | Scăderea cu X a numărului incidentelor de iradiere grave comparativ cu anul precedent |
Notă | Rata de conformare poate fi desfăşurată în funcţie de tipul de încălcare (ratele de conformare cu condiţiile, cu limitele stabilite în actele permisive, cu cerinţe de raportare şi altele) | Creşterea ratei de conformare la instituţiile ce desfăşoară activitate radiologică sau nucleară în funcţie de tipul de încălcare a cerinţelor actelor normative |
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.1045 din 21.12.2023, în vigoare 18.02.2024]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.391 din 14.06.2023, în vigoare 26.06.2023]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.466 din 06.07.2022, în vigoare 22.07.2022]
[Anexa nr.2 modificată prin Hot.Guv. nr.936 din 22.12.2020, în vigoare 01.01.2021]
