marți, 17 aprilie 2018
324/17.04.2018 Hotărîre cu privire la instituirea Consiliului naţional pentru problemele veteranilor de război şi aprobarea Regulamentului de activitate a acestuia

H O T Ă R Î R E

cu privire la instituirea Consiliului naţional pentru problemele veteranilor

de război şi aprobarea Regulamentului de activitate a acestuia

 

nr. 324  din  17.04.2018

 

Monitorul Oficial nr.126-132/366 din 20.04.2018

 

* * *

Abrogat: 17.01.2020

Hotărîrea Guvernului nr.20 din 15.01.2020

 

În scopul asigurării eficiente a protecţiei sociale a veteranilor de război, stabilite în Legea nr.190-XV din 8 mai 2003 cu privire la veterani (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.84-86, art.392), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se instituie Consiliul naţional pentru problemele veteranilor de război.

2. Se aprobă:

1) Componenţa nominală a Consiliului naţional pentru problemele veteranilor de război, conform anexei nr.1;

2) Regulamentul de activitate a Consiliului naţional pentru problemele veteranilor de război, conform anexei nr.2.

3. Se stabileşte că, în caz de eliberare din funcţie a membrilor Consiliului naţional pentru problemele veteranilor de război, atribuţiile lor în cadrul acestuia vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective, fără emiterea altei hotărîri de Guvern.

4. Se abrogă:

alineatul trei al punctului 1 şi anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.106 din 30 ianuarie 2006 „Cu privire la instituirea unor consilii şi comisii şi abrogarea unor hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.21-24, art.139), cu modificările ulterioare;

alineatul trei şi anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.641 din 7 iunie 2006 „Cu privire la aprobarea regulamentelor de activitate a consiliilor şi a comisiei instituite prin Hotărîrea Guvernului nr.106 din 30 ianuarie 2006” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.95-97, art.701), cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM-MINISTRUPavel FILIP

 

Contrasemnează:  
Ministrul afacerilor interneAlexandru Jizdan
Ministrul apărării Eugeniu Sturza

 

Nr.324. Chişinău, 17 aprilie 2018.

 

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.324 din 17 aprilie 2018

 

COMPONENŢA NOMINALĂ

a Consiliului naţional pentru problemele veteranilor de război

 

JIZDAN Alexandru– ministru al afacerilor interne, preşedinte al Consiliului
PALII Lilia– secretar general al Guvernului, vicepreşedinte al Consiliului
CUTIE Igor– şef al Marelui Stat Major al Armatei Naţionale, comandant al Armatei Naţionale, vicepreşedinte al Consiliului
– şef al Direcţiei analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor a Ministerului Afacerilor Interne, secretar al Consiliului
COSTIN Iulia– secretar general de stat al Ministerului Economiei şi Infrastructurii
CHICU Ion– secretar general de stat al Ministerului Finanţelor
MUNTEANU Anatolie– secretar general de stat al Ministerului Justiţiei
CARP Simion– secretar general de stat al Ministerului Afacerilor Interne
BURDUJA Radu– secretar general de stat al Ministerului Apărării
ŞAROV Igor– secretar general de stat al Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării
GÎLCĂ Boris– secretar general de stat al Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale
GRECU Laura– preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări Sociale
PARFENTIEV Dmitrii– director general al Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină
DOGARU Raisa– director al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă
SPĂTARU Călin– reprezentant al Serviciului de Informaţii şi Securitate
RUSU Viorel– reprezentant al Congresului Autorităţilor Locale din Moldova
GÎRBU Oleg– şef al Secţiei securitate şi integritate, Cancelaria de Stat
COROPCEAN Ion– consilier principal de stat al Prim-ministrului
GVIDIANI Alin– şef al Secţiei analiză şi planificare a Biroului politici de reintegrare, Cancelaria de Stat
ARMAŞ Alexei– preşedinte al Asociaţiei Obşteşti a Veteranilor şi Pensionarilor Ministerului Afacerilor Interne din Republica Moldova
COSOVAN Ghenadie– preşedinte al Asociaţiei Obşteşti „Credinţă Patriei”
ALERGUŞ Victor– preşedinte al Uniunii Veteranilor „Sfîntul Gheorghe Biruitorul”
BALAN Mihai– preşedinte al Asociaţiei Obşteşti „Uniunea Naţională a Veteranilor Războiului pentru Independenţa Republicii Moldova”
CARAMAN Anatolie– preşedinte al Asociaţiei Veteranilor Războiului din 1992 „Tiras-Tighina”
COCIUG Anatolie– preşedinte al Asociaţiei Obşteşti „Federaţia Veteranilor şi Rezerviştilor Structurilor de Forţă din Republica Moldova”
PUIU Vasile– preşedinte al Asociaţiei Veteranilor „PRO FULGER” a Brigăzii de poliţie cu destinaţie specială „Fulger”
MOCAN Mihail– preşedinte al Asociaţiei Obşteşti „Uniunea veteranilor războiului din Afganistan a Republicii Moldova”
CHETRUŞ Ulian– preşedinte al Asociaţiei veteranilor războiului pentru independenţă a Serviciului de Informaţii şi Securitate al Republicii Moldova
GAICIUC Victor– preşedinte al Uniunii Ofiţerilor din Republica Moldova

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.324 din 17 aprilie 2018

 

REGULAMENT

de activitate a Consiliului naţional pentru problemele veteranilor de război

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Consiliul naţional pentru problemele veteranilor de război (în continuare – Consiliu) este un organ colegial consultativ, instituit în scopul coordonării politicii de stat, programelor, planurilor şi acţiunilor de protecţie socială a veteranilor de război, precum şi al asigurării pentru această categorie de populaţie a posibilităţilor egale de realizare a drepturilor şi libertăţilor constituţionale.

2. În executarea atribuţiilor sale, Consiliul se conduce de prevederile actelor normative naţionale şi ale acordurilor internaţionale în domeniu la care Republica Moldova este parte.

3. În componenţa Consiliului, în calitate de membri, intră reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor obşteşti a căror sferă de activitate cuprinde problemele veteranilor de război.

4. Consiliul reprezintă Republica Moldova, în modul stabilit, în relaţiile cu organismele internaţionale al căror obiect de activitate include protecţia socială a veteranilor de război.

 

II. SARCINILE CONSILIULUI

5. Sarcinile de bază ale Consiliului sînt următoarele:

1) participarea, în limitele competenţelor, la procesul de elaborare şi realizare a reformelor în sfera socială;

2) coordonarea politicii naţionale privind protecţia socială a veteranilor de război;

3) determinarea şi participarea la implementarea celor mai eficiente modalităţi de asistenţă socială a veteranilor de război;

4) participarea la elaborarea şi realizarea programelor de stat privind protecţia socială a veteranilor de război;

5) participarea, în limitele competenţelor, în comun cu organele de resort, la elaborarea proiectelor de acte normative privind protecţia socială a veteranilor de război.

 

III. ATRIBUŢIILE ŞI COMPETENŢELE CONSILIULUI

6. În vederea realizării sarcinilor sale, Consiliul are următoarele atribuţii şi competenţe:

1) participă la promovarea politicii statului în domeniul protecţiei sociale a veteranilor de război;

2) monitorizează activitatea autorităţilor administraţiei publice centrale şi a altor organe legal instituite în domeniul protecţiei sociale a veteranilor de război;

3) participă la elaborarea programelor, strategiilor şi proiectelor de acte normative privind protecţia socială a veteranilor de război;

4) iniţiază investigaţii, studii, analize pentru elaborarea politicii Guvernului şi formularea rapoartelor naţionale în domeniul protecţiei sociale a veteranilor de război;

5) asigură promovarea priorităţilor protecţiei sociale a veteranilor de război şi educarea populaţiei în spiritul respectării drepturilor lor;

6) realizează, în colaborare cu organizaţiile neguvernamentale şi alte instituţii ale societăţii civile, programe comune în domeniul promovării intereselor veteranilor de război;

7) participă la şedinţele autorităţilor administraţiei publice în cadrul cărora se discută problemele veteranilor de război.

7. Pentru realizarea sarcinilor atribuite Consiliului, prin decizia acestuia, pot fi create grupuri de lucru sectoriale sau locale, conduse de coordonatori.

8. Grupul de lucru se instituie din reprezentanţi ai domeniului respectiv din cadrul autorităţilor care activează membrii Consiliului, precum şi din reprezentanţi ai organizaţiilor obşteşti a căror sferă de activitate cuprinde problemele vizate.

9. Grupul de lucru va înainta Consiliului propuneri, care se vor examina şi se vor aproba în cadrul şedinţei acestuia.

10. Consiliul poate crea şi alte structuri interne pentru facilitatea activităţii sale, după caz.

 

IV. ACTIVITATEA CONSILIULUI

11. Conducerea Consiliului este asigurată de către preşedintele acestuia, care, de regulă, este un ministru.

12. În cazul lipsei preşedintelui Consiliului, atribuţiile acestuia sînt delegate vicepreşedintelui.

13. În funcţie de subiectul propus pentru dezbateri, la şedinţele Consiliului şi ale grupurilor de lucru pot participa, în calitate de invitaţi, fără drept de vot, reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale, organizaţiilor obşteşti, mediilor academice şi ai partenerilor de dezvoltare.

14. Preşedintele Consiliului exercită următoarele atribuţii:

1) asigură îndeplinirea sarcinilor Consiliului;

2) distribuie funcţiile membrilor Consiliului;

3) convoacă şi conduce şedinţele acestuia;

4) semnează procesele-verbale şi alte documente referitoare la activitatea Consiliului;

5) reprezintă Consiliul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice şi cu alte organizaţii.

15. Consiliul se convoacă în şedinţe ordinare, iar în caz de necesitate, pot fi convocate şedinţe extraordinare.

16. Şedinţele Consiliului sînt deliberative dacă la ele participă majoritatea membrilor Consiliului.

17. Deciziile se adoptă în cadrul şedinţei Consiliului cu votul majorităţii membrilor Consiliului.

18. Activitatea curentă a Consiliului este asigurată de către secretar.

19. Copiile proceselor-verbale ale şedinţelor Consiliului se transmit membrilor acestuia în termen de 3 zile lucrătoare de la semnarea acestora de către preşedinte.

20. Deciziile Consiliului au caracterul unor recomandări şi urmează a fi examinate de către ministere, alte autorităţi administrative centrale, instituţii. Autorităţile respective informează Consiliul privind procesul şi rezultatele examinării.

21. Consiliul, la solicitare, informează anual Guvernul despre activitatea sa.