H O T Ă R Î R E
cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor
ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului
nr. 304 din 15.05.2017
Monitorul Oficial nr.155-161/381 din 19.05.2017
* * *
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului (se anexează).
2. Cheltuielile ocazionate de punerea în aplicare a prezentei hotărîri vor fi suportate din contul mijloacelor prevăzute în bugetul instituţiilor pe anul respectiv.
PRIM-MINISTRU | Pavel FILIP
|
Contrasemnează: | |
Ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei | Stela Grigoraş |
Ministrul finanţelor | Octavian Armaşu
|
Nr.304. Chişinău, 15 mai 2017. |
Aprobate
prin Hotărîrea Guvernului
nr.304 din 15 mai 2017
MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE
ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului
1. Hotărîrea Guvernului nr.650 din 12 iunie 2006 „Privind salarizarea militarilor, efectivului de trupă şi corpului de comandă angajaţi în serviciul organelor apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.91-94, art.692), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1) hotărîrea se completează corespunzător cu punctele 91 şi 25 cu următorul cuprins:
„91. Ofiţerilor de urmărire penală detaşaţi la procuraturile specializate li se stabileşte un salariu de bază lunar în mărime de 2 salarii medii pe economie realizate în anul precedent. Dacă salariul prevăzut pentru funcţia în care ofiţerul de urmărire penală se detaşează este mai mic decît cel de care acesta beneficia în funcţia anterioară, se va păstra salariul funcţiei de bază.”;
„25. Reexaminarea salariilor stabilite în condiţiile punctului 91 şi a sporurilor stabilite în condiţiile punctului 2 subpunctul 2) literele a) şi b) din anexa nr.4 se efectuează anual, la 1 aprilie, în limita alocaţiilor prevăzute în acest scop în bugetul public naţional.”;
2) în anexa nr.4 punctul 2 subpunctul 2) literele a) şi b), cuvintele „pentru anul precedent” se substituie cu cuvintele „realizat în anul precedent”.
2. Hotărîrea Guvernului nr.331 din 28 mai 2012 „Privind salarizarea funcţionarilor publici (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.104-108, art.371), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1) în hotărîre:
a) se completează cu punctele 91 şi 92 cu următorul cuprins:
„91. Funcţionarilor publici, inclusiv celor cu statut special, din cadrul Serviciului Fiscal de Stat, Serviciului Vamal şi Inspecţiei financiare li se stabileşte spor lunar pentru eficienţă în activitatea desfăşurată în autorităţile respective în mărime de la 0,8 pînă la 1,5 salariu mediu lunar pe economie realizat în anul precedent.
Modul şi condiţiile de plată a sporului se aprobă de către Ministerul Finanţelor.
92. Reexaminarea sporurilor stabilite în condiţiile punctului 91 şi a salariilor stabilite în condiţiile anexelor nr.21 şi 22 se efectuează anual, la 1 aprilie, în limita alocaţiilor prevăzute în acest scop în bugetul public naţional.”;
b) la punctul 11 subpunctul 5) alineatul doi, textul „de la 1 martie” se substituie cu textul „la 1 martie”;
2) în anexa nr.2:
a) denumirea compartimentului „Curtea de Conturi, Consiliul Concurenţei” se completează în final cu textul „ , Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor”;
b) se completează cu compartimentul „Autoritatea Naţională de Integritate” cu următorul cuprins:
„Autoritatea Naţională de Integritate | |||
B07 | Şef direcţie generală | 19 | - |
B08 | Şef direcţie | 18 | - |
B10 | Şef secţie | 16 | - |
B12 | Şef serviciu | 16 | - |
C16 | Contabil – şef | 13 | - |
C20 | Specialist principal | 8 | - |
C21 | Specialist superior | 6 | - |
C22 | Specialist | 3 | -”; |
c) în denumirea compartimentului „Serviciul de Informaţii şi Securitate, Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, Comisia Electorală Centrală, Consiliul Coordonator al Audiovizualului, Comisia Naţională de Integritate” cuvintele „Comisia Naţională de Integritate” se substituie cu cuvintele „Consiliul pentru prevenirea şi eliminarea discriminării şi asigurarea egalităţii”;
d) denumirea compartimentului „Procuratura Generală” se completează în final cu textul „ , Consiliul Superior al Procurorilor”;
e) compartimentele „Centrul pentru Drepturile Omului”, „Organele Serviciului Fiscal de Stat şi Inspecţiei financiare”, „Serviciul Vamal” vor avea următorul cuprins:
„Oficiul Avocatului Poporului | |||
A02 | Secretar general | 19 | - |
B08 | Şef direcţie | 16 | - |
B10 | Şef secţie | 13 | - |
B11 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 12 | - |
B12 | Şef serviciu | 10 | - |
B13 | Şef reprezentanţă | 13 | - |
C10 | Consultant principal | 10 | - |
C11 | Consultant superior | 8 | - |
C12 | Consultant | 7 | - |
C16 | Contabil-şef | 10 | - |
C20 | Specialist principal | 7 | - |
C21 | Specialist superior | 4 | - |
C22 | Specialist | 2 | -”; |
„Serviciul Fiscal de Stat | |||
B26/ B25 | Şef inspectorat/director | 22 | - |
B35 | Şef inspectorat teritorial | - | mun.Chişinău – 17 alte teritorii – 15 |
B28 | Şef direcţie generală | 17 | 16 |
B30 | Şef direcţie | 15 | 14 |
B31 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 14 | 13 |
B32 | Şef secţie | 12 | 11 |
B33 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 12 | 11 |
B34 | Şef serviciu | 10 | 9 |
C43 | Inspector principal | 10 | 9 |
C44 | Inspector superior | 9 | 8 |
C45 | Inspector | 8 | 7 |
C49 | Contabil-şef | - | 10 |
C50 | Specialist principal | 7 | 7 |
C51 | Specialist superior | 5 | 5 |
C52 | Specialist | 3 | 3 |
Inspecţia financiară | |||
B25 | Director | 21 | - |
B28 | Şef direcţie generală | 15 | 14 |
B30 | Şef direcţie | 13 | 12 |
B31 | Şef direcţie în cadrul direcţiei generale | 12 | 11 |
B32 | Şef secţie | 10 | 9 |
B33 | Şef secţie în cadrul direcţiei | 10 | 9 |
B34 | Şef serviciu | 8 | 7 |
C43 | Inspector principal | 8 | 7 |
C44 | Inspector superior | 7 | 6 |
C45 | Inspector | 6 | 5 |
C50 | Specialist principal | 6 | 6 |
C51 | Specialist superior | 4 | 4 |
C52 | Specialist | 2 | 2 |
Serviciul Vamal | |||
Director general | 22 | - | |
Şef departament | 17 | - | |
Şef birou vamal | - | 17 | |
Şef direcţie | 15 | - | |
Şef post vamal | - | 12 | |
Şef secţie | 12 | 11 | |
Şef secţie în cadrul direcţiei | 12 | - | |
Şef serviciu | 10 | 9 | |
Inspector principal | 10 | 9 | |
Inspector superior | 9 | 8 | |
Inspector | 8 | 7 | |
C50 | Specialist principal | 7 | 7 |
C51 | Specialist superior | 5 | 5 |
C52 | Specialist | 3 | 3”; |
3) se completează cu anexele nr.21 şi nr.22 cu următorul cuprins:
„Anexa nr.21
Salariile de funcţie pentru inspectorii din Inspecţia procurorilor din cadrul Procuraturii Generale
| |
Funcţia | Cuantumul salariului de funcţie |
Inspector – şef | 3,44 salarii medii pe economie realizat în anul precedent |
Inspectori: | |
cu vechime în muncă de la 7 la 12 ani | 2,88 salarii medii pe economie realizat în anul precedent |
cu vechime în muncă de peste 12 ani | 3,15 salarii medii pe economie realizat în anul precedent |
Anexa nr.22
Salariile de funcţie pentru inspectorii de integritate ai Autorităţii Naţionale de Integritate
| |
Funcţia | Cuantumul salariului de funcţie |
Inspector principal de integritate | 3,2 salarii medii pe economie realizat în anul precedent |
Inspector superior de integritate | 3,0 salarii medii pe economie realizat în anul precedent |
Inspector de integritate | 2,8 salarii medii pe economie realizat în anul precedent”. |
3. Notele la anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.710 din 26 septembrie 2012 „Privind salarizarea personalului care efectuează deservirea tehnică şi asigură funcţionarea instanţelor judecătoreşti, a procuraturii şi a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.205-207, art.766), cu completările ulterioare, se completează cu punctul 4 cu următorul cuprins:
„4. Salariile de funcţie pentru personalul de deservire tehnică din Serviciul Fiscal de Stat şi Serviciul Vamal se majorează cu 50% faţă de cele indicate în prezenta anexă.”
