luni, 15 mai 2017
304/15.05.2017 Hotărîre cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor

ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

 

nr. 304  din  15.05.2017

 

Monitorul Oficial nr.155-161/381 din 19.05.2017

 

* * *

Guvernul HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului (se anexează).

2. Cheltuielile ocazionate de punerea în aplicare a prezentei hotărîri vor fi suportate din contul mijloacelor prevăzute în bugetul instituţiilor pe anul respectiv.

PRIM-MINISTRU Pavel FILIP

 

Contrasemnează:
Ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei Stela Grigoraş
Ministrul finanţelor Octavian Armaşu

 

Nr.304. Chişinău, 15 mai 2017.

 

 

Aprobate

prin Hotărîrea Guvernului

nr.304 din 15 mai 2017

 

MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE

ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului

 

1. Hotărîrea Guvernului nr.650 din 12 iunie 2006 „Privind salarizarea militarilor, efectivului de trupă şi corpului de comandă angajaţi în serviciul organelor apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.91-94, art.692), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1) hotărîrea se completează corespunzător cu punctele 91 şi 25 cu următorul cuprins:

„91. Ofiţerilor de urmărire penală detaşaţi la procuraturile specializate li se stabileşte un salariu de bază lunar în mărime de 2 salarii medii pe economie realizate în anul precedent. Dacă salariul prevăzut pentru funcţia în care ofiţerul de urmărire penală se detaşează este mai mic decît cel de care acesta beneficia în funcţia anterioară, se va păstra salariul funcţiei de bază.”;

„25. Reexaminarea salariilor stabilite în condiţiile punctului 91 şi a sporurilor stabilite în condiţiile punctului 2 subpunctul 2) literele a) şi b) din anexa nr.4 se efectuează anual, la 1 aprilie, în limita alocaţiilor prevăzute în acest scop în bugetul public naţional.”;

2) în anexa nr.4 punctul 2 subpunctul 2) literele a) şi b), cuvintele „pentru anul precedent” se substituie cu cuvintele „realizat în anul precedent”.

 

2. Hotărîrea Guvernului nr.331 din 28 mai 2012 „Privind salarizarea funcţionarilor publici (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.104-108, art.371), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1) în hotărîre:

a) se completează cu punctele 91 şi 92 cu următorul cuprins:

„91. Funcţionarilor publici, inclusiv celor cu statut special, din cadrul Serviciului Fiscal de Stat, Serviciului Vamal şi Inspecţiei financiare li se stabileşte spor lunar pentru eficienţă în activitatea desfăşurată în autorităţile respective în mărime de la 0,8 pînă la 1,5 salariu mediu lunar pe economie realizat în anul precedent.

Modul şi condiţiile de plată a sporului se aprobă de către Ministerul Finanţelor.

92. Reexaminarea sporurilor stabilite în condiţiile punctului 91 şi a salariilor stabilite în condiţiile anexelor nr.21 şi 22 se efectuează anual, la 1 aprilie, în limita alocaţiilor prevăzute în acest scop în bugetul public naţional.”;

b) la punctul 11 subpunctul 5) alineatul doi, textul „de la 1 martie” se substituie cu textul „la 1 martie”;

2) în anexa nr.2:

a) denumirea compartimentului „Curtea de Conturi, Consiliul Concurenţei” se completează în final cu textul „ , Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor”;

b) se completează cu compartimentul „Autoritatea Naţională de Integritate” cu următorul cuprins:

 

„Autoritatea Naţională de Integritate

B07Şef direcţie generală19-
B08Şef direcţie18-
B10Şef secţie16-
B12Şef serviciu16-
C16Contabil – şef13-
C20Specialist principal8-
C21Specialist superior6-
C22Specialist3-”;

 

c) în denumirea compartimentului „Serviciul de Informaţii şi Securitate, Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, Comisia Electorală Centrală, Consiliul Coordonator al Audiovizualului, Comisia Naţională de Integritate” cuvintele „Comisia Naţională de Integritate” se substituie cu cuvintele „Consiliul pentru prevenirea şi eliminarea discriminării şi asigurarea egalităţii”;

d) denumirea compartimentului „Procuratura Generală” se completează în final cu textul „ , Consiliul Superior al Procurorilor”;

e) compartimentele „Centrul pentru Drepturile Omului”, „Organele Serviciului Fiscal de Stat şi Inspecţiei financiare”, „Serviciul Vamal” vor avea următorul cuprins:

 

„Oficiul Avocatului Poporului

A02Secretar general 19 -
B08Şef direcţie 16 -
B10Şef secţie 13 -
B11Şef secţie în cadrul direcţiei 12 -
B12Şef serviciu 10 -
B13Şef reprezentanţă 13 -
C10Consultant principal 10 -
C11Consultant superior 8 -
C12Consultant 7 -
C16Contabil-şef 10 -
C20Specialist principal 7 -
C21Specialist superior 4 -
C22Specialist 2 -”;

 

„Serviciul Fiscal de Stat

B26/ B25Şef inspectorat/director 22 -
B35Şef inspectorat teritorial - mun.Chişinău – 17
alte teritorii – 15
B28Şef direcţie generală 17 16
B30Şef direcţie 15 14
B31Şef direcţie în cadrul direcţiei generale 14 13
B32Şef secţie 12 11
B33Şef secţie în cadrul direcţiei 12 11
B34Şef serviciu 10 9
C43Inspector principal 10 9
C44Inspector superior 9 8
C45Inspector 8 7
C49Contabil-şef - 10
C50Specialist principal 7 7
C51Specialist superior 5 5
C52Specialist 3 3

 

Inspecţia financiară

B25Director 21 -
B28Şef direcţie generală 15 14
B30Şef direcţie 13 12
B31Şef direcţie în cadrul direcţiei generale 12 11
B32Şef secţie 10 9
B33Şef secţie în cadrul direcţiei 10 9
B34Şef serviciu 8 7
C43Inspector principal 8 7
C44Inspector superior 7 6
C45Inspector 6 5
C50Specialist principal 6 6
C51Specialist superior 4 4
C52Specialist 2 2

 

Serviciul Vamal

Director general 22 -
Şef departament 17 -
Şef birou vamal - 17
Şef direcţie 15 -
Şef post vamal - 12
Şef secţie 12 11
Şef secţie în cadrul direcţiei 12 -
Şef serviciu 10 9
Inspector principal 10 9
Inspector superior 9 8
Inspector 8 7
C50Specialist principal 7 7
C51Specialist superior 5 5
C52Specialist 3 3”;

 

3) se completează cu anexele nr.21 şi nr.22 cu următorul cuprins:

 

„Anexa nr.21

 

Salariile de funcţie pentru inspectorii din Inspecţia

procurorilor din cadrul Procuraturii Generale

 

Funcţia Cuantumul salariului de funcţie
Inspector – şef3,44 salarii medii pe economie realizat în anul precedent
Inspectori:
cu vechime în muncă de la 7 la 12 ani2,88 salarii medii pe economie realizat în anul precedent
cu vechime în muncă de peste 12 ani3,15 salarii medii pe economie realizat în anul precedent

 

 

Anexa nr.22

 

Salariile de funcţie pentru inspectorii de integritate

ai Autorităţii Naţionale de Integritate

 

FuncţiaCuantumul salariului de funcţie
Inspector principal de integritate3,2 salarii medii pe economie realizat în anul precedent
Inspector superior de integritate3,0 salarii medii pe economie realizat în anul precedent
Inspector de integritate2,8 salarii medii pe economie realizat în anul precedent”.

 

3. Notele la anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.710 din 26 septembrie 2012 „Privind salarizarea personalului care efectuează deservirea tehnică şi asigură funcţionarea instanţelor judecătoreşti, a procuraturii şi a autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.205-207, art.766), cu completările ulterioare, se completează cu punctul 4 cu următorul cuprins:

„4. Salariile de funcţie pentru personalul de deservire tehnică din Serviciul Fiscal de Stat şi Serviciul Vamal se majorează cu 50% faţă de cele indicate în prezenta anexă.”