vineri, 17 august 2018
966/09.08.2016 Hotărîre pentru aprobarea Planului de acţiuni privind reforma de modernizare a serviciilor publice pentru anii 2017-2021

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Planului de acţiuni privind reforma de

modernizare a serviciilor publice pentru anii 2017-2021

 

nr. 966  din  09.08.2016

 

Monitorul Oficial nr.265-276/1049 din 19.08.2016

 

* * *

Pentru realizarea obiectivelor ce ţin de modernizarea serviciilor publice statuate în Strategia de reformă a administraţiei publice pentru anii 2016-2020 şi Programul de activitate al Guvernului Republicii Moldova 2016-2018, precum şi pentru onorarea angajamentelor faţă de partenerii de dezvoltare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Planul de acţiuni privind reforma de modernizare a serviciilor publice pentru anii 2017-2021 (se anexează).

2. Ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi instituţiile publice autonome:

1) vor întreprinde măsurile necesare pentru executarea integrală şi în termenele stabilite a Planului aprobat;

2) vor prezenta trimestrial, pînă la data de 15 a lunii următoare, informaţia despre executarea Planului nominalizat, utilizînd Sistemul informaţional „Programul de activitate al Guvernului”, la adresa http://monitorizare.gov.md.

3. Cancelaria de Stat:

1) va asigura coordonarea şi monitorizarea realizării Planului în cauză, generalizînd şi prezentînd Consiliului naţional pentru reforma administraţiei publice anual, pînă la 31 ianuarie, raportul privind nivelul de realizare a acestuia;

2) va pregăti raportul de evaluare a impactului Planului şi îl va prezenta Consiliului naţional pentru reforma administraţiei publice pînă la 28 iunie 2019, în baza indicatorilor şi sondajelor implementate privind percepţia asupra serviciilor publice, conform obiectivelor trasate, şi va prezenta propuneri de completare şi actualizare a Planului, după caz.

4. Cheltuielile ocazionate de punerea în aplicare a prezentei hotărîri vor fi suportate din contul alocaţiilor bugetare aprobate autorităţilor şi instituţiilor publice responsabile de implementare, precum şi din contul altor surse, conform legislaţiei în vigoare.

5. Autorităţile administraţiei publice locale vor asigura o bună colaborare cu ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi instituţiile publice autonome în implementarea Planului de acţiuni privind reforma de modernizare a serviciilor publice pentru anii 2017-2021.

6. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Cancelariei de Stat.

PRIM-MINISTRU Pavel FILIP

 

Nr.966. Chişinău, 9 august 2016.

 

 

Aprobat

prin Hotărîrea Guvernului

nr.966 din 9 august 2016

 

PLANUL DE ACŢIUNI

privind reforma de modernizare a serviciilor publice pentru anii 2017-2021

 

Nr. d/oAcţiuni/subacţiuniInstituţia responsabilăTermene de realizareIndicatorii
12345

OBIECTIVUL SPECIFIC 1. Dezvoltarea şi implementarea cadrului necesar modernizării serviciilor publice, conform bunelor practici europene şi internaţionale în domeniu

Activitatea 1. Dezvoltarea cadrului normativ şi metodologic
1.1.Elaborarea şi aprobarea Metodologiei privind reingineria serviciilor publice, care va include analiza cost-beneficiu a reingineriei şi digitizării, aplicarea instrumentelor inovaţionale în procesul de reinginerie (de ex. design bazat pe client, ştiinţe behavioriste), modalitatea de identificare şi prioritizare a serviciilor publice pentru reinginerie etc.Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul II, 2017Metodologia privind reingineria serviciilor publice elaborată şi aprobată
1.2.Elaborarea şi aprobarea Metodologiei privind digitizarea serviciilor publice, care va include şi cadrul de asigurare a calităţii serviciilor electroniceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, Agenţia Servicii PubliceTrimestrul II, 2017Metodologia privind digitizarea serviciilor publice elaborată şi aprobată
1.3.Elaborarea şi aprobarea Metodologiei-cadru de stabilire a tarifelor pentru serviciile publice prestate contra plată, cu accent pe asigurarea accesibilităţii serviciilor pentru păturile socialmente vulnerabile de populaţieCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2017Metodologia aprobată
1.4.Elaborarea şi aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile publice administrativeCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2017Standardele minime de calitate pentru serviciile publice administrative elaborate şi aprobate
1.5.Elaborarea unui cadru de măsurare a rezultatelor reformei de modernizare a serviciilor publice (Results Framework)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2017Cadrul de măsurare a rezultatelor reformei de modernizare a serviciilor publice elaborat şi aprobat

Activitatea 2. Dezvoltarea cadrului instituţional şi organizaţional
1.6.Modificarea hotărîrii de Guvern privind subdiviziunile pentru e-Transformare prin includerea prerogativelor de modernizare a serviciilor publice (inclusiv reingineria şi digitizarea)Cancelaria de StatTrimestrul II, 2017Hotărîrea de Guvern modificată şi aprobată
1.7.Crearea sau ajustarea fişelor de post ale funcţionarilor şi angajaţilor din autorităţile administraţiei publice centrale şi din entităţile prestatoare de servicii publice prin prisma implementării standardelor minime de calitate, metodologiei privind reingineria serviciilor publice şi metodologiei privind digitizarea serviciilor publiceAutorităţile administraţiei publice centrale, entităţile prestatoare de servicii publiceTrimestrul III, 2017
Trimestrul III, 2018
Trimestrul III, 2019
Trimestrul III, 2020
Trimestrul III, 2021
Fişele de post create sau ajustate
1.8.Desemnarea, la nivelul autorităţilor administraţiei publice centrale, a reţelei de coordonatori responsabili de modernizarea serviciilor publice din cadrul subdiviziunilor analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor şi subdiviziunilor de e-TransformareAutorităţile administraţiei publice centraleÎn termen de 3 luni de la aprobarea Planului de acţiuniReţeaua de coordonatori responsabili de modernizarea serviciilor publice creată; lista coordonatorilor publicată pe pagina web a Cancelariei de Stat şi actualizată la necesitate
1.9.Desemnarea, la nivelul entităţilor prestatoare de servicii publice, a responsabililor de modernizarea serviciilor publiceEntităţile prestatoare de servicii publiceÎn termen de 3 luni de la aprobarea Planului de acţiuniResponsabilii de modernizarea serviciilor publice din entităţile prestatoare de servicii publice desemnaţi
1.10.Elaborarea, aprobarea şi implementarea cadrului instituţional şi normativ pentru funcţionarea centrelor universale de prestări serviciiCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, Ministerul FinanţelorTrimestrul III, 2017
Trimestrul IV, 2019
Trimestrul IV, 2021
Cadrul instituţional pentru pilotarea centrelor universale de prestări servicii elaborat şi aprobat; cadrul normativ privind instituţionalizarea şi funcţionarea centrelor universale de prestări servicii elaborat şi aprobat; cadrul normativ privind instituţionalizarea şi funcţionarea centrelor universale de prestări servicii implementat pînă în anul 2021

Activitatea 3. Dezvoltarea cadrului tehnologic
1.11.Elaborarea şi promovarea hotărîrii de Guvern cu privire la serviciul guvernamental de livrare (MDelivery)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2017Hotărîrea de Guvern aprobată
1.12.Elaborarea şi promovarea hotărîrii de Guvern cu privire la Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electroniceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2017Hotărîrea de Guvern aprobată
1.13.Elaborarea şi promovarea hotărîrii de Guvern cu privire la ghişeul electronic de depunere a solicitărilor pentru serviciile publice (front-office digitization)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2017Hotărîrea de Guvern aprobată
1.14.Elaborarea şi promovarea hotărîrii de Guvern privind centrul de apel unic pentru serviciile publiceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2017Hotărîrea de Guvern aprobată
1.15.Modificarea hotărîrii de Guvern privind crearea şi administrarea portalului guvernamental unic al serviciilor publice pentru crearea, în baza acestuia, a registrului serviciilor publiceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017Hotărîrea de Guvern aprobată

OBIECTIVUL SPECIFIC 2. Fortificarea capacităţilor instituţionale şi umane pentru modernizarea serviciilor publice
2.1.Evaluarea capacităţii Cancelariei de Stat şi a Centrului de Guvernare Electronică de implementare a reformei de modernizare a serviciilor publiceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2017Raportul de evaluare elaborat
2.2.Consolidarea capacităţilor subdiviziunii responsabile de coordonarea generală a activităţilor administraţiei publice în domeniul modernizării serviciilor din cadrul Cancelariei de Stat şi al Centrului de Guvernare ElectronicăCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2017Numărul de persoane angajate, conform raportului de evaluare a capacităţilor (pct. 2.1) asigurat; ponderea persoanelor din total, care au fost instruite în subiecte vizînd modernizarea serviciilor publice, din cadrul subdiviziunii responsabile de coordonarea generală a activităţilor administraţiei publice în domeniul modernizării serviciilor din cadrul Cancelariei de Stat şi Centrului de Guvernare Electronică
2.3.Evaluarea eficienţei procedurilor şi proceselor de management al resurselor umane utilizate de către autorităţile publice şi prestatorii de servicii publice, precum şi evaluarea numărului de persoane implicate în livrarea serviciilor publiceCancelaria de Stat, autorităţile administraţiei publice centrale, entităţile prestatoare de servicii publiceTrimestrul III, 2017Raportul de evaluare elaborat
2.4.Elaborarea şi aprobarea unui plan de acţiuni pentru alinierea resurselor umane din autorităţile publice şi prestatorii de servicii la noul model de livrare a serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul III, 2017Planul de acţiuni elaborat şi aprobat pentru implementare în perioada 2017-2021
2.5.Identificarea necesităţilor de instruire a personalului implicat în procesul de modernizare şi prestare a serviciilor publice şi elaborarea planului anual de instruireCancelaria de Stat, autorităţile administraţiei publice centrale, entităţile prestatoare de servicii publiceTrimestrul IV, 2017
Trimestrul IV, 2018
Trimestrul IV, 2019
Trimestrul IV, 2020
Trimestrul IV, 2021
Fişa de evaluare a necesităţilor de instruire a personalului elaborată; planul de instruire anual elaborat/actualizat
2.6.Elaborarea sau ajustarea programelor de instruire pentru personalul implicat în procesul de modernizare şi prestare a serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul IV, 2017Programele de instruire pentru personalul implicat în procesul de modernizare a serviciilor publice elaborate
2.7.Instituirea unei platforme de instruire pentru reingineria, digitizarea şi prestarea serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul IV, 2017Platforma de instruire pentru reingineria şi digitizarea serviciilor publice instituită
2.8.Crearea şi dezvoltarea reţelei de formatori pentru instruirea personalului implicat în procesul de modernizare şi prestare a serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul IV, 2017Reţeaua de formatori pentru instruirea personalului implicat în procesul de modernizare a serviciilor publice creată
2.9.Instruirea coordonatorilor şi responsabililor de modernizarea serviciilor publice şi a personalului implicat în procesul de prestare a serviciilor publiceCancelaria de Stat, autorităţile administraţiei publice centrale, entităţile prestatoare de servicii publiceTrimestrul I, 2018 –
Trimestrul IV, 2021
Coordonatorii şi responsabilii de modernizarea serviciilor publice şi personalul implicat în procesul de prestare a serviciilor publice instruiţi
2.10.Ajustarea sistemului de evaluare a performanţei individuale şi instituţionale prin prisma calităţii prestării serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul III, 2017Sistemul de evaluare a performanţei individuale şi instituţionale ajustat şi aplicat prin prisma calităţii prestării serviciilor publice
2.11.Instituirea unui mecanism de motivare/sancţionare a entităţilor şi personalului implicat în prestarea serviciilor publice în baza datelor privind performanţaCancelaria de StatTrimestrul IV, 2017Mecanismul de motivare / sancţionare a entităţilor şi personalului implicat în prestarea serviciilor publice în baza datelor privind performanţa instituit
2.12.Elaborarea şi lansarea unui program de comunicare şi instruire a populaţiei şi mediului de afaceri în utilizarea serviciilor publice electronice şi încurajarea utilizării acestoraCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul II, 2017Programul de comunicare şi instruire a populaţiei şi mediului de afaceri în utilizarea serviciilor publice electronice elaborat şi lansat
2.13.Implementarea programului de comunicare şi instruire a populaţiei şi mediului de afaceri în utilizarea serviciilor publice electronice şi încurajarea utilizării acestoraCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul II, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Programul de comunicare şi instruire a populaţiei şi mediului de afaceri în utilizarea serviciilor publice electronice implementat (raportări asupra numărului de sesiuni de instruire, persoane instruite, evenimente de comunicare etc.)

OBIECTIVUL SPECIFIC 3. Creşterea calităţii şi accesibilităţii serviciilor publice

Activitatea 1. Reingineria serviciilor publice
3.1.Identificarea şi eliminarea serviciilor publice depăşite de timpAutorităţile administraţiei publice centrale, Cancelaria de StatTrimestrul IV, 2021Serviciile publice depăşite de timp eliminate
3.1.1.Identificarea şi prioritizarea serviciilor publice pentru a fi eliminateCancelaria de Stat, autorităţile administraţiei publice centrale, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017
Trimestrul IV, 2018
Trimestrul IV, 2019
Trimestrul IV, 2020
Trimestrul IV, 2021
Listele serviciilor publice care urmează a fi eliminate prezentate şi aprobate anual
3.1.2.Eliminarea serviciilor identificateAutorităţile administraţiei publice centrale, Cancelaria de StatTrimestrul IV, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Ponderea serviciilor publice depăşite de timp eliminate din totalul celor prevăzute în listele anuale
3.2.Identificarea şi prioritizarea serviciilor publice pentru a fi supuse modernizării, inclusiv prin comasarea unor servicii publiceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul IV, 2017
Trimestrul IV, 2018
Trimestrul IV, 2019
Trimestrul IV, 2020
Trimestrul IV, 2021
Listele serviciilor publice care urmează a fi supuse modernizării prezentate şi aprobate anual
3.3.Reingineria serviciilor publice identificate, conform cadrului metodologic stabilitEntităţile prestatoare de servicii publice selectate, Cancelaria de StatTrimestrul IV, 2021Planurile de modernizare a serviciilor publice selectate aprobate
3.3.1.Analiza situaţiei actuale a serviciilor selectate (AS IS)Entităţile prestatoare de servicii publice selectate, Cancelaria de StatTrimestrul IV, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Rapoartele de analiză AS IS a serviciilor selectate elaborate
3.3.2.Elaborarea viziunii serviciilor modernizate (TO BE) şi a planurilor de modernizare a serviciilor selectateEntităţile prestatoare de servicii publice selectate, Cancelaria de StatTrimestrul IV, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Rapoartele de analiză TO BE elaborate; planurile de modernizare a serviciilor selectate elaborate şi aprobate; planurile de modernizare a serviciilor selectate implementate (ponderea acţiunilor din plan implementate la data de raportare)

Activitatea 2. Digitizarea serviciilor publice supuse anterior procesului de reinginerie
3.4.Digitizarea serviciilor publice supuse anterior procesului de reinginerieEntităţile prestatoare de servicii publice selectate, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2021Serviciile publice supuse anterior procesului de reinginerie digitizate
3.4.1.Crearea şi/sau ajustarea sistemelor informaţionale utilizate pentru prestarea serviciilor publice supuse anterior procesului de reinginerieEntităţile prestatoare de servicii publice selectate, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Sistemele informaţionale utilizate pentru prestarea serviciilor publice create sau ajustate
3.4.2.Asigurarea schimbului de date cu sursele de date administrative, utilizînd platforma de interoperabilitate (MConnect) aflată în exploatare industrialăEntităţile prestatoare de servicii publice selectate, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Ponderea datelor obţinute din surse de date administrative din totalul datelor necesare pentru prestarea serviciului public
3.4.3.Integrarea serviciilor publice prestate cu serviciile electronice guvernamentale relevante (MPass, MPay, MSign, MNotify, MDelivery, MLog)Entităţile prestatoare de servicii publice selectate, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Ponderea serviciilor guvernamentale integrate în serviciul public electronic din totalul serviciilor guvernamentale relevante
3.4.4.Găzduirea pe platforma tehnologică guvernamentală comună (MCloud) a sistemelor informaţionale utilizate pentru prestarea serviciilor publice (pentru asigurarea disponibilităţii înalte şi securităţii acestora)Entităţile prestatoare de servicii publice selectate, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017 –
Trimestrul IV, 2021
Sistemele informaţionale utilizate pentru prestarea serviciilor publice găzduite în MCloud (ponderea sistemelor informaţionale migrate în MCloud din totalul celor disponibile)

Activitatea 3. Crearea centrelor universale de prestare a serviciilor publice
3.5.Elaborarea studiului de fezabilitate, a propunerii de politică publică şi a conceptului privind centrele universale de prestare a serviciilor publice la nivel localCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2017Studiul de fezabilitate, propunerea de politică publică şi conceptul elaborate
3.6.Pilotarea conceptului centrelor universale de prestare a serviciilor publice (centrelor universale de prestări servicii)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul I, 2018Conceptul centrelor universale de prestare a serviciilor publice pilotat
3.6.1.Pilotarea conceptului centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza birourilor comune de informaţii şi serviciiCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul I, 2018Conceptul centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza birourilor comune de informaţii şi servicii pilotat; raportul de evaluare a pilotării elaborat
3.6.2.Pilotarea conceptului centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza bibliotecilor digitale „Novateca”Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul I, 2018Conceptul centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza bibliotecilor digitale „Novateca” pilotat; raportul de evaluare a pilotării elaborat
3.6.3.Pilotarea conceptului centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza oficiilor poştale ale Î.S. „Poşta Moldovei”Cancelaria de Stat, Ministerul Economiei şi Infrastructurii, Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul I, 2018Conceptul centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza oficiilor poştale ale Î.S. „Poşta Moldovei” pilotat; raportul de evaluare a pilotării elaborat
3.6.4.Pilotarea conceptului centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza notarilor publici, băncilor comerciale şi altor entităţi care dispun de condiţiile necesareCancelaria de Stat, Ministerul Justiţiei, Banca Naţională a Moldovei entităţile prestatoare de servicii publice Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul I, 2018Conceptul centrelor universale de prestare a serviciilor publice în baza notarilor publici, băncilor comerciale şi altor entităţi care dispun de condiţiile necesare pilotat
3.7.Instituţionalizarea centrelor universale de prestare a serviciilor publice şi crearea acestora la nivel local (în baza rezultatelor studiului de fezabilitate, pct.3.5 şi a rezultatelor pilotării, pct.3.6.1-3.6.3)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2020Centrele universale de prestare a serviciilor publice instituţionalizate şi create la nivel local

Activitatea 4. Monitorizarea calităţii serviciilor publice
3.8.Implementarea unui sistem de monitorizare a performanţei şi de colectare a datelor referitoare la prestarea serviciilor publice (volumului tranzacţiilor, costurilor, ratelor de satisfacţie a beneficiarilor etc.)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2018Sistemul de monitorizare a performanţei şi de colectare a datelor referitoare la reforma de modernizare a serviciilor publice implementat
3.9.Implementarea unui sondaj naţional anual privind percepţia asupra serviciilor publice (prin prisma calităţii, eficienţei, transparenţei, accesibilităţii, utilizabilităţii etc.)Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017
Trimestrul IV, 2018
Trimestrul IV, 2019
Trimestrul IV, 2020
Trimestrul IV, 2021
Sondajul naţional anual privind percepţia asupra serviciilor publice efectuat; raportul analitic în baza datelor sondajului elaborat

Activitatea 5. Modernizarea serviciilor publice selectate
3.10.Elaborarea Registrului situaţiilor financiareBiroul Naţional de StatisticăTrimestrul IV, 2017Registrul situaţiilor financiare elaborat şi lansat în producţie
3.11.Implementarea ghişeului unic de eliberare a actelor permisiveCancelaria de Stat, Ministerul Economiei şi Infrastructurii, entităţile prestatoare de servicii publice, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2017Ghişeul unic de eliberare a actelor permisive elaborat şi lansat în producţie
3.12.Simplificarea procesului de raportare financiară şi statistică prin elaborarea şi lansarea unei platforme unice de raportareConsiliul Economic al Prim-ministrului, Biroul Naţional de Statistică, Serviciul Fiscal de Stat, Compania Naţională de Asigurări în Medicină, Casa Naţională de Asigurări Sociale, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul III, 2018Platforma unică de raportare implementată
3.13.Elaborarea şi testarea experimentală a Sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al actelor de stare civilă”Ministerul Justiţiei (Serviciul Stare Civilă), Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul IV, 2018Sistemul informaţional automatizat „Registrul de stat al actelor de stare civilă” elaborat şi testat
3.14.Modernizarea serviciului de înregistrare a bunurilor imobile şi a drepturilor asupra lorAgenţia Relaţii Funciare şi CadastruTrimestrul IV, 2017Serviciul de înregistrare a bunurilor imobile şi a drepturilor asupra lor modernizat
3.15.Facilitarea accesului antreprenorilor la finanţare prin simplificarea procesului de acordare a creditelor şi acordarea accesului instituţiilor de finanţare la datele din sursele de date administrative, prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect)Ministerul Finanţelor, Banca Naţională a Moldovei, Comisia Naţională a Pieţei Financiare, Fondul de Dezvoltare Durabilă Moldova, Ministerul Economiei şi Infrastructurii, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2017Mecanismul de depunere a solicitărilor pentru finanţare elaborat; ponderea datelor obţinute de instituţiile de finanţare din surse de date administrative din totalul datelor necesare pentru examinarea solicitărilor de creditare
3.16.Modernizarea serviciilor de eliberare a actelor de identitate Agenţia Servicii PubliceTrimestrul IV, 2018Serviciile de eliberare a actelor de identitate modernizate
3.17.Modernizarea serviciului de eliberare a permiselor de conducere Agenţia Servicii PubliceTrimestrul IV, 2017Serviciul de eliberare a permiselor de conducere modernizat
3.18.Modernizarea serviciului de înmatriculare a mijloacelor de transport Agenţia Servicii PubliceTrimestrul IV, 2017Serviciul de înmatriculare a mijloacelor de transport modernizat
3.19.Modernizarea serviciului de schimbare a domiciliului Agenţia Servicii Publice, Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul IV, 2017Serviciul de schimbare a domiciliului modernizat
3.20.Modernizarea serviciului de achiziţii publice (e-Achiziţii)Ministerul Finanţelor (Agenţia Achiziţii Publice)Trimestrul IV, 2018Serviciul de achiziţii publice (e-Achiziţii) modernizat
3.21.Modernizarea serviciului de admitere la instituţiile de învăţămînt superior (e‑Admitere)Ministerul EducaţieiTrimestrul II, 2018Serviciul de admitere la instituţiile de învăţămînt superior (e‑Admitere) modernizat
3.22.Modernizarea serviciului de iniţiere a afaceriiMinisterul Justiţiei (Camera Înregistrării de Stat), Ministerul Economiei şi Infrastructurii, Centrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul II, 2018Serviciul de iniţiere a afacerii modernizat
3.23.Modernizarea serviciului de închidere a afaceriiMinisterul Justiţiei (Camera Înregistrării de Stat), Ministerul Economiei şi Infrastructurii, Ministerul FinanţelorTrimestrul IV, 2018Serviciul de închidere a afacerii modernizat
3.24.Modernizarea serviciului de alocare a ajutorului de şomajAgenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Asigurări SocialeTrimestrul III, 2018Serviciul de alocare a ajutorului de şomaj modernizat
3.25.Modernizarea Sistemului informaţional „Asigurarea Obligatorie de Asistenţă Medicală”Compania Naţională de Asigurări în MedicinăTrimestrul I, 2017 Trimestrul I, 2018Caietul de sarcini elaborat; Sistemul informaţional „Asigurarea Obligatorie de Asistenţă Medicală” modernizat
3.26.Modernizarea serviciului de ocupare a forţei de muncăAgenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Ministerul EducaţieiTrimestrul IV, 2018Serviciul de ocupare a forţei de muncă modernizat
3.27.Modernizarea serviciului de depunere a declaraţiilor la poliţieMinisterul Afacerilor InterneTrimestrul IV, 2017Serviciul de depunere a declaraţiilor la poliţie modernizat

Activitatea 6. Consolidarea platformelor de e-Guvernare şi a infrastructurii de suport
3.28.Digitizarea procesului de depunere a solicitărilor pentru serviciile publice (front‑office digitization), pentru a exclude necesitatea ca populaţia să se prezinte la ghişeul entităţii prestatoare în cazul în care este posibilă depunerea online a solicităriiCentrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul II, 2017Procesul de depunere a solicitărilor pentru serviciile publice digitizat, în cazurile aplicabile
3.29.Dezvoltarea versiunii actualizate (V2.0) a portalului servicii.gov.mdCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centrale, entităţile prestatoare de servicii publiceTrimestrul II, 2017Versiunea actualizată (V2.0) a portalului servicii.gov.md achiziţionată, dezvoltată şi lansată
3.30.Crearea registrului serviciilor publice în baza versiunii actualizate (V2.0) a portalului servicii.gov.mdCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centrale, entităţile prestatoare de servicii publiceTrimestrul IV, 2017Registrul serviciilor publice creat
3.31.Dezvoltarea serviciului electronic guvernamental de acces la datele administrative (MAccess), parte componentă a platformei de interoperabilitate (MConnect)Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2017Serviciul electronic guvernamental de acces la datele administrative (MAcces) dezvoltat
3.32.Dezvoltarea serviciului electronic guvernamental de livrare (MDelivery) Cancelaria de Stat, Ministerul Economiei şi InfrastructuriiTrimestrul I, 2017Serviciul electronic guvernamental de livrare (MDelivery) dezvoltat
3.33.Dezvoltarea, în cadrul serviciului electronic guvernamental de livrare (MDelivery), a unui mecanism de stocare şi livrare securizată a documentelor electroniceCentrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2018Mecanismul de stocare şi livrare securizată a documentelor electronice dezvoltat
3.34.Dezvoltarea, în cadrul serviciului electronic guvernamental de semnătură electronică (MSign), a unui mecanism securizat de partajare a documentelor electroniceCentrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2018Mecanismul securizat de partajare a documentelor electronice dezvoltat
3.35.Modernizarea serviciului guvernamental de plăţi MPay şi extinderea acestuia pentru a acoperi plăţile către populaţie (plăţile sociale) şi restituirea plăţilorCentrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul II, 2018Serviciul guvernamental de plăţi MPay modernizat
3.36.Dezvoltarea Registrului împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electroniceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2017Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice dezvoltat
3.37.Crearea sau actualizarea fişelor serviciilor publice în portalul servicii.gov.mdCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul I, 2017 –
Trimestrul III, 2018
Informaţia cu privire la toate serviciile publice prestate de autorităţile administraţiei publice centrale inclusă şi (în caz de necesitate) actualizată în fişele serviciilor publice
3.38.Identificarea, elaborarea şi publicarea scenariilor de viaţă în cadrul portalului servicii.gov.mdCentrul de Guvernare Electronică (MiLab)Trimestrul II, 2017Numărul scenariilor de viaţă publicate în cadrul portalului servicii.gov.md
3.39.Crearea unui concept şi a unui ghid pentru unificarea experienţei utilizatorilor în cadrul serviciilor publice electronice, al portalului serviciilor publice şi al platformelor de e‑GuvernareCentrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2017Conceptul şi ghidul de unificare a experienţei utilizatorilor în cadrul serviciilor publice electronice, al portalului serviciilor publice şi al platformelor de e‑Guvernare create
3.40.Dezvoltarea şi implementarea sistemului informaţional pentru centrele universale de prestare a serviciilor publiceCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2018Sistemul informaţional pentru centrele universale de prestare a serviciilor publice dezvoltat şi implementat
3.41.Crearea centrului unificat de apel pentru prestarea serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul I, 2018Centrul unificat de apel pentru prestarea serviciilor publice creat
3.42.Implementarea unui format unic pentru conţinutul electronic semnat, indiferent de tipul acestuia (documente, imagini, fişiere audio şi video etc.)Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul I, 2019Formatul unic pentru conţinutul electronic semnat implementat
3.43.Extinderea termenului de valabilitate a certificatelor digitale de la 12 luni la maximum 60 de luni, în funcţie de capacităţile mijloacelor tehnice de semnătură electronicăServiciul de Informaţii şi SecuritateTrimestrul II, 2017Cadrul normativ ajustat pentru a permite eliberarea certificatelor digitale cu termen de valabilitate de pînă la 60 de luni, în funcţie de capacităţile mijloacelor tehnice de semnătură electronică
3.44.Evaluarea paginilor web ale entităţilor prestatoare de servicii publice şi a serviciilor publice electronice din perspectiva respectării designului universal şi accesibilităţii pentru persoanele cu dizabilităţiMinisterul Economiei şi Infrastructurii, Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul III, 2017Raportul de evaluare, care va conţine propuneri de asigurare a accesibilităţii paginilor web ale entităţilor prestatoare de servicii publice pentru persoanele cu dizabilităţi, prezentat spre examinare Consiliului naţional pentru reforma administraţiei publice pentru luare de decizii privind obiectivele şi acţiunile ce urmează a fi întreprinse şi finanţate, după caz
3.45.Organizarea acţiunilor de informare a autorităţilor administraţiei publice centrale şi a entităţilor prestatoare de servicii publice în elaborarea paginilor web şi a serviciilor publice electronice accesibile pentru persoanele cu dizabilităţi, în conformitate cu standardele de accesibilitate pentru persoane cu dizabilităţiMinisterul Economiei şi Infrastructurii, Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, în colaborare cu Alianţa Organizaţiilor pentru Persoane cu Dizabilităţi din Republica Moldova şi asociaţiile obşteşti ale persoanelor cu dizabilităţiTrimestrul I, 2018 –trimestrul IV, 2021Numărul autorităţilor administraţiei publice centrale şi a entităţilor prestatoare de servicii publice participante la acţiunile de informare
3.46.Monitorizarea procesului adaptării şi respectării condiţiilor de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi a paginilor web ale entităţilor prestatoare de servicii publice şi a serviciilor publice electroniceMinisterul Economiei şi Infrastructurii, Cancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, entităţile prestatoare de servicii publiceTrimestrul IV, 2018
Trimestrul IV, 2019
Trimestrul IV, 2020
Trimestrul IV, 2021
Rapoartele anuale de monitorizare a accesibilităţii paginilor web ale entităţilor prestatoare de servicii publice pentru persoanele cu dizabilităţi prezentat spre examinare Consiliului naţional pentru reforma administraţiei publice pentru luare de decizii

[Planul modificat prin Hot.Guv. nr.738 din 20.07.2018, în vigoare 17.08.2018]

[Planul modificat prin Hot.Guv. nr.522 din 06.07.2017, în vigoare 14.07.2017]