L E G E
pentru modificarea şi completarea Legii nr.414-XVI din 22 decembrie 2006
cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru
pagube produse de autovehicule
nr. 239 din 29.12.2015
Monitorul Oficial nr.25-30/59 din 05.02.2016
* * *
Parlamentul adoptă prezenta lege organică.
Art.I. – Legea nr.414-XVI din 22 decembrie 2006 cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.32-35, art.112), cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2:
după noţiunea „Consiliul Birourilor Sistemului Internaţional de Asigurări «Carte Verde»” se introduc două noţiuni noi cu următorul cuprins:
„daună parţială – avarierea autovehiculului în măsura în care recondiţionarea sau înlocuirea părţilor componente şi a pieselor avariate este posibilă şi valoarea pagubei real suportate nu depăşeşte 75% din valoarea autovehiculului la data producerii accidentului;
daună totală – distrugerea sau avarierea autovehiculului în măsura în care recondiţionarea sau înlocuirea părţilor componente şi a pieselor avariate nu mai este posibilă ori în care valoarea pagubei real suportate depăşeşte 75% din valoarea autovehiculului la data producerii accidentului;”
noţiunea „valoare de nou” se exclude;
noţiunea „valoare rămasă” va avea următorul cuprins:
„valoare rămasă – valoarea părţilor din autovehicul rămase neavariate, demontabile şi valorificabile în caz de daună totală a acestuia.”
2. Articolul 5:
la alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:
„b) participă cu mijloace băneşti proprii la formarea garanţiei financiare externe, prevăzută la art.351, în perioada în care este în vigoare cerinţa Consiliului Birourilor de menţinere a unei astfel de garanţii.”
alineatele (3) şi (4) se abrogă.
3. La articolul 8:
alineatul (1) se completează în final cu cuvintele „care se perfectează pe suport de hîrtie şi/sau prin mijloace tehnice electronice în regim on-line, conform procedurii stabilite prin actele normative ale autorităţii de supraveghere”;
alineatul (42) se completează în final cu textul: „Modificările în contractul de asigurare au efect din momentul operării acestora în sistemul informaţional unic constituit de autoritatea de supraveghere.”
alineatul (5) se completează în final cu textul: „Forma şi conţinutul certificatului de asigurare „Carte Verde” se stabilesc în conformitate cu modelul aprobat de către Consiliul Birourilor.”
4. La articolul 10, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
„(3) La încetarea contractului de asigurare, asigurătorul restituie asiguratului prima de asigurare pentru zilele de pînă la expirarea contractului, fiind în drept să reţină din aceasta suma cheltuielilor sale, dar nu mai mult de 20% din prima de asigurare calculată spre restituire. Prima de asigurare calculată spre restituire reprezintă prima brută subscrisă de asigurător aferentă perioadei neexpirate a contractului de asigurare şi calculată proporţional cu această perioadă.”
5. Articolul 11 va avea următorul cuprins:
„Articolul 11. Primele de asigurare
(1) Primele de asigurare de bază şi valoarea coeficienţilor de rectificare aferenţi asigurării obligatorii de răspundere civilă auto internă şi externă se stabilesc de către asigurători în baza calculelor efectuate în conformitate cu metodologia unică, aprobată de autoritatea de supraveghere, care va stabili modul de calcul al primelor de asigurare de bază, tipurile de coeficienţi de rectificare şi modul de calcul al acestora, cota minimă şi cota maximă a cheltuielilor asigurătorului şi a marjei de profit, incluse în structura primei de asigurare, alte aspecte actuariale.
(2) Prima de asigurare spre încasare de la asigurat se calculează prin aplicarea la prima de asigurare de bază a coeficienţilor de rectificare şi a coeficientului bonus-malus.
(3) Pînă la punerea în aplicare, primele de asigurare de bază şi valoarea coeficienţilor de rectificare aferenţi asigurării obligatorii de răspundere civilă auto internă şi externă, legalizate de actuar, se prezintă de către asigurători spre examinare autorităţii de supraveghere. Modul de prezentare, examinare, acceptare, respingere a primelor de asigurare de bază şi a coeficienţilor de rectificare, cerinţele pentru prezentarea calculelor actuariale efectuate şi a informaţiei statistice aferente se stabilesc prin acte normative ale autorităţii de supraveghere.”
6. La articolul 12:
alineatul (2) se abrogă;
articolul se completează cu alineatele (5) şi (6) cu următorul cuprins:
„(5) Pentru aplicarea sistemului bonus-malus, asigurătorii vor avea acces la informaţiile privind istoricul daunelor asiguraţilor şi utilizatorilor de autovehicul din sistemul informaţional unic constituit de autoritatea de supraveghere.
(6) Informaţiile care trebuie colectate şi transmise de asigurători către sistemul informaţional unic prevăzut la alin.(5) se stabilesc prin actele normative ale autorităţii de supraveghere.”
7. Articolul 14 alineatul (2):
la litera a), cifrele „500000” se substituie cu textul „1000000 de”;
la litera b), cifrele „350000” se substituie cu textul „1000000 de”, iar cifrele „700000” – cu textul „5000000 de”.
8. La articolul 18, alineatul (1) se completează cu literele e) şi f) cu următorul cuprins:
„e) să prezinte, personal sau prin reprezentantul său legal, la sediul asigurătorului ori al reprezentantului de despăgubiri, actul organelor şi instituţiilor competente cu privire la producerea accidentului rutier, permisul de conducere valabil pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, certificatul de înmatriculare şi raportul de inspecţie tehnică periodică a autovehiculului cu care a provocat accidentul. Documentele menţionate se depun în copii certificate de către asigurat sau în original pentru efectuarea copiilor de către asigurător;
f) să asigure, la solicitarea asigurătorului, accesul la autovehiculul cu care a provocat accidentul.”
9. Articolul 19:
la alineatul (1):
litera b) se completează în final cu cuvintele „dacă asiguratul sau persoana păgubită nu a prezentat asigurătorului astfel de informaţii certificate în modul corespunzător”;
la litera c), cuvintele „informaţiei despre producerea accidentului de autovehicul” se substituie cu cuvintele „cererii persoanei păgubite privind despăgubirea de asigurare”;
la alineatul (2), cuvintele „informării despre cazul asigurat” se substituie cu cuvintele „depunerii cererii de despăgubire”.
10. La articolul 20, alineatul (5) se completează în final cu textul: „În acest caz, drepturile şi obligaţiile privind dosarul de daune, constatarea pagubelor, stabilirea şi plata despăgubirilor, prevăzute de prezenta lege pentru asigurător, se vor atribui şi Biroului Naţional al Asigurătorilor de Autovehicule.”
11. La articolul 21:
alineatul (1) va avea următorul cuprins:
„(1) La depunerea de către persoana păgubită sau de către reprezentantul acesteia a cererii de despăgubire, asigurătorul sau, după caz, Biroul Naţional al Asigurătorilor de Autovehicule deschide dosar de daune şi constată pagubele în conformitate cu art.19 alin.(1) lit.c).”
articolul se completează cu alineatul (11) cu următorul cuprins:
„(11) Odată cu deschiderea dosarului de daune, asigurătorul sau, după caz, Biroul Naţional al Asigurătorilor de Autovehicule eliberează persoanei păgubite sau reprezentantului acesteia, în scris, lista documentelor necesare a fi prezentate pentru închiderea dosarului şi efectuarea plăţii, dar nu mai multe decît cele care, conform alin.(3), urmează a fi prezentate de persoana păgubită.”
la alineatul (4), după cuvintele „cu participarea asiguratului” se introduc cuvintele „şi/sau a utilizatorului de autovehicul”;
la alineatul (6), după cuvintele „să elibereze” se introduc cuvintele „la solicitarea”, iar cuvintele „ , lista documentelor, prevăzute la alin.(3), necesare finalizării dosarului de daune şi efectuării plăţii” se exclud;
alineatul (7) va avea următorul cuprins:
„(7) Persoana păgubită este în drept să ia cunoştinţă de toate documentele din dosarul de daune, exprimîndu-şi acordul sau dezacordul asupra soluţiilor propuse de asigurător.”
12. Articolul 22:
la alineatul (1), cuvîntul „asigurat,” se exclude;
la alineatul (3), în partea introductivă, cuvîntul „asigurat,” se exclude;
alineatul (4) se abrogă;
la alineatul (5), cuvîntul „asigurat,” se exclude;
la alineatul (6), în partea introductivă şi la litera c), cuvîntul „asigurat,” se exclude;
alineatul (12) se completează în final cu textul „ , dacă asigurătorul de bunuri a respectat procedura de invitare a asigurătorului de răspundere civilă auto prevăzută la alin.(121)”;
la alineatul (121), după cuvintele „de constatare a pagubei” se introduc cuvintele „persoana vinovată şi”.
13. Articolul 23:
la alineatul (1), litera b) va avea următorul cuprins:
„b) diferenţa dintre valoarea autovehiculului la data producerii accidentului şi valoarea rămasă;”
articolul se completează cu alineatul (11) cu următorul cuprins:
„(11) În cazul daunei totale, valorile menţionate la alin.(1) lit.b) sînt confirmate prin actul de evaluare întocmit de expertul independent sau unitatea de specialitate, acceptate de părţi, ori, în cazul valorificării integrale a autovehiculului, sînt stabilite conform ofertei de achiziţii a unităţii de specialitate sau a persoanei fizice, aleasă prin concursul ofertelor de preţuri.”
alineatul (2) va avea următorul cuprins:
„(2) În cazul daunei parţiale, valoarea pagubei real suportate este egală cu costul reparaţiei părţilor componente sau a pieselor avariate ori cu costul de înlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, pentru lucrările de demontare şi montare aferente reparaţiilor şi înlocuirilor necesare.”
la alineatul (6), cuvîntul „noi” se exclude;
alineatul (61) se abrogă;
articolul se completează cu alineatele (9)-(13) cu următorul cuprins:
„(9) În procesul evaluării pagubei, atunci cînd este necesară înlocuirea părţilor componente şi a pieselor, în cazul achitării despăgubirii prin virament în contul bancar al unităţii de specialitate, cuantumul despăgubirii de asigurare urmează a fi stabilit de asigurător ţinînd cont de următoarele:
a) pentru autovehicule cu o vechime de exploatare de pînă la 3 ani şi un parcurs de pînă la 100000 km, costul reparaţiei autovehiculului se stabileşte pe baza documentelor emise de către unitatea de specialitate acceptată de părţi. În acest caz, la reparaţia autovehiculului se vor utiliza părţi componente şi piese originale noi;
b) pentru autovehicule cu o vechime de exploatare de 4 ani şi mai mult şi/sau un parcurs mai mare de 100000 km, costul reparaţiei autovehiculului se stabileşte pe baza documentelor emise de către unitatea de specialitate acceptată de părţi. În acest caz, la reparaţia autovehiculului se vor utiliza părţi componente şi piese noi fabricate în bază de licenţă (piese after market) sau originale foste în folosinţă care corespund cerinţelor tehnice şi de securitate rutieră. În cazul cînd părţile componente şi piesele noi fabricate în bază de licenţă sau cele originale foste în folosinţă nu sînt disponibile pe piaţa autohtonă, paguba real suportată pentru autovehicule se va determina conform preţului la părţile componente şi piesele originale noi.
(10) În scopul prevăzut la alin.(9), la calcularea vechimii de exploatare a autovehiculului, atunci cînd aceasta nu constituie un număr întreg de ani, dacă din ultimul an s-a consumat o perioadă de pînă la 182 de zile, se ia în considerare numai numărul întreg de ani. Dacă din ultimul an s-a consumat o perioadă de peste 182 de zile, la calcularea vechimii de exploatare a autovehiculului, ultimul an se consideră drept an întreg.
(11) Indiferent de vechimea de exploatare a autovehiculului şi parcursul acestuia, în cazul în care despăgubirea de asigurare se solicită în numerar sau prin virament în contul bancar al persoanei păgubite, cuantumul despăgubirii de asigurare se stabileşte luînd în calcul preţurile medii practicate de minimum trei unităţi de specialitate acceptate de părţi pentru manopera şi pentru materialele aferente reparaţiei sau înlocuirii părţilor componente şi pieselor avariate, precum şi pentru părţi componente şi piese noi fabricate în bază de licenţă sau originale foste în folosinţă care corespund cerinţelor tehnice şi de securitate rutieră. În cazul cînd părţile componente şi piesele noi fabricate în bază de licenţă sau cele originale foste în folosinţă nu sînt disponibile pe piaţa autohtonă, paguba real suportată pentru autovehicule se va determina ţinînd cont de prevederile alin.(8).
(12) Actele de evaluare a despăgubirii de asigurare întocmite fără respectarea prevederilor prezentului articol nu pot servi drept temei pentru achitarea despăgubirii de asigurare.
(13) În cazul unui dezacord între părţi în privinţa alegerii expertului independent sau a unităţii de specialitate ce trebuie să stabilească costul reparaţiei părţilor componente sau a pieselor avariate, costul lucrărilor de reparaţie, valoarea autovehiculului la momentul accidentului sau valoarea rămasă, părţile urmează să menţioneze acest fapt în dosarul de daune, fiind îndreptăţite legal să apeleze individual la serviciile experţilor independenţi sau ale unităţilor de specialitate pentru stabilirea pagubelor. În acest caz, la plata despăgubirii de asigurare, părţile vor ţine cont de prevederile art.22 alin.(1) şi ale art.28 alin.(2) şi (3).”
14. Articolul 24 se abrogă.
15. Articolul 25:
la alineatul (1), cuvîntul „asigurat,” se exclude;
la alineatul (2), litera d) se completează în final cu textul: „. Cheltuielile menţionate se stabilesc pe baza preţurilor practicate de instituţiile din Republica Moldova, conform documentelor eliberate de acestea sau, în cazurile cînd nicio instituţie din Republica Moldova nu practică serviciile menţionate, conform documentelor justificative eliberate de instituţiile din străinătate;”
la alineatul (3), cuvîntul „asigurat,” se exclude;
la alineatul (4), litera a) se completează în final cu cuvintele „minus indemnizaţiile primite din fondurile bugetului asigurărilor sociale de stat”.
16. Articolul 28:
la alineatul (1) litera c), după cuvîntul „efectuat” se introduc cuvintele „sau va efectua”;
alineatul (2) se completează în final cu textul: „În cazul prezentării dezacordului, asigurătorul va prezenta persoanei păgubite actul de evaluare sau devizul cheltuielilor de reparaţie şi/sau de înlocuire a părţilor componente ori pieselor avariate, cu indicarea preţurilor, sau alte documente în baza cărora a stabilit cuantumul despăgubirii de asigurare.”
alineatul (5) se completează în final cu cuvintele „sau dacă în acordul dintre persoana păgubită şi asigurător nu este stabilit altfel”.
17. La articolul 29:
litera b) se completează în final cu cuvintele „sau utilizatorul autovehiculului a refuzat să fie supus testării alcoolscopice ori, după caz, examinării medicale şi/sau recoltării probelor biologice”;
articolul se completează cu litera h) cu următorul cuprins:
„h) asiguratul sau utilizatorul autovehiculului nu respectă prevederile art.18 alin.(1) lit.c), e) şi f), pentru cheltuielile suplimentare aferente neîndeplinirii prevederilor menţionate.”
18. La articolul 31:
alineatul (1) se completează cu litera i1) cu următorul cuprins:
„i1) să aplice membrilor săi penalităţi în mărime de 12% anual, calculate din suma datorată de membru începînd cu data chemării Biroului Naţional în garanţie şi pînă la data achitării efective de către membru a sumei datorate. Penalităţile aplicate se fac venit la bugetul Biroului Naţional;”
la alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:
„b) elaborează şi prezintă autorităţii de supraveghere, în termen de 4 luni de la sfîrşitul anului financiar, raportul anual de activitate, de asemenea prezintă raportul de audit extern efectuat de către o societate de audit sau de către un auditor întreprinzător individual, care deţin licenţă pentru activitatea de audit şi/sau certificat de calificare al auditorului în domeniul asigurărilor, cu publicarea acestora pe pagina sa web oficială.”
19. Articolul 32:
se completează cu alineatele (5)-(7) cu următorul cuprins:
„(5) Membrii Biroului Naţional care sînt licenţiaţi pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto internă şi externă poartă răspundere comună şi solidară pentru obligaţiile din trecut, prezente şi viitoare ale Biroului Naţional, asumate în cadrul Sistemului Internaţional de Asigurări „Carte Verde”.
(6) Membrii Biroului Naţional care sînt licenţiaţi pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto internă şi externă îşi vor desfăşura activitatea în conformitate cu regulile stabilite de regulamentele interne ale Consiliului Birourilor şi în scopul menţinerii Biroului Naţional în cadrul Sistemului Internaţional de Asigurări „Carte Verde”.
(7) Temei pentru suspendarea sau retragerea licenţei pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto externă de către autoritatea de supraveghere poate servi decizia organului de conducere al Biroului Naţional privind aplicarea sancţiunilor în cazul în care:
a) Biroul Naţional primeşte 3 sau mai multe cereri justificate de chemare în garanţie într-un interval de 3 luni pentru unul şi acelaşi membru;
b) asigurătorul datorează plăţi şi cotizaţii ce rezultă din calitatea lui de membru al Biroului Naţional, inclusiv pentru achitarea primei de reasigurare.”
20. Articolul 34:
la alineatul (2):
în partea introductivă, cuvintele „iniţiale, contribuţiile lunare şi contribuţiile speciale ale” se exclud;
litera a) va avea următorul cuprins:
„a) contribuţia iniţială, cu titlu de garanţie în caz de neonorare de către asigurătorul căruia i-a fost suspendată sau retrasă licenţa ori care se află în procedură de remediere financiară a obligaţiilor privind plata despăgubirilor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto externă în termenul stabilit sau în caz de neachitare a plăţilor ce rezultă din calitatea lui de membru al Biroului Naţional. Soldul contribuţiei iniţiale, cu dobînzile aferente, se restituie asigurătorului în termen de 30 de zile din momentul intrării în vigoare a deciziei autorităţii de supraveghere cu privire la transferul de portofoliu cu toate obligaţiile de despăgubire sau în termen de 7 ani de la data retragerii licenţei, dar nu înainte de lichidarea totală a daunelor;”
alineatul se completează cu litera a1) cu următorul cuprins:
„a1) contribuţia suplimentară, cu titlu de garanţie pentru cazul prevăzut la lit.a) din prezentul alineat, constituită potrivit art.351 alin.(5). Soldul contribuţiei suplimentare, cu dobînzile aferente, se restituie asigurătorului în termen de 30 de zile din momentul în care devine executorie pentru Biroul Naţional decizia organelor de conducere ale Consiliului Birourilor referitoare la revocarea sau încetarea cerinţei privind garanţia financiară externă, precum şi în cazurile de restituire prevăzute la lit.a) din prezentul alineat;”
la alineatul (5), cuvintele „(iniţiale, lunare şi speciale)” se exclud.
21. La articolul 35 alin.(11), cuvintele „volumul planificat al primelor brute subscrise de toţi asigurătorii” se substituie cu cuvintele „volumul primelor brute subscrise de toţi asigurătorii pentru ultimul an financiar”.
22. Legea se completează cu articolul 351 cu următorul cuprins:
„Articolul 351. Garanţia financiară externă
(1) Garanţia financiară externă se constituie de Biroul Naţional la cerinţa Consiliului Birourilor şi în mărimea stabilită de acesta.
(2) Contribuţia asigurătorului la garanţia financiară externă se calculează ca raport între mărimea garanţiei şi numărul de asigurători licenţiaţi pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto internă şi externă.
(3) În cazul obţinerii de către asigurător a licenţei pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto internă şi externă în perioada în care este în vigoare cerinţa de menţinere a garanţiei financiare externe, Biroul Naţional recalculează contribuţiile la garanţia financiară externă şi restituie, în termen de 30 de zile de la data adoptării deciziei autorităţii de supraveghere privind eliberarea licenţei, surplusul obţinut prin contribuţia asigurătorului nou licenţiat către asigurătorii care deţin licenţă la momentul recalculării.
(4) În cazul retragerii licenţei asigurătorului pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto internă şi externă în perioada în care este în vigoare cerinţa de menţinere a garanţiei financiare externe, Biroul Naţional recalculează contribuţiile la garanţia financiară externă, iar asigurătorii care deţin licenţă la momentul recalculării sînt obligaţi să suplinească insuficienţa în termen de 30 de zile din data intrării în vigoare a deciziei autorităţii de supraveghere privind retragerea licenţei.
(5) În cazul prevăzut la alin.(4) din prezentul articol, contribuţia asigurătorului la garanţia financiară externă şi dobînda aferentă se transformă în contribuţie suplimentară a acestuia la Fondul de compensare, cu respectarea prevederilor art.34 alin.(2) lit.a).”
23. Articolul 36 se completează cu alineatul (6) cu următorul cuprins:
„(6) Numirea în funcţie a directorului executiv al Biroului Naţional se aprobă în prealabil de către autoritatea de supraveghere. Directorul executiv trebuie să corespundă cerinţelor stabilite pentru persoanele cu funcţie de răspundere în actele normative ale autorităţii de supraveghere şi nu este în drept să transmită responsabilităţile sale altor persoane.”
24. La articolul 37 alineatul (1), cuvintele „acte şi date referitor la” se substituie cu cuvintele „acte şi date certificate referitoare la”.
25. La articolul 39:
alineatele (1) şi (2) vor avea următorul cuprins:
„(1) Inspectoratul Naţional de Patrulare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne se învesteşte cu funcţie de control asupra deţinerii de către posesorii de autovehicule a asigurării obligatorii de răspundere civilă auto internă.
(2) Poliţia de Frontieră din subordinea Ministerului Afacerilor Interne va exercita, în punctele de trecere a frontierei de stat a Republicii Moldova, funcţia de control:
a) la intrarea în ţară, asupra deţinerii de către utilizatorii de autovehicule înmatriculate în alte state a documentelor internaţionale de asigurare valabile în Republica Moldova;
b) la ieşirea din ţară, asupra deţinerii de către toţi utilizatorii de autovehicule a documentelor de asigurare de răspundere civilă auto şi a valabilităţii acestora pentru ţara de destinaţie.”
articolul se completează cu alineatele (21) şi (22) cu următorul cuprins:
„(21) Staţiile de inspecţie tehnică autorizate vor efectua testarea tehnică doar în cazul autovehiculelor ai căror posesori deţin asigurare obligatorie de răspundere civilă auto internă.
(22) La realizarea funcţiei de control, entităţile menţionate la alin.(1), (2) şi (21) vor utiliza sistemul informaţional unic aferent asigurării obligatorii de răspundere civilă auto în baza acordurilor de schimb de informaţii cu autoritatea de supraveghere.”
alineatele (3) şi (4) se abrogă;
la alineatul (5), după cuvîntul „auto” se introduce cuvîntul „internă”;
alineatul (6) va avea următorul cuprins:
„(6) Exploatarea pe teritoriul Republicii Moldova a autovehiculului fără asigurare obligatorie de răspundere civilă auto internă sau, după caz, fără document internaţional de asigurare valabil în Republica Moldova se sancţionează în conformitate cu legislaţia contravenţională în vigoare.”
26. La articolul 40, alineatele (5), (6) şi (7) se abrogă.
27. În cuprinsul legii, sintagma „Autoritate de supraveghere” se ortografiază cu literă mică.
Art.II. – (1) Prezenta lege intră în vigoare la data publicării, cu excepţia art.I pct.5 şi pct.26 în partea ce se referă la art.40 alin.(5), care vor intra în vigoare la 1 iulie 2019. În termen de pînă la 1 ianuarie 2019, Comisia Naţională a Pieţei Financiare va elabora actele normative în vederea aplicării normelor de la art.40 alin.(5) din Legea nr.414/2006.
(2) Biroul Naţional al Asigurărilor de Autovehicule, în termen de 6 luni, îşi va aduce activitatea şi prevederile statutului în concordanţă cu prezenta lege.
[Art.II modificat prin Legea nr.288 din 15.12.2017, în vigoare 01.01.2018]
Art.III. – Legea nr.414-XVI din 22 decembrie 2006 cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI | Andrian CANDU
|
Nr.239. Chişinău, 29 decembrie 2015. |
