joi, 13 martie 2003
Hotărîre nr.90 din 13.03.2003 cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la indicatorii de calitate pentru serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife regleme...
          AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTARE ÎN ENERGETICĂ
           Hotărîre cu privire la aprobarea Regulamentului
        cu privire la indicatorii de calitate pentru serviciul
       de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate

                        Nr.90  din  13.03.2003

      Monitorul Oficial al R.Moldova nr.215-217/290 din 17.10.2003

                                * * *
    Abrogat: 25.07.2008
    Hotărîrea ANRE nr.292 din 23.06.2008

    În scopul stimulării  unităţilor  de distribuţie / furnizorilor   de
energie  electrică  de  a elabora obiectivele necesare  pentru  a  spori
nivelul  de performanţă a serviciilor prestate consumatorilor, Consiliul
de Administraţie al ANRE
                              HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă  Regulamentul  cu  privire la indicatorii  de  calitate
pentru   serviciul   de  furnizare  a  energiei  electrice   la   tarife
reglementate, prezentat în anexă, care este parte integrantă a prezentei
hotărîri.
    2. Regulamentul   cu  privire  la  indicatorii  de  calitate  pentru
serviciul de furnizare a energiei electrice la tarife reglementate va fi
pus  în aplicare începînd cu data de 1 octombrie 2003. Pînă la  intrarea
lui   în   vigoare  unităţile  de  distribuţie  vor   elabora   măsurile
corespunzătoare de realizare a prevederilor Regulamentului.
    3. Valorile indicatorilor  de calitate, normate prin Regulament, vor
fi revizuite după efectuarea analizei corespunzătoare, la un an din data
punerii în aplicare.
    4. Monitorizarea procesului de implementare a Regulamentului aprobat
se pune în sarcina Direcţiei Reglementări şi Licenţiere.

    DIRECTOR GENERAL
    AL CONSILIULUI
    DE ADMINISTRAŢIE AL ANRE                    Nicolae TRIBOI
    Director                                    Marin Profir
    Director                                    Vasile Carafizi

    Chişinău, 13 martie 2003.
    Nr.90.

         Aprobat                                Înregistrat
    prin Hotărîrea Consiliului               Ministerul Justiţiei
    de Administraţie al ANRE                 Nr.334 din 19.06.2003.
    nr.90 din 13 martie 2003

                             Regulamentul
       cu privire la indicatorii de calitate pentru serviciul de 
          furnizare a energiei electrice la tarife reglementate

    1. Scop
    1.1. Prezentul  regulament stabileşte indicatorii de calitate pentru
serviciile  prestate  de  furnizorii  de  energie  electrică  la  tarife
reglementate, determină acţiunile Agenţiei Naţionale pentru Reglementare
în  Energetică  (ANRE)  şi  responsabilităţile furnizorilor  în  caz  de
nerespectare a indicatorilor stabiliţi.
    1.2. Prezentul  regulament este elaborat în conformitate cu Legea cu
privire  la energia electrică, Regulamentul cu privire la furnizarea  şi
utilizarea  energiei electrice şi Regulamentul Agenţiei Naţionale pentru
Reglementare în Energetică.

    2. Domeniul de aplicare
    2.1. Prezentul  regulament se aplică în relaţiile dintre  furnizorul
de  energie electrică la tarife reglementate şi consumatorii de  energie
electrică.
    2.2. Prevederile prezentului regulament nu se aplică:
    a) în caz de forţă majoră;
    b) pentru consumatorii,   care   prin  regimul  de   funcţionare   a
instalaţiilor  lor  de  utilizare, provoacă  perturbaţii  în  furnizarea
energiei electrice altor consumatori;
    c) în cazul în care puterea instalaţiilor electrice în funcţiune ale
consumatorului depăşeşte puterea permisă;
    d) în cazul întreruperilor  în furnizarea energiei electrice cauzate
de limitările sau avariile din sistemul de transport.

    3. Definiţii
    3.1. ANRE - Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică.
    3.2. Serviciu   de  furnizare  a  energiei  electrice  -   ansamblul
serviciilor  acordate  de  furnizorii  de energie  electrică  la  tarife
reglementate  conform  condiţiilor Licenţelor, ce  include  distribuţia,
furnizarea energiei electrice şi prestarea serviciilor auxiliare.
    3.3. Furnizor  -  persoană juridică, deţinătoare de  licenţe  pentru
distribuţie şi furnizare de energie electrică la tarife reglementate, ce
prestează   servicii   de   furnizare  a  energiei   electrice   conform
contractelor încheiate cu consumatorii;
    3.4. Consumator  -  persoană  fizică  sau  juridică,  parte  a  unui
contract  de  furnizare  a energiei electrice, care  utilizează  energia
electrică  prin  conectarea  instalaţiei  lui de  utilizare  la  reţeaua
electrică  a  unităţii  de distribuţie în unul sau mai multe  puncte  de
delimitare.
    3.5. Indicatori   de  calitate  pentru  serviciul  de  furnizare   -
parametri  ai  serviciului de furnizare a energiei electrice  ale  căror
nivele minime sînt stabilite în prezentul Regulament şi sunt obligatorii
pentru furnizori de energie electrică.
    3.6. Echipament  de  măsurare - ansamblul aparatelor sau  sistemelor
care  servesc  la  măsurarea puterii şi evidenţa cantităţii  de  energie
electrică furnizată consumatorului, în vederea facturării.
    3.7. Deconectare  -  desfacerea legăturii electrice  dintre  reţeaua
electrică  a  unităţii  de  distribuţie şi  instalaţia  de  utilizare  a
consumatorului.
    3.8. Întrerupere  -  suspendarea  temporară  a  furnizării  energiei
electrice consumatorilor, fără deconectarea lor de la reţea.
    3.9. Întrerupere  neprogramată - suspendarea temporară a  furnizării
energiei  electrice  consumatorilor, fără deconectarea lor,  cauzată  de
accidente în reţeaua electrică sau alte circumstanţe neprevăzute.
    3.10. Întrerupere  programată  - suspendarea temporară a  furnizării
energiei  electrice  consumatorilor, fără deconectarea lor,  cauzată  de
necesitatea  efectuării  lucrărilor  de   exploatare   şi/sau  reparaţii
planificate  de către unitatea de distribuţie sau transport şi  anunţată
din timp consumatorilor.

    4. Calitatea serviciului de furnizare a energiei electrice
    4.1. Calitatea  serviciului  de furnizare a energiei electrice  este
determinată de următorii factori:
    a) fiabilitatea furnizării;
    b) calitatea energiei electrice furnizate;
    c) calitatea  relaţiilor  dintre furnizor şi consumatorii  existenţi
sau potenţiali.
    4.1.1. Fiabilitatea furnizării energiei electrice se determină ca:
    a) durata medie anuală a întreruperilor pe unitatea de distribuţie;
    b) numărul maxim   de  ore  pe  an  pe  parcursul  cărora  poate  fi
întreruptă furnizarea energiei electrice consumatorului;
    c) numărul maxim  de  întreruperi ale furnizării energiei  electrice
consumatorului pe parcursul anului;
    d) termenul de restabilire a furnizării energiei electrice.
    4.1.2. Indicatorii  de  calitate  a  energiei  electrice  furnizate,
monitorizaţi   conform   prezentului  Regulament,  sunt   stabiliţi   de
standardul  GOST  13109-97 "Normele de calitate a energiei electrice  în
sistemele de alimentare cu energie electrică de destinaţie generală".
    4.1.3. Calitatea   relaţiilor   dintre  furnizori  şi   consumatorii
existenţi sau potenţiali se determină ca soluţionarea problemelor legate
de:
    a) reconectarea instalaţiei de utilizare a consumatorului la reţeaua
de distribuţie;
    b) anunţarea consumatorilor despre întreruperile programate;
    c) soluţionarea  reclamaţiilor legate de facturi eronate şi  citirea
incorectă a indicaţiilor echipamentului de măsurare;
    d) demontarea    echipamentului    de   măsurare   la    solicitarea
consumatorului, cu scopul verificării;
    e) eliberarea avizului de racordare;
    f) încheierea,  în termenul stabilit, a contractului de furnizare  a
energiei electrice;
    g) racordarea,  în  termenul stabilit, la reţeaua de  distribuţie  a
instalaţiei noului consumator;
    h) examinarea şi soluţionarea, în termenul stabilit, a reclamaţiilor
şi petiţiilor în scris ale consumatorilor.

    5. Nivelul indicatorilor  de  calitate a serviciilor de furnizare  a
energiei electrice
    5.1. Nivelul  indicatorilor  de  fiabilitate a  furnizării  energiei
electrice
    5.1.1. Durata  medie  anuală normată a întreruperilor pe reţeaua  de
distribuţie este de 12 ore.
    5.1.1.1. Durata  medie  anuală efectivă a întreruperilor  (TMAÎ)  pe
reţeaua de distribuţie se determină după următoarea relaţie:
            n
           Suma NCi * Ti
           i=1
    TMAÎ = --------------
                NCt
    unde:
    NCi - numărul  de consumatori cărora le-a fost întreruptă furnizarea
energiei electrice în timpul întreruperii i;
    Ti - durata întreruperii i a furnizării energiei electrice, ore;
    NCt - numărul consumatorilor deserviţi pe parcursul anului.
    5.1.2. Durata  maximă  permisă  a întreruperii  furnizării  energiei
electrice  oricărui  consumator  (TMÎFC)  este  de  72  ore  pe  an.  La
determinarea  TMÎFC  nu  se  vor lua în  consideraţie  întreruperile  în
furnizarea  energiei electrice ce au avut loc în situaţiile stipulate la
p.2.2. al prezentului Regulament.
    5.1.3. Numărul  maxim normat de întreruperi ale furnizării  energiei
electrice  oricărui consumator (NMÎFC), instalaţia de utilizare a căruia
este  conectată  la  reţeaua  de distribuţie este de 10 ori  pe  an.  La
determinarea  NMÎFC  nu  se  vor lua în  consideraţie  întreruperile  în
furnizarea  energiei electrice ce au avut loc în situaţiile stipulate la
p.2.2 al prezentului Regulament.
    5.1.4. Timpul  de  restabilire a furnizării energiei electrice  este
maxim  24 ore, în rezultatul întreruperilor neprogramate şi maxim de  12
ore, în rezultatul întreruperilor programate.
    5.1.5. Pentru   nerespectarea   de  către  furnizor  a  doi   dintre
indicatorii menţionaţi în punctele 5.1.1., 5.1.2., 5.1.3. şi 5.1.4. ANRE
poate  reduce tariful de furnizare a energiei electrice cu cel mult  0.5
procente,  iar  pentru nerespectarea a trei indicatori şi mai mult  ANRE
poate  reduce  tariful de furnizare a energiei electrice cu cel  mult  1
procent.
    5.1.6. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul consumatorilor  cărora  le-a fost  întreruptă  furnizarea
energiei electrice în rezultatul întreruperilor;
    b) durata fiecărei  întreruperi  ale furnizării  energiei  electrice
consumatorilor respectivi;
    c) numărul de   întreruperi   ale  furnizării   energiei   electrice
consumatorilor pe parcursul anului;
    d) numărul de  consumatori  la care furnizarea energiei electrice  a
fost restabilită după 24 ore din momentul înregistrării sesizării despre
întrerupere.
    5.2. Menţinerea  indicatorilor  de calitate a energiei electrice  în
conformitate cu standardul GOST 13109-97.
    5.2.1. Unitatea  de  distribuţie  va înlătura situaţiile  legate  de
supratensiuni şi goluri repetate de tensiune în termen nu mai mare de 24
ore de la primirea şi înregistrarea solicitărilor consumatorilor.
    5.2.2. Unitatea  de  distribuţie  va soluţiona, la  solicitările  în
scris  ale  consumatorilor,  problemele  legate  de  depăşirea  abaterii
admisibile  a  tensiunii  şi oscilaţiile tensiunii în 85% de  cazuri  în
termen  de 15 zile calendaristice, şi în 100% de cazuri în termen de  60
zile calendaristice de la data primirii solicitării.
    5.2.3. Pentru  nerespectarea  de  către unitatea  de  distribuţie  a
indicatorilor  prevăzuţi în punctele 5.2.1. şi 5.2.2. ANRE poate  reduce
tariful  de  furnizare  a energiei electrice cu cel  mult  0.5  procente
pentru fiecare indicator.
    5.2.4. Unitatea  de  distribuţie  va duce  evidenţa  informaţiei  cu
privire la:
    a) numărul total  de solicitări ale consumatorilor, înregistrate  de
unitatea  de distribuţie, legate de supratensiuni şi goluri repetate  de
tensiune;
    b) numărul de situaţii legate de supratensiuni şi goluri de tensiune
care au fost soluţionate în termen mai mare de 24 ore;
    c) numărul total  de solicitări în scris ale consumatorilor,  legate
de depăşirea abaterii admisibile a tensiunii şi oscilaţiile tensiunii;
    d) numărul de  situaţii  legate de depăşirea abaterii  admisibile  a
tensiunii şi oscilaţiile tensiunii care au fost soluţionate în termen de
15   zile   calendaristice   şi,  respectiv,  în  termen  de   60   zile
calendaristice.
    5.3. Indicatorii   de  calitate  a  relaţiilor  dintre  furnizor  şi
consumatorii existenţi sau potenţiali.
    5.3.1 Termenul   de   reconectare  a  instalaţiei  de  utilizare   a
consumatorului  la reţeaua furnizorului este de 5 zile calendaristice de
la  data  depunerii  cererii de reconectare. Cererea de  reconectare  se
depune  după  înlăturarea de către consumator a motivelor ce au  dus  la
deconectare şi achitarea plăţii pentru reconectare.
    5.3.1.1. Pentru  nerespectarea  termenului de 5 zile  calendaristice
pentru  reconectare  de la data depunerii cererii, furnizorul va  achita
consumatorului casnic o despăgubire în mărime de 5 lei pentru fiecare zi
de  întîrziere,  iar  celorlalte categorii de consumatori -  de  25  lei
pentru  fiecare  zi de întîrziere. Despăgubirea va fi plătită  de  către
furnizor  în  baza  solicitării scrise depuse de consumator  la  oficiul
furnizorului.
    5.3.1.2. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul solicitărilor de reconectare;
    b) numărul total de consumatori reconectaţi;
    c) numărul de  consumatori reconectaţi în termen mai mare de 5  zile
calendaristice;
    d) numărul de consumatori cărora li s-au achitat despăgubiri;
    e) suma despăgubirilor  achitate consumatorilor pentru nerespectarea
termenului de 5 zile.
    5.3.2. Furnizorul  va  anunţa consumatorii din zona afectată  despre
întreruperile  programate.  Informaţia  respectivă va fi  difuzată  prin
intermediul  mass-media  sau altor mijloace de informare cu cel puţin  3
zile calendaristice înainte de întreruperile programate.
    5.3.2.1. Pentru  nerespectarea  de  către  furnizor  a  cerinţei  de
anunţare a întreruperilor programate, prin mass-media sau alte  mijloace
de informare, şi a termenului de аnunţare de 3 zile calendaristice, ANRE
poate  reduce tariful de furnizare a energiei electrice cu cel mult  0.2
procente.
    5.3.2.2. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul total de întreruperi programate, inclusiv locul şi durata
întreruperii;
    b) numărul de  întreruperi  programate neanunţate în termenul  de  3
zile şi cauzele neanunţării.
    5.3.3. Termenul   pentru  racordare  la  reţeaua  de  distribuţie  a
instalaţiilor  potenţialilor  consumatori este de 7 zile  calendaristice
din  momentul semnării de către solicitant a contractului de furnizare a
energiei  electrice, efectuării plăţii pentru racordare şi  îndeplinirii
condiţiilor indicate în avizul de racordare.
    5.3.3.1. Nerespectarea  de  către  furnizor a termenului de  7  zile
pentru  racordarea instalaţiei solicitantului la reţeaua de  distribuţie
după  încheierea contractului de furnizare a energiei electrice,  atrage
după  sine achitarea consumatorului casnic a unei despăgubiri în  mărime
de  5  lei pentru fiecare zi de întîrziere, iar celorlalte categorii  de
consumatori - de 25 lei pentru fiecare zi de întîrziere. Despăgubirea va
fi  plătită  de  către  furnizor în baza solicitării  scrise  depuse  de
consumator la oficiul furnizorului.
    5.3.3.2. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul total   al  solicitărilor  de  racordare  la  reţeaua  de
distribuţie, separat pentru consumatorii casnici şi celelalte categorii;
    b) numărul de  racordări  la  reţeaua de  distribuţie  efectuate  în
termen   mai  mare  de  7  zile  calendaristice  de  la  data   semnării
contractului şi achitării plăţii pentru racordare;
    c) numărul de  consumatori  cărora le-au fost achitate  despăgubiri,
separat pentru consumatorii casnici şi celelalte categorii;
    d) suma despăgubirilor achitate consumatorilor.
    5.3.4. Termenul  pentru  eliberarea de către furnizor a avizului  de
racordare  solicitanţilor, sau refuzul întemeiat de a elibera avizul  de
racordare este de 15 zile calendaristice de la data solicitării în scris
a avizului de racordare.
    5.3.4.1. ANRE poate reduce tariful de furnizare a energiei electrice
cu cel mult 0.2 procente pentru:
    a) nerespectarea   de  către  furnizor  a  termenului  de  15   zile
calendaristice la eliberarea avizului de racordare
    b) prezentarea  răspunsului privind refuzul întemeiat de eliberare a
avizului de racordare în termen mai mare de 15 zile;
    c) refuzul neîntemeiat de prezentare a avizului de racordare.
    5.3.4.2. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul total de solicitări de eliberare a avizelor de racordare;
    b) numărul total de avize de racordare eliberate;
    c) numărul total de refuzuri de eliberare a avizului de racordare;
    d) numărul de  avize de racordare eliberate în termen mai mare de 15
zile;
    e) numărul de   refuzuri  întemeiate  de  eliberare  a  avizului  de
racordare, prezentate în termenul de 15 zile.
    5.3.5. Soluţionarea, în termenii prevăzuţi de Norme, a reclamaţiilor
consumatorilor,  legate  de  facturi  eronate  şi  citirea  incorectă  a
indicaţiilor echipamentului de măsurare.
    5.3.5.1. Pentru nesoluţionarea în termen de 10 zile lucrătoare a cel
puţin  85%  de reclamaţii în scris ale consumatorilor, legate de facturi
eronate  şi citirea indicaţiilor echipamentului de măsurare, ANRE  poate
reduce  tariful  de  furnizare  a energiei electrice  cu  cel  mult  0.2
procente.
    5.3.5.2. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul total  de reclamaţii legate de facturi eronate şi citirea
indicaţiilor echipamentului de măsurare;
    b) numărul de  reclamaţii  legate  de  facturi  eronate  şi  citirea
indicaţiilor  echipamentului de măsurare care s-au soluţionat în  termen
mai mare de 5 zile lucrătoare.
    5.3.6. Neonorarea  obligaţiilor de plată a despăgubirilor solicitate
de consumatori pentru nerespectarea indicatorilor menţionaţi în punctele
5.3.1., 5.3.3.
    5.3.6.1. În caz  dacă furnizorul nu achită despăgubirile  solicitate
de consumatori pentru nerespectarea indicatorilor menţionaţi în punctele
5.3.1.  şi 5.3.3., ANRE poate reduce prin tarif profitul furnizorului cu
suma despăgubirilor neachitate consumatorilor, înmulţită la 5.
    5.3.7. Termenul  de demontare a echipamentului de măsurare în scopul
verificării  neplanificate  este  de 5 zile calendaristice  de  la  data
depunerii solicitării scrise a consumatorului.
    5.3.7.1. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul total  de  solicitări  de demontare a  echipamentului  de
măsurare în scopul verificării neplanificate;
    b) numărul de echipamente de măsurare demontate pentru verificare la
cererea consumatorilor în termen mai mare de 5 zile calendaristice.
    5.3.8. Termenul  de  răspuns la petiţiile consumatorilor, depuse  în
scris,  este de 15-30 zile  calendaristice,  cu excepţia celor  indicate
în punctele 5.2., 5.3.1., 5.3.5., 5.3.7.
    5.3.8.1. Furnizorul va duce evidenţa informaţiei cu privire la:
    a) numărul total  de reclamaţii, petiţii ale consumatorilor,  depuse
în scris,  cu excepţia celor indicate în punctele 5.2., 5.3.1.,  5.3.5.,
5.3.7.;
    b) numărul de  reclamaţii,  petiţii, cu excepţia celor  indicate  în
punctele  5.1.,  5.2.,  5.3.1., 5.3.5., 5.3.7. la care  s-a  răspuns  în
termen de 15 zile calendaristice;
    c) numărul de  reclamaţii,  petiţii, cu excepţia celor  indicate  în
punctele  5.1.,  5.2.,  5.3.1., 5.3.5., 5.3.7. la care  s-a  răspuns  în
termen de 30 zile calendaristice.

    6. Responsabilităţi
    6.1. Furnizorul  va prezenta trimestrial ANRE rapoarte cu privire la
respectarea  indicatorilor  de  calitate a serviciului  de  furnizare  a
energiei electrice conform Anexei.
    6.2. ANRE va monitoriza respectarea indicatorilor de calitate pentru
serviciul  de furnizare a energiei electrice de către furnizor şi va lua
măsurile de rigoare în limita împuternicirilor sale stabilite prin Lege.
    6.3. Reducerea  tarifului  de furnizare a energiei electrice  pentru
nerespectarea  indicatorilor expuşi în punctul 5 va fi aplicată de  ANRE
la stabilirea noului tarif la energia electrică.
    6.4. Despăgubirile  prevăzute  de  p.5.3.1.1. şi  5.3.3.1.,  vor  fi
achitate  consumatorilor după depunerea unei cereri în scris la  oficiul
furnizorului.
    6.5. Valoarea   despăgubirilor  achitate  consumatorilor  de   către
furnizor  nu va fi luată în consideraţie la calcularea tarifului  pentru
energia electrică.

                                                   Anexă
                                       la Regulamentul cu privire la
                                       indicatorii de calitate pentru
                                       serviciul de furnizare a energiei
                                       electrice la tarife reglementate

                          RAPORT
------------------------------------------------------------------------
 Nr|   Informaţii cu privire la indicatorii de calitate a      | Valoa-
   |      serviciului de furnizare a energiei electrice        | rea
---+-----------------------------------------------------------+--------
 1. Restabilirea  furni- | numărul  consumatorilor cărora a fost
    zării energiei elec- | sistată furnizarea energiei electrice
    trice  în termen  de | în rezultatul întreruperilor
    24 ore în rezultatul |----------------------------------------------
    întreruperilor nepro-| durata  întreruperilor  furnizării e-
    gramate şi în termen | nergiei electrice consumatorilor res-
    de 12 ore în  rezul- | pectivi
    tatul întreruperilor |----------------------------------------------
    programate           | numărul  de  consumatori afectaţi  de
                         | întreruperi neprogramate a furnizării
                         | energiei electrice
                         |----------------------------------------------
                         | numărul  de  consumatori  afectaţi de
                         | întreruperi programate la care furni-
                         | zarea energiei electrice a fost  res-
                         | tabilită după mai mult de 12 ore  din
                         | momentul întreruperii
                         |----------------------------------------------
                         | numărul  de  consumatori afectaţi  de
                         | întreruperile  neprogramate,  la care
                         | furnizarea  energiei electrice a fost
                         | restabilită după  mai  mult de 24 ore
                         | din momentul cunoaşterii  faptului de
                         | producere a întreruperii
------------------------------------------------------------------------
 2. Menţinerea indicato- | numărul total de solicitări ale  con-
    rilor de calitate  a | sumatorilor, înregistrate de unitatea
    energiei   electrice | de distribuţie, legate de supratensi-
    în  conformitate  cu | uni şi goluri repetate de tensiune
    standardul      GOST |----------------------------------------------
    13109-97             | numărul de cazuri în care  problemele
                         | legate de supratensiuni şi goluri re-
                         | petate de tensiune au fost înlăturate
                         | în termen mai mare de 24 ore
                         |----------------------------------------------
                         | numărul total de solicitări, în scris
                         | ale consumatorilor, legate de  abate-
                         | rea tensiunii de la vaioarea  admisi-
                         | bilă şi oscilaţiile tensiunii
                         |----------------------------------------------
                         | numărul de cazuri în care  problemele
                         | legate de abaterea  tensiunii  de  la
                         | valoarea  admisibilă  şi  oscilaţiile
                         | tensiunii au fost soluţionate în ter-
                         | men de 15 zile calendaristice şi res-
                         | pectiv în termen de  60 zile   calen-
                         | daristice
------------------------------------------------------------------------
 3. Reconectarea  insta- | numărul total de consumatori reconec-
    laţiei de  utilizare | taţi
    a  consumatorului la |---------------------------------------------- 
    reţeaua  de  distri- | numărul de consumatori reconectaţi în
    buţie a  unităţii de | termen mai mare de 5 zile calendaris-
    distribuţie  în ter- | tice
    men de  5  zile  ca- |---------------------------------------------- 
    lendaristice  de  la | numărul de consumatori cărora li s-au
    data depunerii cere- | achitat despăgubiri
    rii de reconectare   |----------------------------------------------
                         | suma despăgubirilor  achitate  consu-
                         | matorilor
------------------------------------------------------------------------
 4. Anunţarea   consuma- | numărul total de întreruperi  progra-
    torilor  din zona a- | mate, inclusiv locul şi durata între-
    fectată  despre  în- | ruperii
    treruperile  progra- |----------------------------------------------
    mate cu 3 zile  îna- | numărul de întreruperi programate ne-
    inte de întreruperea | anunţate în termen de 3 zile şi  cau-
    programată           | zele neanunţării
------------------------------------------------------------------------
 5. Racordarea la reţea- | numărul total de solicitări de racor-
    ua de distribuţie  a | dare la reţeaua de distribuţie, sepa-
    instalaţiilor poten- | rat  pentru  consumatorii  casnici şi
    ţialilor consumatori | celelalte categorii
    în termen de  7 zile |----------------------------------------------
    calendaristice  după | numărul de  racordări la  reţeaua  de
    încheierea  contrac- | distribuţie  efectuate  în termen mai
    telor de furnizare a | mare de 7 zile calendaristice
    energiei  electrice, |----------------------------------------------
    îndeplinirea  condi- | numărul de  consumatori  cărora le-au
    ţiilor  indicate  în | fost  achitate  despăgubiri,  separat
    avizul de racordare, | pentru consumatorii casnici şi  cele-
    achitarea plăţii pen-| lalte categorii
    tru racordare        |----------------------------------------------
                         | suma despăgubirilor plătite  consuma-
                         | torilor
------------------------------------------------------------------------
 6. Eliberarea de  către | numărul total de solicitări de elibe-
    furnizor a  avizului | rare a avizelor de racordare
    de racordare sau re- |----------------------------------------------
    fuzului   întemeiat, | numărul total  de avize  de racordare
    în termen de 15 zile | eliberate
    calendaristice de la |----------------------------------------------
    data depunerii soli- | numărul total de refuzuri de elibera-
    citării în scris     | re a avizului de racordare
                         |----------------------------------------------
                         | numărul de avize de racordare  elibe-
                         | rate în termen mai mare de 15 zile
                         |----------------------------------------------
                         | numărul de refuzuri întemeiate  de e-
                         | liberare  a  avizului  de  racordare,
                         | prezentate în termenul de 15 zile
-------------------------|----------------------------------------------
 7. Soluţionarea,în ter- | numărul total de reclamaţii legate de
    menii  prevăzuţi  de | facturi eronate şi citirea indicaţii-
    Norme, a reclamaţii- | lor echipamentului de măsurare
    lor  consumatorilor, |----------------------------------------------
    legate  de   facturi | numărul de reclamaţii legate de fac-
    eronate  şi  citirea | turi eronate şi citirea indicaţiilor
    incorectă a indicaţi-| echipamentului de   măsurare la care
    ilor  echipamentului | s-a răspuns în termen mai mare de 10
    de măsurare          | zile lucrătoare
------------------------------------------------------------------------
 8. Demontarea   echipa- | numărul total  de  solicitări de de-
    mentului de măsurare | montare a echipamentului de măsurare
    pentru   verificare, | pentru verificare neplanificată
    în termen  de 5 zile |----------------------------------------------
    calendaristice de la | numărul  de echipamente  de  măsurare
    data depunerii soli- | demontate în termen mai mare de 5 zi-
    citării   scrise   a | le calendaristice
    consumatorului       |
------------------------------------------------------------------------
 9. Răspuns în termen de | numărul total de reclamaţii,  petiţii
    15-30 zile  calenda- | ale consumatorilor, cu excepţia celor
    ristice la  reclama- | indicate  în punctele  5.2.,  5.3.1.,
    ţiile,petiţiile con- | 5.3.5., 5.3.7.
    sumatorilor   depuse |----------------------------------------------
    în scris             | numărul  de  reclamaţii,  petiţii, cu
                         | excepţia  celor  indicate în punctele
                         | 5.2., 5.3.1., 5.3.5., 5.3.7., soluţi-
                         | onate în termen de  15 zile  calenda-
                         | ristice
                         |----------------------------------------------
                         | numărul  de  reclamaţii,  petiţii, cu
                         | excepţia  celor  indicate în punctele
                         | 5.2., 5.3.1., 5.3.5., 5.3.7., soluţi-
                         | onate în termen de 30 zile calendari-
                         | stice
------------------------------------------------------------------------