vineri, 30 aprilie 2004
Hotărîre nr.17/2 din 30.12.99 cu privire la aprobarea planului de lichidare a fondurilor de investiţii pentru privatizare prezentat de administratorii din oficiu desemnaţi de ...
                COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE
        Hotărîre cu privire la aprobarea planului de lichidare
        a fondurilor de investiţii pentru privatizare prezentat
            de administratorii din oficiu desemnaţi de CNVM

                        Nr.17/2  din  30.12.1999

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.12-13/39 din 03.02.2000

                                * * *

    În scopul executării  punctului 3 al Hotărîrii Comisiei Naţionale  a
Valorilor  Mobiliare  nr.10/11  din  28 septembrie 1999  cu  privire  la
desemnarea  administratorilor din oficiu pentru lichidarea fondurilor de
investiţii    pentru    privatizare   FIP   "Glor   -    Invest",    FIP
"Cărpineniprivatinvest",    FIP    "MCI"    ("Moldcreditinvest"),    FIP
"Migdalinvest",  licenţele cărora au fost declarate nule prin  Hotărîrea
CSPHV nr.22/3 din 23.07.1998 şi FIP "Zodiac-Invest",
                COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE
                              HOTĂRĂŞTE:
    1. A aproba planul  de  lichidare a fondurilor de investiţii  pentru
privatizare (se anexează).

    PREŞEDINTELE
    COMISIEI NAŢIONALE
    A VALORILOR MOBILIARE                           Gheorghe CĂLCÎI

    Chişinău, 30 decembrie 1999.
    Nr. 17/2.

                                                        Anexă

   PLANUL DE LICHIDARE A FONDURILOR DE INVESTIŢII PENTRU PRIVATIZARE

                        I. Dispoziţii generale

    1.1. Administratorul  din  oficiu desemnat de CNVM (în continuare  -
administratorul)  va iniţia şi derula procedurile lichidării fondului de
investiţii  menţionate în strictă corespundere cu legislaţia în vigoare,
Regulamentul   cu  privire  la  modul  de  lichidare  a  fondurilor   de
investiţii,   Regulamentul  privind  activitatea  administratorilor  din
oficiu şi deciziile Comisiei Naţionale.
    1.2. Administratorul   va  prelua  dreptul  deplin  şi  exclusiv  de
administrare  a patrimoniului fondului şi va lua orice măsuri în vederea
lichidării   lui  eficiente  şi  obţinerii  sumei  maxime  din  vînzarea
activelor, precum şi:
    a) va continua sau înceta orice operaţiune a fondului;
    b) va angaja  orice funcţionar, expert sau consultant  profesionist,
cu acordul prealabil al CNVM;
    c) va intenta   acţiuni   în  judecată,  inclusiv  va  contesta   în
instanţele  de judecată tranzacţiile efectuate de conducerea fondului în
detrimentul acţionarilor.

                 II. Iniţierea procedurii de lichidare

    2.1. În termen  de 10 zile de la aprobarea de către CNVM a  planului
de  lichidare  a  FIP-ului, administratorul va  întreprinde  următoarele
măsuri:
    a) va transmite  spre publicare în "Monitorul Oficial al  Republicii
Moldova"  şi  în publicaţia periodică determinată de  Comisia  Naţională
anunţul   despre  lichidare,  indicînd  modul,  procedura  şi  termenele
lichidării,  termenul  limită  pentru prezentarea  creanţelor  de  către
creditori,  care  trebuie  să fie de cel puţin două  luni  din  momentul
publicării  în  "Monitorul  Oficial al Republicii Moldova"  a  anunţului
respectiv;
    b) va informa  conducerea  FIP-ului despre necesitatea  transmiterii
documentelor,    ştampilelor,   patrimoniului   existent,   precum    şi
inventarierii patrimoniului şi întocmirii actelor de predare-primire;
    c) va cere registratorilor  independenţi şi Camerei Înregistrării de
Stat  informaţia  referitor  la  investiţiile  în  valori  mobiliare  şi
cote-părţi, deţinute de fondul supus lichidării;
    d) va informa  în  scris  Camera Înregistrării de Stat de  pe  lîngă
Ministerul  Justiţiei,  Inspectoratul  Fiscal de Stat şi  Fondul  Social
despre   lichidarea  fondurilor,  în  scopul  verificării   decontărilor
impozitelor şi plăţilor cuvenite;
    e) va expedia  oragnelor  de conducere ale societăţilor  pe  acţiuni
(societăţilor  cu  răspundere  limitată), unde fondul  supus  lichidării
deţine   cote  substanţiale,  cereri  în  vederea  neadmiterii  gajării,
înstrăinării  sub  orice mod a patrimoniului ce aprţine  societăţii.  Va
solicita  bilanţul  societăţilor în cauză pentru a efectua o evaluare  a
valorilor mobiliare deţinute de fondul supus lichidării;
    h) va cere registratorului     independent    prezentarea     listei
acţionarilor fondului supus lichidării.
 [Pct.2.1 modificat prin Hot.CNVM nr.17/9 din 01.04.04, în vigoare 30.04.04]

                   III. Inventarierea patrimoniului

    3.1. Administratorul,  în  termen  de 2 săptămîni  de  la  aprobarea
planului   de  lichidare,  iniţiază  inventarierea  activelor  fondului.
Inventarierea    patrimoniului,    a   decontărilor,   drepturilor    şi
obligaţiunilor  fondului  urmează  a fi efectuată în decurs de  45  zile
lucrătoare   de  la  aprobarea  planului  de  lichidare  a  fondului  de
investiţii supus lichidării.
    3.2. Patrimoniul fondului, constatat în rezultatul inventarierii, se
transmite administratorului prin întocmirea unui act de predare-primire.
    3.3. Borderoul  de  inventar  (inclusiv toate  actele  întocmite  în
rezultatul  inventarierii),  actul  de transmitere, actul  cu  indicarea
datoriilor   debit  şi  credit  depistate,  datoriilor  debit  desperate
(inclusiv  lista debitorilor şi creditorilor, care va conţine  denumirea
şi   adresele  debitorilor  şi  creditorilor,  suma  şi  data  apariţiei
datoriei) se prezintă CNVM.

                      IV. Evaluarea patrimoniului

    4.1. Evaluarea patrimoniului fondului de investiţii supus lichidării
va  fi efectuată pînă la data expirării termenului, acordat creditorilor
pentru înaintarea pretenţiilor lor.
    4.2. Administratorul,  în  dependenţă  de decizia  CNVM,  va  evalua
patrimoniul  indicat  în  borderoul de inventar de sinestătător  sau  cu
implicarea  experţilor independenţi - specialişti în domeniul  evaluării
patrimoniului,  care dispun de licenţa respectivă. În baza  rezultatelor
evaluării patrimoniului se întocmeşte actul evaluării patrimoniului.

                      V. Pretenţiile creditorilor

    5.1. Pretenţiile  creditorilor, parvenite în adresa fondului, vor fi
înregistrate  şi examinate de către administrator în termen de 15  zile.
Pentru fiecare cerere a creditorului va fi luată o decizie aparte.
    5.2. În termen  de 15 zile de la expirarea termenului de înaintare a
creanţelor de către creditori, administratorul va prezenta spre aprobare
CNVM:
    a) actul de evaluare a activelor fondului;
    b) lista creanţelor  înaintate  de  creditori,  care  urmează  a  fi
recunoscute,  şi suma acestora, precum şi lista creanţelor înaintate  de
creditori care nu au fost recunoscute.

                 VI. Distribuirea patrimoniului rămas

    6.1. Patrimoniul  rămas după achitarea cu creditorii se va distribui
conform  prevederilor Legii privind societăţile pe acţiuni şi statutului
fondului  - proporţional numărului şi valorii nominale a acţiunilor care
aparţin fiecărui acţionar.
    Administratorii   fondului,   pentru  a  determina  modalitatea   de
distribuire acţionarilor fondului a patrimoniului rămas:
    a) vor aprecia   alternativele  posibile  de  realizare,  luînd   în
consideraţie valoarea de piaţă a activelor;
    b) vor aprecia alternativele de distribuire a valorilor mobiliare ce
aparţin  fondului  proporţional  cotei deţinute de fiecare  acţionar  şi
evitarea apariţiei acţiunilor fracţionate.
    6.2. În termen  de 15 zile de la expirarea termenului de înaintare a
creanţelor  de  către  creditori, administratorul va  prezenta  Comisiei
Naţionale  spre aprobare planul de distribuire a patrimoniului  fondului
acţionarilor  săi.  Orice modificare a condiţiilor din planul  prezentat
urmează a fi aprobată de CNVM.
    6.3. În termen  de 15 zile de la aprobarea planului de distribuire a
patrimoniului  fondului  acţionarilor  săi,  administratorul  va  iniţia
comercializarea  activelor  fondului  printr-o  procedură  transparentă,
astfel încît alte persoane interesate să poată face oferta pentru aceste
active.
    6.4. Expunerea   spre  vînzare  a  valorilor  mobiliare  ce  aparţin
fondului  se va efectua în secţia tranzacţiilor automatizate a Bursei de
Valori  a  Moldovei.  Cu  cel puţin 25 de zile pînă  la  expunerea  spre
vînzare  la  bursă  a valorilor mobiliare, va fi publicat  un  anunţ  în
"Monitorul  Oficial  al Republicii Moldova" şi în  publicaţia  periodică
determinată  de  Comisia  Naţională, care va conţine  informaţia  despre
valorile mobiliare oferite spre vînzare şi despre emitenţi. Concomitent,
oferta  dată  se  va  expune  pe panoul  informativ  al  bursei.  Preţul
valorilor mobiliare şi al altor bunuri va fi stabilit în conformitate cu
actul  de evaluare aprobat de Comisia Naţională. Totodată, se va expedia
acţionarilor,  ce  deţin  cel puţin 5% din valorile  mobiliare  plasate,
societăţii  (inclusiv  conducerii  SRL), în care  fondul  deţine  valori
mobiliare   (cote-părţi),  propuneri  scrise  de  vînzare  a   valorilor
mobiliare expuse spre comercializare. Valorile mobiliare care nu au fost
comercializate  la prima licitaţie vor fi expuse la o licitaţie repetată
la un preţ redus cu 20% faţă de cel iniţial.
 [Pct.6.4 în redacţia Hot.CNVM nr.17/9 din 01.04.04, în vigoare 30.04.04]

    6.5. Distribuirea  valorilor mobiliare care nu pot fi comercializate
acţionarilor  se  va  face  în mod  proporţional,  evitîndu-se  apariţia
valorilor   mobiliare  fracţionate  (se  va  rotungi  numărul  valorilor
mobiliare).  Pentru fondurile care nu au avut mişcări de portofoliu este
posibilă   distribuirea  valorilor  mobiliare  în  limitele   investirii
bonurilor patrimoniale atrase de fond pentru fiecare acţionar în parte.
    6.6. Rezultatele  şi modalitatea distribuirii patrimoniului fondului
supus lichidării se vor publica în ziarul indicat în statutul societăţii.
    6.7. Fiecare  acţionar al fondului va primi extrasele din registrele
acţionarilor privind valorile mobiliare care au fost distribuite în baza
listei  şi  adresei  indicate în  registrul  acţionarilor.  Distribuirea
mijloacelor băneşti rezultate din comercializarea patrimoniului fondului
se  va  efectua prin intermediul filialelor BCA"Banca de Economii"  prin
deschiderea conturilor personale pentru fiecare acţionar.
    6.8. Cheltuielile  legate  de  derularea procedurii de  lichidare  a
fondului vor fi acoperite din patrimoniul fondului, rămas după achitarea
cu  creditorii.  Mărimea  devizului de cheltuieli se aprobă  de  Comisia
Naţională.

              VII. Măsurile definitive pentru lichidarea
                      fondulurilor de investiţii

    7.1. .După derularea   procedurii  de  realizare  şi  distribuire  a
patrimoniului   fondului,  administratorul  întocmeşte  darea  de  seamă
privind  distribuirea  efectivă între acţionarii fondului a  mijloacelor
băneşti şi a patrimoniului realizat, Raportul general privind lichidarea
fondului de investiţii, pe care le prezintă CNVM spre aprobare.
    7.2. După aprobarea  Raportului general privind lichidarea  fondului
de  investiţii, administratorul va întreprinde, în decurs de 30 de zile,
următoarele măsuri:
    a) va informa   banca  ce  deserveşte  fondul  de  investiţii  supus
lichidării  despre necesitatea închiderii contului de decontare şi altor
conturi ale fondului;
    b) va îndeplini declaraţia şi va depune documentele necesare.privind
predarea codului fiscal la Inspectoratul Fiscal;
    c) va preda ştampila  fondului la comisariatul raional de poliţie şi
va  solicita  eliberarea documentului de confirmare a faptului  predării
ştampilei;
    d) va solicita   certificatul  eliberat  de  Fondul  social  al  RM,
Inspectoratul   Fiscal,   privind  lipsa  datoriilor  faţă   de   aceste
organizaţii;
    e) va prezenta   Comisiei  Naţionale  documentele  necesare   pentru
excluderea  acţiunilor  fondului  din  Registrul de  stat  al  valorilor
mobiliare  şi al FIP-ului din Registrul participanţilor profesionişti la
piaţa valorilor mobiliare.
    7.3. În termen  de  10 zile din momentul adoptării de către  CNVM  a
deciziei privind excluderea acţiunilor fondului din Registrul de stat al
valorilor mobiliare, administratorul va prezenta la Camera Înregistrării
de  Stat documentele necesare pentru excluderea din Registrul de stat al
comerţului a persoanei juridice.
    7.4. Administratorul  va transmite registrele de evidenţă, registrul
acţionarilor, toate documentele referitor la lichidarea fondului şi alte
documente  privind  operaţiunile  gospodăreşti ale  fondului  la  Arhiva
Naţională a Republicii Moldova.