COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE Hotărîre cu privire la aprobarea planului de lichidare a fondurilor de investiţii pentru privatizare prezentat de administratorii din oficiu desemnaţi de CNVM Nr.17/2 din 30.12.1999 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.12-13/39 din 03.02.2000 * * * În scopul executării punctului 3 al Hotărîrii Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr.10/11 din 28 septembrie 1999 cu privire la desemnarea administratorilor din oficiu pentru lichidarea fondurilor de investiţii pentru privatizare FIP "Glor - Invest", FIP "Cărpineniprivatinvest", FIP "MCI" ("Moldcreditinvest"), FIP "Migdalinvest", licenţele cărora au fost declarate nule prin Hotărîrea CSPHV nr.22/3 din 23.07.1998 şi FIP "Zodiac-Invest", COMISIA NAŢIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE HOTĂRĂŞTE: 1. A aproba planul de lichidare a fondurilor de investiţii pentru privatizare (se anexează). PREŞEDINTELE COMISIEI NAŢIONALE A VALORILOR MOBILIARE Gheorghe CĂLCÎI Chişinău, 30 decembrie 1999. Nr. 17/2. Anexă PLANUL DE LICHIDARE A FONDURILOR DE INVESTIŢII PENTRU PRIVATIZARE I. Dispoziţii generale 1.1. Administratorul din oficiu desemnat de CNVM (în continuare - administratorul) va iniţia şi derula procedurile lichidării fondului de investiţii menţionate în strictă corespundere cu legislaţia în vigoare, Regulamentul cu privire la modul de lichidare a fondurilor de investiţii, Regulamentul privind activitatea administratorilor din oficiu şi deciziile Comisiei Naţionale. 1.2. Administratorul va prelua dreptul deplin şi exclusiv de administrare a patrimoniului fondului şi va lua orice măsuri în vederea lichidării lui eficiente şi obţinerii sumei maxime din vînzarea activelor, precum şi: a) va continua sau înceta orice operaţiune a fondului; b) va angaja orice funcţionar, expert sau consultant profesionist, cu acordul prealabil al CNVM; c) va intenta acţiuni în judecată, inclusiv va contesta în instanţele de judecată tranzacţiile efectuate de conducerea fondului în detrimentul acţionarilor. II. Iniţierea procedurii de lichidare 2.1. În termen de 10 zile de la aprobarea de către CNVM a planului de lichidare a FIP-ului, administratorul va întreprinde următoarele măsuri: a) va transmite spre publicare în "Monitorul Oficial al Republicii Moldova" şi în publicaţia periodică determinată de Comisia Naţională anunţul despre lichidare, indicînd modul, procedura şi termenele lichidării, termenul limită pentru prezentarea creanţelor de către creditori, care trebuie să fie de cel puţin două luni din momentul publicării în "Monitorul Oficial al Republicii Moldova" a anunţului respectiv; b) va informa conducerea FIP-ului despre necesitatea transmiterii documentelor, ştampilelor, patrimoniului existent, precum şi inventarierii patrimoniului şi întocmirii actelor de predare-primire; c) va cere registratorilor independenţi şi Camerei Înregistrării de Stat informaţia referitor la investiţiile în valori mobiliare şi cote-părţi, deţinute de fondul supus lichidării; d) va informa în scris Camera Înregistrării de Stat de pe lîngă Ministerul Justiţiei, Inspectoratul Fiscal de Stat şi Fondul Social despre lichidarea fondurilor, în scopul verificării decontărilor impozitelor şi plăţilor cuvenite; e) va expedia oragnelor de conducere ale societăţilor pe acţiuni (societăţilor cu răspundere limitată), unde fondul supus lichidării deţine cote substanţiale, cereri în vederea neadmiterii gajării, înstrăinării sub orice mod a patrimoniului ce aprţine societăţii. Va solicita bilanţul societăţilor în cauză pentru a efectua o evaluare a valorilor mobiliare deţinute de fondul supus lichidării; h) va cere registratorului independent prezentarea listei acţionarilor fondului supus lichidării.
[Pct.2.1 modificat prin Hot.CNVM nr.17/9 din 01.04.04, în vigoare 30.04.04] III. Inventarierea patrimoniului 3.1. Administratorul, în termen de 2 săptămîni de la aprobarea planului de lichidare, iniţiază inventarierea activelor fondului. Inventarierea patrimoniului, a decontărilor, drepturilor şi obligaţiunilor fondului urmează a fi efectuată în decurs de 45 zile lucrătoare de la aprobarea planului de lichidare a fondului de investiţii supus lichidării. 3.2. Patrimoniul fondului, constatat în rezultatul inventarierii, se transmite administratorului prin întocmirea unui act de predare-primire. 3.3. Borderoul de inventar (inclusiv toate actele întocmite în rezultatul inventarierii), actul de transmitere, actul cu indicarea datoriilor debit şi credit depistate, datoriilor debit desperate (inclusiv lista debitorilor şi creditorilor, care va conţine denumirea şi adresele debitorilor şi creditorilor, suma şi data apariţiei datoriei) se prezintă CNVM. IV. Evaluarea patrimoniului 4.1. Evaluarea patrimoniului fondului de investiţii supus lichidării va fi efectuată pînă la data expirării termenului, acordat creditorilor pentru înaintarea pretenţiilor lor. 4.2. Administratorul, în dependenţă de decizia CNVM, va evalua patrimoniul indicat în borderoul de inventar de sinestătător sau cu implicarea experţilor independenţi - specialişti în domeniul evaluării patrimoniului, care dispun de licenţa respectivă. În baza rezultatelor evaluării patrimoniului se întocmeşte actul evaluării patrimoniului. V. Pretenţiile creditorilor 5.1. Pretenţiile creditorilor, parvenite în adresa fondului, vor fi înregistrate şi examinate de către administrator în termen de 15 zile. Pentru fiecare cerere a creditorului va fi luată o decizie aparte. 5.2. În termen de 15 zile de la expirarea termenului de înaintare a creanţelor de către creditori, administratorul va prezenta spre aprobare CNVM: a) actul de evaluare a activelor fondului; b) lista creanţelor înaintate de creditori, care urmează a fi recunoscute, şi suma acestora, precum şi lista creanţelor înaintate de creditori care nu au fost recunoscute. VI. Distribuirea patrimoniului rămas 6.1. Patrimoniul rămas după achitarea cu creditorii se va distribui conform prevederilor Legii privind societăţile pe acţiuni şi statutului fondului - proporţional numărului şi valorii nominale a acţiunilor care aparţin fiecărui acţionar. Administratorii fondului, pentru a determina modalitatea de distribuire acţionarilor fondului a patrimoniului rămas: a) vor aprecia alternativele posibile de realizare, luînd în consideraţie valoarea de piaţă a activelor; b) vor aprecia alternativele de distribuire a valorilor mobiliare ce aparţin fondului proporţional cotei deţinute de fiecare acţionar şi evitarea apariţiei acţiunilor fracţionate. 6.2. În termen de 15 zile de la expirarea termenului de înaintare a creanţelor de către creditori, administratorul va prezenta Comisiei Naţionale spre aprobare planul de distribuire a patrimoniului fondului acţionarilor săi. Orice modificare a condiţiilor din planul prezentat urmează a fi aprobată de CNVM. 6.3. În termen de 15 zile de la aprobarea planului de distribuire a patrimoniului fondului acţionarilor săi, administratorul va iniţia comercializarea activelor fondului printr-o procedură transparentă, astfel încît alte persoane interesate să poată face oferta pentru aceste active. 6.4. Expunerea spre vînzare a valorilor mobiliare ce aparţin fondului se va efectua în secţia tranzacţiilor automatizate a Bursei de Valori a Moldovei. Cu cel puţin 25 de zile pînă la expunerea spre vînzare la bursă a valorilor mobiliare, va fi publicat un anunţ în "Monitorul Oficial al Republicii Moldova" şi în publicaţia periodică determinată de Comisia Naţională, care va conţine informaţia despre valorile mobiliare oferite spre vînzare şi despre emitenţi. Concomitent, oferta dată se va expune pe panoul informativ al bursei. Preţul valorilor mobiliare şi al altor bunuri va fi stabilit în conformitate cu actul de evaluare aprobat de Comisia Naţională. Totodată, se va expedia acţionarilor, ce deţin cel puţin 5% din valorile mobiliare plasate, societăţii (inclusiv conducerii SRL), în care fondul deţine valori mobiliare (cote-părţi), propuneri scrise de vînzare a valorilor mobiliare expuse spre comercializare. Valorile mobiliare care nu au fost comercializate la prima licitaţie vor fi expuse la o licitaţie repetată la un preţ redus cu 20% faţă de cel iniţial.
[Pct.6.4 în redacţia Hot.CNVM nr.17/9 din 01.04.04, în vigoare 30.04.04] 6.5. Distribuirea valorilor mobiliare care nu pot fi comercializate acţionarilor se va face în mod proporţional, evitîndu-se apariţia valorilor mobiliare fracţionate (se va rotungi numărul valorilor mobiliare). Pentru fondurile care nu au avut mişcări de portofoliu este posibilă distribuirea valorilor mobiliare în limitele investirii bonurilor patrimoniale atrase de fond pentru fiecare acţionar în parte. 6.6. Rezultatele şi modalitatea distribuirii patrimoniului fondului supus lichidării se vor publica în ziarul indicat în statutul societăţii. 6.7. Fiecare acţionar al fondului va primi extrasele din registrele acţionarilor privind valorile mobiliare care au fost distribuite în baza listei şi adresei indicate în registrul acţionarilor. Distribuirea mijloacelor băneşti rezultate din comercializarea patrimoniului fondului se va efectua prin intermediul filialelor BCA"Banca de Economii" prin deschiderea conturilor personale pentru fiecare acţionar. 6.8. Cheltuielile legate de derularea procedurii de lichidare a fondului vor fi acoperite din patrimoniul fondului, rămas după achitarea cu creditorii. Mărimea devizului de cheltuieli se aprobă de Comisia Naţională. VII. Măsurile definitive pentru lichidarea fondulurilor de investiţii 7.1. .După derularea procedurii de realizare şi distribuire a patrimoniului fondului, administratorul întocmeşte darea de seamă privind distribuirea efectivă între acţionarii fondului a mijloacelor băneşti şi a patrimoniului realizat, Raportul general privind lichidarea fondului de investiţii, pe care le prezintă CNVM spre aprobare. 7.2. După aprobarea Raportului general privind lichidarea fondului de investiţii, administratorul va întreprinde, în decurs de 30 de zile, următoarele măsuri: a) va informa banca ce deserveşte fondul de investiţii supus lichidării despre necesitatea închiderii contului de decontare şi altor conturi ale fondului; b) va îndeplini declaraţia şi va depune documentele necesare.privind predarea codului fiscal la Inspectoratul Fiscal; c) va preda ştampila fondului la comisariatul raional de poliţie şi va solicita eliberarea documentului de confirmare a faptului predării ştampilei; d) va solicita certificatul eliberat de Fondul social al RM, Inspectoratul Fiscal, privind lipsa datoriilor faţă de aceste organizaţii; e) va prezenta Comisiei Naţionale documentele necesare pentru excluderea acţiunilor fondului din Registrul de stat al valorilor mobiliare şi al FIP-ului din Registrul participanţilor profesionişti la piaţa valorilor mobiliare. 7.3. În termen de 10 zile din momentul adoptării de către CNVM a deciziei privind excluderea acţiunilor fondului din Registrul de stat al valorilor mobiliare, administratorul va prezenta la Camera Înregistrării de Stat documentele necesare pentru excluderea din Registrul de stat al comerţului a persoanei juridice. 7.4. Administratorul va transmite registrele de evidenţă, registrul acţionarilor, toate documentele referitor la lichidarea fondului şi alte documente privind operaţiunile gospodăreşti ale fondului la Arhiva Naţională a Republicii Moldova.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀