joi, 28 iulie 2011
Ordin nr.93 din 28.07.2011 privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţe...

O R D I N

privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire

la evidenţa contabilă în instituţiile publice, aprobată prin

Ordinul ministrului finanţelor nr.93 din 19 iulie 2010

 

nr. 93  din  28.07.2011

 

Monitorul Oficial nr.128-130/1050 din 05.08.2011

 

* * *

În legătură cu necesitatea reflectării în evidenţa contabilă a unor operaţiuni specifice instituţiilor publice,

ORDON:

În Instrucţiunea cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice”, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.93 din 19 iulie 2010, se operează următoarele modificări şi completări.

1. În compartimentul “Evidenţa operaţiilor privind executarea planurilor de cheltuieli”:

1.1. La capitolul I “Mijloace fixe”, punctul 46, textul “Mijloacele fixe sînt reflectate în evidenţa contabilă şi în rapoartele financiare cu valoarea iniţială, adică conform preţurilor de procurare, inclusiv taxa pe valoarea adăugată alte impozite şi taxe aferente procurării mijloacelor fixe, precum şi cheltuielile de instalare a acestora” se substituie prin:

“Mijloacele fixe sînt reflectate în evidenţa contabilă şi în rapoartele financiare cu valoarea iniţială, care constă din preţurile de procurare, construire sau confecţionare, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, alte impozite şi taxe, precum şi cheltuielile de instalare a acestora.”

1.2. La capitolul VII “Decontări”, contul 18 “Decontări cu personalul privind retribuirea muncii şi bursieri”, în punctul 186, primul şi al doilea alineate se modifică şi vor avea următoarea redacţie:

“În subcontul 189 “Alte decontări” se ţine evidenţa decontărilor privind sumele de onorar plătite personalului nescriptic (compozitorilor, artiştilor, autorilor) pentru lucrările şi reprezentaţiile în bază de contract şi comenzi unice în emisiunile televizate, radio, indemnizaţiile alesului local pentru participare la şedinţa consiliului, indemnizaţiile achitate la încetarea raporturilor de muncă şi indemnizaţiile achitate din mijloacele financiare ale angajatorului, inclusiv pentru a doua zi calendaristică de incapacitate temporară de muncă cauzată de boli obişnuite sau de accidente nelegate de muncă şi pentru zilele lucrătoare din primele 20 de zile calendaristice, calculate de la data pierderii temporare a capacităţii de muncă, cauzată de un accident de muncă sau de o boală profesională.

În creditul subcontului 189 se înregistrează sumele calculate pentru plăţile respective, debitîndu-se subconturile corespunzătoare ale conturilor 20, 21. În debitul subcontului 189 se înscriu impozitele reţinute în ordinea stabilită şi sumele plătite.”

2. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

 

MINISTRUL FINANŢELORVeaceslav NEGRUŢA

Chişinău, 28 iulie 2011.
Nr.93.