O R D I N
privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă
în contabilităţile centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor,
aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 19 iulie 2010
nr. 126 din 18.10.2011
Monitorul Oficial nr.182-186/1683 din 28.10.2011
* * *
În legătură cu necesitatea reflectării în evidenţa contabilă a unor operaţiuni specifice contabilităţilor centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor,
ORDON:
În Instrucţiunea “Cu privire la evidenţa contabilă în contabilităţile centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor”, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 19 iulie 2010, se operează următoarele modificări şi completări.
1. În compartimentul I “Organizarea evidenţei contabile”, punctul 27, capitolul VI “Decontări”, contul 18 “Decontări cu personalul privind retribuirea muncii”, după subcontul 188 “Decontări privind contribuţia individuală de asigurări sociale de stat obligatorii cu bugetul asigurărilor sociale de stat” se introduce subcontul 189 “Alte decontări”.
Decontări cu personalul privind retribuirea muncii | 18 | Alte decontări | 189 |
2. În capitolul III “Evidenţa operaţiilor privind executarea planului de cheltuieli ale instituţiilor finanţate din bugetul satului (comunei), oraşului”, Secţiunea “Finanţări”, în punctul 183, primul alineat se modifică şi va avea următorul conţinut:
“În subcontul 238 “Alte mijloace pentru întreţinerea instituţiei” se ţine evidenţa finanţării primite în conformitate cu ordinea în vigoare din alte surse – ajutorul umanitar, primit de la alte state şi guverne, de la agenţii economici şi persoane particulare, alocate pentru cheltuielile instituţiei şi alte activităţi. Subcontul 238 se creditează cu sumele mijloacelor intrate”.
3. În Anexa nr.5 “Corespondenţa subconturilor privind operaţiunile contabile de bază”, după punctul 126 “Plata indemnizaţiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat, din contul altor mijloace, mijloacelor şi fondurilor speciale” se introduc rîndurile 1261, 1262 şi 1263 cu următorul conţinut:
1261. | Calcularea indemnizaţiilor alesului local pentru participare la şedinţa consiliului, indemnizaţiilor achitate la încetarea raporturilor de muncă şi indemnizaţiile achitate din mijloacele financiare ale angajatorului | 200, 211 | 189 |
1262. | Reţinerea impozitelor pe venitul din indemnizaţii | 189 | 173 |
1263. | Plata indemnizaţiilor | 189 | 120, 121, 160 |
4. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
MINISTRUL FINANŢELOR | Veaceslav NEGRUŢA |
Chişinău, 18 octombrie 2011. | |
Nr.126. |
