O R D I N
privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă
în contabilităţile centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor,
aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 19 iulie 2010
nr. 42 din 27.03.2013
Monitorul Oficial nr.75-81/394 din 12.04.2013
* * *
În legătură cu necesitatea reflectării în evidenţa contabilă a unor operaţiuni specifice contabilităţilor centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor,
ORDON:
În Instrucţiunea “Cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice”, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 19 iulie 2010, se operează următoarele modificări şi completări.
1. În Capitolul I “Organizarea evidenţei contabile”, punctul 27, denumirea subcontului 066 “Ambalaj” se substituie prin sintagma: “Materiale pentru reparaţie”.
2. În compartimentul “Stocuri de materiale”:
2.1. În punctul 87, cuvîntul “ambalajelor” se substituie prin sintagma: “ambalajului de schimb”.
2.2. În punctul 93, alineatul 2 se exclude.
2.3. În punctul 102, denumirea subcontului 066 “Ambalaj” se substituie prin sintagma “Materiale pentru reparaţie”.
2.4. În punctul 106, sintagma “materialelor de construcţie pentru reparaţii curente şi capitale” se substituie prin sintagma “ambalajului de schimb”.
2.5. Punctul 109 se modifică şi va avea următorul conţinut:
“109. În subcontul 066 “Materiale pentru reparaţie” se ţine evidenţa materialelor de construcţie pentru reparaţii curente şi capitale, inclusiv a uşilor, geamurilor, balustradelor etc.
Materiale de construcţie se consideră: materialele de silicat (ciment, nisip, pietriş, var, piatră, cărămidă, ţiglă); materiale lemnoase (lemn rotund, cherestea, placaj etc.); piesele din metal (ţinte, piuliţe, şuruburi, articole de fierărie etc.); materialele de tehnică sanitară (robinete, cuplaje, teuri etc.); materiale cu chimicale (vopsea, firnis, carton gudronat etc.) şi alte materiale analogice.
Evidenţa analitică a materialelor de construcţie se ţine după denumirea materialelor, cantitate, valoare şi data procurării pe fişa f.nr.296-a”.
3. În anexa 5 “Corespondenţa subconturilor privind operaţiunile contabile de bază”:
3.1. În secţiunea “Intrarea şi scoaterea din uz a mijloacelor fixe”, punctul 9 se modifică în următoarea redacţie:
9. | Casarea mijloacelor fixe devenite inutilizabile, la lichidarea instituţiei | 250, 020 | 010-019 |
Concomitent se efectuează înscrierile secundare privind înregistrarea costului materialelor obţinute în urma lichidării mijloacelor fixe: | |||
Care urmează a fi realizate şi trecute în venitul bugetului (vezi operaţiunea 59) | 063, 064, 066, 067, 069 | 173 | |
Reţinute pentru reparaţii şi alte necesităţi gospodăreşti | 063, 064, 066, 067, 069 | 230 |
3.2. În secţiunea “Intrarea şi consumarea materialelor şi produselor gospodăriilor agricole auxiliare şi ale atelierelor de producţie (didactice)”, punctele 33 şi 36 se modifică în următoarea redacţie:
33. | Trecerea la pierderi, în baza documentelor justificative, a materialelor şi produselor alimentare consumate | 200, 211, 213 | 060-067, 069 |
36. | Trecerea la pierderi a perisabilităţii materialelor, în limitele normelor stabilite, precum şi a lipsurilor şi pierderilor de la alterare, acceptate din contul instituţiei | 230 | 060-066, 069 |
3.3. În secţiunea “Recepţionarea şi consumarea obiectelor de mică valoare şi scurtă durată, lenjeriei, accesoriilor de pat, îmbrăcămintei şi încălţămintei”, punctul 51 se modifică în următoarea redacţie:
51. | Trecerea la venituri a costului materialelor obţinute în urma lichidării obiectelor de mică valoare şi scurtă durată, lenjeriei, accesoriilor de pat, îmbrăcămintei şi încălţămintei, reţinute pentru reparaţii sau pentru necesităţile gospodăreşti ale instituţiei | 063, 064, 066, 067, 069 | 230 |
4. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
VICEMINISTRUL FINANŢELOR | Victor BARBĂNEAGRĂ |
Chişinău, 27 martie 2013. | |
Nr.42. |
