marți, 2 decembrie 2014
Ordin nr.162 din 02.12.2014 privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă în contabilităţile centralizate din cadrul primăriilor satelor (c...

O R D I N

privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă

în contabilităţile centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor),

oraşelor, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor

nr.94 din 19 iulie 2010

 

nr. 162  din  02.12.2014

 

Monitorul Oficial nr.364-365/1775 din 09.12.2014

 

* * *

În legătură cu necesitatea reflectării în evidenţa contabilă a unor operaţiuni specifice contabilităţilor centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor şi întru executarea art.11 alineatul (2) al Legii contabilităţii nr.113-XVI din 27 aprilie 2007,

ORDON:

În Instrucţiunea “Cu privire la evidenţa contabilă în contabilităţile centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor”, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 19 iulie 2010, se operează următoarele modificări şi completări.

1. În capitolul I “Organizarea evidenţei contabile”, punctul 12, alineatul unu se modifică şi se expune în următoarea redacţie:

“Documentele controlate şi luate la evidenţă se sistematizează după data efectuării operaţiei (în ordine cronologică) şi se perfectează prin note de contabilitate – borderouri cumulative, cărora li se atribuie următoarele numere constante:

nota de contabilitate 1 – borderou cumulativ privind operaţiile de casă f.nr.381;

nota de contabilitate 2 – borderou cumulativ privind circulaţia mijloacelor în conturile bugetare curente f.nr.381;

notă de contabilitate 3 – borderou cumulativ privind circulaţia mijloacelor în conturile curente pentru mijloace speciale f.nr.381;

notă de contabilitate 5 – centralizarea statelor de retribuţii a muncii şi burse f.nr.405;

nota de contabilitate 5a – borderou centralizator privind reţinerile din salariu f.nr.405;

notă de contabilitate 6 – borderou cumulativ privind decontările cu diferite instituţii şi organizaţii f.nr.408;

notă de contabilitate 7 – borderou cumulativ privind decontările cu titlu de plăţi planificate f.nr.408;

notă de contabilitate 8 – borderou cumulativ privind decontările cu gestionarii f.nr.386;

notă de contabilitate 9 – borderou cumulativ privind scoaterea din uz şi deplasarea mijloacelor fixe f.nr.438;

notă de contabilitate 10 – borderou cumulativ privind scoaterea din uz şi deplasarea obiectelor de mică valoare şi scurtă durată f.nr.438;

notă de contabilitate 11 – borderou cumulativ centralizator privind intrările de produse alimentare f.nr.398;

notă de contabilitate 12 – borderou cumulativ centralizator privind consumul produselor alimentare f.nr.411;

notă de contabilitate 13 – borderou cumulativ privind consumul de materiale f.nr.396;

notă de contabilitate 14 – borderou cumulativ privind decontările şi veniturile mijloacelor speciale f.nr.409;

notă de contabilitate 15 – borderou centralizator de decontări cu părinţii pentru întreţinerea copiilor f.nr.406;

notă de contabilitate 16 – borderou cumulativ privind evidenţa bunurilor materiale primite gratuit f.nr.400”.

2. Se aprobă anexa nr.6 cu următoarele formulare:

- nr.381 (“Notele de contabilitate” nr.1, 2, 3);

- nr.405 (“Notele de contabilitate” nr.5, 5a);

- nr.408 (“Notele de contabilitate” nr.6, 7);

- nr.386 (“Nota de contabilitate” nr.8);

- nr.438 (“Notele de contabilitate” nr.9, 10);

- nr.398 (“Nota de contabilitate” nr.11);

- nr.411 (“Nota de contabilitate” nr.12);

- nr.396 (“Nota de contabilitate” nr.13);

- nr.409 (“Nota de contabilitate” nr.14);

- nr.406 (“Nota de contabilitate” nr.15);

- nr.400 (“Nota de contabilitate” nr.16);

- nr.274 (“Nota de contabilitate”).

3. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

MINISTRUL FINANŢELORAnatol ARAPU

 

Nr.162. Chişinău, 2 decembrie 2014.

 

 

_________________________________

(denumirea instituţiei (contabilităţii centralizate))

Formularul nr.381

Aprobat prin ordinul ministrului finanţelor

al Republicii Moldova

nr.____ din ___________ 20__ 

 

NOTA DE CONTABILITATE nr.____

pe _________________________ 20____

 

Borderou cumulativ pe subcontul nr.____

 

Nr.
d/o
Data extrasului băncii sau a dării de seamă a casierului

Debitul subcontului nr.____

Creditul subconturilor

nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__Total
12345678910111213
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Total
 

Sold la începutul lunii

Sold la sfîrşitul lunii

Suma rulajelor

 

Nr.
d/o
Data extrasului băncii sau a dării de seamă a casierului Creditul subcontului nr.____ Total Înscrieri secundare
Debitul subconturilor
nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ nr.__ Dt__ Dt__Dt__
Ct__Ct__ Ct__
14 151617 1819 2021 2223 2425 2627 2829 30 31
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Total

 

Executat ________________________________

(funcţia)

____________________

(semnătura)

 

____________________________

(numele, prenumele)

A controlat: conducătorul secţiei de evidenţă

____________________

(semnătura)

____________________________

(numele, prenumele)

 

Contabil-şef  

____________________

(semnătura)

____________________________

(numele, prenumele)

 

Anexă __________ foi.

 

 

_________________________________

(denumirea instituţiei (contabilităţii centralizate))

Formularul nr.405 

Aprobat prin ordinul ministrului finanţelor

al Republicii Moldova

nr.___ din ________ 20__

 

NOTA DE CONTABILITATE nr.____

pe _________________________ 20____

 

Centralizatorul statelor de retribuţii a muncii şi burse

 

DebitCreditSuma
1Calculat salariu200, 211, 214, 215180
2Calculat burse200, 211181
3Calculat indemnizaţii pentru incapacitatea temporară de muncă din contul mijloacelor angajatorului200, 211, 214, 215189
4Calculat indemnizaţii pentru incapacitatea temporară de muncă din contul bugetului asigurărilor sociale de stat198180
5Calculat indemnizaţii pentru copiii aflaţi sub tutelă200, 211, 214, 215197
6Reţinut impozite180173
7Reţinut prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală180159
8Reţinut pentru mărfurile vîndute în rate180182
9Reţinut pentru transferări fără numerar la conturile de depuneri în bănci180183
10Reţinut conform contractelor de asigurare benevolă180184
11Reţinut pentru transferări fără numerar ale sumelor cotizaţiilor sindicale180185
12Reţinut pentru împrumuturile bancare180186
13Reţinut pentru titlurile executorii180187
14Reţinut contribuţii individuale de asigurări sociale de stat obligatorii180188
15Reţinut alte indemnizaţii189183
16Calculat contribuţii de asigurări sociale de stat obligatorii în bugetul asigurărilor sociale de stat200, 211, 214, 215198
17Calculat prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală în Compania Naţională de Asigurare Medicală200, 211, 214, 215199
Total:
 

Contabil-şef _____________________________

(semnătura)

 

Codul clasificaţiei organizaţionale
Codul grupei principale şi grupei clasificaţiei funcţionale
Denumirea instituţiilor deservite
Nr.
stat
Calculul sumelor Avans planificat Total calculat
personalului scriptic
(pe grupe)
personalului nescriptic Indemnizaţii pentru incapacitatea temporară de muncă Indemnizaţii pentru îngrijirea copilului
zilesuma
1234 56891011121314151617
 
 
 
 

 

Reţineri Suma de plată Datorii Calculat
contribuţii
la salariu
inclusiv
Impozit
pe venit
pentru titlurile
executorii
pentru
mărfurile
vîndute
în rate
cotizaţii sindicale
(decontate prin virament)
contri-
buţii în
BASS
contri-
buţii în
CNAM
total reţineri BASSCNAM
18192021222324252627282930 31 32 33
 
 
 
 
 

 

Executat ________________________________

(funcţia)

____________________

(semnătura)

 

____________________________

(numele, prenumele)

A controlat: conducătorul secţiei de evidenţă

____________________

(semnătura)

____________________________

(numele, prenumele)

 

Contabil-şef  

____________________

(semnătura)

____________________________

(numele, prenumele)

 

Anexă __________ foi.