H O T Ă R Î R E
cu privire la crearea Sistemului naţional de paşapoarte al Republicii Moldova,
Registrului de stat al populaţiei şi altor sisteme de importanţă statală
nr. 685 din 12.09.94
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.5/65 din 22.09.1994
* * *
Abrogat: 17.01.2014
Hotărîrea Guvernului nr.3 din 14.01.2014
Întru executarea Decretului Preşedintelui Republicii Moldova nr.144 din 20 septembrie 1993 “Cu privire la crearea Sistemului naţional de paşapoarte şi Registrului de stat al populaţiei”, Guvernul Republicii Moldova
HOTĂRĂŞTE:
1. Se instituie Comisia guvernamentală pentru elaborarea şi introducerea Sistemului naţional de paşapoarte, Registrului de stat al populaţiei şi altor sisteme de importanţă statală.
COMPONENŢA NOMINALĂ
a Comisiei guvernamentale pentru elaborarea şi introducerea Sistemului
naţional de paşapoarte, Registrului de stat al populaţiei
şi altor sisteme de importanţă statală
CUCU Andrei | viceprim-ministru, ministru al economiei, preşedintele Comisiei |
MOLOJEN Vladimir | directorul general al Departamentului Tehnologii Informaţionale, vicepreşedintele Comisiei |
DONICA Timofei | şef-adjunct al direcţiei probleme speciale a Cancelariei de Stat, secretarul Comisiei |
Membrii Comisiei: | |
REVENCO Valerian | ministrul muncii şi protecţiei sociale |
CARPOV Eugen | viceministru al afacerilor externe |
GRECIANÎI Zinaida | viceministru al finanţelor |
VIERU Victor | viceministru al justiţiei |
LUPU Marian | viceministru al economiei |
BUZULAN Alexei | viceministru al afacerilor interne. |
[Componenţa Comisiei în redacţia Hot. Guv. nr.834 din 14.08.2001, în vigoare 17.08.2001]
[Componenţa Comisiei în redacţia Hot. Guv. nr.214 din 06.03.2000]
[Componenţa Comisiei în redacţia Hot. Guv. nr.523 din 07.06.99]
[Componenţa Comisiei exclusă prin Hot. Guv. nr.385 din 05.07.96]
Pentru pregătirea datelor iniţiale, efectuarea cercetărilor ştiinţifice, lucrărilor de proiectare, instalare, reglare, demarare şi reparaţie, Comisia este autorizată să antreneze pe bază de contract organizaţii şi specialişti, să creeze grupuri de lucru sau alte subdiviziuni executive.
2. Comisia guvernamentală: în termen de o lună va prezenta Guvernului spre aprobare concepţia Sistemului naţional de paşapoarte al Republicii Moldova şi Registrului de stat al populaţiei;
va planifica şi asigura îndeplinirea pe etape a întregului complex de măsuri pentru reorganizarea sistemului de paşapoarte în vigoare şi crearea altor sisteme;
va asigura elaborarea şi producerea actelor de identitate, de legitimare şi altor acte de evidenţă strictă, a hîrtiilor de valoare, crearea şi exploatarea registrelor şi sistemelor de telecomunicaţii cu destinaţie specială, în care scop se vor transmite Ministerului Afacerilor Interne suprafeţele de producţie, echipamentul şi materialul de telecomunicaţii necesare;
va asigura autofinanţarea noilor sisteme de importanţă statală, prezentînd în acest scop Guvernului Republicii Moldova propuneri referitoare la costul actelor şi serviciilor prestate.
3. Elaborarea, introducerea, exploatarea sistemelor informatice, sistemelor de control şi telecomunicaţie de importanţă statală, inclusiv producţia informaţională specială se atribuie companiei “Registru”, lăsînd Ministerului Afacerilor Interne, altor ministere şi departamente funcţiile de culegere şi prelucrare a datelor.
Sistemul naţional de paşapoarte cu Registrul de stat al populaţiei şi sistemul “Circulaţia rutieră” constituie comanda de stat.
Se permite companiei “Registru” efectuarea tuturor tipurilor de activităţi ce nu contravin legilor Republicii Moldova.
4. Se va face un demers la Parlamentul Republicii Moldova privind scutirea Companiei “Registru” de toate tipurile de impozite şi taxe pe o perioada de doi ani şi, ulterior, pe tot parcursul executării comenzilor de stat.
5. Se abrogă Dispoziţia Guvernului Republicii Moldova nr.57 din 10 martie 1994.
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Andrei SANGHELI |
Chişinău, 12 septembrie 1994, | |
Nr.685. |
