HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la crearea Centrului pentru productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat(PSD-II) Nr.335 din 09.04.97 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.30/351 din 08.05.1997 * * *
Abrogat: 20.01.2006 Hotărîrea Guvernului nr.29 din 10.01.2006 Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se crează Centrul pentru productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat (PSD-II). 2. Se aprobă: Regulamentul Centrului pentru productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat (PSD-II), conform anexei nr. 1; Componenţa Consiliului de observatori al Centrului pentru productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat (PSD-II), conform anexei nr. 2. 3. Ministerul Finanţelor va aloca numitului Centru, din contul grantului nr. 2617-5 MD, acordat de Olanda, 45 mii dolari S.U.A. pentru acoperirea necesităţilor de funcţionare a Centrului conform planului anual de cheltuieli (anexa nr. 3). 4. Cancelaria de Stat în termen de o lună va asigura Centrul (în condiţii de arendă) cu încăperile de serviciu necesare în clădirea Ministerului Industriei şi Comerţului. PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Ion CIUBUC Chişinău, 9 aprilie 1997. Nr. 335. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.335 din 9 aprilie 1997 R E G U L A M E N T U L Centrului pentru productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat (PSD-II) Prezentul Regulament al Centrului pentru productivitate şi competitivitate şi pentru implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat (PSD-II) (în continuare - Regulamentul) determină statutul juridic, sarcinile principale, funcţiile şi drepturile, precum şi metodele de conducere a Centrului pentru productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat (PSD-II), denumit în continuare Centrul. I. Dispoziţii generale 1. Centrul este o organizaţie autonomă, neguvernamentală, necomercială şi nonprofit. Scopul principal al Centrului este asigurarea, prin promovarea intensă şi sporirea competenţei manageriale, a creşterii productivităţii şi competitivităţii, pe plan local şi internaţional, a întreprinderilor exportatoare private şi celor privatizate din sectoarele industrial şi agroindustrial ale Republicii Moldova, care nu au datorii faţă de buget sau care se află în proces de restructurare şi respectă cu stricteţe condiţiile impuse, în modul stabilit, de către Consiliul Creditorilor (în continuare - întreprinderile naţionale). 2. Centrul este persoană juridică, are balanţă autonomă, conturi de decontare, inclusiv în valută, în instituţiile bancare şi ştampilă cu Stema de Stat a ţării. 3. Centrul răspunde pentru angajamentele sale cu întreg patrimoniul său. II. Sarcinile principale ale Centrului 4. Sarcinile principale ale Centrului sînt: concentrarea, coordonarea şi utilizarea conform destinaţiei a mijloacelor provenite din asistenta tehnică acordată de donatori şi de organizaţiile economice internaţionale, precum şi a mijloacelor alocate de Guvernul Republicii Moldova pentru asigurarea creşterii productivităţii şi competitivităţii întreprinderilor naţionale pe plan local şi internaţional; crearea unor sisteme de referinţă strategice şi operaţionale vizînd atît performanţele în domeniul productivităţii şi competitivităţii la nivel de întreprindere şi de sector, cît şi oportunităţile şi cerinţele pe piaţa locală şi internaţională; asigurarea condiţiilor optime pentru instruirea şi perfecţionarea reprezentanţilor corpului managerial mediu şi superior al întreprinderilor naţionale (în continuare - managerii), în scopul alinierii la standardele internaţionale în domeniu; antrenarea partenerilor străini şi autohtoni în acţiunile pentru asigurarea creşterii productivităţii şi competitivităţii întreprinderilor naţionale; pregătirea consultanţilor autohtoni capabili de a se antrena în mod independent în activitatea de propagare şi implementare a metodelor avansate de organizare a procesului de producere. III. Funcţiile Centrului 5. În conformitate cu sarcinile sale principale, Centrului îi revin următoarele funcţii: identificarea întreprinderilor naţionale care intenţionează să efectueze instruirea şi perfecţionarea managerilor; identificarea întreprinderilor-gazdă de peste hotare care au consimţit să participe la realizarea programelor de stagiere; selectarea, instruirea şi perfecţionarea managerilor, în particular prin organizarea unei programe speciale de pregătire intensă şi de stagiere la intreprinderile străine performante; formarea unor echipe de lucru, constituite din specialişti autohtoni şi experţi străini, în scopul creării unui mediu de instruire practică eficientă a managerilor şi asimilării de către specialiştii autohtoni a cunoştinţelor şi practicii internaţionale de consulting; culegerea, analiza şi diseminarea informaţiei privind performanţele în domeniul productivităţii şi competitivităţii; asigurarea accesului întreprinderilor naţionale la bazele de date comerciale naţionale şi străine; asimilarea şi popularizarea cunoştinţelor privind dirijarea sistemelor informaţionale ca parte integrantă a asigurării creşterii productivităţii şi competitivităţii întreprinderilor naţionale; asimilarea şi popularizarea cunoştinţelor privind dirijarea sistemelor informaţionale ca parte integrantă a asigurării creşterii productivităţii şi competitivităţii întreprinderilor naţionale; stabilirea şi menţinerea legăturilor de cooperare strînsă cu organizaţiile şi instituţiile respective din Republica Moldova şi din străinătate; promovarea şi facilitarea implementării, în cooperare cu organizaţiile şi instituţiile respective din Republica Moldova şi din străinătate, a standardelor internaţionale de calitate şi a sistemelor de perfecţionare continuă la nivel de întreprindere; exercitarea altor funcţii în vederea asigurării creşterii productivităţii şi competitivităţii întreprinderilor naţionale. IV. Drepturile Centrului 6. Întru realizarea sarcinilor şi funcţiilor ce rezultă din prezentul Regulament, Centrul are dreptul: să posede, să folosească şi să dispună de patrimoniul ce i s-a transmis; să desfăşoare activitate financiar-economică independentă, incluzînd aprobarea devizului anual de cheltuieli, stabilirea efectivului şi schemei de încadrare ale Centrului; să creeze un fond special de remunerare a muncii consultanţilor angajaţi, a firmelor de consulting antrenate, a altor experţi şi specialişti. V. Patrimoniul Centrului 7. Centrului i se distribue încăperi de serviciu în temeiul indicaţiei Guvenului Republicii Moldova sau a altui organ al administraţiei publice împuternicit, în condiţii de arendă. 8. Mijloacele financiare ale Centrului se formează din contul: ajutorului financiar dezinteresat, oferit de către donatori; resurselor creditare ale Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare; mijloacelor alocate de Guvernul Republicii Moldova; 9. Mijloacele financiare ale Centrului se vor cheltui în conformitate cu devizul anual de cheltuieli, aprobat de Consiliul de observatori al Centrului (în continuare-Consiliul de observatori). 10. Mijloacele financiare rămase necheltuite în decursul anului de gestiune nu vor fi supuse confiscării, ci se vor reporta pentru anul următor şi se vor utiliza în conformitate cu sarcinile şi funcţiile stabilite prin prezentul Regulament. VI. Administrarea Centrului 11. Centrul se subordonează Consiliului de observatori, constituit din 7 persoane. Trei dintre membrii Consiliului de observatori sînt desemnaţi de către Guvernul Republicii Moldova, inclisiv un membru al Guvernului în calitate de Preşedinte al Consiliului, doi membri sînt numiţi de organizaţiile donatoare care finanţează Centrul, cîte un membru reprezintă Uniunea Industriaşilor şi Antreprenorilor şi, respectiv, Academia de Studii Economice din Republica Moldova. 12. Consiliul de observatori exercită următoarele funcţii: aprobă devizul anual de cheltuieli al Centrului; numeşte şi eliberează din funcţie directorul executiv al Centrului; ia măsuri în vederea atragerii mijloacelor suplimentare pentru asigurarea activităţii Centrului. 13. Dirijarea activităţii curente a Centrului o efectuează directorul executiv. 14. Directorul executiv al Centrului trebuie să fie cetăţean al Republicii Moldova, să aibă studii profesionale corespunzătoare, să cunoască sectoarele industrial şi agroindustrial, inclusiv întreprinderile mici şi mijlocii, să aibă relaţii în sectoarele în cauză şi să le fructifice, să posede limba engleză şi să fie agreat de către donatori. 15. Directorul executiv al Centrului: poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor şi exercitarea funcţiilor atribuite prin prezentul Regulament; organizează funcţionarea Centrului; reprezintă Centrul în relaţiile sale cu organele publice şi cu alte organizaţii, inclusiv cele internaţionale; organizează funcţionarea Centrului; reprezintă Centrul în relaţiile sale cu organele publice şi cu alte organizaţii, inclusiv cele internaţionale; angajează şi concediază salariaţii Centrului în conformitate cu efectivul şi schema de încadrare ale Centrului, determină funcţiile lor de serviciu şi regulamentul de lucru; încheie contracte cu firmele de consulting, formează grupe de lucru din specialişti autohtoni şi experţi străini, determină drepturile şi obligaţiile lor în conformitate cu sarcinile şi funcţiile stabilite prin prezentul Regulament şi organizează controlul calităţii muncii acestora; dispune de mijloacele Centrului în conformitate cu sarcinile şi funcţiile stabilite prin prezentul Regulament şi cu deciziile Consiliului de observatori; prezintă Consiliului de observatori spre aprobare darea de seamă privind executarea devizului anual de cheltuieli; suspendă alocarea mijloacelor de către Centru, în cazul depistării unor încălcări; exercită funcţiile stabilite prin prezentul Regulament atît în teritoriul Republicii Moldova, cît şi peste hotarele ei. 16. Efectivul şi schema de încadrare ale Centrului se stabilesc de către Consiliul de observatori la propunerea directorului executiv. VII. Evidenţa şi dările de seamă 17. Centrul ţine evidenţa contabilă şi întocmeşte dări de seamă statistice în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova. 18. Controlul asupra activităţii financiare a Centrului îl exercită Consiliul de observatori şi Ministerul Finanţelor. Rezultatele reviziilor se aduc la cunoştinţa Consiliului de observatori şi Guvernului Republicii Moldova. VIII. Suspendarea activităţii Centrului 19. Centrul îşi suspendă activitatea în temeiul hotărîrii Guvernului Republicii Moldova prin reorganizare sau lichidare. Anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.335 din 9 aprilie 1997 COMPONENŢA NOMINALĂ a Consiliului de observatori al Centrului de productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat ODAGIU Ştefan - viceprim-ministru, ministrul economiei, preşedintele Consiliului Membrii Consiliului: GARŞTEA Mihail - ministrul industriei DURLEŞTEANU Mariana - prim-viceministru al finanţelor ELBIRT Carlos - Reprezentantul permanent al Băncii Mondiale în Republica Moldova BORISAVLJEVIC Ivan - managerul Programului "TACIS" în Moldova GRIGORIEV Leonid - vicedirector, Întreprinderea mixtă "Vitanta-Intravest" S.A. BELOSTECINIC Grigore - rectorul Academiei de Studii Economice din Moldova BODUR Nicolae - vicepreşedintele Asociaţiei naţionale a producătorilor din Moldova. Se stabileşte, că în caz de eliberare a membrilor Consiliului de observatori din funcţiile deţinute, atribuţiile lor în cadrul Consiliului vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în posturile respective, fără a fi emisă o nouă hotărîre de Guvern.
[Anexa nr.2 în redacţia Hot. Guv. nr.210 din 27.02.03, în vigoare 04.03.03] [Anexa nr.2 în redacţia Hot. Guv. nr.1549 din 04.12.2002] [Anexa nr.2 în redacţia Hot. Guv. nr.680 din 12.07.2000] [Anexa nr.2 în redacţia Hot. Guv. nr.784 din 13.07.98] Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.335 din 9 aprilie 1997 Planul anual de cheltuieli pentru funcţionarea Centrului pentru productivitate şi competitivitate şi implementarea proiectului de dezvoltare a sectorului privat (PSD-II) (dolari SUA) Spaţii de serviciu Arendă (230 m2), inclusiv energia termică - 8.000 Energie electrică - 900 Articole birotice - 2.000 (dolari SUA) Comunicaţii Internet Echipament - 7.300 Conectare la reţea - 800 Arendă linii - 6.000 Comunicaţii telefon, fax - 20.000 Total - 45.000

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀