O R D I N
despre aprobarea formularelor de executare silită a obligaţiei fiscale
[Denumirea modificată prin Ordinul IFPS nr.680 din 28.07.2016, în vigoare 05.08.2016]
nr. 143 din 13.09.2002
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.176-181/629 din 30.12.2005
* * *
În temeiul prevederilor Titlului V al Codului fiscal
ORDON:
1. Se aprobă:
1.1. Formularul „Hotărîrea privind executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului cu valoare de document executoriu”;
1.11. „Instrucţiunea cu privire la modalitatea de perfectare a Hotărîrii cu privire la executarea silită a obligaţiei fiscale”;
1.12. „Registrul Hotărîrilor cu privire la executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului”;
1.2. Formularul „Act de sechestru" şi anexa la act "Lista bunurilor sechestrate”;
1.3. Formularul „Act de ridicare a mijloacelor băneşti în numerar a contribuabilului”.
[Pct.1 completat prin Ordinul SFS nr.605 din 02.11.2018, în vigoare 23.11.2018]
[Pct.1 modificat prin Ordinul SFS nr.503 din 27.09.2018, în vigoare 01.10.2018]
[Pct.1 modificat prin Ordinul SFS nr.424 din 03.11.2017, în vigoare 24.11.2017]
[Pct.1 modificat prin Ordinul IFPS nr.680 din 28.07.2016, în vigoare 05.08.2016]
2. Hotărârile cu privire la executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului se numerotează conform modelului H/AA/D/X, unde:
H reprezintă simbolul caracteristic formularului hotărârii cu privire la executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului;
AA reprezintă ultimele două cifre ale anului de gestiune;
D reprezintă numărul direcţiei care întocmeşte hotărârea;
X reprezintă numărul unic consecutiv al hotărârii.
[Pct.2 introdus prin Ordinul SFS nr.195 din 26.04.2024, în vigoare 04.05.2024]
3. Actele de sechestru şi anexele la acestea se numerotează conform modelului S/AA/D/X, unde:
S reprezintă simbolul caracteristic formularului actului de sechestru;
AA reprezintă ultimele două cifre ale anului de gestiune;
D reprezintă numărul direcţiei care întocmeşte actul;
X reprezintă numărul unic consecutiv al actului.
[Pct.3 introdus prin Ordinul SFS nr.195 din 26.04.2024, în vigoare 04.05.2024]
4. Actele de ridicare a mijloacelor băneşti în numerar a contribuabilului se numerotează conform modelului AARNNNNNNN, unde:
AA reprezintă ultimele două cifre ale anului de gestiune;
R reprezintă simbolul caracteristic formularului actului de ridicare a mijloacelor băneşti în numerar ale contribuabilului;
NNNNNNN reprezintă numărul unic consecutiv al actului generat în SIA „Contul curent al contribuabilului”.
[Pct.3 introdus prin Ordinul SFS nr.195 din 26.04.2024, în vigoare 04.05.2024]
[Pct.2-3 abrogate prin Ordinul SFS nr.503 din 27.09.2018, în vigoare 01.10.2018]
[Pct.4 abrogat prin Ordinul IFPS nr.377 din 15.03.2017, în vigoare 01.04.2017]
ŞEFUL INSPECTORATULUI | |
FISCAL PRINCIPAL DE STAT | Mihail POP |
Chişinău, 13 septembrie 2002. | |
Nr.143. |
[Formularele modificate prin Ordinul SFS nr.195 din 26.04.2024, în vigoare 04.05.2024]
Formularul „Hotărîre privind executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului”
Serviciul Fiscal de Stat _______________________________
HOTĂRÎRE NR. ____________ din ____ _______________ 20__ or.___________________
privind executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului cu valoare de document executoriu, în temeiul art.196 alin.(5) din Codul fiscal
Eu, _________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________, Conducerea Serviciului Fiscal de Stat (numele, prenumele, funcţia)
am examinat restanţele contribuabilului _____________________________________________________________________ (codul fiscal, denumirea (numele, prenumele, data naşterii), _____________________________________________________________________________________________________ sediul, domiciliul, date bancare de identificare a contribuabilului) _____________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________,
care la situaţia din ____________________20___, alcătuiesc în total______________________________________lei.
Notă: Se va completa detaliat borderoul de pe verso. În caz de necesitate se va extinde borderoul, acesta va fi completat suplimentar şi va face parte integrantă din hotărîre.
Conform articolelor 193-201 din Codul fiscal,
Hotărăsc:
1. A executa silit obligaţia fiscală a contribuabilului __________________________________________________________ (codul fiscal, denumirea, (numele, prenumele), contribuabilului) __________________________________________________________________________________________________
în mărime de________________________________________________________________________________________lei. 2. Asigurarea aplicării măsurilor de executare silită reglementate de Codul fiscal, se pune în sarcina _________________ ___________________________________________________________________________________________________. (denumirea, sediul subdiviziunii structurale a Serviciului Fiscal de Stat)
3. Încasarea silită a restanţelor menţionate în prezenta hotărîre, conform Codului de executare, se efectuează de către executorul judecătoresc competent.
4. Prezenta hotărîre intră în vigoare din data semnării şi se execută imediat, inclusiv prin intermediul executorilor judecătoreşti, în conformitate cu prevederile Codului de executare, după caz.
5. În conformitate cu prevederile art.273 din Codul fiscal, hotărîrea poate fi contestată la Serviciul Fiscal de Stat, MD-2005, adresa: mun.Chişinău, str. Constantin Tănase, nr.9, în decursul a 10 zile lucrătoare de la data aducerii acesteia la cunoştinţă.
Conducerea Serviciului Fiscal de Stat________________________________________________________________. (semnătura) (numele, prenumele)
L.Ş. |
Nr. crt. | Denumirea impozitului, taxei sau altei plăţi | Suma restanţei (total, (lei)) | Plata de bază (lei) | Majorare de întîrziere (lei) | Amenzi (lei) | Cod IBAN |
1 | MD___TR_____________________ | |||||
2 | MD___TR_____________________ | |||||
3 | MD___TR_____________________ | |||||
4 | MD___TR_____________________ | |||||
5 | MD___TR_____________________ | |||||
6 | MD___TR_____________________ | |||||
7 | MD___TR_____________________ | |||||
8 | MD___TR_____________________ | |||||
9 | MD___TR_____________________ | |||||
10 | MD___TR_____________________ | |||||
11 | MD___TR_____________________ | |||||
12 | MD___TR_____________________ | |||||
13 | MD___TR_____________________ | |||||
14 | MD___TR_____________________ | |||||
15 | MD___TR_____________________ | |||||
16 | MD___TR_____________________ | |||||
17 | MD___TR_____________________ | |||||
18 | MD___TR_____________________ | |||||
19 | MD___TR_____________________ | |||||
20 | MD___TR_____________________ | |||||
21 | MD___TR_____________________ | |||||
22 | MD___TR_____________________ | |||||
23 | MD___TR_____________________ | |||||
24 | MD___TR_____________________ | |||||
25 | MD___TR_____________________ | |||||
26 | MD___TR_____________________ | |||||
27 | MD___TR_____________________ | |||||
28 | MD___TR_____________________ | |||||
29 | MD___TR_____________________ | |||||
30 | MD___TR_____________________ | |||||
31 | MD___TR_____________________ | |||||
32 | MD___TR_____________________ | |||||
33 | MD___TR_____________________ | |||||
34 | MD___TR_____________________ | |||||
35 | MD___TR_____________________ | |||||
36 | MD___TR_____________________ | |||||
37 | MD___TR_____________________ | |||||
38 | MD___TR_____________________ | |||||
39 | MD___TR_____________________ | |||||
40 | MD___TR_____________________ |
[Formularul modificat prin Ordinul SFS nr.57 din 14.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
[Formularul în redacţia Ordinului SFS nr.424 din 03.11.2017, în vigoare 24.11.2017]
[Formularul modificat prin Ordinul IFPS nr.377 din 15.03.2017, în vigoare 01.04.2017]
INSTRUCŢIUNE cu privire la modalitatea de completare şi emitere a Hotărîrii cu privire la executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului
1. Hotărîrea cu privire la executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului (în continuare HESOF) se perfectează şi se completează de către funcţionarul fiscal al subdiviziunii responsabile de recuperarea creanţelor (fiind coordonată şi contrasemnată de către şeful subdiviziunii respective), în cazul constatării faptului că contribuabilul dispune de restanţe faţă de bugetul public naţional şi pot fi aplicate măsuri de executare silită. [Pct.1 modificat prin Ordinul SFS nr.434 din 09.08.2021, în vigoare 20.08.2021]
2. HESOF se întocmeşte în 2 exemplare şi se semnează de către conducerea Serviciului Fiscal de Stat. 3. HESOF se păstrează în dosarul contribuabilului la compartimentul executare silită, iar copia autentificată prin semnătura şi ştampila subdiviziunii competente a Serviciului Fiscal de Stat se remite contribuabilului, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la semnare (emitere), după cum urmează: - în cazul remiterii HESOF prin poşta electronică a contribuabilului, se ataşează în dosar confirmare de transmitere şi recepţionare a documentului; - în cazul în care HESOF urmează a fi remisă contribuabilului prin poştă recomandat, se va ataşa la dosarul contribuabilului avizul de recepţie. Pe aviz, la expediere, se va indica în scris numărul şi data HESOF; - în cazul în care copia HESOF autentificată prin semnătura şi ştampila subdiviziunii competente a Serviciului Fiscal de Stat se recepţionează de către contribuabil contra semnătură, exemplarul 1 al HESOF contrasemnat de către contribuabil se va ataşa în dosarul contribuabilului. 4. La completarea HESOF, în partea constatatoare se vor indica datele despre Conducerea Serviciului Fiscal de Stat (numele, prenumele, funcţia), datele despre contribuabil, (codul fiscal, denumirea (numele, prenumele, data naşterii)), precum şi suma totală a restanţei la zi, conform informaţiei înscrise în fişa contului curent al contribuabilului, reflectată în Sistemul Informaţional al SFS, detaliat fiind ulterior completat borderoul de pe versoul HESOF. 5. În partea dispozitivă a HESOF, la pct.1, se vor indica informaţiile cu referire la codul fiscal, denumirea (numele, prenumele), adresa contribuabilului, precum şi suma restanţei ce urmează a fi executată silit. 5.1. În cazul în care, după aplicarea modalităţilor de executare silită, obligaţia fiscală restantă a contribuabilului nu a fost stinsă, dar s-a modificat spre majorare urmare a prezentării dărilor de seamă fiscale, emiterii deciziei asupra cazului de încălcare a legislaţiei etc., atunci se emite o nouă HESOF, în care se indică în partea constatatoare suma totală a restanţei conform fişei contului curent al contribuabilului la zi, iar în partea dispozitivă, suma diferenţei de sold. HESOF nou-emisă nu o anulează pe cea (cele) precedentă (e), la procedurile de executare silită participînd ambele sau multiplele HESOF. 5.2. În cazul în care, în procesul de executare a HESOF, obligaţia fiscală a contribuabilului restanţier s-a modificat spre micşorare, nu se emite o altă HESOF, aceasta participînd în executare silită pînă la stingerea totală a restanţei incluse în aceasta. Se consideră executată HESOF odată cu survenirea circumstanţelor expuse la art.178 alin.(6) din Codul fiscal. 6. Completarea pct.2 din HESOF urmează a fi efectuată în toate cazurile, cu indicarea denumirii şi sediului subdiviziunii structurale a Serviciului Fiscal de Stat. În funcţie de caz şi necesitate, în HESOF pot fi indicate şi alte subdiviziuni ale SFS.
[Pct.7 abrogat prin Ordinul SFS nr.57 din 14.02.2019, în vigoare 01.03.2019]
8. În cazul în care HESOF a fost emisă cu date neveridice/eronate, constatate ulterior punerii în executare silită, se emite o nouă HESOF cu datele veridice şi la zi, aceasta din urmă anulînd-o pe cea precedentă emisă eronat. Urmare a anulării HESOF, de către subdiviziunile responsabile ale Serviciului Fiscal de Stat, în registrul de evidenţă a HESOF, se vor efectua menţiunile de rigoare despre anularea HESOF eronate şi în mod obligatoriu, se va indica numărul şi data HESOF noi – emise. Despre emiterea noii HESOF, precum şi menţiunea despre anularea celei precedente, se vor informa în termenul stabilit la pct.3 din prezenta instrucţiune persoanele cointeresate, după caz. 9. Evidenţa HESOF se efectuează conform procedurilor stabilite de reglementările interne ale Serviciului Fiscal de Stat. |
[Instrucţiunea introdusă prin Ordinul SFS nr.605 din 02.11.2018, în vigoare 23.11.2018]
REGISTRUL Hotărîrilor cu privire la executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului
| |||||||
Nr. crt. | Nr. şi Seria HESOF | Data emiterii | Denumirea contribuabilului | Codul fiscal | Suma restanţei | Funcţionarul fiscal responsabil | Menţiuni |
[Registrul introdus prin Ordinul SFS nr.605 din 02.11.2018, în vigoare 23.11.2018]
Conform Legii nr.407-XV din 26.07.2001 Codul fiscal, Titlul V (Administrarea fiscală) ______________________ (locul întocmirii)
ACT DE SECHESTRU "____"_______________ 20_
Inspectorul ____________________________ al subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat _____________________ (funcţia) __________________________________________________________________________________________________ (numele de familie, prenumele inspectorului) cu participarea martorilor _____________________________________________________________________________ (numele de familie, prenumele martorilor) __________________________________________________________________________________________________
şi în prezenţa _______________________________________________________________________________________ (funcţia, numele de familie, prenumele contribuabilului sau __________________________________________________________________________________________________ reprezentantului acestuia, persoanei lui cu funcţie de răspundere)
căruia i s-au adus la cunoştinţă drepturile şi obligaţiunile
contribuabilului restanţier referitoare la efectuarea sechestrării şi
răspunderea prevăzută de lege pentru neîndeplinirea îndatoririlor sale, conform
articolelor 199-201 ale Legii nr.407-XV din 26
iulie 2001, Codul fiscal, Titlul V (Administrarea fiscală) şi hotărîrii
Inspectoratului Fiscal de Stat _______________ (denumirea întreprinderii sau numele de familie, prenumele persoanei fizice) cu locul de evidenţă sau asistenţă
______________________________________________________________________
Sechestrarea bunurilor a început pe data _______________________
20____, la ora ______________________,
Bunurile incluse în lista bunurilor sechestrate, în valoare totală de ____________________________________ lei, (cu litere) sînt _______________________________________________________________________________________________ (sigilate, plombate, fotografiate) şi se transmit la păstrare _____________________________________________________________________________ (se indică custodele) cu locul de evidenţă sau asistenţă în____________________________________________________________________.
Bunurile sechestrate le-am primit la păstrare conform listei. Despre
responsabilitatea ce îmi revine conform art._________ din
Codul penal pentru delapidarea, înstrăinarea,
substituirea sau tăinuirea bunurilor sechestrate am fost (semnătura restanţierului sau custodelui)
În conformitate cu art.200 p.13 al Codului fiscal, Titlul V, în caz de neachitare a obligaţiei fiscale în sumă de ____ lei în termen de 30 zile de la data sechestrării, bunurile sechestrate în conformitate cu hotărîrea Inspectoratului Fiscal de Stat ______________________ nr._______________ din__________ şi prezentului act, vor fi supuse comercializării.
Propunerile şi obiecţiile contribuabilului sau reprezentantului acestuia la întocmirea listei bunurilor sechestrate şi a actului de sechestru: __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
Concluzia inspectorului asupra propunerilor şi obiecţiilor contribuabilului sau reprezentantului: __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________
În conformitate cu prevederile art.273 din Codul fiscal, actul de sechestru poate fi contestat, la Serviciul Fiscal de Stat, MD-2005, mun.Chişinău, str.Constantin Tănase, nr.9, în decursul a 10 zile lucrătoare de la data aducerii acestuia la cunoştinţă.
Semnăturile participanţilor la sechestrare:
| ||
1. Inspectorul |
___________________ (semnătura) |
______________________ (numele de familie) |
2. Martorii | ___________________ (semnătura) | ______________________ (numele de familie) |
3. Contribuabilul, reprezentantul contribuabilului |
___________________ (semnătura) |
_____________________ (numele de familie) |
[Formularul completat prin Ordinul SFS nr.43 din 27.01.2020, în vigoare 07.02.2020]
[Formularul modificat prin Ordinul IFPS nr.377 din 15.03.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Formularul modificat prin Ordinul IFPS nr.680 din 28.07.2016, în vigoare 05.08.2016]
Conform Legii nr.407-XV din 26.07.2001 Codul fiscal, Titlul V (Administrarea fiscală) ______________________ (locul întocmirii)
LISTA BUNURILOR SECHESTRATE
Anexa la actul de sechestru nr. _____________ din "___ "________________ 20_
| ||||||
Nr. d/o | Denumirea bunurilor sechestrate |
Indicii şi caracteristicile bunurilor sechestrate | Unitatea de măsură | Cantitatea | Preţul prealabil pe unitate | Valoarea prealabilă totală a bunurilor |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 | ||||||
6 | ||||||
7 | ||||||
8 | ||||||
9 | ||||||
10 | ||||||
În total au fost sechestrate bunuri în sumă de _____________________________________________________lei. (cu litere) | ||||||
Inspectorul fiscal |
___________________ (semnătura) |
______________________ (numele de familie, prenumele) | ||||
Contribuabilul, reprezentantul contribuabilului |
___________________ (semnătura) |
______________________ (numele de familie, prenumele) |
Formularul „Actului de ridicare a mijloacelor băneşti în numerar a contribuabilului”
ACT NR. ______________ de ridicare a mijloacelor băneşti în numerar a contribuabilului ____________________________________________ (denumirea deplină a contribuabilului, codul fiscal)
| |
„___”________________20__, ora _____ |
________________________ (localitatea, locul ridicării) |
Funcţionarul fiscal al subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat _______________________ (numele, prenumele, subdiviziunea)
în temeiul Hotărârii privind executarea silită a obligaţiei fiscale a contribuabilului seria AH Nr.__ ______ din __ ________20__ în prezenţa _________________________________________ (funcţia, numele, prenumele)
a perfectat prezentul act privind ridicarea mijloacelor băneşti în numerar, în conformitate cu prevederile art.198 din Codul fiscal, ridicate fiind următoarele bancnote, după cum urmează: |
Denumirea valutei | Valoarea bancnotelor | Numărul de bancnote | Suma |
Suma totală ridicată (în cifre şi în litere) _________________________________________ lei.
La momentul ridicării suma restanţei _______________________________________________ (denumirea contribuabilului restanţier constituie __________________________________________________________________lei. şi suma restanţei în cifre şi în litere)
Mijloacele băneşti ridicate urmează a fi predate băncii ________________________________ (denumirea băncii, după caz a sucursalei)
Semnăturile persoanelor care au perfectat actul şi au asistat la ridicare.
| ||
Numele, Prenumele ___________________ ___________________ ___________________ |
Funcţia ___________________ ___________________ ___________________ |
Semnătura ___________________ ___________________ ___________________ |
Notă: Se va completa detaliat Informaţia privind destinaţia mijloacelor băneşti ridicate în numerar de pe verso. În caz de necesitate se va extinde informaţia respectivă, aceasta va fi completată suplimentar şi se va considera parte integrantă din actul de ridicare a mijloacelor băneşti în numerar a contribuabilului
În conformitate cu prevederile art.273 din Codul fiscal, actul de ridicare a mijloacelor băneşti în numerar a contribuabilului poate fi contestat la Serviciul Fiscal de Stat, MD-2005, adresa: mun.Chişinău, str.Constantin Tănase, nr.9, în decursul a 10 zile lucrătoare de la data aducerii acestuia la cunoştinţă.
Exemplarul nr.2 al actului am primit __________________________________________ (semnătura reprezentantului restanţierului, data, ora şi locul) |
INFORMAŢIA privind destinaţia mijloacelor băneşti ridicate în numerar
| |||||||
Nr. crt. | Clasificaţia ECO | Denumirea plăţii | Codul localităţii | Suma | |||
Total | Inclusiv: | ||||||
P102 (plată de bază) | M102 (majorare de întîrziere) | A102 (Amendă) | |||||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 | |||||||
24 | |||||||
25 | |||||||
26 | |||||||
27 | |||||||
28 | |||||||
29 | |||||||
30 | |||||||
31 | |||||||
32 | |||||||
33 | |||||||
34 | |||||||
35 | |||||||
36 | |||||||
37 | |||||||
38 | |||||||
39 | |||||||
40 | |||||||
TOTAL | |||||||
___________________________________________ (numele, prenumele, semnătura funcţionarului fiscal)
_____________________________ (telefon de contact) |
[Formularul în redacţia Ordinului SFS nr.572 din 11.12.2019, în vigoare 20.12.2019]
[Formularul în redacţia Ordinului SFS nr.357 din 29.06.2018, în vigoare 13.08.2018]
[Formularul modificat prin Ordinul IFPS nr.377 din 15.03.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Formularul „Act de ridicare a bunurilor” abrogat prin Ordinul SFS nr.503 din 27.09.2018, în vigoare 01.10.2018]
[Formularul „Act de ridicare a bunurilor” modificat prin Ordinul IFPS nr.377 din 15.03.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Formularul „Proces-verbal cu privire la rezultatele vînzării la licitaţie” abrogat prin Ordinul SFS nr.503 din 27.09.2018, în vigoare 01.10.2018]
[Formularul „Proces-verbal al licitaţiei nule” abrogat prin Ordinul SFS nr.503 din 27.09.2018, în vigoare 01.10.2018]
[Formularul „Cerere pentru participare la licitaţie” (pentru persoanele juridice) abrogat prin Ordinul SFS nr.503 din 27.09.2018, în vigoare 01.10.2018]
[Formularul „Cerere pentru participare la licitaţie” (pentru persoanele juridice) modificat prin Ordinul IFPS nr.377 din 15.03.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Formularul „Cerere pentru participare la licitaţie” (pentru persoanele juridice) modificat prin Ordinul IFPS nr.680 din 28.07.2016, în vigoare 05.08.2016]
[Formularul „Cerere pentru participare la licitaţie” (pentru persoanele fizice) abrogat prin Ordinul SFS nr.503 din 27.09.2018, în vigoare 01.10.2018]
[Formularul „Cerere pentru participare la licitaţie” (pentru persoanele fizice) modificat prin Ordinul IFPS nr.377 din 15.03.2017, în vigoare 01.04.2017]
[Formularul „Cerere pentru participare la licitaţie” (pentru persoanele fizice) modificat prin Ordinul IFPS nr.680 din 28.07.2016, în vigoare 05.08.2016]
[Formularul “Contract-tip privind modificarea termenului de stingere a obligaţiei fiscale prin amînarea sau eşalonarea plăţilor” abrogat prin Ordinul IFPS nr.680 din 28.07.2016, în vigoare 05.08.2016]
