HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la reglementarea modului de sechestrare şi comercializare a bunurilor Nr.685 din 23.07.97 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.53/584 din 14.08.1997 * * *
Abrogat: 06.12.2002 Hotărîrea Guvernului R. Moldova nr.1538 din 27.11.2002 Întru îndeplinirea Legii nr. 633-XIII din 10 noiembrie 1995 "Cu privire la modul de urmărire a impozitelor, taxelor şi altor plăţi", cu modificările şi completările introduse prin legile nr. 869-XIII din 7 iunie 1996, nr.1009-XIII din 22 octombrie 1996 şi nr. 1160-XIII din 23 aprilie 1997 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1996, nr. 8-9, art. 80, nr. 46-47, art. 419, nr. 80, art. 757; 1997, nr. 38-39, art. 334), Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor (anexa nr. 1). 2. Se instituie Comisia republicană permanentă pentru organizarea evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate şi se aprobă regulamentul de funcţionare (anexa nr. 3).
[Pct.2 modificat prin Hot. Guv. nr.472 din 24.04.98] 3. Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, în comun cu Comisia de Stat pentru Piaţa Hîrtiilor de Valoare şi Bursa de Valori a Moldovei, va elabora şi va aproba regulamentul se selectare a societăţilor de brocheri, abilitate cu comercializarea hîrtiilor de valoare sechestrate. PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Ion CIUBUC Chişinău, 23 iulie 1997. Nr. 685. Anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 685 din 23 iulie 1997 REGULAMENTUL cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor I. Dispoziţii generale 1. Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor (denumit în continuare Regulamentul) determină modul de sechestrare, evaluare, comercializare şi ridicare a bunurilor persoanelor fizice şi juridice (denumite în continuare restanţieri) pentru stingerea restanţelor la plăţile definite în Legea nr. 633-XIII din 10 noiembrie 1995 "Cu privire la modul de urmărire a impozitelor, taxelor şi altor plăţi". 2. În scopul stingerii datoriilor restanţierului faţă de bugetele şi fondurile respective, procedura de sechestrare, evaluare, comercializare şi ridicare a bunurilor, prevăzută în prezentul Regulament pentru restanţier, se aplică şi la sechestrarea, evaluarea, ridicarea şi comercializarea bunurilor ce aparţin debitorilor restanţierului cu drept de proprietate sau de administrare economică. II. Modul de sechestrare a bunurilor 3. Hotărîrea privind sechestrarea bunurilor restanţierului (întocmită conform anexei nr. 1 la prezentul Regulament) este adoptată de către şeful organului fiscal teritorial, la evidenţa căruia stă acest restanţier, şi are putere juridică asupra tuturor bunurilor restanţierului, indiferent de locul aflării acestora. Dacă, conform legislaţiei, a fost necesară adresarea în instanţa judecătorească pentru executarea silită a plăţilor, sechestrarea bunurilor se va efectua în baza hotărîrii instanţei judecătoreşti privind executarea silită a plăţilor. 4. Sechestrarea bunurilor începe la ora fixată în hotărîrea inspectoratului fiscal de stat teritorial. Organele poliţiei şi ale Departamentului Control Financiar şi Revizie sînt informate despre aceasta cu cel tîrziu 24 de ore pînă la începerea procedurii de executare a hotărîrii inspectoratului fiscal de stat, excepţie constituind cazurile cînd este necesară intervenţia neîntîrziată a poliţiei. 5. La procedura de sechestrare în calitate de reprezentant al restanţierului, dacă acesta este o persoană juridică sau fizică înregistrată ca subiect al antreprenoratului, poate participa conducătorul sau orice altă persoană, împuternicită printr-o procură autentificată prin semnătura conducătorului şi ştampila întreprinderii. Procura va conţine în mod obligatoriu codul fiscal al restanţierului şi se va anexa la actul de sechestru. În calitate de reprezentant al restanţierului - persoană fizică, ce nu este înregistrat ca subiect al antreprenoriatului, participă însuşi restanţierul sau un membru adult al familiei lui cu capacitate deplină de exerciţiu. 6. Înainte de începerea procedurii de sechestrare restanţierului sau reprezentantului acestuia i se transmite copia hotărîrii privind sechestrarea bunurilor şi i se aduc la cunoştinţă în formă scrisă sau orală drepturile şi obligaţiunile lui în timpul sechestrării, comercializării şi ridicării bunurilor, precum şi răspunderea prevăzută de lege pentru neîndeplinirea îndatoririlor sale. 7. Restanţierul, bunurile căruia urmează să fie sechestrate, este obligat să prezinte pentru sechestrare toate bunurile ce îi aparţin cu drept de proprietate sau cu drept de administrare economică şi să comunice în scris: care dintre bunurile disponibile nu îi aparţin cu drept de proprietate şi informaţii privind proprietarii acestor bunuri; informaţii referitoare la bunurile, deţinute cu drept de proprietate şi transmise în folosinţă temporară sau la păstrare altor persoane. 8. Cazurile cînd persoana obligată să participe la sechestrarea bunurilor se eschivează sau refuză să-şi îndeplinească obligaţiunile şi alte cazuri de încălcări, se consemnează în mod obligatoriu în scris de către persoana oficială a organului fiscal pentru tragerea persoanelor vinovate la răspundere administrativă sau penală, în conformitate cu legislaţia în vigoare. În situaţiile indicate încăperile, seifurile, dulapurile etc. se sigilează de către persoana oficială a organului fiscal, pînă la aplicarea măsurilor cuvenite. 9. La determinarea bunurilor ce urmează să fie sechestrate, persoana oficială a organului fiscal va întocmi în două exemplare lista bunurilor sechestrate (conform anexei nr. 2), fiecare foaie a căreia se va semna de către toţi participanţii la procedura sechestrării. Fondurile fixe sechestrate ale întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor de stat, precum şi ale întreprinderilor şi altor obiecte incluse în anexele la Legea cu privire la Programul de privatizare pentru anii 1997-1998 se includ într-o listă separată a bunurilor sechestrate.
[Pct.9 completat prin Hot. Guv. nr.957 din 19.10.99] 10. În lista bunurilor sechestrate vor fi incluse bunuri a căror valoare va fi suficientă pentru stingerea restanţelor la bugetele şi fondurile respective, recuperarea cheltuielilor legate de executarea silită a plăţilor şi pentru achitarea impozitelor şi taxelor aferente comercializării bunurilor sechestrate. Bunurile, aflate la alte persoane în baza contractelor de împrumut, arendă, închiriere, păstrare etc., se includ în lista sus-indicată în baza documentelor de care dispune restanţierul referitoare la aceste bunuri. După semnarea actului de sechestru, persoanei la care se află bunurile i se trimite o somaţie de avertizare prin care se atenţionează că bunurile restanţierului se află sub sechestru, că are obligaţia să le asigure integritatea şi că nu este în drept să le transmită unor terţe persoane, inclusiv restanţierului, fără acordul organului fiscal. În caz de necesitate, se va efectua examinarea bunurilor la locul unde se află. Dacă bunurile restanţierului au fost depistate în cadrul unor controale la persoana care le deţine, acesteia din urmă i se va înmîna o somaţie de avertizare prin care va fi informată că asupra bunurilor este instituit un sechestru, că este obligată să le asigure integritatea şi că nu are dreptul de a le transmite altor persoane, inclusiv restanţierului, fără consimţămîntul organului fiscal. Concomitent se va întocmi lista acestor bunuri, fiecare pagină a căreia se va semna de către persoana oficială a organului fiscal şi deţinătorul bunurilor sau reprezentantul lui, împuternicit în modul stabilit. După semnarea listei bunurilor sechestrate, persoana oficială a organului fiscal va concretiza lista bunurilor la restanţier. Faptul excluderii sau includerii unor bunuri din lista în cauză se va motiva în aceasta cu trimitere la documentele confirmatoare. După concretizarea listei se va alcătui actul de sechestru al bunurilor. Dacă după efectuarea sechestrării la restanţier, bunurile acestuia au fost depistate la alte persoane şi el nu a informat despre ele, persoanele vinovate vor fi trase la răspundere pentru tăinuirea bunurilor în conformitate cu legislaţia în vigoare. La primirea copiei actului de sechestru, prin care sînt sechestrate hîrtii de valoare, registratorul independent sau persoana care ţine evidenţa hîrtiilor de valoare în cazul cînd registrul se ţine de către emitentul hîrtiilor de valoare, consemnează în registru înscrierea privind grevarea hîrtiilor de valoare corespunzătoare. Din acest moment, fără acordul organului fiscal nu se va face nici o operaţiune cu hîrtiile de valoare sechestrate. 11. Produsele agricole perisabile şi cele similare acestora, care nu se includ în lista bunurilor sechestrate se determină conform anexei nr. 3 la prezentul Regulament. Lista bunurilor sechestrate va conţine descrierea detaliată a stării tehnice şi caracteristicile esenţiale ale fiecărui obiect inclus în ea. La hîrtiile de valoare se vor indica numărul, seria, data înregistrării de către organele de stat respective, numărul matricol conform datelor din registrul deţinătorilor hîrtiilor de valoare al emitentului respectiv, prezentate de registratorul independent sau de organul de administrare (în cazul cînd registrul deţinătorilor hîrtiilor de valoare este ţinut de emitent), cît şi din datele contabilităţii sau conform hîrtiilor de valoare nemijlocit. 12. După trecerea bunurilor în lista bunurilor sechestrate, se va întocmi în două exemplare, actul de sechestru (de modelul stabilit în anexa nr. 4), care va fi semnat de participanţii la sechestrare. În privinţa fondurilor fixe sechestrate ale întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor de stat, precum şi ale întreprinderilor şi altor obiecte incluse în anexele la Legea cu privire la Programul de privatizare pentru anii 1997-1998 se va întocmi un act de sechestru separat."; Primul exemplar se va înmîna reprezentantului restanţierului sub semnătură pe exemplarul doi, care se va păstra la organul fiscal. În caz de necesitate, organul fiscal va prezenta altor autorităţi copii ale actului de sechestru legalizate prin ştampila organului fiscal teritorial. În situaţia cînd restanţierul (reprezentantul său legal) refuză să semneze actul de sechestru, persoana oficială a organului fiscal va nota în dreptul numelui lui de familie: "A refuzat să semneze". În acest caz, actul de sechestru se va expedia restanţierului prin scrisoare recomandată.
[Pct.12 completat prin Hot. Guv. nr.957 din 19.10.99] 13. Dacă restanţierul nu dispune de bunuri, asupra cărora potrivit legislaţiei în vigoare să fie instituit sechestrul, persoana oficială a organului fiscal va fixa acest fapt în actul de sechestru, fără a întocmi lista bunurilor sechestrate. 14. Obiecţiile şi propunerile, înaintate în scris, se vor anexa la actul de sechestru şi se vor transmite conducătorului organului fiscal, pentru luarea deciziei definitive. 15. Nu se emite o hotărîre cu privire la sechestrul bunurilor restanţierului şi se anulează executarea celei emise, dacă: conform hotărîrii instanţei judecătoreşti restanţierul a fost declarat în stare de insolvabilitate şi i s-a deschis procedura falimentară; restanţierului cu statut de instituţie financiară i-a fost intentat un proces de lichidare în corespundere cu legislaţia privind instituţiile financiare. 16. Pînă la semnarea actului de sechestru sau în timpul semnării lui, restanţierului i se va înmîna somaţia de avertizare, prin care va fi atenţionat că, dacă în termen de 20 de zile din data punerii sub sechestru a bunurilor lui nu va stinge restanţele faţă de bugetele şi fondurile respective, acele bunuri vor fi scoase la licitaţie publilcă, iar persoanele fizice şi gospodăriile ţărăneşti (de fermieri) vor fi avertizate că vor fi chemate în judecată pentru executarea silită a plăţilor. Dacă restanţierul nu participă la procedura de sechestrare sau refuză să primească somaţia de avertizare, fapta în cauză va fi consemnată în actul de sechestru şi în cel mult 24 de ore după semnarea lui somaţia de avertizare se va expedia restanţierului prin scrisoare recomandată. 17. Dacă la expirarea termenului de 20 de zile din data sechestrării bunurilor restanţierul nu şi-a achitat restanţele faţă de bugetele şi fondurile respective şi nu a atacat în modul stabilit hotărîrea de sechestrare a bunurilor, organul fiscal va remite dosarul restanţierului persoană juridică la Comisia republicană permanentă pentru organizarea evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate (denumită în continuare - Comisia permanentă), iar în cazul persoanelor fizice şi gospodăriilor ţărăneşti (de fermieri) va înainta cererea de chemare a acestora în judecată, pentru executarea silită a plăţilor. De asemenea, vor fi transmise Comisiei permanente dosarele restanţierilor, asupra cărora au fost pronunţate hotărîri judecătoreşti privind confiscarea bunurilor în temeiul Legii nr. 633-XIII din 10 noiembrie 1995, fără modificările şi completările introduse prin Legea nr. 1160-XIII din 23 aprilie 1997 şi care n-au fost comercializate la momentul intrării în vigoare a modificărilor şi completărilor. Dacă hotărîrea organului fiscal privind sechestrarea bunurilor a fost atacată în modul stabilit, dosarul restanţierului se va transmite Comisiei permanente după respingerea plîngerii sau a cererii de chemare în judecată şi după expirarea termenului de atac a acestora. Dacă plîngerea sau cererea de chemare în judecată au fost parţial satisfăcute, comisiei permanente îi va fi remis dosarul cu materialele referitoare la bunurile de pe care sechestrul nu a fost ridicat. Dosarul restanţierului întocmit în privinţa fondurilor fixe sechestrate ale întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor de stat, precum şi ale întreprinderilor şi altor obiecte incluse în anexele la Legea cu privire la Programul de privatizare pentru anii 1997-1998 va fi remis de organul fiscal Departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor, în termenul şi modul prevăzut la alineatele unu-trei ale prezentului punct.
[Alin.4 pct.17 introdus prin Hot. Guv. nr.957 din 19.10.99] III. Modul de evaluare a bunurilor sechestrate 18. Pentru determinarea cantităţii bunurilor, asupra cărora se va institui sechestrul, la momentul sechestrării se va stabili valoarea prealabilă a bunurilor, reieşind din valoarea reziduală de bilanţ a bunurilor potrivit datelor contabilităţii restanţierului, iar la restanţierii, care conform legislaţiei în vigoare nu ţin evidenţa contabilă, valoarea bunurilor o va stabili persoana oficială a organului fiscal, ţinînd cont de starea lor tehnică şi de gradul uzurii, precum şi de cererea şi oferta la momentul sechestrării. La hîrtiile de valoare se va indica valoarea lor nominală. 19. Organizarea ulterioară a expertizei, evaluării şi comercializării bunurilor, cu excepţia fondurilor fixe ale întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor de stat, precum şi ale întreprinderilor şi altor obiecte incluse în anexele la Legea cu privire la Programul de privatizare pentru anii 1997-1998 este dată în sarcina Comisiei permanente.
[Pct.19 completat prin Hot. Guv. nr.957 din 19.10.99] 20. La primirea dosarului restanţierului, preşedintele şi secretarul Comisiei permanente convoacă şedinţa acesteia, pentru examinarea acelui dosar şi soluţionarea chestiunilor privind efectuarea expertizei, evaluarea bunurilor şi atragerea sau numirea organizatorilor licitaţiei. Expertiza şi evaluarea bunurilor sechestrate pot fi efectuate atît de Comisia permanentă, cît şi de specialilşti în domeniu contractaţi de ea. Organizatori ai licitaţiei sînt organele fiscale teritoriale sau agenţii economici ce dispun de licenţă pentru activitatea respectivă în conformitate cu legislaţia în vigoare, atraşi de Comisia permanentă pe bază de concurs. 21. În baza materialelor expertizei şi de evaluare a bunurilor, Comisia permanentă sau expertul desemnat stabileşte preţul iniţial de comercializare şi formează loturi pe obiecte aparte sau pe grupuri de active, care urmează să fie comercializate la licitaţie. Prepul iniţial al bunurilor va include, de asemenea, suma impozitelor şi taxelor pentru comercializarea acestor bunuri, care se vor indica separat pe fiece impozit şi taxă. Odată cu creşterea sau reducerea preţului la licitaţie, se vor schimba respectiv şi sumele impozitelor şi taxelor. După comercializare aceste sume se vor transfera în bugetul respectiv, fără a se lua în calcule la reducerea datoriilor restanţierului. IV. Organizarea licitaţiilor 22. Bunurile sechestrate ale restanţierilor urmează să fie comercializate prin procedura licitaţiei cu strigare. Pentru a organiza comercializarea bunurilor, expertul transmite Comisiei permanente loturile de bunuri. Transmiterea-preluarea se perfectează printr-un proces-verbal. Comercializarea hîrtiilor de valoare sechestrate se face potrivit reglementărilor legislaţiei privind circulaţia hîrtiilor de valoare şi fără achitarea vreunui acont. Comercializarea bunurilor sechestrate care se raportează la fondurile fixe ale întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor de stat, precum şi ale întreprinderilor şi altor obiecte incluse în anexele la Legea cu privire la Programul de privatizare pentru anii 1997-1998 o efectuează Departamentul Privatizării în modul stabilit pentru privatizarea patrimoniului public.
[Alin.3 pct.22 modificat prin Hot. Guv. nr.1376 din 10.12.2001] [Alin.3 pct.22 introdus prin Hot. Guv. nr.957 din 19.10.99] 23. Comisia permanentă: examinează loturile; aprobă actul cu privire la preţul iniţial de licitare pe fiecare lot aparte, dacă expertiza şi evaluarea bunurilor au fost efectuate de specialişti în domeniu; adoptă hotărîrea de scoatere a bunurilor la licitaţia cu strigare; dispune publicarea anunţului despre data şi locul desfăşurării licitaţiei; aprobă componenţa comisiei de licitaţie şi numeşte preşedintele ei. Pentru fiecare licitaţie publică se formează o comisie de licitaţie în componenţa căreia vor intra cel puţin 5 membri dintre reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale şi experţi independenţi. Candidaţii din raioane şi municipii sînt propuşi de către organele fiscale teritoriale, iar candidaţii din autorităţile publice centrale - de către Inspectoratul Fiscal Principal de Stat. Înaintarea candidaţilor se va face după coordonarea cu autoritatea respectivă. Experţii independenţi vor fi propuşi de către restanţier sau alte persoane interesate în comercializarea loturilor scoase la licitaţie. Şedinţele comisiei de licitaţie sînt deliberative dacă la ele participă cel puţin două treimi din membrii ei. Hotărîrile se adoptă prin vot deschis, cu simpla majoritate de voturi. Comisia de licitaţie are următoarele atribuţii: primirea şi verificarea documentelor însoţitoare ale loturilor scoase la licitaţie; perfectarea documentelor necesare pentru desfăşurarea licitaţiei; organizarea modalităţii de familiarizare prealabilă a participanţilor la licitaţie cu bunurile scoase la licitaţie; eliberarea biletelor de participant, precum şi înregistrarea participanţilor la licitaţie; controlul asupra îndeplinirii condiţiilor de participare la licitare şi asigurarea respectării drepturilor cumpărătorilor. 24. Avizul despre desfăşurarea licitaţiei trebuie să conţină: data, ora şi locul derulării licitaţiei; specificarea bunurilor, principalelor caracteristici tehnico-economice şi a locului aflării lor; informaţii despre proprietarul bunurilor; referitor la bunurile imobiliare - informaţii privind terenul ocupat de ele şi condiţiile de utilizare a terenului de către proprietar; condiţiile de comercializare a bunurilor; forma de achitare, condiţiile de achitare eşalonată, dacă aceasta este prevăzută de Comisia permanentă; modul de familiarizare prealabilă a cumpărătorilor cu bunurile scoase la licitaţie; condiţiile de înaintare a cererilor de participare la licitaţie; termenul final de primire a cererilor, propunerilor şi altor documente pentru participarea la licitaţie; informaţia privind acontul în mărime de 2 % din preţul iniţial de comercializare a bunurilor şi contul bancar la care acesta trebuie transferat; numerele telefoanelor de relaţii ale comisiei de licitaţie, inspectoratului fiscal de stat teritorial şi ale organizatorilor licitaţiei; alte informaţii considerate drept necesare de Comisia permanentă sau organizatorul licitaţiei. V. Condiţiile de participare a cumpărătorilor la licitaţii 25. La licitaţiile de bunuri sechestrate au dreptul să participe persoanele fizice şi juridice, care au depus la timp cererea de participare, au prezentat documentele necesare şi au transferat în modul stabilit un acont în mărime de 2% din preţul iniţial al bunurilor, dacă Comisia permanentă a stabilit necesitatea transferării acontului. 26. Doritorii să participe la licitaţie vor prezenta organului fiscal teritorial următoarele documente: cererea de participare de modelul stabilit; copia documentului de plată, care confirmă transferarea acontului pe contul bancar, indicat în avizul despre licitaţie; în cazurile necesare - procura pentru dreptul de a încheia contractul de vînzare-cumpărare. Banii predestinaţi cheltuielilor prevăzute la alineatul (6) al art. 62 din Legea cu privire la urmărirea impozitelor, taxelor şi altor plăţi, se transferă de organele fiscale beneficiarilor de la bugetul de stat. După comercializarea bunurilor sechestrate aceste cheltuieli se recuperează în primul rînd. 27. După primirea documentelor de la organul fiscal, comisia de licitaţie înregistrează persoana care a înaintat cererea. Din momentul înregistrării această persoană capătă statut de participant la licitaţie. 28. Datele despre persoanele care au depus cereri de participare la licitaţie şi numărul acestora sînt confidenţiale. 29. Primirea cererilor şi a documentelor se încheie cu trei zile pînă la data preconizată a licitaţiei. 30. Participantul la licitaţie are dreptul să-şi revoce cererea de participare, adresînd în acest sens un demers în scris cu trei zile înainte de data stabilită a licitaţiei. In acest caz lui i se va restitui suma acontului. 31. Cererea de participare poate fi respinsă, dacă solicitantul nu a prezentat în termen documentele prevăzute de prezentul Regulament. VI. Examinarea cererilor de participare la licitaţie 32. Cu două zile înainte de data preconizată a licitaţiei comisia de licitaţie va examina în şedinţă cererile depuse. Persoanele care nu au respectat cerinţele prezentului Regulament referitoare la întocmirea şi prezentarea documentelor nu se admit la licitaţie. Comisia de licitaţie va indica distinct în hotărîrea sa motivele respingerii cererilor, care va fi comunicată persoanelor neadmise la licitaţie. 33. Dacă a fost înregistrat un număr de doi sau mai mulţi cumpărători, bunurile vor fi scoase la licitaţie publică. 34. Dacă a fost înregistrat un singur cumpărător, comisia de licitaţie va duce în ziua licitaţiei negocieri directe cu acesta, cu respectarea cerinţelor alin. (4) al art. 66 din Legea nr. 633-XIII din 10 noiembrie 1995. După stabilirea preţului de comercializare a bunurilor şi semnarea procesului-verbal cu privire la rezultatele licitaţiei, dosarul se va transmite Inspectoratului Fiscal Principal de Stat pentru încheierea contractului de vînzare-cumpărare. 35. Dacă la licitaţia cu strigare nu s-a înscris nici un cumpărător documentele acesteia i se vor transmite Comisiei permanente. Comisia permanentă va decide anularea licitaţiei şi publicarea avizului cu privire la desfăşurarea licitaţiei cu reducere. Dacă după primirea materialelor la licitaţia cu reducere nu s-a înscris nici un cumpărător, Comisia permanentă va anula desfăşurarea licitaţiei şi va remite materialele în cauză organului fiscal teritorial pentru ridicarea sechestrului de pe bunuri şi luarea măsurilor stabilite de lege. 36. In ziua licitaţiei, concomitent cu înmînarea biletelor de participare, comisia de licitaţie va face înregistrarea participanţilor prezenţi. Inregistrarea participanţilor se va încheia cu 10 minute înainte de începerea procedurii de licitare. Participanţii care au întîrziat nu vor fi admişi la licitaţie. 37. Licitaţia este condusă de un licitator, desemnat de către organizatorul licitaţiei în baza unui contract. VII. Desfăşurarea licitaţiei cu strigare 38. Licitarea fiecărui lot începe cu anunţarea de către licitator a preţului iniţial al acestuia şi a pasului de ridicare a preţului. Participantul care acceptă preţul iniţial trebuie să confirme acest lucru prin ridicarea biletului său de participare. După ce un participant şi-a ridicat biletul, ceilalţi participanţi pot pretinde să cumpere lotul numai propunînd un preţ mai mare decît preţul precedent, cu unul sau mai mulţi paşi de ridicare. Dacă după ce licitatorul a strigat de trei ori preţul acceptat, nimeni dintre participanţi nu a oferit un preţ mai mare, licitatorul fixează printr-o lovitură de ciocan faptul vînzării lotului. Dacă, după anunţarea preţului iniţial al lotului, nici unul dintre participanţi nu şi-a exprimat dorinţa să-l cumpere, lotul se scoate de la licitaţie. 39. Participantul la licitaţie care a cîştigat lotul este obligat să semneze procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei, întocmit conform anexei nr. 5 la prezentul Regulament. 40. Participantul care a cîştigat lotul dar a refuzat să semneze procesul-verbal privind rezultatele licitaţiei va fi privat de dreptul de a participa la această licitaţie, iar licitaţia va reîncepe de la preţul oferit de participantul anterior. Preţul trebuie strigat din nou de trei ori. In acest caz participantului care a refuzat să semneze nu i se va restitui suma acontului. VIII. Desfăşurarea licitaţiei cu reducere 41. Potrivit deciziei Comisiei permanente, bunurile nesolicitate în cadrul licitaţiei cu strigare vor fi scoase la licitaţia cu reducere. Licitatorul va începe licitarea fiecărui lot cu anunţarea preţului lui maxim, care va fi preţul iniţial de la licitaţia cu strigare, după care va anunţa pasul de reducere a preţului. Pasul reducerii nu poate fi mai mare de 5 procente din preţul maxim. 42. Dacă preţul redus a fost repetat de trei ori şi nici unul din participanţi nu şi-a exprimat dorinţa să cumpere lotul, licitatorul va reduce preţul cu încă un pas, declarînd clar preţul nou de fiecare dată. 43. Licitatorul va reduce preţul bunului pînă cînd unul dintre participanţi va fi de acord cu preţul propus şi va confirma acest fapt prin ridicarea biletului său de participant. Licitatorul va cere participantului să confirme oferta prin numirea sumei pentru care este de acord să cumpere lotul. La primirea unei astfel de confirmări, licitatorul va striga preţul de trei ori, după care va fixa faptul vînzării printr-o lovitură de ciocan. Dacă în timpul repetării preţului, pînă la lovitura de ciocan, alt participant doreşte să cumpere lotul, el are dreptul să ridice preţul cu un pas sau mai mulţi, confirmîndu-şi oferta prin ridicarea biletului de participant. In acest caz, licitaţia cu reducere va trece în licitaţie cu strigare. 44. Reducerea preţului va continua pînă se va ajunge la zero, după care lotul se va scoate de la licitaţie. Comisia permanentă poate stabili pentru unele loturi scoase la licitaţie preţul minim pînă la care poate fi redus preţul lor. 45. Dacă licitatorul, preşedintele sau oricare dintre membrii comisiei de licitaţie vor constata încălcarea procedurii de desfăşurare a licitaţiei, ei vor suspenda licitarea în orice moment, pînă la luarea de către comisia de licitaţie a deciziei privind continuarea licitării sau privind scoaterea de la licitaţie a lotului în cauză. 46. Participantul care a cîştigat lotul este obligat să semneze procesul-verbal cu privire la rezultatele licitării. 47. Participantul care a cîştigat lotul dar a refuzat să semneze procesul-verbal cu privire la rezultatele licitării este privat de dreptul de a participa la licitaţie, iar aceasta va reîncepe de la preţul, care a fost acceptat de acest participant. In atare caz, participantului care a refuzat să semneze nu i se va restitui suma acontului. 48. In situaţia în care licitarea unui lot a fost declarată nulă din orice motive prevăzute de prezentul Regulament, se va întocmi procesul-verbal al licitării nule (conform anexei nr. 6). In acest caz, participanţii din vina cărora licitarea a fost declarată nulă nu vor fi admişi la licitaţiile ulterioare la care va fi expus lotul, a cărui licitare a fost declarată nulă, şi nu li se va restitui suma acontului. IX. Achitarea lotului şi încheierea contractului de vînzare-cumpărare 49. După încheierea negocierilor pentru lotul scos la licitaţie, comisia de licitaţie va organiza negocieri directe cu cîştigătorul lotului privind modul şi termenele de achitare a lotului, care se includ în procesul-verbal cu privire la rezultatele licitaţiei. După semnare, un exemplar al procesului-verbal cu privire la rezultatele licitaţiei se va trimite în termen de 24 ore restanţierului. In cazul în care comisia de licitaţie şi cumpărătorul au convenit ca achitarea lotului să se efectueze dintr-o dată, cumpărătorul achită integral costul lotului în termen de cel mult şapte zile din data semnării contractului de vînzare-cumpărare. In cazul în care comisia de licitaţie şi cumpărătorul au convenit ca achitarea lotului să se facă eşalonat, cumpărătorul achită în acelaşi termen de şapte zile prima rată în mărime de cel puţin 40 la sută din valoarea lotului menţionat în procesul-verbal, iar restul banilor - în termenul stabilit în contractul de vînzare-cumpărare, termen care nu va depăşi 60 de zile din data licitaţiei. Cetăţenii străini şi apatrizii, precum şi persoanele care nu întreţin raporturi cu sistemul bugetar al Republicii Moldova achită lotul printr-o plată unică. La procurarea lotului, acontul transferat de cumpărător se include în suma stabilită în contractul de vînzare-cumpărare. Celorlalţi participanţi la licitaţie suma acontului li se va restitui în termen de 10 zile din data încheierii licitaţiei. Sumele aconturilor nerestituite conform prezentului Regulament se reflectă în evidenţa contabilă a restanţierului, ale cărui bunuri au fost scoase la licitaţie, ca venituri din operaţii nelegate de valorificarea producţiei, se impozitează în modul stabilit şi se transferă direct la conturile bugetelor sau fondurilor respective pentru stingerea restanţelor lui. La micşorarea restanţelor se ia în calcul suma rămasă după impozitare. 50. Rezultatele licitaţiilor pot fi contestate în Comisia permanentă în termen de 30 de zile din data încheierii licitaţiei. Dacă cumpărătorul nu se achită în termenul stabilit, Comisia permanentă are dreptul să anuleze rezultatele licitării. In acest caz, bunurile se vor scoate la o nouă licitaţie - cu strigare sau, respectiv, cu reducere, iar suma acontului nu se restituie. 51. Vînzători ai bunurilor sechestrate sînt organele Serviciului Fiscal de Stat. In cazul înscrierii la licitaţie a unui singur cumpărător, contractul de vînzare-cumpărare a bunurilor sechestrate, se va încheia cu Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, iar dacă bunurile au fost vîndute prin procedura licitaţiei, contractul de vînzare-cumpărare se va încheia cu organul fiscal teritorial care a efectuat sechestrarea acelor bunuri. Contractul de vînzare-cumpărare se încheie în termen de 5 zile din data cînd Comisia de licitaţie a transmis dosarul în cauză Inspectoratului Fiscal Principal de Stat sau, respectiv, din ziua încheierii licitaţiei. Dacă după încheierea contractului de vînzare-cumpărare cumpărătorul se dezice de bunurile procurate, licitaţia se consideră nulă. Pînă la perfectarea documentelor ce ar confirma dreptul de proprietate asupra bunurilor sechestrate şi comercializate, noului proprietar îi vor servi drept documente de transport contractul de vînzare-cumpărare şi actul de ridicare a bunurilor în cauză. X. Ridicarea bunurilor 52. După semnarea contractului de vînzare-cumpărare, organul fiscal respectiv va înfăptui ridicarea bunurilor sechestrate, cu excepţia cazurilor cînd rezultatele licitaţiei au fost contestate de către restanţier sau de participanţii la licitaţie pe motive de încălcare a procedurii de înscriere la licitaţie sau de desfăşurare a licitaţiei. In aceste situaţii ridicarea bunurilor se va efectua după soluţionarea litigiilor. Dacă rezultatele licitaţiei au fost contestate în termenul stabilit, şi licitaţia a fost considerată nulă, însă după ridicarea bunurilor, cumpărătorul este obligat să restituie acele bunuri. 53. Ridicarea bunurilor sechestrate o vor face colaboratorii organului fiscal care a sechestrat aceste bunuri, cu participarea obligatorie a cumpărătorului sau reprezentantului lui şi în prezenţa reprezentantului restanţierului, iar la ridicarea fondurilor fixe sechestrate ale întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor de stat, precum şi ale întreprinderilor şi altor obiecte incluse în anexele la Legea cu privire la Programul de privatizare pentru anii 1997-1998 - şi cu participarea reprezentantului Departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor. Dacă este necesar, ridicarea bunurilor se va efectua şi cu participarea colaboratorilor Departamentului Control Financiar şi Revizie şi ai poliţiei. La refuzul restanţierului de a asista la procedura de ridicare a bunurilor se va proceda ca şi în cazul sechestrării bunurilor.
[Pct.53 completat prin Hot. Guv. nr.957 din 19.10.99] 54. In cazul cînd se constată lipsa unor bunuri din lista bunurilor sechestrate, substituirea acestora ori degradarea lor calitativă, care ar condiţiona reducerea preţului lor de comercializare, organul fiscal este obligat să transmită materialele corespunzătoare organelor de anchetă, excepţie constituind situaţiile în care substituirea sau degradarea bunurilor sînt neînsemnate şi cumpărătorul le-a acceptat la preţul stabilit prin licitaţie. 55. Dacă bunurile unui restanţier au fost vîndute mai multor cumpărători, ridicarea lor se va face separat pentru fiecare cumpărător. Asupra faptului ridicării se întocmeşte în trei exemplare un act de ridicare a bunurilor sechestrate de modelul indicat în anexa nr. 7. Primul exemplar se va înmîna, sub semnătură pe exemplarul trei, reprezentantului restanţierului, al doilea exemplar se va transmite cumpărătorului, iar al treilea exemplar va rămîne la organul fiscal care a înfăptuit ridicarea bunurilor. 56. In timpul ridicării sau în cel mult 24 de ore după semnarea actului de ridicare a bunurilor, restanţierul este obligat să transmită organului fiscal sau nemijlocit cumpărătorului toate documentele referitoare la bunul ridicat, cu excepţia cazurilor cînd aceste documente au fost ridicate de organul fiscal în timpul sechestrării bunurilor. Bunurile care conform destinaţiei lor, nu pot fi mutate se eliberează de către restanţier în termenul fixat în actul de ridicare, termen care nu poate depăşi 15 zile din data semnării lui. In baza actului de ridicare a bunurilor sechestrate restanţierul va efectua înregistrările contabile respective de scădere din evidenţă a bunurilor în legătură cu comercializarea lor. 57. In baza contractului de vînzare-cumpărare, a actului de ridicare a bunurilor sechestrate şi a certificatului de achitare integrală, eliberat de organul fiscal teritorial, cumpărătorul va înregistra bunurile ridicate (în cazurile stabilite prin acte normative) la organele respective. Cumpărătorul poate folosi bunurile şi pînă la înregistrare (cu excepţia scoaterii lor efective peste hotarele Republicii Moldova) în baza contractului de vînzare-cumpărare şi a actului de ridicare. După expirarea termenului de achitare stabilit în contractul de vînzare-cumpărare, bunurile nu vor mai putea fi utilizate în baza documentelor sus-menţionate. XI. Evidenţa bunurilor sechestrate 58. Evidenţa bunurilor sechestrate, a stingerii datoriilor restanţierului şi achitării bunurilor comercializate este ţinută de organele fiscale. 59. In ziua semnării sau cel tîrziu în ziua lucrătoare imediat următoare, actul de sechestru se va înregistra la organul fiscal în registrul de evidenţă a actelor de sechestru, ţinut conform anexei nr. 8. Inscrierile în registru se efectuează cu cerneală sau cu pixul, clar şi fără ştersături. Fiecare corectare se menţionează în scris prin consemnarea "Certific rectificarea" şi se confirmă prin semnătura inspectorului responsabil de evidenţă, cu indicarea datei efectuării corectării. 60. Pentru fiecare caz de sechestrare a bunurilor se va deschide un dosar aparte, în care se vor păstra toate documentele referitoare la acest caz: hotărîrile organului fiscal de sechestrare a bunurilor, de ridicare a banilor, de urmărire a sumelor debitoare, dispoziţiile şi ordinele de plată, actul de sechestru, corespondenţa cu restanţierul şi cu alte persoane, precum şi alte documente referitoare la caz. Fiecărui dosar i se atribuie un număr de ordine. Anexa nr. 1 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor Inspectoratul Fiscal de Stat pe municipiul (raionul) _________ Hotărîre nr. __ din "____"__________199___ or. _________________ Cu privire la sechestrarea bunurilor restanţierului Eu, şeful Inspectoratului Fiscal de Stat pe municipiul (raionul) ________________________________________________________________________ (gradul, numele de familie, prenumele) examinînd dosarul restanţierului____________________________________ ________________________________________________________________________ (denumirea (numele de familie, prenumele) restanţierului) am stabilit următoarele: 1. a) conform articolului _____ din Legea nr. ____ din 199 ___________________________________________ impozitul (taxa sau alte plăţi) _____________________ calculat(e) de restanţier (de organul fiscal) în sumă de ____ __________________________________ lei, urmă să (cu litere) fie transferat(ă) la bugetul__________ de către ____________ pînă la data de ___________________ 199_. Această obligaţie nu a fost executată şi, conform hotărîrii Inspectoratului Fiscal de Stat al municipiului (raionului) _____________________, restanţierului i-a fost aplicată o majorare de întîrziere în mărime de _________________lei, care trebuia transferată (cu litere) la bugetul ________________ pînă la ___________________199_ şi care, din motive necunoscute, la momentul de faţă nu este achitată (este achitată parţial în sumă de__________lei); b) ____________________________________________ c) _____________________________________________ (în punctele b), c) etc. se va indica separat, pe bugete şi fonduri, suma fiecărui impozit sau taxe datorate prin analogie cu punctul a)). Suma totală a restanţelor constituie _______________lei. (cu litere) 2. Conform articolului 6 din Legea nr. 633-XIII din 10.11.1995 "Cu privire la modul de urmărire a impozitelor, taxelor şi altor plăţi", la conturile bancare ale restanţierului au fost înaintate dispoziţiile de încasare _______________________________________________________________ (se indică numărul, data şi suma fiecărei dispoziţii) care pînă la această dată nu au fost executate (au fost executate parţial în sumă de _______lei). Constatînd aceste încălcări şi conform articolelor 6-65 ale legii sus-menţionate hotărăsc: 1. Se sechestrează bunurile ________________________________________ (denumirea (numele de familie, prenumele) restanţierului) cu sediul (domiciliul) ______________________________, valoarea cărora să fie suficientă pentru stingerea restanţelor la impozite, taxe şi alte la buget şi în fondurile extrabugetare şi pentru recuperarea cheltuielilor, legate de sechestrarea, comercializarea şi ridicarea acestor bunuri. 2. De ridicat banii în numerar din seiful de casă al restanţierului sau din încăperea izolată a acestei case, precum şi din reţeaua lui comercială. 3. De urmărit sumele debitoare ale restanţierului. 4. Sînt responsabili: de sechestrarea bunurilor __________________________________________ (funcţia, gradul, numele de familie, prenumele) de ridicarea banilor _______________________________________________ (funcţia, gradul, numele de familie, prenumele) de urmărirea sumelor debitoare _____________________________________ (funcţia, gradul, numele de familie, prenumele) 5. Sechestrarea bunurilor va începe pe data de____________ 199_, la ora _________________. Şeful Inspectoratului Fiscal de Stat ________________________________ (semnătura), (numele de familie) L.Ş. Anexa nr. 2 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor _____________________________________ (oraşul (municipiul), raionul, satul) LISTA BUNURILOR SECHESTRATE Anexă la actul de sechestru din "___"_____________199__ ---+-------------------+-----------------+--------+------+------+-------- Nr.|Denumirea bunurilor|Indicii şi carac-|Unitatea|Canti-|Preţul|Valoarea d/o| sechestrate |teristicile bunu-|de măsu-|tatea |prea- |preala- | |rilor sechestrate| ră | |labil |bilă to- | | | | |pe u- |tală a | | | | |nitate|bunuri- | | | | | |lor ---+-------------------+-----------------+--------+------+------+-------- 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 ---+-------------------+-----------------+--------+------+------+-------- 1. 2. În total au fost sechestrate bunuri în sumă de ______________________________________________lei. (cu litere) Inspectorul fiscal ___________ ______________________________ (semnătura) (numele de familie, prenumele) Restanţierul, reprezentantul restanţierului ___________ ______________________________ (semnătura) (numele de familie, prenumele) Anexa nr. 3 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor Lista produselor agricole perisabile şi similare acestora Fructe şi pomuşoare 1. Fructe în stare proaspătă de culturi seminţoase (mere, pere, gutui). 2. Fructe în stare proaspătă de culturi sîmburoase (prune, corcoduşe, piersici, caise, cireşe, vişine, zarzăre, coarne). 3. Fructe în stare proaspătă de culturi bacifere (coacăze, căpşune, fragi, zmeură, agrişe, cătină albă, agude). 4. Struguri în stare proaspătă. Cartofi şi legume 5. Cartofi timpurii în stare proaspătă. 6. Varză proaspătă. 7. Rizocarpi în stare proaspătă (ridiche-de-lună, pătrunjel, ţelină, morcov, sfeclă de masă, napi, ridiche). 8. Castraveţi în stare proaspătă. 9. Roşii în stare proaspătă. 10. Vinete în stare proaspătă. 11. Patisoni în stare proaspătă. 12. Dovlecei în stare proaspătă. 13. Ardei graşi în stare proaspătă. 14. Ştiuleţi de porumb copţi în lapte şi în ţintă în stare proaspătă. 15. Legume verzi în stare proaspătă. 16. Păstăi de fasole, mazăre şi bob în stare proaspătă. 17. Mazăre verde (boabe) în stare proaspătă. Culturi bostănoase 18. Pepeni verzi (harbuji) în stare proaspătă. 19. Pepeni galbeni (zămoşi) în stare proaspătă. Produse fitotehnice 20. Culturi eterooleaginoase (trandafir, levănţică, mentă, salvie). 21. Frunze de tutun (verzi). 22. Plante vii şi material săditor. 23. Flori. 24. Ciuperci în stare proaspătă. Produse animaliere 25. Lapte şi produse lactate, proaspete. 26. Carne şi produse din carne, proaspete. 27. Ouă şi produse din ouă. 28. Peşte şi produse din peşte, proaspete. 29. Albine vii. Producţie prelucrată 30. Castraveţi muraţi şi varză murată (murate timpuriu - pînă la 1 septembrie).
Anexa nr. 4 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor ACT DE SECHESTRU "___"_____________199__ Inspectorul _________ al Inspectoratului Fiscal de Stat pe municipiul (funcţia) (raionul) _______________________________________________________________ (numele de familie, prenumele inspectorului) cu participarea _________________________________________________________ (funcţiile, numele de familie şi prenumele colaboratorilor _________________________________________________________________________ Departamentului Control Financiar şi Revizie şi ai _________________________________________________________________________ comisariatului raional de poliţie) şi în prezenţa _________________________________________________________, (funcţia, numele de familie şi prenumele restanţierului sau _________________________________________________________________________ reprezentantului restanţierului) căruia i s-au adus la cunoştinţă drepturile şi obligaţiunile contribuabilului restanţier referitoare la efectuarea sechestrării şi răspunderea prevăzută de lege pentru neîndeplinirea îndatoririlor sale, conform articolelor 6-63 ale Legii nr. 633-XIII din 10 noiembrie 1995 ________________________________________________________________________ şi hotărîrii Inspectoratului Fiscal de Stat pe municipiul (raionul) ________________ nr. ______ din "___" ______ 199___ a efectuat sechestrarea bunurilor ______________________________________ (denumirea întreprinderii sau numele de familie,________________________________________________________________ prenumele persoanei fizice, care nu este subiect al antreprenoriatului) cu sediul (domiciliul) în ______________________________________________ (adresa restanţierului) şi codul fiscal ____________________, cetăţean al ________, împreună cu care locuiesc ___________membri ai familiei. Sechestrarea bunurilor a început pe data ________ 199_, la ora ________ şi s-a terminat pe data __________ 199_, la ora _____________. Bunurile incluse în lista bunurilor sechestrate, în valoare totală de_____________lei, sînt __________________________________ şi se tran- (cu litere) (sigilate, plombate, fotografiate) smit la păstrare _______________________ cu sediul (domiciliul) în ____. (se indică custodele) Bunurile sechestrate le-am primit la păstrare conform listei. Despre responsabilitatea ce îmi revine conform art. _____ din Codul Penal pentru delapidarea, înstrăinarea, substituirea sau tăinuirea bunurilor sechestrate am fost preîntîmpinat _____________________________________. (semnătura restanţierului sau custodelui) Propunerile şi obiecţiile restanţierului sau reprezentantului acestuia la întocmirea listei bunurilor sechestrate şi a actului de sechestru: ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Concluzia inspectorului asupra propunerilor şi obiecţiilor restanţierului sau reprezentantului: ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Semnăturile participanţilor la sechestrare: 1. Inspectorul ___________ ______________________ (semnătura) (numele de familie) 2. Colaboratorul Departamentului Control Financiar şi Revizie ___________ ______________________ (semnătura) (numele de familie) 3. Colaboratorul comisariatului raional de poliţie ___________ ______________________ (semnătura) (numele de familie) 4. Restanţierul, reprezentantul restanţierului ___________ ______________________. (semnătura) (numele de familie) _____________________________________ (oraşul (municipiul), raionul, satul) Anexa nr. 5 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor Proces-Verbal nr._______ cu privire la rezultatele vinzării la licitaţia _________________ or._______________ "___" __________199__ 1. Conform procesului-verbal nr._______ privind desfăşurarea licitării, la licitaţie a fost vîndut lotul nr._________________ 2. Preţul iniţial (maxim) al lotului este de _______ ____ ______________________________________________lei. (suma în cifre şi litere) 3. Preţul de vînzare al lotului este de _______ ___________ _____________________________________________lei. (suma în cifre şi litere) 4. A cîştigat negocierile Cumpărătorul cu numărul de înregistrare _________. 5. Denumirea completă (firma) sau numele de familie, prenumele şi funcţia reprezentantului Cumpărătorului lotului _________________________________________. 6. Cumpărătorul se obligă: 1) în termen de şapte zile după semnarea prezentului proces-verbal să depună la contul de decontări nr.____ din ________________________________________________________________________ suma de _____________________________________ lei; (cu cifre şi litere) 2) să semneze contractul de vînzare-cumpărare a lotului; 3) să achite taxa de stat pentru autentificarea notarială în cazurile necesare a contractului de vînzare-cumpărare a lotului, conform legislaţiei în vigoare; 4) să înregistreze contractul de vînzare-cumpărare a lotului la biroul teritorial de inventariere tehnică în cazurile prevăzute de legislaţie. Vînzătorul se obligă să perfecteze contractul de vînzare-cumpărare a lotului conform legislaţiei, condiţiilor licitaţiei şi prezentului proces-verbal. Preşedintele comisiei de licitaţie: _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) Membrii comisiei de licitaţie: _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) Licitatorul _____________ ____________________ (semnătura) (numele, prenumele) Cumpărătorul (reprezentantul lui) _____________ ____________________ (semnătura) (numele, prenumele) Anexa nr. 6 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor PROCES-VERBAL nr.______________ al licitării nule la licitaţia _______________ or.________________________ "______"______________199___ 1. A fost scos la licitaţie lotul nr.______________ ce include bunurile sechestrate la _____________________ ________________________________________________________________________ (denumirea de firmă sau numele deplin al restanţierului) Preţul iniţial _(__________)_________________________ (suma cu cifre şi litere) Licitarea se consideră nulă din următoarele motive:_________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ (se indică motivele concrete) ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Preşedintele comisiei de licitaţie: _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) Membrii comisiei: _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) Licitatorul _____________ ______________________ (semnătura) (numele, prenumele ) Anexa nr.7 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor _____________________________________ (oraşul (municipiul), raionul, satul) ACT de ridicare a bunurilor "___"_____________199__ Inspectorul ________ al Inspectoratului Fiscal de Stat pe municipiul (funcţia) (raionul) ______________________________________________________________ (numele de familie, prenumele inspectorului) cu participarea ________________________________________________________ (funcţiile, numele de familie şi prenumele colaboratorilor ________________________________________________________________________ Departamentului Control Financiar şi Revizie şi ai comisariatului raional ------------------------------------------------------------------------ de poliţie) funcţia, numele de familie al reprezentantului cumpărătorului) şi în prezenţa ________________________________________________________ (numele de familie şi prenumele restanţierului sau reprezentantului lui) a efectuat conform articolului 66 al Legii nr. 633-XIII din 10 noiembrie 1995 "Cu privire la modul de urmărire a impozitelor, taxelor şi altor plăţi" ridicarea bunurilor ____________________________________ (denumirea sau numele de familie al restanţierului) cu sediul (domiciliul) în ______________________________________________ (adresa restanţierului) şi codul fiscal ____________, cetăţean al _____________, împreună cu care locuiesc ___________membri ai familiei. Ridicarea bunurilor a început pe data ______________199_, la ora _____________ şi s-a încheiat pe data __________________ 199_, la ora _____________. Au fost ridicate bunurile indicate în punctele ______________________ ale listei bunurilor sechestrate, anexă la actul de sechestru din "___"______________199__, şi în contractul de vînzare-cumpărare nr. _________ din "___"______________199__, în valoare totală de _____________________________________ lei care se transmit în (cu cifre şi litere) proprietate ____________________________________________________________ (se indică noul proprietar) cu sediul (domiciliul) în _____________________________, (adresa cumpărătorului) şi avînd codul fiscal ________________. Bunurile ridicate le-am primit. Despre obligaţiunile privind perfectarea ulterioară a documentelor şi achitarea în termen a bunurilor, precum şi despre responsabilitatea ce îmi revine pentru neîndeplinirea acestor obligaţiuni am fost preîntîmpinat ______________________________. (semnătura cumpărătorului) Propunerile şi obiecţiile restanţierului sau reprezentantului asupra ridicării bunurilor şi întocmirii actului de ridicare: __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ Concluzia inspectorului fiscal asupra propunerilor şi obiecţiilor restanţierului (reprezentantului): ______________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________ Semnăturile participanţilor la ridicare a bunurilor: 1. Inspectorul fiscal________________ 2. Colaboratorul Departamentului Control Financiar şi Revizie ___________ 3. Colaboratorul comisariatului raional de poliţie ________ 4. Restanţierul (reprezentantul restanţierului) ___________ 5. Cumpărătorul (reprezentantul cumpărătorului) __________ Anexa nr. 8 la Regulamentul cu privire la modul de sechestrare şi comercializare a bunurilor REGISTRU de evidenţă a actelor de sechestru ---+-----+-----------------+-----+-----+------------+------+---------+----- Nr.|Data |Denumirea (numele|Nr şi|Data |Valoarea to-|Data |Procentul|Data d/o|înre-|de familie, pre- |data |actu-|tală a bunu-|comer-|bunurilor|achi- |gis- |numele) restanţi-|hotă-|lui |rilor con- |ciali-|comercia-|tării |tră- |erului |rîrii|de se|form actului|zării |lizate |tota- |rii | |de se|ches-|de sechestru|sau |sau resti|le |actu-| |ches-|tru | |resti-|tuite fa-|pentru |lui | |trare| | |tuirii|ţă de can|bunu- | | |a bu-| | |bunu- |titatea |rilor | | |nuri-| | |rilor |indicată |comer- | | |lor | | | |în act |ciali- | | | | | | | |zare ---+-----+-----------------+-----+-----+------------+------+---------+------ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 ---+-----+-----------------+-----+-----+------------+------+---------+------
[Anexa nr.2 abrogată prin Hot. Guv. nr.472 din 24.04.98] Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 685 din 23 iulie 1997 REGULAMENT de funcţionare a Comisiei republicane permanente pentru organizarea evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate 1. Dispoziţii generale 1. Comisia republicană permanentă pentru organizarea evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate (în continuare - Comisia) este formată în conformitate cu Legeanr. 633-XIII din 10 noiembrie 1995 "Cu privire la modul de urmărire a impozitelor, taxelor şi altor plăţi" şi are drept sarcină principală organizarea evaluării şi comercializării bunurilor sechestrate pentru stingerea restanţelor de impozite, taxe şi alte plăţi la bugetul public naţional şi în fondurile extrabugetare. 2. Comisia nu are statut de persoană juridică. În componenţa ei sînt numiţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, fără destituirea lor din funcţia de bază. Şedinţele Comisiei au loc în localul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat. 2. Obligaţiunile Comisiei 3. Comisia este obligată: a) să convoace la timp şedinţele de examinare a dosarelor pentru a nu admite tărăgănarea comercializării bunurilor sechestrate; b) să efectueze expertize ale calităţii bunurilor sechestrate; c) să formeze loturi pe categorii de bunuri aparte şi să stabilească preţurile iniţiale ale loturilor; d) să publice avizele despre petrecerea licitaţiilor; e) să determine modul de comercializare a bunurilor; f) să examineze în termen de 30 de zile reclamaţiile sau contestaţiile restanţierului şi ale participanţilor la licitaţii referitoare la pregătirea şi desfăşurarea licitaţiilor. 3. Drepturile Comisiei 4. Comisia are dreptul: a) pentru îndeplinirea obligaţiunilor sale să atragă specialişti din autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, persoane fizice şi juridice care dispun de licenţă pentru genul respectiv de activitate; b) să delege unele din funcţiile sale acestor specialişti sau persoane fizice şi juridice; c) să stabilească plata pentru serviciile prestate de specialiştii şi persoanele numite în mărime de pînă la 10 procente din suma provenită din comercializarea bunurilor sechestrate; d) să verifice îndeplinirea hotărîrilor sale şi să ţină la control procesul de evaluare şi comercializare a bunurilor; e) să declare nule rezultatele licitării în cazul constatării unor abateri sau încălcări ale reglementărilor privind pregătirea sau desfăşurarea licitaţiilor, care ar fi condiţionat sau au condus la micşorarea preţului de comercializare a bunurilor. 4. Funcţionarea Comisiei 5. Conducerea generală a Comisiei o efectuează preşedintele Comsiei. În caz de absenţă, preşedintele Comisiei este înlocuit de vicepreşedinte. 6. Anunţarea în prealabil a membrilor Comisiei despre ora, data şi locul convocării şedinţelor, întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor, organizarea publicării în comun cu organizatorul licitaţiei, a avizului cu privire la licitaţie, şi alte chestiuni organizatorice sînt atribuţiile de funcţie ale secretarului Comisiei. 7. Şedinţele Comisiei se convoacă în măsura necesităţilor şi sînt deliberative dacă sînt prezenţi cel puţin 2/3 din numărul membrilor necesari de a fi prezenţi la şedinţă. Reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice centrale participă la toate şedinţele Comisiei. Reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale participă numai la şedinţele, la care se rezolvă chestiuni referitoare la bunurile sechestrate în raionul sau municipiul pe care îl reprezintă. 8. Pentru atragerea persoanelor juridice şi fizice în activitatea de evaluare şi comercializare a bunurilor sechestrate Comisia organizează concursuri. 9. Şedinţele Comisiei sînt deschise. Despre convocarea şedinţei se anunţă cu cel puţin 48 ore înainte restanţierul al cărui dosar va fi examinat şi care este în drept să participe personal la şedinţă sau să-şi numească în modul stabilit un reprezentant. Hotărîrile Comisiei se adoptă prin vot deschis, cu simpla majoritate de voturi ale celor prezenţi. Membrii Comisiei care nu sînt de acord cu hotărîrea adoptată pot înainta obiecţii în scris, care se vor anexa la hotărîrea adoptată. 10. Hotărîrile Comisiei se semnează de către preşedintele şedinţei şi secretarul Comisiei, intră în vigoare din momentul semnării şi sînt obligatorii pentru toate persoanele indicate în ele. în caz de dezacord, persoanele la care se referă hotărîrea o pot ataca în instanţă judecătorească în termen de 30 de zile din momentul semnării. 11. Pentru participarea la şedinţele Comisiei, deplasarea la locul aflării bunurilor şi pentru alte deplasări, membrilor Comisiei li se plătesc diurne de la locul de muncă de bază. Alte cheltuieli ce ţin de activitatea Comisiei se raportează la cheltuielile legate de sechestrarea şi comercializarea bunurilor şi se achită în modul stabilit de lege.

Lasă-ne feedback-ul tău! 😊
Ne dorim să îți oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru și apreciem orice sugestie care ne poate ajuta să îl îmbunătățim.
Trimite-ne feedback-ul tău pe email-ul nostru moldlex@stisc.gov.md, facând click pe butonul de mai jos.
Opinia ta contează și ne ajută să devenim mai buni! 🚀