vineri, 4 octombrie 2024
774/13.08.97 Hotărîre cu privire la nomenclatorul serviciilor cu semnificaţie juridică în domeniul protecţiei obiectelor proprietăţii intelectuale

H O T Ă R Î R E

cu privire la nomenclatorul serviciilor cu semnificaţie juridică

în domeniul protecţiei obiectelor proprietăţii intelectuale

 

nr. 774  din  13.08.1997

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.57-58/625 din 04.09.1997

 

* * *

Notă: În titlu şi textul hotărîrii, cuvintele „taxele pentru servicii” se substituie cu cuvintele „nomenclatorul serviciilor”, conform Hot.Guv. nr.1072 din 22.09.2016, în vigoare 30.09.2016

 

Notă: În denumirea şi textul hotărîrii cuvîntul „industriale" se substituie cu cuvîntul „intelectuale" conform Hot.Guv. nr.275 din 16.03.06, în vigoare 31.03.06

 

Notă: În textul hotărîrii cuvintele Agenţia de Stat pentru Protecţia Proprietăţii Industriale" se substituie prin cuvintele Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală" conform Hot.Guv. nr.271 din 10.03.05, în vigoare 21.03.05

 

În legătură cu trecerea Agenţiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuală la noi condiţii de activitate, bazată pe principiile autogestiunii şi autofinanţării, Guvernul Republicii Moldova

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Nomenclatorul serviciilor cu semnificaţie juridică în domeniul protecţiei obiectelor proprietăţii intelectuale (se anexează).

 

[Pct.2 abrogat prin Hot.Guv. nr.1072 din 22.09.2016, în vigoare 30.09.2016]

 

3. Se abrogă:

capitolul X din anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.456 din 26 iulie 1993 "Cu privire la protecţia proprietăţii industriale în Republica Moldova";

Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.415 din 13 iunie 1994 "Cu privire la optimizarea sistemului de protecţie a proprietăţii industriale".

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVAIon CIUBUC

Chişinău, 13 august 1997.
Nr.774.

 

 

Aprobat

prin Hotărîrea Guvernului

nr.774 din 13 august 1997

 

NOMENCLATORUL

serviciilor cu semnificaţie juridică în domeniul

protecţiei obiectelor proprietăţii intelectuale

 

Nr.
d/o
Denumirea serviciilor Tariful,
euro
1 2 3


I. Invenţii


1.1. Brevete de invenţie

1.Depunerea cererii de brevet de invenţie/ Deschiderea fazei naţionale a cererii internaţionale, inclusiv:  
a) examinarea formală, preliminară şi publicarea cererii 100
b) pentru fiecare revendicare, fie iniţială, fie în urma modificărilor, depăşind 5 20
2.Examinarea de fond a cererii de brevet de invenţie, inclusiv cercetarea documentară: 400
a) pentru fiecare revendicare independentă, fie iniţială, fie în urma modificărilor, depăşind 1 100
b) pentru fiecare revendicare dependentă, fie iniţială, fie în urma modificărilor, depăşind 5 10
c) pentru fiecare pagină, depăşind 15 10
3.Menţinerea în vigoare a brevetului de invenţie, pentru fiecare an de valabilitate:

pentru anii 1-5

100

pentru anii 6-10

300

pentru anii 11-15

500

pentru anii 16-20

700
4.Publicarea traducerii revendicărilor din cererea de brevet european în procedura de validare 60
5.Publicarea versiunii corectate a traducerii revendicărilor din cererea de brevet european în procedura de validare 30
6.Publicarea traducerii fasciculului de brevet european validat, nedepăşind 20 de pagini 100
pentru fiecare pagină, depăşind 20 5
7.Publicarea traducerii fasciculului de brevet european validat, modificat în urma procedurii de opoziţie sau de limitare la Oficiul European de Brevete (OEB), nedepăşind 20 de pagini 50
pentru fiecare pagină, depăşind 20 5
8.Publicarea traducerii corectate a fasciculului de brevet european validat 20
9.Eliberarea certificatului privind validarea brevetului european 20
10.Depunerea şi examinarea formală a unei cereri de transformare a cererii de brevet european în procedura de validare în cerere de brevet naţional 100
11.Depunerea cererii de brevet de invenţie de scurtă durată/ Deschiderea fazei naţionale a cererii internaţionale, inclusiv:  
a) examinarea formală şi publicarea cererii 100
b) pentru fiecare revendicare, fie iniţială, fie în urma modificărilor, depăşind 5 20
12.Examinarea cererii de brevet de invenţie de scurtă durată: 200
a) pentru fiecare revendicare independentă, fie iniţială, fie în urma modificărilor, depăşind 1 100
b) pentru fiecare revendicare dependentă, fie iniţială, fie în urma modificărilor, depăşind 5 10
c) pentru fiecare pagină, depăşind 15 10
13.Menţinerea în vigoare a brevetului de invenţie de scurtă durată (pentru fiecare an de valabilitate)

pentru anii 1-6

100
114.Depunerea şi examinarea cererii de prelungire a termenului de valabilitate a brevetului de invenţie de scurtă durată, inclusiv cercetarea documentară şi întocmirea raportului de documentare cu opinie privind brevetabilitatea 300
15.Publicarea şi eliberarea brevetului de invenţie de scurtă durată prelungit, inclusiv tipărirea fasciculului de brevet cu raportul de documentare 20
16.Menţinerea în vigoare a brevetului de invenţie de scurtă durată după prelungire (pentru fiecare an de valabilitate) pentru anii 7-10 200

1.2. Modele de utilitate
17.Menţinerea în vigoare a certificatului de înregistrare a modelului de utilitate pentru fiecare an de valabilitate:
pentru anii 6-10 (după reînnoire) 100

1.3. Certificate complementare de protecţie
18.Depunerea şi examinarea cererii de acordare a certificatului complementar de protecţie 300
19.Eliberarea certificatului complementar de protecţie 100
20.Menţinerea în vigoare a certificatului complementar de protecţie, pentru fiecare an de valabilitate 700

1.4. Tarife comune
21.Recepţionarea, verificarea, examinarea şi transmiterea unei cereri internaţionale conform prevederilor articolului 14 al Tratatului de cooperare în domeniul brevetelor (P.C.T.) 100
22.Eliberarea brevetului, inclusiv tipărirea fascicolului de brevet:
a) în cazul în care materialele cererii destinate pentru tipărire nu depăşesc 15 pagini 100
b) pentru fiecare pagină, depăşind 15 10
23.Depunerea şi examinarea unei cereri privind transformarea cererii 25
24.Depunerea cererii divizionare, inclusiv examinarea formală şi publicarea cererii 50
25.Publicarea cererii înainte de termen, la solicitare 10
26.Cercetarea documentară pentru o cerere de brevet, întocmirea şi publicarea:  
a) raportului de documentare; 200
b) raportului de documentare cu opinie scrisă privind brevetabilitatea 300
27.

 

Cercetarea documentară pentru o cerere de brevet cu raport de documentare întocmit de o autoritate internaţională de documentare, întocmirea şi publicarea:  
a) raportului de documentare; 100
b) raportului de documentare cu opinie scrisă privind brevetabilitatea150
28.Tipărirea şi eliberarea unui nou fascicul al titlului de protecţie, nedepăşind 15 pagini 20

pentru fiecare pagină, depăşind 15

5
29.Depunerea şi examinarea cererii de limitare a brevetului 60

II. Topografii ale circuitelor integrate
30.Depunerea şi examinarea cererii de înregistrare a topografiei circuitului integrat 150
31.Înregistrarea unei topografii de circuit integrat pe termen de 10 ani 350

III. Mărci
32.Depunerea cererii de înregistrare a mărcii, inclusiv, examinarea formală, preliminară şi publicarea cererii 40
33.Divizarea cererii sau a înregistrării mărcii 40
34.Examinarea de fond a cererii de înregistrare:
a) a unei mărci individuale: 200

pentru fiecare clasă de produse şi servicii, depăşind 1

50
b) a unei mărci colective/de certificare: 250

pentru fiecare clasă de produse şi servicii, depăşind 1

50
35.Înregistrarea şi eliberarea certificatului de înregistrare:
a) a unei mărci individuale pe un termen de 10 ani 250
b) a mărcii colective/de certificare pe un termen de 10 ani 500
36.Depunerea şi examinarea contestaţiei la avizul provizoriu de respingere a cererii 10
37.Reînnoirea valabilităţii certificatului de înregistrare pe o perioadă de 10 ani:
a) a unei mărci individuale: 250

pentru fiecare clasă de produse şi servicii, depăşind 1

50
b) a unei mărci colective/de certificare: 400

pentru fiecare clasă de produse şi servicii, depăşind 1

50
38.Substituirea mărcii naţionale cu o înregistrare internaţională 50

IV. Indicaţii geografice, denumiri de origine şi specialităţi tradiţionale garantate
39.Depunerea cererii de înregistrare a indicaţiei geografice, a denumirii de origine sau a specialităţii tradiţionale garantate, inclusiv, examinarea respectării condiţiilor de depunere şi publicarea cererii/depunerea cererii privind înscrierea în Registrul naţional al specialităţilor tradiţionale garantate a unui nou producător al produsului recunoscut şi înregistrat în calitate de specialitate tradiţională garantată 20
40.Examinarea de fond a cererii de înregistrare a indicaţiei geografice, a denumirii de origine sau a specialităţii tradiţionale garantate 100
41.Depunerea şi examinarea contestaţiei la avizul provizoriu de respingere a cererii de înregistrare a indicaţiei geografice, denumirii de origine sau specialităţii tradiţionale garantate 10
42.Înregistrarea:  
a) indicaţiei geografice sau denumirii de origine 100
b) specialităţii tradiţionale garantate50
43.Eliberarea certificatului privind dreptul de utilizare a indicaţiei geografice sau a denumirii de origine, pe un termen de 10 ani 50
44.Reînnoirea dreptului de utilizare a indicaţiei geografice protejate sau a dreptului de utilizare a denumirii de origine protejate, pe un termen de 10 ani 50

V. Desene şi modele industriale
45.Depunerea şi examinarea formală a cererii de înregistrare a desenului/modelului industrial 20

pentru fiecare desen/model suplimentar, depăşind 1 în depozit multiplu

2
46.Divizarea cererii sau a înregistrării 20
47.Publicarea desenului/modelului industrial pentru fiecare figură în spaţiu standard (8x8 cm), depăşind 1 2
48.Amînarea publicării desenului/modelului industrial 10
49.Examinarea de fond a cererii de înregistrare a desenului/modelului industrial 50

pentru fiecare desen/model suplimentar depăşind 1 în depozit multiplu

5
50.Înregistrarea şi eliberarea certificatului de înregistrare a desenului/modelului industrial pe un termen de 5 ani: 70

pentru fiecare desen/model suplimentar depăşind 1 în depozit multiplu

5
51.Reînnoirea valabilităţii certificatului de înregistrare a desenului/modelului industrial pe un termen de 5 ani: 100

pentru fiecare desen/model suplimentar depăşind 1 în depozit multiplu

10

VI. Dreptul de autor şi drepturile conexe
52.Examinarea cererii de înscriere a unei opere literare, dramatice, ştiinţifice, muzicale:
a) pentru o pagină tipărită 0,1
b) pentru o pagină manuscris 0,2
53.Examinarea cererii de înscriere a unei opere de artă plastică, fotografică, de artă decorativă şi aplicată sau de arhitectură, urbanistică şi de artă horticolă:
pentru o fotografie, desen sau imagine 0,2
54.Examinarea cererii de înscriere a unei opere audiovizuale, opere coregrafice, pantomime, emisiune televizată sau videograme:
pentru un suport material (CD-R, DVD-R, VHS ) 10
55.Examinarea cererii de înscriere a unei fonograme, interpretări sau a unei emisiuni radio:
pentru un suport material (CD-R, DVD-R) 5
56.Examinarea cererii de înscriere a unui program pentru calculator, bază de date
pentru un suport material (CD-R, DVD-R) 50
57.Examinarea cererii de modificare a titularului drepturilor patrimoniale (inclusiv înscrierea modificărilor în Registru), pentru un obiect al dreptului de autor sau al drepturilor conexe 10

58.

Înscrierea/înregistrarea şi eliberarea:
a) adeverinţei privind înscrierea obiectelor dreptului de autor şi ale drepturilor conexe, pentru un obiect6
b) certificatului de înregistrare a titularului marcajelor de control6
59.Eliberarea duplicatului adeverinţei privind înscrierea obiectelor dreptului de autor şi ale drepturilor conexe/adeverinţei de modificare a titularului de drepturi patrimoniale 4

VII. Soiuri de plante
60.Depunerea cererii de brevet pentru soi de plantă, inclusiv examinarea şi publicarea cererii 200
61.Depunerea, examinarea şi publicarea propunerii privind denumirea soiului de plantă 50
62.Testarea soiului la condiţiile de brevetabilitate (pentru fiecare an) 500
63.Testarea soiului la condiţiile de brevetabilitate în cazul prezentării rezultatelor testării oficiale anterioare 200
64.Testarea suplimentară a soiului la condiţiile de brevetabilitate (pentru un an) 300
65.Eliberarea brevetului pentru un soi de plantă, inclusiv tipărirea fasciculului de brevet 125
66.Eliberarea unui nou fascicul de brevet 20
67.Menţinerea în vigoare a brevetului (pentru fiecare an de valabilitate):

pentru anii 1-5

100

pentru anii 6-10

200

pentru anii 11-15

300

pentru anii 16-20

500

pentru anii 21-25

700

pentru anii 26-35

900
68.Testarea soiului de către Instituţia Publică Institutul Naţional de Cercetări Aplicative în Agricultură şi Medicină Veterinară, la valoarea agronomică:
1) testarea de concurs:
a) depunerea cererii şi examinarea preliminară 100
b) testarea soiului (pe un an) 400
2) testarea ecologică:
a) depunerea cererii şi examinarea preliminară 100
b) testarea soiului (pe un an) 250
3) testarea de colecţie:
a) depunerea cererii şi examinarea preliminară 100
b) testarea soiului (pe un an) 200
4) testarea de producţie (pentru o testare) 150
69.Eliberarea adeverinţei pentru soiul de plante 50
70.Admiterea soiului în Catalogul soiurilor de plante 250
71.Menţinerea soiului în Catalogul soiurilor de plante (pentru fiecare an de cultivare):

pentru anii 1-4

60

pentru anii 5-9

100

pentru anul 10 şi fiecare an următor

120

VIII. Tarife comune de procedură
72.Revendicarea priorităţii convenţionale sau de expoziţie într-o cerere de înregistrare/brevetare a obiectului de proprietate industrială, inclusiv într-o cerere internaţională 100
73.Revendicarea priorităţii unei cereri depuse la Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), corectarea sau suplimentarea unei revendicări a priorităţii 20
74.Recepţionarea, verificarea, examinarea şi transmiterea cererii conform procedurilor de înregistrare internaţională, cu excepţia invenţiilor 50
75.Examinarea cererii de introducere a unei modificări 30
76.Rectificarea unei erori 10
77.Modificarea datelor înscrise în Registrul naţional al mandatarilor autorizaţi în proprietatea intelectuală 10
78.Prelungirea termenului de procedură (pentru o acţiune într-o procedură în faţa AGEPI), pentru fiecare lună 20
79.Repunerea în termenul omis, pentru fiecare lună 50
80.Restabilirea/repunerea în drepturi 100
81.Examinarea şi înregistrarea contractului de cesiune, gaj, licenţă sau franchising pentru un obiect al proprietăţii industriale 200
82.Examinarea cererii şi înscrierea modificării în contractul înregistrat pentru un obiect al proprietăţii industriale 100
83.Radierea informaţiei privind înregistrarea contractului, cu excepţia contractului prevăzut la pct.57 50
84.Depunerea unei:
a) opoziţii 100
b) contestaţii împotriva deciziei adoptate în cadrul examinării 150
85.Retragerea totală/parţială a cererii de înregistrare/brevetare a obiectului de proprietate intelectuală, cu excepţia cererilor prevăzute în pct.52-56, retragerea opoziţiei, retragerea contestaţiei depuse împotriva deciziei examinării, renunţarea la titlul de protecţie al obiectului de proprietate intelectuală 15
86.Eliberarea titlului de protecţie în cazul transmiterii drepturilor, la solicitare 50
87.Examinarea şi înregistrarea Regulamentului de utilizare a mărcii colective/de certificare şi publicarea informaţiei privind aceasta 50
88.Atestarea mandatarilor autorizaţi sau evaluatorilor în domeniul proprietăţii intelectuale 50
89.Reatestarea evaluatorilor în domeniul proprietăţii intelectuale 25
90.Instruirea în cadrul cursurilor de specializare „Protecţia proprietăţii intelectuale” sau „Evaluarea proprietăţii intelectuale” 120
91.Organizarea medierii/arbitrajului 20
92.Eliberarea unui document oficial cu privire la obiectele de proprietate industrială, de tipul: duplicat, act de prioritate etc. 20
93.Eliberarea, la solicitare:  
a) a extrasului legalizat din registru 10
b) a copiei echivalente a titlului de protecţie 5
c) a copiei certificate de pe un document din dosarul OPI, sau a unei adeverinţe 2
d) a copiei pe hîrtie de pe documentele din dosarul OPI sau din Baza de Date, pentru o pagină 0,03
94.Plasarea pe pagina de start a site-lui AGEPI a informaţiei referitoare la activitatea mandatarului autorizat, lunar 10
95.Selectarea şi furnizarea, la cerere, a informaţiilor analitice sau de sinteză pentru obiectele de proprietate intelectuală privind:  
a) statutul juridic, pentru un obiect 15
b) solicitantul/titularul obiectelor de proprietate intelectuală, pentru un obiect15
c) portofoliul obiectelor de proprietate intelectuală deţinut de o persoană, pentru un obiect15
d) invenţiile, pentru o bază de date, un obiect:  

baze de date naţionale

50

baze de date internaţionale

150
e) mărcile protejate în Republica Moldova

pentru fiecare clasă, depăşind 1

35
3
f) desenele şi modelele industriale protejate în Republica Moldova

pentru o clasă, un obiect


35
g) indicaţiile geografice, denumirile de origine şi specialităţile tradiţionale garantate protejate în Republica Moldova  

pentru o denumire

15

 

Note:

1. Achitarea tarifelor se efectuează la contul AGEPI, cu excepţia tarifelor stabilite la punctele 62, 63, 64, 68 şi 69, care se efectuează la contul Instituţiei Publice Institutul Naţional de Cercetări Aplicative în Agricultură şi Medicină Veterinară, precum şi a tarifelor stabilite la punctele 70 şi 71, care se efectuează la contul Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor, după cum urmează:

a) persoanele fizice şi juridice cu domiciliul şi, respectiv, sediul în Republica Moldova, achită tarifele stabilite în lei moldoveneşti, conform cursului oficial stabilit de Banca Naţională a Moldovei în raport cu euro la data plăţii;

b) persoanele fizice şi juridice străine cu domiciliul şi, respectiv, sediul permanent în străinătate achită tarifele în euro sau în cuantumuri echivalente acestora în lei moldoveneşti, conform cursului oficial stabilit de Banca Naţională a Moldovei în raport cu euro la data plăţii.

2. Solicitanţilor şi titularilor dreptului de protecţie a invenţiei, modelului de utilitate şi soiului de plantă li se acordă reduceri la achitarea tarifelor după cum urmează:

a) 95% din cuantumul tarifului stabilit, dacă este persoană fizică şi este unicul autor/ameliorator;

b) 95% din cuantumul tarifului stabilit şi scutirea de plata tarifelor pentru menţinerea în vigoarea a brevetelor de invenţie pentru primii 5 ani, dacă este o organizaţie din sfera ştiinţei şi inovării;

c) 85% din cuantumul tarifului stabilit, dacă este o întreprindere care întruneşte criteriile legale stabilite întreprinderilor mici şi mijlocii, sau dacă este persoană fizică şi nu are calitatea de autor/ameliorator, precum şi dacă este persoană fizică şi nu este unicul autor/ameliorator.

Reducerile stabilite în prezentul punct nu se aplică tarifelor prevăzute la punctele 4-10,15, 21, 25, 26, 28, 66, precum şi tarifelor din secţiunea VIII, cu excepţia punctelor 75, 78, 79 şi 85 din prezentul Nomenclator.

3. Solicitantul sau titularul dreptului de protecţie al mărcii beneficiază de reduceri în cuantum de 50% din tariful stabilit, dacă este persoană fizică sau dacă este o întreprindere care întruneşte criteriile legale stabilite întreprinderilor mici şi mijlocii.

Reducerile stabilite în prezentul punct nu se aplică tarifelor prevăzute în secţiunea VIII din prezentul Nomenclator.

4. Solicitanţilor şi titularilor dreptului de protecţie al desenului sau modelului industrial li se acordă reduceri la achitarea tarifelor, după cum urmează:

a) 85% din cuantumul tarifului stabilit, dacă este persoană fizică şi are calitatea de autor;

b) 65% din cuantumul tarifului stabilit, dacă este o întreprindere care întruneşte criteriile legale stabilite întreprinderilor mici şi mijlocii, sau dacă este persoană fizică şi nu are calitatea de autor.

Reducerile stabilite în prezentul punct nu se aplică tarifelor prevăzute la secţiunea VIII, cu excepţia punctelor 78, 79 şi 85 din prezentul Nomenclator.

5. Persoanele cu dizabilităţi, pensionarii neîncadraţi în cîmpul muncii, veteranii de război în sensul legislaţiei cu privire la veterani, participanţii la lucrările de lichidare a consecinţelor catastrofei de la Cernobîl, elevii, studenţii (secţia de zi), masteranzii, doctoranzii, militarii în termen (ostaşii şi sergenţii) se scutesc de plata tarifelor stabilite la punctele 1, 2, 45-50, 52-56, 58 şi 60 din prezentul Nomenclator.

6. În cazul solicitării termenului suplimentar de 6 luni pentru achitarea tarifelor prevăzute la punctele 3, 13, 16, 17, 20, 35, 37, 42, 44, 50, 51 şi 67 din prezentul Nomenclator, solicitantul/titularul va achita suplimentar 50% din cuantumul tarifului care urma să fie achitat conform punctelor enumerate.

7. Tariful conform pct.75 din prezentul Nomenclator nu se achită în cazul în care modificarea datelor din documentele cererii sau în titlul de protecţie survine ca consecinţă a adoptării unui act normativ sau ca urmare a deciziei instanţei judecătoreşti.

8. În cazul în care un solicitant/titular beneficiază de mai multe reduceri, prevăzute la punctele 2, 3 şi 4 din note, tariful se va achita în cuantumul celei mai mari dintre acestea, iar în cazul mai multor solicitanţi/titulari care beneficiază de diferite reduceri prevăzute la punctele 2, 3 şi 4 sau sînt scutiţi de plata tarifelor în conformitate cu punctul 5 din note, tariful se va achita în cuantumul celei mai mici reduceri pentru solicitanţi/titulari.

9. Persoanele care beneficiază de reduceri sau care sînt scutiţi de achitarea tarifelor în conformitate cu punctul 5 din note vor prezenta actul care confirmă acest drept la data achitării tarifului. În cazul întreprinderilor mici şi mijlocii se prezintă rapoartele financiare, valabile pînă la 31 martie a anului următor celui de gestiune sau certificatul de înregistrare pentru primul an de activitate. Prezentarea actului care confirmă dreptul de a beneficia de reduceri sau de scutire de achitarea tarifelor în conformitate cu punctul 5 din note nu poate servi drept temei la restituirea tarifelor achitate anterior în sensul reducerii acestora.

10. În cazurile transmiterii drepturilor, precum şi în cazul modificării statutului mărcii din individuală în colectivă/de certificare, solicitantul, titularul sau succesorul de drepturi, care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la punctele 2-5 din note, este obligat să plătească tariful neachitat anterior sau să lichideze diferenţa, în cazul achitării parţiale.

11. Pentru efectuarea, în regim de urgenţă, a procedurilor prevăzute în punctele 2, 26, 27, 32, 33, 34, 35, 37, 39, 40, 42, 43, 44, 45, 46, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 58 şi 95 din prezentul Nomenclator, tariful se majorează cu 100%. La calcularea cuantumului tarifelor conform prezentului punct, nu se aplică prevederile punctului 5, precum şi reducerile stabilite în note.

12. Tariful se consideră achitat la data transferării integrale a cuantumului stabilit conform prezentului Nomenclator.

13. În cazul solicitării restabilirii/repunerii în drepturi în cadrul Comisiei de Contestaţii se va achita numai tariful prevăzut în punctul 80, fără achitarea tarifului conform punctului 84 din prezentul Nomenclator.

[Anexa modificată prin Hot.Guv. nr.668 din 25.09.2024, în vigoare 04.10.2024]

[Anexa modificată prin Hot.Guv. nr.247 din 26.04.2023, în vigoare 27.05.2023]

[Anexa în redacţia Hot.Guv. nr.1072 din 22.09.2016, în vigoare 30.09.2016]

[Anexa modificată prin Hot.Guv. nr.878 din 18.07.2008, în vigoare 25.07.2008]

[Anexa în redacţia Hot.Guv. nr.275 din 16.03.06, în vigoare 31.03.06]