vineri, 12 mai 2000
175/25.02.2000 Hotărîre cu privire la Comisia guvernamentală pentru redresarea situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale

H O T Ă R Î R E

cu privire la Comisia guvernamentală pentru redresarea

situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale

 

nr. 175  din  25.02.2000

 

Monitorul Oficial al R.Moldova nr.24-26/257 din 02.03.2000

 

* * *

Abrogat: 17.01.2014

Hotărîrea Guvernului nr.3 din 14.01.2014

 

Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Componenţa nominală a Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale, conform anexei nr.1;

Regulamentul Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale, conform anexei nr.2.

2. Se stabileşte că, în caz de eliberare din funcţia publică a membrilor Comisiei nominalizate, funcţiile lor în cadrul acestei structuri le vor exercita persoanele nou confirmate în funcţiile respective, fără a fi emisă o nouă hotărîre de Guvern.

[Pct.2 introdus prin Hot. Guv. nr.412 din 02.05.2000, în vigoare 12.05.2000]

 

PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVADumitru BRAGHIŞ

Contrasemnată:
Ministrul industriei şi energeticiiIon Leşanu
Ministrul agriculturii şi industriei prelucrătoareIon Russu
Ministrul justiţieiValeria Şterbeţ

Chişinău, 25 februarie 2000.
Nr.175.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.175 din 25 februarie 2000

 

COMPONENŢA NOMINALĂ

a Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei

critice în sectorul real al economiei naţionale

 

COSARCIUC Valeriuviceprim-ministru al Republicii Moldova (preşedintele Comisiei)
PROFIR Marinşeful departamentului coordonarea reformelor structurale al Ministerului Economiei şi Reformelor (secretarul Comisiei)


Membrii Comisiei:

LEŞANU Ionministrul industriei şi energeticii
RUSSU Ionministrul agriculturii şi industriei prelucrătoare
SMOCHIN Afanasieministrul transporturilor şi comunicaţiilor
CAPCELEA Arcadieministrul mediului şi amenajării teritoriului
BULGAC Constantinviceministru al economiei şi reformelor
LUCHIAN Nicolaeviceministru al finanţelor
OLEINIC Alexandrudirector general al Departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor
BOŢAN Elenadirectorul executiv al secretariatului Consiliului Creditorilor
GHEORGHIU Anapreşedintele Comitetului de conducere al BCA "Moldinconbanc" S.A.
RĂDUCANU Marceldirectorul general al Departamentului Standarde, Metrologie şi Supraveghere Tehnică
RUSU Mirceapreşedintele Uniunii industriaşilor şi antreprenorilor din Moldova
TARLEV Vasilepreşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protejarea Producătorilor din Moldova
COROBCEANU Stelaviceministru al afacerilor externe
MUNTEANU Valeriuprefectul municipiului Chişinău
CANNA Valeriudirector al Organizaţiei de promovare a exportului din Moldova

[Anexa nr.1 modificată prin Hot. Guv. nr.412 din 02.05.2000]

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

Republicii Moldova

nr.175 din 25 februarie 2000

 

REGULAMENTUL

Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei

critice în sectorul real al economiei naţionale

1. Regulamentul Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale (în continuare – Comisia) stabileşte competenţele, drepturile şi obligaţiile, regimul de lucru şi de subordonare a acesteia.

2. Comisia se învesteşte cu atribuţiile şi competenţele următoare:

coordonarea şi dirijarea procesului de redresare a situaţiei întreprinderilor, cu participarea statului în capitalul statutar al întreprinderii, care au acumulat datorii faţă de bugetul public şi complexul energetic, inclusiv a celor subordonate Ministerului Industriei şi Energeticii, Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare, Ministerului Transporturilor şi Comunicaţiilor, Ministerului Mediului şi Amenajării Teritoriului şi Concernului de Stat "Inmacom";

iniţierea propunerilor, în modul stabilit de lege, privind numirea în funcţie şi reîncheierea contractelor de management cu conducătorii întreprinderilor de stat, cu participarea statului în capitalul statutar al întreprinderii (în continuare – întreprinderi), cu includerea în textul contractelor respective a indicatorilor calitativi şi cantitativi, în special, excluderea tranzacţiilor barter, achitarea plăţilor curente faţă de bugetul public şi complexul energetic, colectarea (repatrierea) creanţelor întreprinderii, diminuarea costurilor, diversificarea pieţelor de aprovizionare cu materie primă şi desfacere a producţiei finite;

iniţierea propunerilor privind destituirea conducătorilor întreprinderilor de stat şi/sau cu capital majoritar de stat, în cazul încălcării prevederilor contractelor de management încheiate şi/sau a hotărîrilor, dispoziţiilor, instrucţiunilor sau a altor acte şi cerinţe ale Comisiei şi/sau a prevederilor legislaţiei în vigoare;

susţinerea politicii de dezvoltare industrială prin formarea incubatoarelor şi parcurilor industriale în baza suprafeţelor şi echipamentului neutilizate ale întreprinderilor de stat, cu participarea statului în capitalul întreprinderii, în scopul creării noilor locuri de muncă şi redresării situaţiei din economie – completarea cadrului legislativ, monitorizarea procesului de schimbare a logisticii întreprinderilor mari, de creare a parcurilor, incubatoarelor, evaluarea posibilităţilor de acordare a asistenţei rezidenţilor parcurilor etc.;

impunerea întreprinderilor, cu participarea statului în capitalul statutar, în cazul imposibilităţii formării incubatoarelor, parcurilor industriale etc. şi, în modul stabilit de lege, să comercializeze activele neutilizate în activitatea operaţională, în scopul obţinerii mijloacelor financiare pentru stingerea datoriilor creditoare şi/sau pentru necesităţile activităţii operaţionale; transmiterea, conform legislaţiei în vigoare, la balanţa autorităţilor publice locale a obiectelor de menire social-culturală, comunală sau de altă utilitate publică, care se află în gestiunea economică a acestor întreprinderi, şi nu ţine de activitatea lor de bază;

examinarea şi monitorizarea realizării hotărîrilor şi deciziilor Guvernului referitor la restructurarea şi redresarea situaţiei financiare a întreprinderilor. Crearea fondului de susţinere a agriculturii pe baza concentrării acţiunilor întreprinderilor de prelucrare (primite în procesul de privatizare), confiscate de la furnizorii de materie primă agricolă, precum şi a convertirii în acţiuni a datoriilor întreprinderilor, aflate în proces de restructurare, în baza acordurilor-memorandum sau planurilor de reorganizare, conform Legii cu privire la faliment;

acordarea asistenţei în pregătirea programului-pilot de implementare a sistemelor de asigurare a calităţii, conform standardelor internaţionale;

lucrul cu Consiliul Creditorilor, creditorii – bugetul public şi complexul energetic – privind iniţierea procedurii de faliment asupra întreprinderilor ce nu achită consumul de resurse energetice şi datoriile faţă de bugetul public.

3. Şedinţele Comisiei se convoacă de către preşedintele acesteia ori de cîte ori este nevoie, dar nu mai puţin de două ori pe lună.

4. Comisia are dreptul:

să solicite pentru expertiză şi exercitarea funcţiilor sale documente, acte normative şi informaţii privind situaţia economico-financiară a întreprinderilor, dezvoltarea şi utilizarea capacităţilor de producţie, promovarea reformelor etc.;

să audieze informaţiile prezentate de conducerea ministerelor, departamentelor şi organelor administraţiei publice locale pe problemele economice, legate de sectorul real, executarea hotărîrilor şi deciziilor Guvernului;

să colaboreze cu organele publice centrale şi locale, să participe la elaborarea proiectelor de hotărîri ale Guvernului, să invite la şedinţele sale specialişti în domeniu.

5. Comisia îşi desfăşoară activitatea în baza planului de lucru aprobat de ea pentru fiecare şedinţă aparte.

6. Deciziile sînt adoptate prin majoritatea simplă a voturilor. Opţiunea prezentată de preşedintele Comisiei se cotează cu 2 voturi.

7. În cazul lipsei (cu excepţia cauzelor de forţă majoră) de la două şedinţe ale Comisiei, membrul Comisiei va fi exclus din componenţa acesteia.

8. Deciziile Comisiei sînt obligatorii pentru toate ministerele, departamentele, organele administraţiei publice locale şi agenţii economici care activează pe teritoriul Republicii Moldova.

9. Comisia raportează lunar Guvernului, de regulă, pînă pe data de 5 a fiecărei luni şi în caz de necesitate.

10. Şedinţele Comisiei se mediatizează şi se consemnează într-un proces-verbal.

11. Şedinţele Comisiei sînt deliberative în prezenţa a cel puţin jumătate din componenţa ei, conform listei.