H O T Ă R Î R E
cu privire la Comisia guvernamentală pentru redresarea
situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale
nr. 175 din 25.02.2000
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.24-26/257 din 02.03.2000
* * *
Abrogat: 17.01.2014
Hotărîrea Guvernului nr.3 din 14.01.2014
Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
Componenţa nominală a Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale, conform anexei nr.1;
Regulamentul Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale, conform anexei nr.2.
2. Se stabileşte că, în caz de eliberare din funcţia publică a membrilor Comisiei nominalizate, funcţiile lor în cadrul acestei structuri le vor exercita persoanele nou confirmate în funcţiile respective, fără a fi emisă o nouă hotărîre de Guvern.
[Pct.2 introdus prin Hot. Guv. nr.412 din 02.05.2000, în vigoare 12.05.2000]
PRIM-MINISTRU | |
AL REPUBLICII MOLDOVA | Dumitru BRAGHIŞ |
Contrasemnată: | |
Ministrul industriei şi energeticii | Ion Leşanu |
Ministrul agriculturii şi industriei prelucrătoare | Ion Russu |
Ministrul justiţiei | Valeria Şterbeţ |
Chişinău, 25 februarie 2000. | |
Nr.175. |
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.175 din 25 februarie 2000
COMPONENŢA NOMINALĂ
a Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei
critice în sectorul real al economiei naţionale
COSARCIUC Valeriu | viceprim-ministru al Republicii Moldova (preşedintele Comisiei) |
PROFIR Marin | şeful departamentului coordonarea reformelor structurale al Ministerului Economiei şi Reformelor (secretarul Comisiei) |
| |
LEŞANU Ion | ministrul industriei şi energeticii |
RUSSU Ion | ministrul agriculturii şi industriei prelucrătoare |
SMOCHIN Afanasie | ministrul transporturilor şi comunicaţiilor |
CAPCELEA Arcadie | ministrul mediului şi amenajării teritoriului |
BULGAC Constantin | viceministru al economiei şi reformelor |
LUCHIAN Nicolae | viceministru al finanţelor |
OLEINIC Alexandru | director general al Departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat pe lîngă Ministerul Economiei şi Reformelor |
BOŢAN Elena | directorul executiv al secretariatului Consiliului Creditorilor |
GHEORGHIU Ana | preşedintele Comitetului de conducere al BCA "Moldinconbanc" S.A. |
RĂDUCANU Marcel | directorul general al Departamentului Standarde, Metrologie şi Supraveghere Tehnică |
RUSU Mircea | preşedintele Uniunii industriaşilor şi antreprenorilor din Moldova |
TARLEV Vasile | preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protejarea Producătorilor din Moldova |
COROBCEANU Stela | viceministru al afacerilor externe |
MUNTEANU Valeriu | prefectul municipiului Chişinău |
CANNA Valeriu | director al Organizaţiei de promovare a exportului din Moldova |
[Anexa nr.1 modificată prin Hot. Guv. nr.412 din 02.05.2000]
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
nr.175 din 25 februarie 2000
REGULAMENTUL
Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei
critice în sectorul real al economiei naţionale
1. Regulamentul Comisiei guvernamentale pentru redresarea situaţiei critice în sectorul real al economiei naţionale (în continuare – Comisia) stabileşte competenţele, drepturile şi obligaţiile, regimul de lucru şi de subordonare a acesteia.
2. Comisia se învesteşte cu atribuţiile şi competenţele următoare:
coordonarea şi dirijarea procesului de redresare a situaţiei întreprinderilor, cu participarea statului în capitalul statutar al întreprinderii, care au acumulat datorii faţă de bugetul public şi complexul energetic, inclusiv a celor subordonate Ministerului Industriei şi Energeticii, Ministerului Agriculturii şi Industriei Prelucrătoare, Ministerului Transporturilor şi Comunicaţiilor, Ministerului Mediului şi Amenajării Teritoriului şi Concernului de Stat "Inmacom";
iniţierea propunerilor, în modul stabilit de lege, privind numirea în funcţie şi reîncheierea contractelor de management cu conducătorii întreprinderilor de stat, cu participarea statului în capitalul statutar al întreprinderii (în continuare – întreprinderi), cu includerea în textul contractelor respective a indicatorilor calitativi şi cantitativi, în special, excluderea tranzacţiilor barter, achitarea plăţilor curente faţă de bugetul public şi complexul energetic, colectarea (repatrierea) creanţelor întreprinderii, diminuarea costurilor, diversificarea pieţelor de aprovizionare cu materie primă şi desfacere a producţiei finite;
iniţierea propunerilor privind destituirea conducătorilor întreprinderilor de stat şi/sau cu capital majoritar de stat, în cazul încălcării prevederilor contractelor de management încheiate şi/sau a hotărîrilor, dispoziţiilor, instrucţiunilor sau a altor acte şi cerinţe ale Comisiei şi/sau a prevederilor legislaţiei în vigoare;
susţinerea politicii de dezvoltare industrială prin formarea incubatoarelor şi parcurilor industriale în baza suprafeţelor şi echipamentului neutilizate ale întreprinderilor de stat, cu participarea statului în capitalul întreprinderii, în scopul creării noilor locuri de muncă şi redresării situaţiei din economie – completarea cadrului legislativ, monitorizarea procesului de schimbare a logisticii întreprinderilor mari, de creare a parcurilor, incubatoarelor, evaluarea posibilităţilor de acordare a asistenţei rezidenţilor parcurilor etc.;
impunerea întreprinderilor, cu participarea statului în capitalul statutar, în cazul imposibilităţii formării incubatoarelor, parcurilor industriale etc. şi, în modul stabilit de lege, să comercializeze activele neutilizate în activitatea operaţională, în scopul obţinerii mijloacelor financiare pentru stingerea datoriilor creditoare şi/sau pentru necesităţile activităţii operaţionale; transmiterea, conform legislaţiei în vigoare, la balanţa autorităţilor publice locale a obiectelor de menire social-culturală, comunală sau de altă utilitate publică, care se află în gestiunea economică a acestor întreprinderi, şi nu ţine de activitatea lor de bază;
examinarea şi monitorizarea realizării hotărîrilor şi deciziilor Guvernului referitor la restructurarea şi redresarea situaţiei financiare a întreprinderilor. Crearea fondului de susţinere a agriculturii pe baza concentrării acţiunilor întreprinderilor de prelucrare (primite în procesul de privatizare), confiscate de la furnizorii de materie primă agricolă, precum şi a convertirii în acţiuni a datoriilor întreprinderilor, aflate în proces de restructurare, în baza acordurilor-memorandum sau planurilor de reorganizare, conform Legii cu privire la faliment;
acordarea asistenţei în pregătirea programului-pilot de implementare a sistemelor de asigurare a calităţii, conform standardelor internaţionale;
lucrul cu Consiliul Creditorilor, creditorii – bugetul public şi complexul energetic – privind iniţierea procedurii de faliment asupra întreprinderilor ce nu achită consumul de resurse energetice şi datoriile faţă de bugetul public.
3. Şedinţele Comisiei se convoacă de către preşedintele acesteia ori de cîte ori este nevoie, dar nu mai puţin de două ori pe lună.
4. Comisia are dreptul:
să solicite pentru expertiză şi exercitarea funcţiilor sale documente, acte normative şi informaţii privind situaţia economico-financiară a întreprinderilor, dezvoltarea şi utilizarea capacităţilor de producţie, promovarea reformelor etc.;
să audieze informaţiile prezentate de conducerea ministerelor, departamentelor şi organelor administraţiei publice locale pe problemele economice, legate de sectorul real, executarea hotărîrilor şi deciziilor Guvernului;
să colaboreze cu organele publice centrale şi locale, să participe la elaborarea proiectelor de hotărîri ale Guvernului, să invite la şedinţele sale specialişti în domeniu.
5. Comisia îşi desfăşoară activitatea în baza planului de lucru aprobat de ea pentru fiecare şedinţă aparte.
6. Deciziile sînt adoptate prin majoritatea simplă a voturilor. Opţiunea prezentată de preşedintele Comisiei se cotează cu 2 voturi.
7. În cazul lipsei (cu excepţia cauzelor de forţă majoră) de la două şedinţe ale Comisiei, membrul Comisiei va fi exclus din componenţa acesteia.
8. Deciziile Comisiei sînt obligatorii pentru toate ministerele, departamentele, organele administraţiei publice locale şi agenţii economici care activează pe teritoriul Republicii Moldova.
9. Comisia raportează lunar Guvernului, de regulă, pînă pe data de 5 a fiecărei luni şi în caz de necesitate.
10. Şedinţele Comisiei se mediatizează şi se consemnează într-un proces-verbal.
11. Şedinţele Comisiei sînt deliberative în prezenţa a cel puţin jumătate din componenţa ei, conform listei.
