luni, 18 martie 2002
335/18.03.2002 Hotărîre cu privire la aprobarea Regulamentului provizoriu al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei
                HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
    cu privire la aprobarea Regulamentului provizoriu al Centrului
           pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei

                        Nr.335  din  18.03.2002

       Monitorul Oficial al R.Moldova nr.43-45/410 din 28.03.2002

                                * * *
    Abrogat: 01.10.2004
    Hotărîrea Guvernului nr.1058 din 27.09.2004

    Întru executarea  Legii  nr.860-XV  din  15  februarie  2002  pentru
completarea  Legii  nr.64-XII  din  31 mai 1990 cu  privire  la  Guvern,
Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă  Regulamentul provizoriu al Centrului pentru Combaterea
Crimelor Economice şi Corupţiei, conform anexei.
    2. Ministerul Finanţelor şi Ministerul Afacerilor Interne, în termen
de  o lună, vor transmite Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice
şi  Corupţiei  patrimoniul  aflat  în  dotarea  Departamentului  Control
Financiar  şi  Revizie,  Gărzii  Financiare,  Direcţiei  anticorupţie  a
Departamentului  pentru  combaterea  crimei organizate şi  corupţiei  şi
Direcţiei  poliţiei  economico-financiare a Inspectoratului  general  de
poliţie, la situaţia din 11 februarie 2002.

    PRIM-MINISTRU
    AL REPUBLICII MOLDOVA                           Vasile TARLEV

    Contrasemnată:
    Ministrul afacerilor interne                    Gheorghe Papuc
    Ministrul finanţelor                            Zinaida Grecianîi

    Chişinău, 18 martie 2002.
    Nr. 335.

                                                    Anexă
                                            la Hotărîrea Guvernului
                                            Republicii Moldova nr. 335
                                            din 18 martie 2002

                             REGULAMENTUL
               provizoriu al Centrului pentru Combaterea
                    Crimelor Economice şi Corupţiei

                        I. Dispoziţii generale

    1. Centrul pentru  Combaterea  Crimelor Economice şi  Corupţiei  (în
continuare  -  Centrul)  este  un organ  specializat  al  administraţiei
publice centrale creat pe lîngă Guvernul Republicii Moldova, învestit cu
dreptul  de a efectua cercetări penale, anchete preliminare,  operaţiuni
de  investigaţii,  controale şi revizii financiar-fiscale în cauzele  ce
ţin  de  delictele  economice  şi  actele de  corupţie,  de  a  constata
contravenţiile şi de a aplica sancţiuni şi amenzi conform legislaţiei în
vigoare.
    Centrul şi subdiviziunile  lui  teritoriale sînt  persoane  juridice
finanţate din bugetul de stat, au ştampilă cu stema de stat şi denumirea
proprie, conturi în instituţiile financiare bancare.
    2. Centrul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Constituţia
Republicii Moldova, Legea privind activitatea operativă de investigaţii,
Codul   penal,   Codul  de  procedură  penală,  Codul  cu   privire   la
contravenţiile  administrative,  Legea privind combaterea  corupţiei  şi
protecţionismului,   Codul  fiscal,  alte  acte  legislative,  decretele
Preşedintelui   Republicii  Moldova,  hotărîrile  Guvernului,  tratatele
internaţionale,  la  care  Republica  Moldova este parte  şi  alte  acte
normative.
    3. Activitatea Centrului se bazează pe principiile:
    - legalităţii;
    - respectării drepturilor şi libertăţii persoanei;
    - oportunităţii şi ofensivităţii;
    - îmbinării metodelor publice şi secretelor de activitate;
    - cooperării  cu  organele  de stat, organizaţiile  obşteşti  şi  cu
populaţia;
    - deideologizării;
    - planificării,    combinînd   principiile   conducerii   unice   în
soluţionarea problemelor de serviciu cu colegialitatea în exprimarea lor.
    4. Centrul este subordonat Guvernului Republicii Moldova. El dispune
de  aparat central, subdiviziuni teritoriale, unităţi de gardă, izolator
de detenţie provizorie.
    Conducătorii subdiviziunilor teritoriale sînt subordonaţi nemijlocit
directorului Centrului.
    5. Structura şi personalul scriptic ale Centrului se aprobă de către
Guvern.

                 II. Atribuţiile de bază ale Centrului

    6. Atribuţiile de bază ale Centrului sînt:
    - desfăşurarea  acţiunilor  şi măsurilor operative  de  investigaţii
pentru    prevenirea,    depistarea    şi    combaterea    infracţunilor
economico-financiare;
    - desfăşurarea   acţiunilor   de   contracarare   a   corupţiei   şi
protecţionismului;
    - cercetarea   penală  a  infracţiunilor  depistate  şi   efectuarea
anchetei preliminare în conformitate cu legislaţia de procedură penală;
    - efectuarea  controalelor şi reviziilor financiar-fiscale în scopul
documentării infracţiunilor economico-financiare.

                       III. Drepturile Centrului

    7. Pînă la adoptarea  Legii cu privire la Centrul pentru  Combaterea
Crimelor  Economice  şi  Corupţiei, Departamentul Control  Financiar  şi
Revizie,  Direcţia  anticorupţie  a  Departamentului  pentru  combaterea
crimei  organizate şi corupţiei, Direcţia poliţiei  economico-financiare
şi   Garda   Financiară  vor  constitui  structura   organizatorică   şi
funcţională   a   Centrului,  păstrîndu-şi  funcţiile  şi   atribuţiile,
drepturile  de  serviciu,  condiţiile  de salarizare  şi  alte  drepturi
statutare  şi sociale, stabilite prin legislaţia şi actele normative  în
vigoare.

                 IV. Organizarea activităţii Centrului

    8. Centrul este  condus de director, care este numit în şi  eliberat
din funcţie de către Guvern.
    Directorul are  trei locţiitori, numiţi în şi eliberaţi din  funcţie
de Guvern la propunerea directorului Centrului.
    În cadrul Centrului se instituie un colegiu în număr de 9 persoane.

                 V. Atribuţiile directorului Centrului

    9. Directorul Centrului exercită următoarele atribuţii:
    - conduce activitatea  Centrului, poartă răspundere personală pentru
îndeplinirea atribuţiilor Centrului;
    - determină şi  repartizează atribuţiile adjuncţilor săi, şefilor de
direcţii, secţii şi altor servicii din cadrul aparatului central;
    - adoptă schema de încadrare şi devizul de cheltuieli ale aparatului
central şi subdiviziunilor teritoriale;
    - emite ordine,  dispoziţii şi instrucţiuni referitor la exercitarea
atribuţiilor Centrului;
    - organizează  selectarea,  repartizarea,  atestarea  şi  instruirea
cadrelor;
    - asigură respectarea disciplinei şi regimului secret;
    - acordă grade angajaţilor Centrului;
    - emite ordine de angajare în şi eliberare din funcţie a angajaţilor
Centrului;
    - stimulează angajaţii pentru succese în activitatea de serviciu;
    - aplică sancţiuni   disciplinare   angajaţilor  pentru   încălcarea
disciplinei şi neîndeplinirea întocmai a funcţiilor de serviciu;
    - reprezintă   Centrul  în  relaţiile  cu  autorităţile  publice  şi
organismele de specialitate internaţionale;
    - abrogă ori   modifică  ordinele  şi  dispoziţiile   conducătorilor
subdiviziunilor  teritoriale  în cazurile necorespunderii lor cu  actele
legislative şi normative în vigoare.
    10. Directorului Centrului i se acordă dreptul:
    - să delegheze  o  parte  din  atribuţiile sale  altor  persoane  cu
funcţii de răspundere ale Centrului;
    - să opereze  modificări  în  structura  Centrului,  determinate  de
necesitatea   optimizării  activităţii  lui,  în  limitele  fondului  de
salarizare şi personalului scriptic, adoptate de Guvern.

         VI. Controlul şi supravegherea activităţii Centrului

    11. Supravegherea  respectării  legislaţiei de  către  colaboratorii
Centrului în cadrul executării atribuţiilor de serviciu se efectuează de
către Procurorul General.
    Controlul utilizării   mijloacelor   bugetare  pentru   întreţinerea
Centrului se efectuează de către Curtea de Conturi.

         VII. Colaborarea Centrului cu alte autorităţi publice

    12. În exercitarea  atribuţiilor sale, Centrul colaborează cu Curtea
de   Conturi,   Ministerul  Afacerilor  Interne,  Ministerul   Apărării,
Ministerul   Justiţiei,  Ministerul  Finanţelor,  Procuratura  Generală,
Serviciul    de   Informaţii   şi   Securitate,   Departamentul   Vamal,
Departamentul  Tehnologii Informaţionale, Inspectoratul Fiscal Principal
de Stat, Trupele de Grăniceri şi alte autorităţi publice.