H O T Ă R Î R E
despre aprobarea Regulamentului cu privire la rechiziţiile de bunuri şi
prestările de servicii în interes public
nr. 283 din 14.03.2005
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.51-54/356 din 01.04.2005
* * *
În scopul elaborării mecanismului de aplicare şi funcţionare a Legii nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.178-181, art.1352), Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public (se anexează).
2. În termen de 3 luni:
a) Ministerul Apărării în comun cu alte ministere şi departamente abilitate, va elabora proiectul hotărîrii de Guvern privind crearea Comisiei Centrale de Rechiziţii;
b) autorităţile administraţiei publice locale de nivelul al doilea vor crea comisiile mixte de rechiziţii.
Prim-ministru
| Vasile TARLEV |
Contrasemnează: | |
Ministrul apărării | Valeriu PLEŞCA |
Ministrul economiei | Marian LUPU |
Ministrul finanţelor | Zinaida GRECIANÎI |
Ministrul justiţiei | Victoria IFTODI |
Chişinău, 14 martie 2005. | |
Nr.283. |
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
nr.283 din 14 martie 2005
Regulamentul
cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
Capitolul I
Dispoziţii generale
1. Prezentul Regulament reglementează modalităţile de îndeplinire a obligaţiunilor legale şi executarea unor lucrări de către agenţii economici, instituţiile publice, cetăţeni, comisiile de rechiziţii şi autorităţile militare abilitate să efectueze rechiziţii şi să cheme cetăţenii pentru prestări de servicii în interes public la declararea mobilizării, a stării de asediu sau de urgenţă, în caz de concentrări militare, exerciţii şi antrenamente de mobilizare, pentru prevenirea, localizarea sau înlăturarea consecinţelor calamităţilor naturale, avariilor tehnogene şi catastrofelor, precum şi în timpul acestor situaţii.
2. Rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public care urmează a fi efectuate la declararea sau instituirea stărilor prevăzute la pct.1 al prezentului Regulament, se organizează şi se pregătesc pe timp de pace.
3. Prin bunuri rechiziţionabile sau supuse rechiziţiei se înţelege totalitatea bunurilor ce se pot rechiziţiona potrivit art.5 din Legea nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public.
4. Bunurile care urmează a fi rechiziţionate sînt cele pentru care autorităţile abilitate de lege au emis ordine de predare.
5. În scopul stabilirii necesarului de bunuri care urmează a fi rechiziţionate şi numărului de cetăţeni care pot fi chemaţi pentru prestări de servicii în interes public se procedează astfel:
a) unităţile militare din sistemul forţelor destinate apărării, reieşind din planurile de mobilizare, înaintează cererile de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public, în temeiul art.10 din Legea privind pregătirea de mobilizare şi mobilizarea şi conform modelului prevăzut în anexa nr.1 la prezentul Regulament, Marelui Stat Major al Armatei Naţionale, care verifică corespunderea datelor din cerere cu statele de organizare a unităţii militare;
b) Marele Stat Major al Armatei Naţionale vizează cererile de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public ale unităţilor militare şi le repartizează pe centrele militare;
d) centrul militar repartizează cererile de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public parvenite de la Marele Stat Major al Armatei Naţionale serviciilor de mobilizare a economiei din unităţile administrativ-teritoriale de nivelul al doilea;
e) agenţii economici şi instituţiile publice cărora le revin sarcini din planul de mobilizare a economiei naţionale înaintează cereri de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public serviciilor de mobilizare a economiei, conform modelului prevăzut în anexa nr.1 la prezentul Regulament;
f) serviciile de mobilizare a economiei centralizează cererile de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public primite din centrele militare şi de la agenţii economici sau instituţiile publice.
[Pct.5 modificat prin Hot.Guv. nr.246 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007]
6. Cererile de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public se înaintează o dată cu elaborarea planului de mobilizare şi se actualizează anual, pînă la sfîrşitul primului trimestru sau cînd apar modificări în structura organizatorică a beneficiarului ori se schimbă pentru el sarcina de mobilizare.
7. Fondurile necesare plăţii despăgubirilor pentru bunurile rechiziţionate şi prestările de servicii în interes public se includ în bugetul de stat începînd cu primul an de război, potrivit metodologiei aprobate de Guvern.
8. Modalităţile de plată a despăgubirilor se stabilesc de Ministerul Finanţelor, în comun cu Ministerul Apărării.
Capitolul II
Modul de transmitere şi centralizare a datelor de evidenţă
a bunurilor rechiziţionabile. Verificarea şi inventarierea
9. Pentru stabilirea cantităţilor de bunuri ce pot fi rechiziţionate, în condiţiile legii, agenţii economici, instituţiile publice sînt obligate să transmită în fiecare an, pînă la finele primului trimestru, centrelor militare şi serviciilor de mobilizare a economiei date privind existenţa şi starea bunurilor rechiziţionabile, conform fişelor de evidenţă.
10. Primăriile (preturile) vor comunica centrelor militare, serviciilor de mobilizare a economiei, în condiţiile pct.9 al prezentului Regulament, datele despre bunurile rechiziţionabile aflate în proprietatea cetăţenilor din localitatea respectivă.
11. Departamentul Tehnologii Informaţionale şi Inspectoratul de stat pentru supravegherea tehnică “Intehagro” al Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, vor comunica, în modul stabilit, la cererea centrelor militare sau a serviciilor de mobilizare a economiei, datele privind:
a) autovehiculele, tehnica de construcţie şi de ridicat-transportat ale persoanelor juridice;
b) autovehiculele, remorcile şi semiremorcile acestora, autobuzele, tractoarele şi remorcile acestora, tehnica de construcţie şi de ridicat-transportat, motocicletele cu ataş, aflate în proprietatea sau posesia persoanelor fizice (în continuare – mijloace de transport).
12. Organele abilitate vor efectua înregistrarea, reînregistrarea şi radierea de la evidenţă a mijloacelor de transport numai după punerea acestora la evidenţă la centrele militare în raza lor teritorială.
13. Persoanele juridice, care au în evidenţă bunuri prevăzute spre rechiziţionare vor comunica centrelor militare, modificările survenite în datele acestor bunuri privind înstrăinarea sau starea lor, pe blanchete, conform modelului prevăzut în anexa nr.2 la prezentul Regulament. Centrele militare actualizează şi comunică aceste modificări serviciilor de mobilizare a economiei.
14. Serviciile de mobilizare a economiei centralizează datele primite de la persoanele juridice prevăzute în pct.9 şi 14 ale prezentului Regulament.
15. Datele generalizatoare constituie documentele în baza cărora se analizează cererile de rechiziţii şi se formulează propuneri pentru luarea deciziilor comisiilor mixte de rechiziţii.
16. Comisia Centrală de Rechiziţii numeşte comisiile de inventariere, modul de desfăşurare a inventarierii, categoriile de bunuri care urmează a fi inventariate, termenele şi suporturile informatice pe care se prezintă datele inventarierii.
17. Comisiile mixte de rechiziţii instituie comisiile de verificare a evidenţei, existenţei şi stării tehnice a bunurilor rechiziţionabile, precum şi de analiză a forţei de muncă ce poate fi chemată pentru prestări de servicii în interes public la agenţii economici, instituţiile publice prevăzute de lege, modalitatea şi periodicitatea desfăşurării acestor verificări.
Capitolul III
Modul de îndeplinire a atribuţiilor Comisiei Centrale de Rechiziţii
18. Pentru pregătirea şi efectuarea rechiziţiilor, Comisia Centrală de Rechiziţii are următoarele atribuţii:
a) prezintă Guvernului anual o notă informativă privind modul de pregătire şi de efectuare a rechiziţiilor de bunuri şi a prestărilor de servicii în interes public, la nivel naţional;
b) adoptă decizii privind redistribuirea anumitor bunuri rechiziţionabile de la unele unităţi administrativ-teritoriale la beneficiarii din alte unităţi administrativ-teritoriale, în scopul satisfacerii integrale a cererilor de rechiziţii;
c) coordonează şi verifică activitatea comisiilor mixte de rechiziţii pe timpul pregătirii şi efectuării rechiziţiilor;
d) ţine evidenţa centralizatoare la unele categorii de bunuri rechiziţionabile, care au un caracter strategic la nivel naţional.
19. În baza metodologiei în vigoare de formare a preţurilor, Comisia Centrală de Rechiziţii precizează modul în care comisiile mixte de rechiziţii stabilesc anual limitele preţurilor folosite la plata despăgubirilor pentru bunurile rechiziţionabile şi tarifele prestărilor de servicii în interes public.
20. Atribuţiile secretariatului tehnic al Comisiei Centrale de Rechiziţii se stabilesc de către preşedintele Comisiei. Şeful secretariatului tehnic este şi secretarul Comisiei.
Capitolul IV
Modul de îndeplinire a atribuţiilor comisiei mixte de rechiziţii
21. Preşedintele comisiei mixte de rechiziţii reprezintă comisia în relaţiile cu autorităţile, instituţiile publice, agenţii economici şi cetăţenii care au responsabilităţi privind rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public.
22. Obligaţiunile secretariatului tehnic pentru funcţionarea comisiei mixte de rechiziţii se pun în sarcina şefului serviciului de mobilizare a economiei al unităţii administrativ-teritoriale de nivelul doi, iar şeful acestuia este şi secretarul comisiei mixte de rechiziţii.
23. Serviciul de mobilizare a economiei generalizează cererile de rechiziţii şi prestări de servicii în interes public primite de la centrul militar şi de la agenţii economici şi instituţiile publice, reieşind din bunurile rechiziţionabile existente şi a cetăţenilor care pot fi chemaţi pentru prestări de servicii în interes public, formulează propuneri de repartiţie a acestora pe unităţi administrativ-teritoriale şi categorii de beneficiari, în comun cu reprezentanţii autorităţilor împuternicite de lege să efectueze rechiziţiile de bunuri.
24. În baza acestor date serviciul de mobilizare a economiei întocmeşte proiectul planului rechiziţiilor de bunuri şi prestărilor de servicii în interes public al unităţii administrativ-teritoriale şi-l prezintă comisiei mixte de rechiziţii.
25. Comisia mixtă de rechiziţii analizează propunerile de repartiţie, aprobă planul rechiziţiilor de bunuri şi prestărilor de servicii în interes public şi adoptă hotărîrea respectivă.
26. Bunurile care urmează a fi rechiziţionate vor fi repartizate în mod prioritar, după cum urmează:
a) pentru forţele armate;
b) pentru forţele destinate prevenirii, localizării sau înlăturării urmărilor unor dezastre;
c) pentru funcţionarea agenţilor economici şi a instituţiilor publice cu sarcini prevăzute în planul de mobilizare a economiei naţionale;
d) pentru funcţionarea şi exploatarea sistemelor de telecomunicaţii şi căilor de comunicaţii;
e) pentru asigurarea cu încăperi privind cazarea sinistraţilor, refugiaţilor, populaţiei afectate de consecinţele războiului şi prizonierilor de război.
În funcţie de anumite situaţii care necesită schimbarea priorităţilor, comisia mixtă de rechiziţii poate decide, după caz, modificarea acestora.
27. Hotărîrea comisiei mixte de rechiziţii se comunică, sub formă de extras, persoanelor juridice cărora li s-au stabilit obligaţii, de către serviciul de mobilizare a economiei, cu semnătura preşedintelui, în termen de 10 zile de la adoptare, pe timp de pace, şi în termen de 24 ore, pe timp de război.
28. Comisiile mixte de rechiziţii prezintă anual, la sfîrşitul primului trimestru, Comisiei Centrale de Rechiziţii, date privind deficitul şi surplusul de bunuri rechiziţionabile faţă de cererile din planul de rechiziţii de bunuri şi prestări de servicii în interes public al unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea.
Capitolul V
Modul de efectuare a rechiziţiilor şi prestărilor de servicii în interes public.
Restituirea bunurilor
29. În baza hotărîrii comisiei mixte de rechiziţii, repartiţia pe beneficiari a bunurilor care urmează a fi rechiziţionate şi a cetăţenilor care urmează a fi chemaţi pentru prestări de servicii în interes public se efectuează după cum urmează:
a) de către centrul militar, pe unităţi militare beneficiare;
b) de către serviciul de mobilizare a economiei pe agenţi economici, instituţii publice şi autorităţi ale administraţiei publice locale.
30. Serviciul de mobilizare a economiei expediază centrului militar hotărîrea comisiei mixte de rechiziţii, cu repartiţia stabilită în vederea întocmirii ordinelor de predare a bunurilor rechiziţionabile şi de chemare a cetăţenilor pentru prestări de servicii în interes public.
31. Centrul militar, în baza hotărîrii de repartiţie, emite, în condiţiile legii, ordine de predare, conform modelului prevăzut în anexele nr.3, 3”a” la prezentul Regulament, ordine de chemare pentru prestări de servicii în interes public, conform modelului prevăzut în anexa nr.4 la prezentul Regulament, iar unităţilor militare expediază calculul de repartiţie, conform modelului prevăzut în anexa nr.5 la prezentul Regulament.
32. La ordinul de predare a bunurilor care se rechiziţionează se elaborează tabelul nominal al persoanelor care deservesc mijloacele tehnice, conform modelului prevăzut în anexa nr.6 la prezentul Regulament.
33. Înmînarea ordinelor de predare se face, în condiţiile legii, în termen de cel mult 30 zile de la data emiterii hotărîrii comisiei mixte de rechiziţii, pe timp de pace şi în termen de 24 ore, pe timp de război.
34. Ordinele de predare a bunurilor care urmează a fi rechiziţionate, ordinele de repartizare şi ordinele de chemare pentru prestări de servicii în interes public se păstrează de agenţii economici, de instituţiile publice prevăzute de lege, în condiţiile stabilite de centrele militare.
35. Ordinele de predare, ordinele de repartizare şi ordinele de chemare pentru prestări de servicii în interes public, înmînate cetăţenilor se păstrează asupra acestora.
36. Modalitatea înştiinţării, adunării, organizării predării bunurilor rechiziţionabile, aprecierii stării tehnice şi utilităţii mijloacelor de transport şi tehnicii de construcţii, chemării cetăţenilor pentru prestări de servicii în interes public se va stabili de Ministerul Apărării prin centrele militare.
[Pct.36 modificat prin Hot.Guv. nr.246 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007]
37. Proprietarii sau deţinătorii legali ai aeronavelor care urmează a fi rechiziţionate, aflate în afara teritoriului naţional, sînt obligaţi să asigure aducerea acestora în ţară, la cerere, în termenul şi în locurile stabilite de autorităţile împuternicite să efectueze rechiziţii.
38. Bunurile rechiziţionate se predau beneficiarilor în baza actului de predare-primire, întocmit în trei exemplare, pe blanchete, conform modelului prevăzut în anexa nr.7 la prezentul Regulament.
39. Proprietarii sau deţinătorii legali vor pune la dispoziţie beneficiarilor bunurile care se rechiziţionează, conform cerinţelor ordinelor de predare.
40. Bunurile care se trimit beneficiarului nemijlocit de către proprietar sau deţinător, sînt asigurate cu blanchete ale actelor de predare-primire de către centrele militare, şi se păstrează împreună cu ordinele de predare la proprietar sau deţinător.
41. Bunurile care se primesc de către beneficiar de la furnizor sînt asigurate cu blanchete ale actelor de predare-primire şi se păstrează la beneficiar.
42. Actele de predare-primire se completează, se semnează de către persoana care predă, persoana care primeşte bunurile rechiziţionate sau de reprezentanţii acestora, după caz, şi se aplică ştampila.
43. După predarea-primirea bunurilor rechiziţionate, actele se distribuie în modul următor:
a) exemplarul nr.1 – furnizorului;
b) exemplarul nr.2 – beneficiarului;
c) exemplarul nr.3 – centrului militar în raza căruia s-a efectuat rechiziţia, în termen de 24 ore de la efectuarea rechiziţiei.
44. Bunurile ce se rechiziţionează, se completează, se împachetează şi se predau cu echipamentele şi materialele componente, conform borderoului de livrare, în baza căruia fabrica sau uzina producătoare a livrat produsul respectiv, precum şi cu documentaţia tehnică de exploatare şi întreţinere, completate în ziua predării.
45. Mijloacele de transport auto şi tehnica de construcţii se predau cu sculele, piesele de schimb şi accesoriile din inventar, alimentate cu lubrifianţi şi lichide speciale prevăzute în documentaţia tehnică de exploatare şi cu volumele de carburanţi precizate în ordinele de predare.
46. Aeronavele se predau cu echipamentul de bord, conform borderoului de livrare, inclusiv cu piesele de schimb aferente, şi alimentate cu carburanţi, lubrifianţi şi lichide speciale.
47. Cetăţenii chemaţi pentru prestări de servicii în interes public se vor prezenta în locul, termenul şi cu materialele prevăzute în ordinele de chemare, precum şi cu actele de identitate, de confirmare a meseriei, calificării şi situaţiei militare, după caz.
48. Cetăţenii mobilizaţi, potrivit legii, împreună cu tehnica rechiziţionată pe care o deservesc, vor avea asupra lor actele de identitate şi militare, după caz, precum şi documentele care să confirme calificarea respectivă şi dreptul de exploatare a tehnicii.
49. Lista cetăţenilor chemaţi pentru prestări de servicii în interes public se elaborează pentru fiecare agent economic, instituţie publică separat, în trei exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr.8 la prezentul Regulament.
50. Pentru efectuarea rechiziţiilor de bunuri şi chemarea cetăţenilor pentru prestări de servicii în interes public, pe timp de război, comandanţii de unităţi sau de subunităţi, stabiliţi de lege, vor proceda astfel:
a) comandantul emite autorităţilor administraţiei publice locale ordine de predare şi de chemare pentru prestări de servicii în interes public, care vor cuprinde datele prevăzute de lege;
b) autoritatea administraţiei publice respective pune la dispoziţia comandantului bunurile şi persoanele solicitate, în cel mai scurt timp;
c) bunurile solicitate vor fi predate de proprietari sau de deţinătorii legali;
d) beneficiarul, în comun cu proprietarul sau cu deţinătorul de bunuri rechiziţionate, întocmeşte un act de predare-primire similar celui prevăzut în anexa nr.7 la prezentul Regulament, în trei exemplare, semnat şi ştampilat, dacă proprietarul sau beneficiarul deţine ştampilă şi autentificat de reprezentantul autorităţii administraţiei publice locale. Destinaţia exemplarelor este cea prevăzută la pct.43 al prezentului Regulament. Exemplarul nr.3 se expediază centrului militar în a cărui rază de responsabilitate s-a efectuat rechiziţia, prin grija autorităţilor administraţiei publice locale, în termen de 24 ore.
51. Cantităţile de bunuri rechiziţionabile şi durata rechiziţiei în scopul prevenirii, localizării şi înlăturării consecinţelor calamităţilor naturale, avariilor tehnogene şi catastrofelor se stabilesc prin hotărîre de Guvern, iar procedura de efectuare a rechiziţiilor şi moralitatea înştiinţării, adunării, organizării predării bunurilor rechiziţionabile şi chemării cetăţenilor pentru prestări de servicii în interes public se efectuează cu metodologia prevăzută în prezentul Regulament. Înmînarea ordinelor de predare şi ordinelor de chemare se face în condiţiile legii în termen de cel mult 24 ore de la data emiterii hotărîrii comisiei mixte de rechiziţii.
52. Restituirea bunurilor care au fost rechiziţionate se face în baza unui act de restituire, conform modelului prevăzut în anexa nr.9 la prezentul Regulament, întocmit în trei exemplare. Destinaţia exemplarelor este similară cu cea prevăzută în pct.43 al prezentului Regulament.
53. Distrugerea actelor de rechiziţie (anexele nr.7 şi nr.9 la prezentul Regulament) se face în termenul şi modalitatea de plată stabilite de Guvern.
Capitolul VI
Dispoziţii finale
54. Marele Stat Major al Armatei Naţionale şi Ministerul Economiei şi Comerţului efectuează periodic controale, prin persoane autorizate, la agenţii economici, la instituţiile publice şi cetăţeni privind modul de ţinere a evidenţei, a stării tehnice şi de întreţinere a bunurilor supuse rechiziţiei, precum şi veridicitatea datelor comunicate de aceştia, în baza dispoziţiei semnate de ministrul economiei şi comerţului şi şeful Marelui Stat Major al Armatei Naţionale - comandant al Armatei Naţionale, după caz.
[Pct.54 în redacţia Hot.Guv. nr.246 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007]
55. Propunerile de completare şi modificare a Nomenclatorului bunurilor rechiziţionabile se centralizează la Comisia Centrală de Rechiziţii şi se aprobă de Guvern.
_________________________ (denumirea unităţii militare, agentului economic care adresează cererea) "___" _____________ 200 _ № ______ |
Anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
4. Verificat, Marele Stat Major L.Ş. ________________________________________ (gradul militar, semnătura, numele) Comandantului ___________________________________ (organului administrativ-militar teritorial, ___________________________________ serviciului de mobilizare a economiei) |
CERERE DE RECHIZIŢII ŞI PRESTĂRI DE SERVICII ÎN INTERES PUBLIC pentru __________________________________________________________________ (denumirea unităţii militare, agentului economic, instituţiei publice )
1 (se completează numai de unităţile militare)
Locul de prezentare_______________________ 2 _________ (adresa)
| |||||||||||||||||||||||
Nr. d/o |
Denumirea bunurilor care urmează a fi rechiziţionate (serviciilor care se prestează) |
Unitatea de măsură |
Cantitatea |
Termenul de predare |
Centrul militar (unitatea administrativ-teritorială care predă bunurile) |
Total predat |
Rămas de predat |
Note | |||||||||||||||
Comandantul (şeful) ________________________________________________________________________ (semnătura, numele comandantului, reprezentantului legal al agentului economic, instituţiei publice) L.Ş.
Verso anexei nr.1
Notă explicativă 1. Datele se referă la indicativul unităţii militare cu care se poartă corespondenţa pe timp de pace, garnizoana, termenul de mobilizare şi categoria ei. 2. Pe bunurile primite direct de către solicitant de la furnizor se va nota “Cu reprezentant ”. 3. Bunurile solicitate se înscriu în modul stabilit în Nomenclatorul bunurilor rechiziţionabile. 4. Marele Stat Major al Armatei Naţionale verifică corespunderea datelor din cererea unităţii militare cu statele ei. 5. Unităţile militare întocmesc cererile în patru exemplare şi după repartizarea bunurilor rechiziţionabile cererile se distribuie în felul următor: a) exemplarul nr.1 – unităţii militare; b) exemplarul nr.2 – centrului militar; c) exemplarul nr.3 – Marelui Stat Major. 6. Agenţii economici şi instituţiile publice cărora le revin sarcini din planul de mobilizare a economiei naţionale pentru primul an de război întocmesc cererile în două exemplare şi după repartizarea bunurilor rechiziţionabile cererile se distribuie în felul următor: a) exemplarul nr.1 – beneficiarului; b) exemplarul nr.2 – serviciului de mobilizare a economiei. |
[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.246 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007]
_________________________ (denumirea persoanei care ţine evidenţa bunurilor) "___" _____________ 200 _ № ______ |
Anexa nr.2 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
Comandantului (şefului)____________________________________ (centrului militar, serviciului de mobilizare a economiei) |
SITUAŢIA modificărilor survenite în evidenţă sau starea bunurilor care urmează a fi rechiziţionate conform situaţiei la ___________________200_
| |||||||
Numărul ordinului de predare |
Denumirea bunurilor care urmează a fi rechiziţionate |
Cantitatea | Modificările survenite privind | Cauzele care
au determinat modificările | Propuneri de înlocuire | Note | |
cantitatea | calitatea | ||||||
| |||||||
________________________________________________________________________________________ (semnătura, numele reprezentantului legal al persoanei care ţine evidenţa bunurilor)
L. Ş. |
Antet ___________________________ (autoritatea militară) |
Exemplarul nr.1 Partida nr.______________ Sectorul _______________ Ruta nr.________________
| |||||
ORDIN DE PREDARE 1. ________________________________________________________________________________________________ (denumirea persoanei juridice sau fizice) din _______________________________________________________________________________________________ (adresa) 2. ________________________________________________________________________________________________ (numele, prenumele conducătorului, adresa de la domiciliu) 3. În temeiul Legii nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public, veţi preda __________________________________________________________________________________________________ (denumirea beneficiarului)
_________________________________________________________________ bunurile menţionate în tabelul de mai jos (adresa locului de predare) pe o perioadă_______________________________________________________________________________________. (limitată, definitivă) Bunurile se predau cel tîrziu în _________ore de la declararea mobilizării sau în termenele specificate în dreptul fiecărui bun din momentul înştiinţării Dumneavoastră de către delegatul centrului militar (primărie).
| ||||||
Nr. d/o | Denumirea bunurilor ce se rechiziţionează (marca, tipul ) | Unitatea de măsură | Cantitatea bunurilor | Lot cu piese de schimb |
Note | |
va fi predat | va fi primit | |||||
| ||||||
Comandantul centrului militar _____________________________________________________ (gradul militar, semnătura, numele) L.Ş. |
Anexa nr.3
la Regulamentul cu privire la
rechiziţiile de bunuri şi prestările
de servicii în interes public
ÎN ATENŢIA POSESORULUI ORDINULUI DE PREDARE
1. Bunurile rechiziţionate se predau în perfectă stare de funcţionare, cu toate echipamentele şi materialele componente, piesele de schimb şi accesoriile din inventar, inclusiv cu documentaţia tehnică de exploatare şi întreţinere.
2. Mijloacele de transport şi tehnica de construcţii se predau alimentate cu lubrifianţi şi lichide speciale prevăzute în documentaţia tehnică şi în cantităţile de carburanţi precizate în ordinele de predare.
3. Aeronavele se predau alimentate cu carburanţi-lubrifianţi şi lichide speciale complete.
4. Ordinul de predare se păstrează în deplină siguranţă pentru a exclude pierderea, deteriorarea sau furtul lui. Despre pierderea sau deteriorarea ordinului se anunţă autoritatea emitentă în 24 ore de la constatarea acestora.
5. În ordinul de predare nu se permite să se facă modificări sau corectări.
6. Despre modificările operate în evidenţa bunurilor care urmează a fi rechiziţionate, despre înstrăinarea sau starea acestora, precum şi despre schimbarea adresei proprietarului sau deţinătorului se comunică autorităţilor militare emitente, în termen de cel tîrziu 45 zile de la producerea lor.
7. La ieşirea din ţară sau în cazul schimbării domiciliului în altă unitate teritorial administrativă ordinul de predare va fi înapoiat unităţii militare emitente.
8. Pentru bunurile care urmează a fi primite direct de către beneficiar în rubrica “locul de predare“, va fi înscris “Cu reprezentant”.
9. În cazul în care prezentul ordin de predare nu va fi executat veţi fi tras la răspundere conform legislaţiei.
Antet ___________________________ (autoritatea militară) |
Exemplarul nr.2 Partida nr.______________ Sectorul _______________ Ruta nr.________________
| |||||
ORDIN DE PREDARE 1. ________________________________________________________________________________________________ (denumirea persoanei juridice sau fizice) din _______________________________________________________________________________________________ (adresa) 2. ________________________________________________________________________________________________ (numele, prenumele conducătorului, adresa de la domiciliu) 3. În temeiul Legii nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public, veţi preda __________________________________________________________________________________________________ (denumirea beneficiarului)
_________________________________________________________________ bunurile menţionate în tabelul de mai jos (adresa locului de predare) pe o perioadă_______________________________________________________________________________________. (limitată, definitivă) Bunurile se predau cel tîrziu în _________ore de la declararea mobilizării sau în termenele specificate în dreptul fiecărui bun din momentul înştiinţării Dumneavoastră de către delegatul centrului militar (primărie).
| ||||||
Nr. d/o |
Denumirea bunurilor ce se rechiziţionează (marca, tipul ) |
Unitatea de măsură |
Cantitatea bunurilor |
Lot cu piese de schimb |
Note | |
va fi predat | va fi primit | |||||
| ||||||
Comandantul centrului militar _____________________________________________________ (gradul militar, semnătura, numele) L.Ş. |
Anexa nr.3a la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
AVIZUL DE PRIMIRE A ORDINULUI DE PREDARE
Eu, subsemnatul ___________________________________________________________________________________, (numele, prenumele reprezentantului legal) în calitate de proprietar (deţinător), am primit ordinul de predare nr.___ şi îmi asum obligaţiunea să asigur predarea bunurilor prevăzute în prezentul ordin, la locul şi în termenul stabilit. | |
Semnătura ___________ (furnizorul) L.Ş.
|
Data primirii ________________ |
AVIZUL DE ÎNŞTIINŢARE PRIVIND PREDAREA BUNURILOR PREVĂZUTE ÎN ORDIN
Eu, subsemnatul ___________________________________________________________________________________, (numele, prenumele reprezentantului legal) în calitate de proprietar (deţinător), am fost avizat astăzi ___________ luna __________________ anul _______ora ____ de către delegatul ___________________________________________________________________________________ (centrului militar, unităţii beneficiare) să îndeplinesc prevederile ordinului de predare nr._____ |
|
Semnătura _______________ (furnizorului) | Semnătura ______________ (delegatului) |
Verso anexei 3a
PROCES-VERBAL Eu, subsemnatul ____________________________________________________________________________________ (gradul militar, numele, prenumele) delegat al __________________________________________________________________________________________ (centrului militar, unităţii beneficiare) deplasîndu-mă la posesorul ordinului de predare nr. __________ pentru a-l anunţa să prezinte bunurile care urmează a fi rechiziţionate, la locul şi termenul înscrise în ordinul nominalizat: a) din cauza lipsei posesorului, am transmis ordinul __________________________________________________ (numele, prenumele) în calitate de _______________________________________________________________________________________ (gradul de rudenie) care s-a obligat să-l anunţe pe titular în timpul cel mai apropiat; b) refuzînd să semneze avizul de înştiinţare, acesta a fost afişat pe uşa locuinţei titularului în prezenţa martorului __________________________________________________________________________________________________ (numele, prenumele) Ca rezultat am întocmit prezentul proces-verbal, astăzi luna _________________ anul ______________ ora _________
Semnătura _____________ (delegatului)
Seria, numărul buletinului de identitate şi semnătura martorului _______________________________________________ |
Anexa nr.4 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
| |||||
ORDIN DE REPARTIZARE pentru prestări de servicii __________________________ (gradul militar, numele)
În temeiul Legii nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public dumneavoastră sînteţi chemaţi pentru prestări de servicii: 1. În echipa_____________________ 2. Literul_______________________ 3. SME, codul __________________ 4. Funcţia______________________ La declararea mobilizării dumneavoastră sînteţi obligaţi să vă aflaţi la domiciliu sau la locul de muncă, asigurînd astfel primirea ordinului de chemare. La primirea ordinului de chemare sînteţi obligat să vă prezentaţi la locul şi termenul menţionat.
Comandantul centrului militar ______________________________ (gradul militar, semnătura, numele) L.Ş. |
|
BON DE CONTROL nr. 2 al ordinului de repartizare
1. Echipa___________________ 2. Literul____________________ 3. SME, codul _______________ 4. Funcţia___________________ ___________________________ (gradul militar, numele) ___________________________
5. Anul naşterii_______________ 6. Note _____________________ ____________________________ ____________________________ ____________________________ ____________________________ ____________________________ ____________________________ |
|
BON DE CONTROL nr. 1 al ordinului de repartizare
1. Echipa__________________ 2. Literul___________________ 3. SME, codul ______________ 4. Funcţia__________________ ___________________________ (gradul militar, numele) ___________________________
5. Anul naşterii______________ 6. Note ____________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ | |
LINIA DE RUPERE | |||||
AVIZUL DE ÎNMÎNARE A ORDINULUI DE REPARTIZARE PENTRU PRESTĂRI DE SERVICII _________________________________________________________________________________________________ (gradul militar, numele, prenumele, anul naşterii ) Domiciliat _________________________________________________________________________________________ Locul de muncă ____________________________________________________________________________________
Am primit ordinul de repartizare pentru prestări de servicii:
| |||||
Data primirii__________________200__ |
Semnătura __________________ | ||||
AVIZUL DE PRIMIRE A ORDINULUI DE CHEMARE PENTRU PRESTĂRI DE SERVICII Ordinul de chemare pe numele ________________________________________________________________________ l-am primit la ora ___ “__”__________200_ . Mă oblig să mă prezint la locul şi termenul menţionat în ordinul de chemare ________________________ (semnătura)
| |||||
Primăria (pretura)_______________ |
Sectorul de înştiinţare nr.______ Маршрут № _________________
|
||||
LINIA DE RUPERE | |||||
Echipa ________________________________ Literul ______________________ SME __________________________ _________________________________________________________________________________________________ (gradul militar, numele, prenumele, anul naşterii) Adresa de la domiciliu ________________________________________________________ Ruta nr.________________ Adresa de la locul de muncă ___________________________________________________ Ruta nr.________________
ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTĂRI DE SERVICII În temeiul Legii nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public sînteţi obligaţi să vă prezentaţi în termen de ___ ore de la declararea mobilizării (de la avizarea dumneavoastră) pe adresa _________________________________________________________________________________________________ Să aveţi asupra sa actele şi materialele specificate pe verso ordinului de chemare. În cazul în care nu vă veţi prezenta în termenul stabilit veţi fi tras la răspundere conform legislaţiei.
L. Ş.
Comandantul centrului militar __________________________________________________________________ (gradul militar, semnătura, numele) |
Verso anexei nr.4
| |||||
|
|
Să aveţi asupra sa: 1.Ordinul de chemare pentru prestări de servicii.
2. Buletinul de identitate, livretul militar, permisul de conducător auto, motociclete, alte maşini şi tehnică, documentele de confirmare a calificării.
3. Sac de campanie cu obiecte de igienă personală şi obiecte de toaletă.
4. Hrană pentru 24 ore.
Persoanele ce nu se prezintă la punctul şi în termenul menţionat în ordinul de chemare pentru prestări de servicii sînt traşi la răspundere conform legislaţiei.
Ordinul de repartizare se păstrează în livretul militar şi se prezintă doar reprezentanţilor organelor abilitate. | |||
LINIA DE RUPERE | |||||
PROCES - VERBAL (se completează în caz de necesitate) | |||||
din “ ____ ” _________________200_ | Localitatea _______________ | ||||
Eu, subsemnatul____________________________________________________________________________________ (numele, prenumele) delegat al centrului militar _____________________________________________________________________________ deplasîndu-mă la domiciliul ___________________________________________________________________________, (numele, prenumele) pentru a-l anunţa să se prezinte la locul şi termenul menţionat în ordinul de chemare pentru prestări de servicii: a) din cauza lipsei lui am transmis ordinul __________________________________________________________ (numele, prenumele) în calitate de _______________________________________________________________________________________ (gradul de rudenie) care se obligă să-l anunţe pe titular în timpul cel mai apropiat; b) refuzînd să semneze avizul de primire a ordinului, prezentul ordin de chemare pentru prestări de servicii a fost afişat pe uşa locuinţei titularului în prezenţa martorului ______________________________________________________ (seria, numărul buletinului de identitate, semnătura martorului) _________________________ (semnătura delegatului)
| |||||
LINIA DE RUPERE | |||||
Materialele cu care trebuie să vă prezentaţi: 1. ________________________________________________________________________________________________ 2. ________________________________________________________________________________________________ 3. ________________________________________________________________________________________________ 4. ________________________________________________________________________________________________ 5. ________________________________________________________________________________________________
|
Antet ______________________________ (autoritatea militară) |
Anexa nr.5 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public | |||||
Comandantului unităţii militare _______________________________ (indicativul unităţii pe timp de pace)
CALCUL DE REPARTIŢIE a bunurilor care urmează a fi rechiziţionate şi a persoanelor chemate pentru prestări de servicii în interes public pentru unitatea militară ____________, în baza cererii de rechiziţii nr.___ din___________ 200__ şi a Hotărîrii comisiei mixte de rechiziţii nr. ___ din __ ___________200_
| ||||||
Bunurile ce se repartizează, servicii ce se prestează | Unitatea de măsură | Cantitatea | Denumirea furnizorului şi adresa lui | Termen de punere la dispoziţie (de distribuţie) | Distanţa pînă la beneficiar | Note |
| ||||||
Comandantul centrului militar ____________________________________________________ (gradul militar, semnătura, numele) |
Anexa nr.6 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
Exemplarul nr. ____ Precizat la _______
TABEL NOMINAL al persoanelor care deservesc mijloacele tehnice rechiziţionate pentru unitatea militară (economică) _____________
| |||||||
Nr. d/o |
Denumirea bunurilor ce se rechiziţionează (model, marcă) |
Numărul de înmatriculare |
Numele, prenumele persoanelor care deservesc bunurile |
Anul naşterii |
Calificarea (specialitatea) |
Adresa de la domiciliu |
Note |
L.Ş.
L.Ş.
L.Ş. | Comandantul centrului militar
Conducătorul unităţii economice
Reprezentantul unităţii militare |
____________________________ (semnătura, numele) ____________________________ (semnătura, numele) ____________________________ (semnătura, numele) |
|||||
Verso anexei nr.6
Notă explicativă 1. Tabelul nominal al persoanelor care deservesc bunurile rechiziţionate se întocmeşte pentru fiecare unitate militară beneficiară separat, în trei exemplare, distribuite în modul următor: a) exemplarul nr.1 – centrului militar; b) exemplarul nr.2 – unităţii economice; c) exemplarul nr.3 – unităţii militare.
2. Tabelul nominal se precizează de două ori pe an, la sfîrşitul semestrului, precum şi la modificarea structurii organizatorice a furnizorului, sau la schimbarea sarcinii de mobilizare şi persoanelor care deservesc mijloacele tehnice. |
APROB ___________________________ (funcţia comandantului, şefului) ___________________________ (gradul militar, semnătura, numele)
“_____”________________200 _
|
Anexa nr.7 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
Exemplarul nr. ___________ | |||||
ACT nr.___ cu privire la predarea-primirea bunurilor rechiziţionate
| ||||||
din “_____”__________ 200 _ |
Localitatea _________________________________________ | |||||
Comisia în componenţa: |
1.__________________________________________________ (gradul militar, numele, prenumele, funcţia) 2.__________________________________________________ (gradul militar, numele, prenumele, funcţia) 3.__________________________________________________ (numele, prenumele, funcţia)
| |||||
în temeiul Legii nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public a elaborat prezentul act despre predarea - primirea următoarelor bunuri rechiziţionate:
| ||||||
Nr. d/o |
Denumirea bunurilor ce se rechiziţionează (caracteristici şi elemente specifice) |
Cantitatea |
Calitatea |
Valoarea |
Termenul de predare |
Note |
| ||||||
Actul este încheiat între furnizor ________________________________________________________________________ (denumirea persoanei juridice sau a persoanei fizice)
| ||||||
codul
____________________________________ (fiscal sau numărul personal) şi beneficiar _______________________________ (denumirea)
A predat: _________________________________ (numele, prenumele, semnătura reprezentantului legal al persoanei juridice sau al persoanei fizice) L. Ş. |
din
_______________________________________________ (adresa) __________________________________________________ (adresa) A primit: __________________________________________ (numele, prenumele, semnătura reprezentantului legal al beneficiarului)
L. Ş. | |||||
Verso anexei nr.7
Notă explicativă 1. Blancheta actului se completează cu datele bunurilor ce se rechiziţionează, de către furnizor şi beneficiar, la locul de predare-primire a bunurilor. 2. Pentru bunurile care se rechiziţionează de la deţinătorul legal, în act se vor înscrie şi datele personale ale proprietarului (denumirea, adresa etc.). 3. Durata pentru care se rechiziţionează bunurile va fi specificată astfel: a) “irevocabil” – pentru bunurile consumptibile; b) “limitat” – cînd nu se cunoaşte durata rechiziţiei; c) se indică numărul de zile al duratei rechiziţiei. 4. La datele de identificare a bunurilor neconsumptibile se referă şi numărul de fabricaţie, caracteristicile şi alte elemente specifice. 5. Pe perioada rechiziţiei proprietarii sau deţinătorii sînt scutiţi de impozite, de plata taxelor pentru bunurile rechiziţionate şi de obligaţiile ce decurg din contractele legal încheiate. 6. În cazul pierderii actului, Comisia Centrală de Rechiziţii poate decide eliberarea unui duplicat, numai după declararea nulităţii actului primar în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în baza demersului centrului militar. Duplicatul actului de predare-primire a bunurilor rechiziţionate se eliberează de centrul militar. 7. Neprezentarea actului de predare-primire, în termen de trei ani de la publicarea datei începerii plăţii în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, are ca urmare pierderea dreptului la despăgubiri pentru bunurile rechiziţionate. 8. Exemplarul actului aflat asupra furnizorului se înapoiază beneficiarului în momentul efectuării plăţii contravalorii bunurilor rechiziţionate irevocabil sau întocmirii actului de restituire, pentru cele rechiziţionate pe un termen limitat.
Calcul de distribuire: exemplarul nr.1 – furnizorului; exemplarul nr.2 – beneficiarului; exemplarul nr.3 – centrului militar. |
Anexa nr.8 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
LISTA cetăţenilor chemaţi pentru prestări de servicii în interes public de la ______________________________________________ (denumirea agentului economic, instituţiei publice)
| ||||||
Nr. d/o |
Numele, prenumele |
Serviciile prestate |
Materialele care urmează a fi prezentate |
Termenul de prezentare |
Adresa de la domiciliu | Note |
| ||||||
L.Ş.
L.Ş.
L.Ş. | Comandantul centrului militar
Conducătorul unităţii economice
Reprezentantul unităţii militare |
____________________________ (semnătura, numele) ____________________________ (semnătura, numele) ____________________________ (semnătura, numele) | ||||
Verso anexei nr.8
Calcul de distribuire: exemplarul nr.1 – centrului militar; exemplarul nr.2 – unităţii economice; exemplarul nr.3 – unităţii militare. |
APROB ___________________________ (funcţia comandantului, şefului) ___________________________ (gradul militar, semnătura, numele)
“_____”________________200 _
|
Anexa nr.9 la Regulamentul cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public
Exemplarul nr._________________ | ||||
ACT nr.___ cu privire la restituirea bunurilor rechiziţionate
| |||||
din “_____”__________ 200__
| Localitatea _________________________________________ | ||||
Act încheiat între beneficiar ___________________________________________________________________________ (denumirea beneficiarului) din _______________________________________________________________________________________________ (adresa beneficiarului ) şi furnizor _________________________________________________________________________________________ (denumirea persoanei juridice sau fizice)
| |||||
Comisia în componenţa: | 1.
_________________________________________________ (gradul militar, numele, prenumele, funcţia) 2. _________________________________________________ (gradul militar, numele, prenumele, funcţia) 3.__________________________________________________ (numele, prenumele, funcţia)
| ||||
în temeiul Legii nr.1384-XV din 11 octombrie 2002 cu privire la rechiziţiile de bunuri şi prestările de servicii în interes public a elaborat prezentul act despre restituirea bunurilor rechiziţionate, prevăzute în actul de predare-primire nr.___ din “___”_____________200__
| |||||
Nr. d/o |
Denumirea bunurilor care se restituie (caracteristici şi elemente specifice) |
Cantitatea |
Calitatea |
Valoarea restituită |
Note |
| |||||
Exemplarul nr.1 al actului de predare-primire a bunurilor rechiziţionate se anexează. | |||||
A predat:____________________________________ (numele, prenumele, semnătura reprezentantului legal al beneficiarului) L. Ş. |
A primit: ___________________________________________ (numele, prenumele, semnătura reprezentantului legal al persoanei juridice sau al persoanei fizice) L. Ş. | ||||
Verso anexei nr.9
Notă explicativă 1. Blancheta actului se completează cu datele bunurilor rechiziţionate ce se restituie, de către furnizor şi beneficiar, la locul de predare-primire a bunurilor. 2. În coloana “Denumirea bunurilor care se restituie”, acestea se înscriu respectînd ordinea din actul de predare-primire a bunurilor rechiziţionate. În cazul în care pentru un bun rechiziţionat se restituie un alt bun similar, acesta se înscrie în acelaşi număr curent. 3. Coloana “Valoarea restituită” se completează astfel: a) cu valoarea bunului rechiziţionat dacă nu mai poate fi restituit; b) cu diferenţa de valoare rezultată din degradarea bunului rechiziţionat; c) cu diferenţa de valoare a bunului restituit în locul celui rechiziţionat; d) nu se completează în cazul restituirii bunului în starea pe care a avut-o la momentul rechiziţiei. 4. La exemplarul nr.3 al actului de restituire, care se expediază centrului militar, se anexează exemplarul nr.1 al actului de predare-primire.
Calcul de distribuire: exemplarul nr.2 – furnizorului; exemplarul nr.1 – beneficiarului; exemplarul nr.3 – centrului militar. |
