H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de finanţare
din bugetul de stat a programelor, proiectelor sau acţiunilor
culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti
nr. 39 din 26.01.2009
Monitorul Oficial nr.19-21/82 din 03.02.2009
* * *
Abrogat: 17.10.2014
Hotărîrea Guvernului nr.834 din 08.10.2014
Notă: În tot textul hotărîrii şi Regulamentului, sintagma “Ministerul Culturii şi Turismului” se substituie cu sintagma “Ministerul Culturii” conform Hot.Guv. nr.341 din 03.05.2010, în vigoare 11.05.2010
În scopul executării prevederilor art.8(11) din Legea nr.837-XIII din 17 mai 1996 cu privire la asociaţiile obşteşti (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.153-156 BIS), Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modul de finanţare din bugetul de stat a programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti (se anexează).
2. Ministerul Culturii va asigura implementarea prezentului Regulament în limitele mijloacelor financiare stabilite anual în legea bugetului de stat.
3. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.706 din 12 iunie 2003 „Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de susţinere financiară a uniunilor de creaţie din Moldova” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.123-125, art.749).
PRIM-MINISTRU | Zinaida GRECEANÎI
|
Contrasemnează: | |
Viceprim-ministru | Victor Stepaniuc |
Ministrul finanţelor | Mariana Durleşteanu |
Chişinău, 26 ianuarie 2009. | |
Nr.39. |
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
nr.39 din 26 ianuarie 2009
REGULAMENTUL
cu privire la modul de finanţare din bugetul de stat a programelor, proiectelor
sau acţiunilor culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti
I. PRINCIPII GENERALE
1. Regulamentul cu privire la modul de finanţare din bugetul de stat a programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti (în continuare – Regulament) stabileşte modul de susţinere financiară din bugetul de stat a asociaţiilor obşteşti din Republica Moldova, în scopul sprijinirii potenţialului artistic, creării condiţiilor adecvate pentru desfăşurarea activităţii culturale a acestora şi integrării lor în procesul sociocultural al statului.
2. Asociaţiile obşteşti beneficiază de sprijin financiar prin finanţarea programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale, prezentate de către acestea în modul stabilit de prezentul Regulament, în limitele alocaţiilor prevăzute anual în acest scop în bugetul de stat.
3. Sub incidenţa prezentului Regulament nu cad partidele şi alte organizaţii social-politice, sindicatele, asociaţiile de patronat, organizaţiile religioase şi persoanele juridice create de acestea, organizaţiile create de autorităţile publice, organizaţiile cooperatiste şi alte organizaţii de acest gen.
4. În sensul prezentului Regulament, se definesc următoarele noţiuni:
program cultural – ansamblu de proiecte şi acţiuni culturale care se desfăşoară pe o perioadă de timp ce excedează, de regulă, durata unui exerciţiu financiar şi care urmăreşte satisfacerea unor nevoi culturale la nivel regional, naţional sau internaţional;
proiect cultural – ansamblu de acţiuni culturale care se desfăşoară pe o perioadă de timp determinată, de regulă mai mică decît cea a unui program cultural, şi care urmăreşte satisfacerea unor nevoi culturale exprimate la nivel local, zonal sau regional;
acţiune culturală – ansamblu de activităţi care urmăresc satisfacerea unor cerinţe culturale de moment;
program, proiect sau acţiune culturală de importanţă deosebită – proiect şi acţiune culturală, considerate de către Consiliul de experţi de o valoare semnificativă pentru societate, necesare de a fi realizate şi propuse spre a fi susţinute din bugetul de stat;
propunere de proiect – program cultural, proiect cultural sau acţiune culturală înaintat pentru a fi susţinut din bugetul de stat;
beneficiar – solicitantul căruia i se atribuie contractul de finanţare în urma aplicării procedurii selecţiei de proiecte;
solicitant – asociaţie obştească care solicită susţinere financiară pentru implementarea unor programe, proiecte sau acţiuni culturale;
cheltuieli directe – cheltuielile care pot fi atribuite unei anumite activităţi individuale din cadrul proiectului;
cheltuieli generale administrative – cheltuieli efectuate pentru funcţionarea în ansamblu a beneficiarului şi care pot fi atribuite unei anumite activităţi din cadrul proiectului.
5. Obiectul prezentului Regulament sînt programele, proiectele sau acţiunile culturale de interes internaţional, naţional, zonal sau local, care se implementează în Republica Moldova.
II. MODUL DE PREZENTARE A PROPUNERILOR DE PROIECT
6. Finanţarea programelor, proiectelor sau acţiunilor se face pe baza selecţiei de oferte, care se organizează o dată în cadrul unui exerciţiu financiar şi este anunţată pe site-ul Ministerului Culturii şi în mass-media, nu mai tîrziu de data de 30 aprilie pentru anul financiar următor.
7. Ministerul Culturii face public, prin intermediul mass-mediei, pe pagina WEB, condiţiile generale de prezentare a propunerilor de proiecte, formularele şi alte acte relevante necesare pentru prezentare.
8. Anunţul public va conţine informaţii cu privire la:
a) cuantumul total al alocaţiilor bugetare prevăzute în prognoza cadrului de cheltuieli pe termen mediu pentru anul respectiv;
b) criteriile de acordare a finanţării;
c) termenul limită de depunere a documentelor de solicitare a finanţării;
d) condiţiile de participare;
e) conţinutul dosarului pentru solicitare de finanţare;
f) priorităţile de finanţare stabilite pentru anul respectiv.
9. Documentele de solicitare a finanţării se înaintează, în pachet închis, la Ministerul Culturii.
10. Documentele solicitanţilor vor conţine următoarele:
a) formularul de înaintare a propunerii de proiect (anexa nr.1 la prezentul Regulament), bugetul de venituri şi cheltuieli al programului, proiectului sau acţiunii culturale (anexa nr.2 la prezentul Regulament);
b) devizul general al programului, proiectului sau acţiunii culturale propuse;
c) dovada existenţei surselor de finanţare proprii sau oferite de terţi:
scrisori de intenţie;
contracte de sponsorizare;
alte forme de sprijin financiar ferm din partea unor terţi;
d) raportul financiar anual, la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrat la oficiul teritorial al Inspectoratului Fiscal de Stat;
e) certificatul despre lipsa datoriilor faţă de buget;
f) certificatul organului de conducere al asociaţiei privind lipsa obligaţiilor restante faţă de alte persoane fizice sau juridice ori bunuri urmărite în vederea executării silite;
g) statutul organizaţiei solicitante;
h) certificatul de înregistrare de stat;
i) ultimul extras de cont bancar.
11. Data limită pentru prezentarea propunerilor este 1 iunie. Proiectele expuse după data limită nu vor fi examinate.
12. Proiectele de programe vor conţine scopul care se preconizează a fi atins în urma realizării programului, obiectivele sau acţiunile concrete pentru realizarea scopurilor, precum şi indicatorii de evaluare a costurilor tuturor resurselor financiare utilizate pentru realizarea programului.
13. Costurile programelor se estimează în baza actelor normative în vigoare, se justifică şi se prezintă în mod detaliat sub aspectul articolelor şi alineatelor de cheltuieli conform clasificaţiei bugetare.
14. Cheltuielile necesare realizării programului, proiectului sau acţiunii se divizează în cele asigurate din contul veniturilor proprii ale solicitantului de finanţare şi cele propuse spre a fi acoperite din bugetul de stat. Propunerile bazate în exclusivitate pe suportul bugetului de stat nu vor fi examinate.
15. În cadrul programului, proiectului sau acţiunii se separă cheltuielile directe legate de desfăşurarea acţiunii şi cheltuielile generale administrative.
16. Cheltuielile directe includ locaţiunea sălilor, transportului şi bunurilor materiale, cazarea şi hrana invitaţilor, acordarea premiilor, procurarea mărfurilor necesare, editarea programelor şi invitaţiilor, achitarea onorariilor pentru participanţi, alte cheltuieli legate nemijlocit de realizarea programului, proiectului sau acţiunii.
17. Cheltuielile generale administrative, inclusiv salariale, procurarea echipamentului urmează a fi atribuite la activităţi concrete ale proiectului şi justificate în funcţie de necesitatea acestora. Necesităţi de lungă durată, ce ţin de infrastructura organizaţiei nu se vor include.
18. În termen de 5 zile după data limită de prezentare a propunerilor, Ministerul Culturii face publică, prin plasarea informaţiei pe site-ul ministerului şi în mass-media, a informaţiei privind solicitările parvenite, cu indicarea asociaţiei obşteşti, denumirii programelor, proiectelor sau acţiunilor şi sumei mijloacelor bugetare solicitate pentru fiecare acţiune.
III. EVALUAREA ŞI APROBAREA PROGRAMELOR,
PROIECTELOR SAU ACŢIUNILOR CULTURALE
19. În scopul selectării programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale care vor beneficia de susţinere financiară din bugetul de stat, Ministerul Culturii instituie, prin ordin, un consiliu de experţi şi aprobă Regulamentul acestuia. Consiliul de experţi este alcătuit din 7 membri – reprezentanţi ai aparatului ministerului (2 persoane), instituţiilor din subordine (2 persoane) şi societăţii civile (3 persoane).
20. Remunerarea membrilor Consiliului de experţi se efectuează pe unitate de timp, în baza actelor normative în vigoare, potrivit timpului efectiv utilizat, înregistrat în procesele-verbale ale şedinţelor.
21. Lucrul în cadrul şedinţei Consiliului de experţi în problema evaluării programelor, proiectelor sau acţiunilor este prezidat de preşedintele Consiliului, ales dintre membrii acestuia cu vot deschis.
22. Fiecare membru al Consiliului de experţi semnează o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevăzut în anexa nr.4 la prezentul Regulament.
23. Consiliul de experţi examinează propunerile pentru finanţare şi aprobă, cu votul majorităţii membrilor aleşi, lista programelor, proiectelor sau acţiunilor selectate, precum şi valoarea suportului financiar pentru fiecare proiect în parte, în limitele alocaţiilor prevăzute în acest scop în anul financiar următor.
24. Consiliul de experţi poate decide asupra alocării integrale sau parţiale a mijloacelor solicitate în cadrul programului, proiectului sau acţiunii.
25. Proiectele sînt selectate în baza următoarelor criterii generale:
a) solicitarea de mijloace urmăreşte satisfacerea unei necesităţi culturale;
b) anvergura internaţională, naţională, zonală sau locală a programului, proiectului sau a acţiunii culturale;
c) numărul, diversitatea şi distribuţia geografică a beneficiarilor direcţi ale căror necesităţi culturale urmează a fi satisfăcute;
d) existenţa unor surse de finanţare proprii, inclusiv atrase;
e) durabilitatea şi posibilităţile de dezvoltare ulterioară a programului, proiectului sau acţiunii;
f) existenţa mai multor parteneri ai proiectului.
26. În cadrul programelor, proiectelor sau acţiunilor nu pot fi finanţate:
a) ajutorul umanitar sau activităţile de caritate;
b) activităţile politice şi de partid;
c) cercetările ştiinţifice, inclusiv conferinţele şi/sau călătoriile individuale în străinătate;
d) activităţile comerciale;
e) proiectele ce presupun dezvoltarea instituţională primară a organizaţiilor.
27. Nu sînt selectate programele, proiectele sau acţiunile culturale ale asociaţiilor obşteşti care:
a) au prezentat documentaţie incompletă şi contrar prevederilor prezentului Regulament;
b) au conturile bancare blocate.
Nu pot fi admise la concurs asociaţiile obşteşti care nu au respectat un contract de finanţare anterior sau au prezentat declaraţii inexacte la o participare anterioară.
28. Lista programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale selectate pentru finanţare din bugetul de stat în anul financiar următor se plasează pe site-ul Ministerului Culturii şi în mass-media, nu mai tîrziu de 1 octombrie.
29. În scopul asigurării finanţării unor programe, proiecte sau acţiuni culturale de importanţă deosebită ce survin pe parcursul anului financiar, Ministerul Culturii, cu acceptul Consiliului de experţi, poate constitui un fond de pînă la 8 la sută din alocaţiile bugetare prevăzute pentru implementarea propunerilor de proiect.
30. Selectarea programelor, proiectelor sau acţiunilor spre finanţare suplimentară din contul mijloacelor plasate în fond se efectuează pe principii analogice celor iniţiale.
IV. FINANŢAREA PROGRAMELOR, PROIECTELOR
SAU ACŢIUNILOR CULTURALE
31. Finanţarea programelor, proiectelor sau acţiunilor selectate se efectuează în baza unui contract încheiat între Ministerul Culturii şi beneficiar.
32. La contract se anexează formularul de înaintare a propunerii de proiect, prevăzut în anexa nr.1 la prezentul Regulament, precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli al programului, proiectului sau acţiunii culturale, prevăzut în anexa nr.2 la prezentul Regulament.
33. Dacă, în termen de 30 zile de la data plasării rezultatului concursului, o asociaţie nu se prezintă pentru încheierea contractului de finanţare, proiectele în cauză se elimină de la finanţare, mijloacele eliberate fiind distribuite altor beneficiari.
34. Alocaţiile se acordă în tranşe aferente realizării programului, proiectului sau acţiunii, potrivit contractului.
35. Ultima tranşă a finanţării este de 20 la sută din valoarea contractului şi se acordă numai după încheierea activităţii şi prezentarea documentelor justificative şi a raportului privind realizarea programului, proiectului sau acţiunii culturale, prevăzut în anexa nr.3 la prezentul Regulament.
36. În funcţie de termenele de finanţare stabilite în contracte, beneficiarii de mijloace prezintă Ministerului Culturii repartizarea lunară a cheltuielilor acceptate spre finanţare, conform cerinţelor Ministerului Finanţelor.
37. Ministerul Culturiii, la rîndul său, prezintă Ministerului Finanţelor, în modul şi termenele stabilite, planurile de finanţare pe fiecare beneficiar.
38. Executarea de casă a mijloacelor aprobate se efectuează în modul stabilit prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanţelor.
[Pct.38 modificat prin Hot.Guv. nr.341 din 03.05.2010, în vigoare 11.05.2010]
39. Sumele neutilizate după finalizarea programului, proiectului sau acţiunii se virează pe contul bugetului de stat, în termen de maximum 30 zile.
V. EVIDENŢA ŞI CONTROLUL UTILIZĂRII MIJLOACELOR FINANCIARE
40. Asociaţiile obşteşti care au beneficiat de finanţare din bugetul de stat sînt obligate să prezinte Ministerului Culturii un raport trimestrial şi anual privind utilizarea mijloacelor alocate, potrivit modelului prezentat în anexa nr.3 la prezentul Regulament.
41. Ministerul Culturii prezintă, trimestrial şi anual, în modul şi în termenele stabilite, Ministerului Finanţelor dări de seamă despre utilizarea mijloacelor bugetare alocate asociaţiilor obşteşti.
42. În cazul utilizării mijloacelor bugetare în alte scopuri decît cele prevăzute în prezentul Regulament, beneficiarul poartă răspundere potrivit legii.
43. Controlul asupra implementării prezentului Regulament se efectuează de către organele de control abilitate cu acest drept. Încălcarea prevederilor Regulamentului atrage după sine sancţionarea persoanelor găsite vinovate de aceste încălcări, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la modul de finanţare din bugetul de stat a programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti
FORMULAR de înaintare a propunerii de proiect
I. Date despre asociaţie
1. Denumirea şi sediul: Asociaţia _____________________________________________, localitatea _____________________________, str.__________________________ nr.____, cod poştal _______, telefon ______________, fax ______________
2. Numărul şi data înregistrării legale: Numărul înregistrării ______________ din data de ______________, eliberată de __________________________
3. Date despre organele de conducere ale asociaţiei: a) Preşedintele: Numele ____________________ prenumele ____________________, actul de identitate ___________________; b) Responsabilul financiar: Numele ____________________ prenumele ____________________, actul de identitate ___________________;
4. Specificaţi obiectivele asociaţiei în domeniul cultural, în conformitate cu statutul: ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________
5. Codul fiscal nr. ____________________
6. Contul bancar ________________________, deschis la banca ______________________________________ sucursala /filiala /agenţia _______________________________________________________________________ Numele persoanelor cu drept de semnătură: ____________________________________________________________________________________________
7. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al asociaţiei, pe durata ultimilor 3 ani financiari: ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________
8. Patrimoniul de care dispune asociaţia (mijloace fixe, dotări, echipamente, imobile): ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________
II. Experienţa asociaţiei în domeniul cultural 1. Experienţa anterioară în domeniul cultural: ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ (Menţionaţi, după caz: DA sau NU. Dacă DA, precizaţi programele, proiectele şi acţiunile culturale desfăşurate în anul calendaristic precedent şi în anul curent, precum şi grupul-ţintă, dimensiunea acestuia.)
2. Asociaţia desfăşoară programe, proiecte, acţiuni culturale: | |
la nivel local (Dacă DA, precizaţi localitatea) | DA/NU |
la nivel de unitate administrativ-teritorială (Dacă DA, precizaţi unităţile administrativ-teritoriale) | DA/NU |
la nivel zonal, naţional (Dacă DA, precizaţi care sînt aceste programe sau proiecte şi datele privind anvergura naţională a acestora) | DA/NU |
la nivel internaţional (Dacă DA, precizaţi care sînt aceste programe sau proiecte şi partenerii internaţionali implicaţi în organizarea acestora) | DA/NU |
3. A mai primit asociaţia sprijin financiar din partea altor organizaţii/instituţii pentru programe, proiecte, acţiuni culturale pînă în prezent? | |
DA/NU | |
(Dacă DA, vă rugăm să precizaţi, în ordinea importanţei, programele, proiectele relevante, indicînd următoarele elemente pentru fiecare)
Titlul programului, proiectului, acţiunii _____________________________________________________________ Anul ________________ Organizaţia/instituţia care a finanţat programul, proiectul sau acţiunea ___________________________________ Descrieţi pe scurt programul, proiectul sau acţiunea _________________________________________________ Parteneri în program, proiect sau acţiune __________________________________________________________
III. Date tehnice privind programul, proiectul sau acţiunea culturală pentru care se solicită finanţare
În cazul în care se solicită alocaţii pentru mai multe programe, proiecte sau acţiuni culturale, prezenta secţiune a formularului se va completa pentru fiecare program, proiect sau acţiune 1. Tipul de program, proiect sau acţiune ____________________________________________________________________________________________
2. Localitatea/localităţile în care se derulează programul, proiectul sau acţiunea: ____________________________________________________________________________________________
3. Scopul programului, proiectului sau acţiunii: ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ (Precizaţi temeiul iniţiativei şi necesităţile la nivel local, zonal, naţional sau internaţional cărora le corespunde programul, proiectul sau acţiunea propusă)
4. Durata în timp: din data de _____________________________ pînă în data de _____________________________
5. Descrierea programului, proiectului sau acţiunii: ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________
6. Resurse umane implicate în organizarea programului, proiectului sau acţiunii: Numărul total _____________________________ , din care: personal de conducere _________________________________________________________________________ colaboratori __________________________________________________________________________________ voluntari _____________________________________________________________________________________
7. Rezultate preconizate în urma desfăşurării programului, proiectului sau acţiunii: ____________________________________________________________________________________________
8. Alte surse de finanţare: ____________________________________________________________________________________________ (Menţionaţi numele finanţatorilor şi contribuţia acestora.)
IV. Volumul de alocaţii solicitate din bugetul de stat ______________________ mii lei.
Semnătura ______________________
Data ___________________________ |
Anexa nr.2 la Regulamentul cu privire la modul de finanţare din bugetul de stat a programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti
BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI al programului, proiectului sau acţiunii culturale
Asociaţia __________________________________________________________________________________ Programul, proiectul sau acţiunea culturală ______________________________________________________ Data şi locul desfăşurării _____________________________________________________________________
| |||||
Denumirea indicatorilor | Total | Trimestrul I | Trimestrul II | Trimestrul III | Trimestrul IV |
VENITURI – TOTAL,
din care: | |||||
1. Contribuţia beneficiarului (asociaţiei) (a+b+c+d), din care: | |||||
a) contribuţie proprie | |||||
b) donaţii (dacă este cazul) | |||||
c) sponsorizări (dacă este cazul) | |||||
d) alte surse (se vor nominaliza): __________________________ __________________________
| |||||
2. Alocaţii din bugetul de stat | |||||
CHELTUIELI - TOTAL,
din care: | |||||
I. Cheltuieli directe | |||||
1. Fond de premiere pentru participanţi | |||||
2. Onorarii participanţilor | |||||
3. Remunerarea muncii colaboratorilor | |||||
4. Cheltuieli pentru mărfuri şi servicii,
din care: | |||||
4.1. Cazare, transport şi masă pentru participanţi | |||||
4.2. Închirieri de spaţii şi aparatură | |||||
4.3. Acţiuni de publicitate | |||||
4.4. | |||||
5. Alte cheltuieli (se vor nominaliza): | |||||
5.1 | |||||
5.2 | |||||
II. Cheltuieli general-administrative | |||||
Preşedintele asociaţiei _______________________________ (numele, prenumele şi semnătura)
Data __________________________
Ştampila | Responsabilul financiar al asociaţiei _______________________________ (numele, prenumele şi semnătura) |
Anexa nr.3 la Regulamentul cu privire la modul de finanţare din bugetul de stat a programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti
RAPORT privind realizarea programului, proiectului sau acţiunii culturale
Contract nr. _________________________________________________________________________________ Data încheierii contractului _____________________________________________________________________ Asociaţia ___________________________________________________________________________________ adresa _____________________________________________________________________________________ telefon/fax __________________________________________________________________________________ Denumirea programului, proiectului sau acţiunii culturale_____________________________________________ Data înaintării raportului _______________________________________________________________________ Instituţia, numele, funcţia persoanei care a primit raportul ____________________________________________
I. Raport de activitate 1. Descrierea pe scurt a activităţilor culturale desfăşurate pînă la data întocmirii raportului: (Descrierea nu va depăşi o pagină şi va cuprinde datele necesare unei evaluări de ansamblu a derulării programului, proiectului sau acţiunii culturale şi verificării realităţii prestaţiilor: beneficiari, ecouri în presă, colaborarea cu alţi parteneri etc.)
2. Realizarea activităţilor propuse: (Au putut fi desfăşurate aceste activităţi în timpul planificat? DA/NU Dacă NU, propuneţi măsurile ce urmează a fi luate în considerare în continuare pentru realizarea tuturor activităţilor prevăzute în contract)
3. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate: (Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfăşurată, în concepte măsurabile, indicatori de eficienţă. Anexaţi documente relevante, după caz)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului, proiectului sau acţiunii culturale: (Explicaţi de ce fel de sprijin aveţi nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului, proiectului sau acţiunii culturale)
5. Alte comentarii (după caz):
II. Raport financiar 1. Date despre alocaţii din bugetul de stat: valoarea alocaţiilor în conformitate cu contractul încheiat: _____________________________________________ valoarea alocaţiilor finanţate la data întocmirii raportului _______________________________________________ soldul în cont la începutul perioadei raportate, conform extrasului de cont ________________________________ soldul în casă la începutul perioadei raportate ______________________________________________________
2. Se anexează în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate.
3. Justificarea fiecărui capitol de cheltuieli (după modelul prezentat mai jos):
| |||||
Categoria de cheltuieli | Numărul documentului justificativ | Unitatea care a emis documentul | Data | Suma | Note |
| |||||
Total (lei): | |||||
Preşedintele asociaţiei ________________________________ (numele, prenumele şi semnătura)
Coordonatorul programului, proiectului sau acţiunii culturale ________________________________ (numele, prenumele şi semnătura)
Responsabilul financiar al asociaţiei ________________________________ (numele, prenumele şi semnătura)
Data ___________________________
Ştampila |
Anexa nr.4 la Regulamentul cu privire la modul de finanţare din bugetul de stat a programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale desfăşurate de asociaţiile obşteşti
DECLARAŢIE DE IMPARŢIALITATE
Subsemnatul ________________________________ deţin, ca membru al Consiliului de experţi al asociaţiilor care pot primi alocaţii din bugetul de stat, calitatea de evaluator al programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale înaintate Consiliului.
Prin prezenta, declar că nici eu şi nici soţul/soţia, rudele sau afinii mei pînă la gradul al II-lea inclusiv nu avem nici un interes patrimonial sau nepatrimonial în legătură cu cererile de acordare a alocaţiilor pentru finanţarea integrală sau parţială a programelor, proiectelor sau acţiunilor culturale, înaintate Consiliului de experţi.
Confirm că, în situaţia în care aş descoperi, în cursul acţiunii de selecţionare şi evaluare că un astfel de interes există, voi declara imediat acest lucru şi mă voi retrage din Consiliul de experţi.
Data __________________________
Semnătura _____________________ |
