marți, 31 decembrie 2019
387/17.05.2010 Hotărîre cu privire la Comisia de Stat pentru Încorporare

H O T Ă R Î R E

cu privire la Comisia de Stat pentru Încorporare

 

nr. 387  din  17.05.2010

 

Monitorul Oficial nr.78-80/458 din 21.05.2010

 

* * *

În temeiul alin.(1) art.30 al Legii nr.1245-XV din 18 iulie 2002 cu privire la pregătirea cetăţenilor pentru apărarea Patriei (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.137-138, art.1054), precum şi în scopul coordonării activităţii comisiilor de recrutare-încorporare, exercitării controlului asupra desfăşurării încorporării şi examinării contestărilor înaintate de cetăţeni, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se instituie Comisia de Stat pentru Încorporare.

2. Se aprobă:

Structura şi componenţa Comisiei de Stat pentru Încorporare, conform anexei nr.1;

Regulamentul Comisiei de Stat pentru Încorporare, conform anexei nr.2.

3. Se stabileşte că persoanele numite în funcţiile publice menţionate în anexa nr.1 la prezenta hotărîre vor intra în componenţa Comisiei de Stat pentru Încorporare din oficiu.

4. Se abrogă unele hotărîri de Guvern, conform anexei nr.3.

 

PRIM-MINISTRUVladimir FILAT

Contrasemnează:
Viceprim-ministruIon Negrei
Ministrul apărăriiVitalie Marinuţa
Ministrul afacerilor interneVictor Catan
Ministrul sănătăţiiVladimir Hotineanu
Ministrul educaţieiLeonid Bujor

Chişinău, 17 mai 2010.
Nr.387.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.387 din 17 mai 2010

 

STRUCTURA ŞI COMPONENŢA

Comisiei de Stat pentru Încorporare

 

Comisia de Stat pentru Încorporare este constituită din:

preşedinte;

vicepreşedinţi;

membri şi secretar.

În componenţa Comisiei menţionate intră din oficiu:

un viceprim-ministru, preşedinte al Comisiei;

şeful Marelui Stat Major al Armatei Naţionale, vicepreşedinte al Comisiei;

şeful Centrului Serviciului Civil, vicepreşedinte al Comisiei;

Membrii Comisiei:

secretarul de stat al Ministerului Afacerilor Interne;

secretarul general al Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale;

secretarul general al Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării;

şeful Comisiei centrale de expertiză medico-militară a Forţelor Armate ale Republicii Moldova;

şeful Serviciului mobilizare al Direcţiei management resurse umane, Inspectoratul General de Carabinieri al Ministerului Afacerilor Interne;

şeful Direcţiei personal şi mobilizare, Marele Stat Major al Armatei Naţionale;

şeful Centrului gestionare resurse de mobilizare şi al efectivului Armatei Naţionale, secretar al Comisiei.

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.690 din 27.12.2019, în vigoare 31.12.2019]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.783 din 01.08.2018, în vigoare 24.08.2018]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.181 din 28.02.2018, în vigoare 02.03.2018]

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.524 din 20.07.2012, în vigoare 27.07.2012]

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.387 din 17 mai 2010

 

REGULAMENTUL

Comisiei de Stat pentru Încorporare

 

I. DISPOZIŢII GENERALE

1. Comisia de Stat pentru Încorporare (în continuare – Comisia) se instituie în scopul coordonării activităţii comisiilor de recrutare-încorporare, exercitării controlului asupra desfăşurării încorporării cetăţenilor Republicii Moldova în serviciul militar în termen, în cel cu termen redus şi în serviciul civil (de alternativă) (în continuare – încorporării) şi examinării contestărilor înaintate de cetăţeni.

2. Comisia coordonează activitatea şi interacţiunea dintre autorităţile administraţiei publice locale, Ministerul Apărării, Ministerul Afacerilor Interne, Centrul Serviciului Civil, precum şi dintre alte organe ale autorităţilor publice centrale în domeniul încorporării.

[Pct.2 modificat prin Hot.Guv. nr.524 din 20.07.2012, în vigoare 27.07.2012]

 

3. Coordonarea activităţii organelor menţionate se realizează în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova, alte acte legislative şi normative, precum şi cu prezentul Regulament.

4. Comisia îşi desfăşoară activitatea în baza principiilor:

1) legalităţii;

2) delimitării responsabilităţilor;

3) colegialităţii;

4) responsabilităţii membrilor acesteia privind exercitarea atribuţiilor ce le revin, în limitele competenţei lor;

5) publicităţii şi transparenţei.

 

II. DIRECŢIILE PRINCIPALE DE ACTIVITATE

5. Comisia efectuează:

1) analiza îndeplinirii sarcinii de încorporare, stabilite de Guvern;

2) monitorizarea implementării planurilor şi strategiilor în domeniul încorporării;

3) pregătirea şi expedierea materialelor informaţionale în domeniul încorporării către Parlament, Preşedintele Republicii Moldova, Guvern şi autorităţile publice centrale şi locale;

4) generalizarea practicii aplicării legilor privind prevenirea încălcărilor în domeniul încorporării, elaborarea şi înaintarea propunerilor referitor la îmbunătăţirea activităţii comisiilor de recrutare-încorporare;

5) studierea activităţii comisiilor de recrutare-încorporare, implementarea (promovarea) experienţei pozitive.

6. Coordonarea activităţii comisiilor de recrutare-încorporare se realizează prin următoarele forme de bază:

1) desfăşurarea şedinţelor Comisiei;

2) schimbul de informaţii în domeniul încorporării;

3) înfăptuirea măsurilor comune pentru prevenirea încălcărilor în procesul încorporării, precum şi înlăturarea cauzelor şi condiţiilor care generează comiterea lor.

Formele activităţii de coordonare se stabilesc de Comisie, pornind de la situaţia concretă.

 

III. ATRIBUŢIILE COMISIEI

7. Pentru realizarea obiectivelor propuse, Comisia exercită următoarele atribuţii:

1) prezintă Guvernului informaţii în domeniul încorporării;

2) coordonează activitatea comisiilor de recrutare-încorporare în domeniul încorporării;

3) examinează rapoartele prezentate de conducătorii autorităţilor publice privind activitatea de organizare şi desfăşurare a încorporării;

4) examinează contestările înaintate de cetăţeni, inclusiv chestiunile ce ţin de respectarea legislaţiei în domeniul încorporării;

5) analizează eficienţa activităţii autorităţilor administraţiei publice locale în domeniul încorporării;

6) întreprinde măsuri de mediatizare şi conlucrare cu societatea civilă, sectorul privat, mass-media în problemele ce ţin de încorporare.

 

IV. DREPTURILE COMISIEI

8. În exercitarea atribuţiilor sale Comisia are dreptul:

1) să solicite şi să obţină de la autorităţile publice informaţiile necesare pentru desfăşurarea activităţii sale;

2) să audieze alte persoane cu funcţii de răspundere în problemele ce ţin de competenţa Comisiei;

3) să efectueze controlul asupra desfăşurării încorporării;

4) să confirme sau să anuleze hotărîrile comisiilor de recrutare-încorporare.

 

9. Membrii Comisiei nu sînt în drept să-şi delege atribuţiile.

 

V. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII COMISIEI

10. Preşedintele Comisiei:

1) convoacă şi prezidează şedinţele Comisiei;

2) solicită informaţiile necesare pentru organizarea şedinţelor Comisiei;

3) numeşte (în caz de necesitate) secretarul Comisiei;

4) semnează procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei şi răspunsurile la contestările cetăţenilor;

5) dă indicaţii privind examinarea contestărilor hotărîrilor comisiilor de recrutare-încorporare, prezentate de către cetăţenii Republicii Moldova;

6) dă indicaţii privind suspendarea sau confirmarea hotărîrilor contestate ale comisiilor de recrutare-încorporare.

11. Vicepreşedinţii Comisiei:

1) coordonează activitatea membrilor comisiilor de recrutare-încorporare în limitele competenţei;

2) prezintă informaţia necesară privind desfăşurarea activităţii Comisiei;

3) convoacă şi prezidează şedinţa Comisiei, în lipsa preşedintelui.

[Pct.11 completat prin Hot.Guv. nr.229 din 04.05.2015, în vigoare 08.05.2015]

 

12. Membrii Comisiei:

1) înaintează propuneri privitor la chestiunile ce ţin de încorporare;

2) participă la discuţii, iau decizii asupra subiectelor propuse spre examinare şi întreprind măsuri pentru realizarea lor;

3) apreciază corectitudinea deciziilor luate de către comisiile de recrutare-încorporare;

4) prezintă informaţia necesară privind desfăşurarea activităţii Comisiei.

13. Secretarul Comisiei:

1) pregăteşte materialele pentru şedinţele Comisiei şi organizează şedinţele acesteia;

2) informează membrii Comisiei şi persoanele invitate despre ordinea de zi a şedinţei şi proiectele documentelor propuse pentru examinare;

3) exercită controlul asupra realizării deciziilor adoptate de Comisie;

4) informează preşedintele Comisiei despre rezultatele obţinute;

5) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei.

 

VI. ŞEDINŢELE COMISIEI

14. Şedinţele Comisiei se convoacă semestrial şi la necesitate.

[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.181 din 28.02.2018, în vigoare 02.03.2018]

 

15. Şedinţele Comisiei sînt prezidate de către preşedintele sau vicepreşedintele acesteia şi se consideră deliberative, dacă la ele sînt prezenţi 2/3 din membrii Comisiei.

[Pct.15 completat prin Hot.Guv. nr.229 din 04.05.2015, în vigoare 08.05.2015]

 

16. În afară de membrii Comisiei la şedinţe pot participa şi persoane invitate. Lista persoanelor invitate este întocmită de secretarul acesteia şi aprobată de preşedintele Comisiei.

17. Ordinea de zi a şedinţelor Comisiei se întocmeşte de către secretar şi se prezintă spre aprobare preşedintelui Comisiei cu cel puţin 10 zile înainte de convocarea şedinţei.

18. Ordinea de zi se aduce la cunoştinţa membrilor Comisiei şi, după caz, a persoanelor invitate cu cel puţin 5 zile înainte de convocarea şedinţei.

19. Informaţiile privind problemele incluse pe ordinea de zi, proiectele de decizii şi alte materiale se prezintă membrilor Comisiei cu cel puţin 3 zile înainte de convocarea şedinţei.

20. Procesul-verbal al şedinţei este semnat de către preşedintele şi secretarul Comisiei şi expediat membrilor Comisiei în termen de 5 zile din data desfăşurării şedinţei.

 

VII. DECIZIILE COMISIEI

21. În exercitarea atribuţiilor sale, Comisia adoptă decizii în problemele ce ţin de competenţa sa.

22. Deciziile Comisiei:

1) se adoptă cu votul majorităţii membrilor, în conformitate cu procedura stabilită;

2) servesc drept temei pentru autorităţile publice competente în vederea adoptării actelor normative instituţionale în domeniul încorporării;

3) sînt executorii pentru autorităţile publice abilitate să prevină şi să combată încălcările în procesul desfăşurării încorporării, în limitele atribuţiilor prevăzute de lege.

23. Implementarea deciziilor este monitorizată de către secretarul Comisiei sau persoana numită în acest scop.

24. Materialele informativ-analitice privind rezultatele realizării deciziilor adoptate de Comisie sînt examinate periodic în cadrul şedinţelor acesteia.

 

 

Anexa nr.3

la Hotărîrea Guvernului

nr.387 din 17 mai 2010

 

LISTA

hotărîrilor de Guvern care se abrogă

 

1. Hotărîrea Guvernului nr.569 din 15 mai 2003 “Privind instituirea Comisiei de Stat pentru Încorporare” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.87-90, art.603).

2. Punctul 3 al modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1209 din 25 noiembrie 2005 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.161-163, art.1307).

3. Punctul 1 al modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1158 din 13 octombrie 2008 “Cu privire la componenţa unor comisii” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.189, art.1166).

4. Punctul 3 al modificărilor şi completărilor ce se operează în unele acte normative ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1256 din 11 noiembrie 2008 “Cu privire la modificarea, completarea şi abrogarea unor acte normative ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.204-205, art.1263).