miercuri, 4 aprilie 2012
195/04.04.2012 Hotărîre cu privire la aprobarea Planului de acţiuni pentru o Guvernare Deschisă pe anii 2012-2013

H O T Ă R Î R E

cu privire la aprobarea Planului de acţiuni pentru

o Guvernare Deschisă pe anii 2012-2013

 

nr. 195  din  04.04.2012

 

Monitorul Oficial nr.65-69/224 din 06.04.2012

 

* * *

În conformitate cu art.2 din Legea nr.173 din 28 iulie 2011 privind ratificarea Acordului de finanţare dintre Republica Moldova şi Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare în vederea realizării Proiectului “e-Transformare a Guvernării” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr.131-133, art.425), precum şi în vederea realizării punctului 4.1. din Programul strategic de modernizare tehnologică a guvernării (e-Transformare), aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.710 din 20 septembrie 2011 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr.156-159, art.780), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă:

Planul de acţiuni pentru o Guvernare Deschisă pe anii 2012-2013, conform anexei nr.1;

Lista datelor guvernamentale cu caracter public care vor fi deschise în 2012, conform anexei nr.2.

2. Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale vor întreprinde măsurile necesare pentru executarea integrală şi în termenele stabilite a acţiunilor prevăzute în Planul aprobat.

3. Pentru implementarea Planului de acţiuni se recomandă Consiliului Naţional pentru Participare să instituie un grup de lucru sectorial în scopul monitorizării implementării acestuia.

4. Controlul asupra realizării Planului de acţiuni pentru o Guvernare Deschisă pe anii 2012-2013 se pune în sarcina Cancelariei de Stat, precum şi a autorităţilor administrative centrale, cu suportul coordonatorilor pentru e-Transformare sau responsabililor desemnaţi pentru Date Guvernamentale Deschise.

 

PRIM-MINISTRUVladimir FILAT

Chişinău, 4 aprilie 2012.
Nr.195.

 

Anexa nr.1

la Hotărîrea Guvernului

nr.195 din 4 aprilie 2012

 

PLANUL DE ACŢIUNI

pentru o Guvernare Deschisă pe anii 2012-2013

 

Nr.
d/o
AcţiuniSubacţiuniInstituţiile responsabileTermenul de realizareIndicatorii de progres şi performanţă
123456

 

OBIECTIVUL 1: Consolidarea integrităţii publice prin asigurarea unui proces decizional participativ/implicarea cetăţenilor şi creşterea transparenţei în procesul de guvernare

1.Asigurarea transparenţei în activitatea autorităţilor administraţiei publice şi accesului la informaţia cu caracter public1.1. Consolidarea capacităţilor de executare a reglementării privind paginile oficiale ale autorităţilor administraţiei publice în reţeaua Internet şi a reglementării cu privire la acţiunile de implementare a Legii nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparenţa în procesul decizional, prin publicarea în termene utile şi format corespunzător a informaţiilor publice relevante cu privire la activitatea instituţiilor*Autorităţile administraţiei publice centrale, sub supravegherea Cancelariei de StatDecembrie 2012Informaţia publică exhaustivă, conform prevederilor reglementărilor menţionate, publicată, arhivată, actualizată în termene utile şi, în mod permanent, pe paginile web oficiale ale autorităţilor administraţiei publice
1.2. Raportarea semestrială de către autorităţile administraţiei publice centrale Cancelariei de Stat cu privire la progresul atins în contextul executării reglementărilor sus menţionateAutorităţile administraţiei publice centrale, sub supravegherea Cancelariei de StatTermenul-limită pentru remiterea rapoartelor – 30 zile de la finalizarea semestrului de raportareRapoarte semestriale cu privire la progresul atins în executarea reglementărilor menţionate în rubrica acţiuni elaborate şi remise Cancelariei de Stat în termenul stabilit
1.3. Publicarea şi actualizarea cu regularitate a informaţiei relevante cu privire la asigurarea procesului decizional participativ în rubrica “Transparenţă decizională” pe paginile web ale autorităţilor administraţiei publice centraleAutorităţile administraţiei publice centrale, sub supravegherea Cancelariei de Stat2012-2013Informaţia relevantă privind asigurarea transparenţei procesului decizional publicată obligatoriu pe paginile web ale autorităţilor administraţiei publice şi actualizată
1.4. Publicarea şi actualizarea cu regularitate pe paginile web oficiale ale autorităţilor administraţiei publice centrale a informaţiei cu privire la protecţia mediului înconjurător şi calitatea mediului, conform punctului 27 anexa nr.2 la prezenta hotărîre şi remiterea acestei informaţii către Ministerul MediuluiAutorităţile administraţiei publice centrale, sub supravegherea Cancelariei de Stat2012-2013Informaţia cu privire la protecţia şi calitatea mediului înconjurător publicată şi actualizată cu regularitate pe paginile web oficiale ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi remisă Ministerului Mediului
1.5. Elaborarea Ghidului metodologic pentru autorităţile administraţiei publice în vederea publicării informaţiei cu privire la protecţia mediului înconjurător şi calitatea mediuluiCancelaria de Stat, Ministerul MediuluiTrimestrul III, 2012Ghidul metodologic elaborat
1.6. Modificarea Regulamentului privind Sistemul de poştă electronică al autorităţilor administraţiei publice prin introducerea prevederii cu privire la acordarea statutului de exclusivitate conturilor de poştă electronică guvernamentală (gov.md) – statut de cont de poştă electronică unic pentru utilizare în corespondenţa de serviciu, cu interzicerea utilizării în corespondenţa de serviciu a altor conturi de poştă electronicăMinisterul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, Cancelaria de StatMai 2012Proiect de hotărîre elaborat şi înaintat Guvernului spre examinare
1.7. Asigurarea utilizării obligatorii de către funcţionarii publici a adreselor electronice guvernamentale (gov.md) în comunicarea internă şi externă, conform prevederilor Hotărîrii Guvernului nr.969 din 23 august 2007 “Pentru aprobarea Regulamentului privind Sistemul de poştă electronică al autorităţilor administraţiei publice”Cancelaria de StatDecembrie 2012Sistemul guvernamental de poştă electronică implementat în toate autorităţile administraţiei publice centrale, completamente funcţional, cu statut legalizat de cont poştal exclusiv, utilizat în activitatea profesională
1.8. Elaborarea şi postarea pe pagina web a raportului anual cu privire la publicarea informaţiei cu caracter public**Autorităţile administraţiei publice centrale, sub supravegherea Cancelaria de StatTermenul-limită pentru elaborare 45 de zile; pentru publicarea raportului pe pagina web a instituţiei – 60 de zile de la finalizarea anului de raportareRaportul elaborat şi publicat pe pagina oficială de către autorităţile administraţiei publice centrale în termenele prevăzute
1.9. Stimularea şi eficientizarea procesului de consultări publice, prin obligarea (inclusiv prin aprobarea prezentei hotărîri) autorităţilor administraţiei publice centrale de a posta pe platforma on-line www.particip.gov.md documentele de politici, proiectele de acte normative, informaţia cu privire la perioada şi formatul consultărilor publice, precum şi funcţionarii publici responsabili etc.Autorităţile administraţiei publice centrale, sub supravegherea Cancelaria de Stat2012-2013Proiectele de acte normative, documentele de politici, informaţia cu privire la perioada şi formatul consultărilor, precum şi funcţionarii publici responsabili implicaţi în proces postate, cu regularitate şi în termene utile, pe platforma www.particip.gov.md
2.Lansarea portalului on-line www.petiţii.gov.md2.1. Elaborarea şi lansarea portalului www.petiţii.gov.md în cadrul căruia va fi posibilă remiterea petiţiilor în format electronic către autorităţile publice, cu posibilitatea ca petiţionarii să poată vizualiza: itinerarul, etapa procesului de examinare/ eventual soluţionare, funcţionarii publici responsabili de examinarea petiţiilor, soluţionarea lor etc.Cancelaria de StatSeptembrie 2013Portalul www.petiţii.gov.md elaborat, lansat şi funcţional, cu toate interfeţele necesare pentru a asigura informarea completă asupra procesului de petiţionare
2.2. Modificarea cadrului juridic cu privire la petiţionare, şi anume a Legii nr.190 din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare, precum şi a altor acte normative relevante, pentru a reglementa mecanismele şi procedurile de depunere, recepţionare, examinare şi soluţionare a petiţiilor adresate autorităţilor administraţiei publice centrale în format electronicCancelaria de Stat, Ministerul JustiţieiTrimestrul II, 2012Legea nr.190 din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare, precum şi alte acte normative relevante modificate, prin stipularea mecanismelor şi procedurilor de depunere, recepţionare, examinare şi soluţionare a petiţiilor adresate autorităţilor administraţiei publice centrale în format electronic
3.Asigurarea procesului de reutilizare a informaţiei din sectorul public, inclusiv dezvoltarea portalului guvernamental www.date.gov.md în calitate de ghişeu unic de acces la toate datele guvernamentale deschise3.1. Elaborarea proiectului de lege cu privire la reutilizarea informaţiei din sectorul publicCancelaria de Stat, Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi ComunicaţiilorTrimestrul IV, 2012Proiect de lege elaborat şi înaintat Guvernului spre examinare
3.2. Elaborarea proiectului hotărîrii Guvernului pentru aplicarea Legii cu privire la reutilizarea informaţiilor sectorului publicCancelaria de Stat, Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi ComunicaţiilorDecembrie 2012Proiect de hotărîre elaborat şi înaintat Guvernului spre examinare
3.3. Deschiderea datelor guvernamentale cu caracter public prioritare pentru cetăţeni, conform anexei nr.2 la prezenta hotărîre, cu respectarea legislaţiei în vigoare, inclusiv cadrul normativ cu privire la protecţia datelor cu caracter personalAutorităţile administraţiei publice centrale deţinătoare a datelor enumerate în anexa nr.2Trimestrul IV, 2012Datele guvernamentale cu caracter public prioritare pentru cetăţeni (conform anexei nr.2 la prezenta hotărîre) făcute publice pe portalul www.date.gov.md
3.4. Elaborarea de către fiecare autoritate publică a Catalogului Instituţiei de Date Guvernamentale cu Caracter Public, care să conţină lista tuturor datelor brute/primare cu care operează autoritatea şi care pot fi publicate pe portalul date.gov.md. Publicarea respectivului Catalog pe pagina web a autorităţii publiceAutorităţile administraţiei publice centrale, sub supravegherea Cancelariei de StatTrimestrul II, 2012Catalogul Instituţiei de Date Guvernamentale cu Caracter Public elaborat şi remis Cancelariei de Stat, în termenul prevăzut, de către fiecare autoritate publică
3.5. Extinderea tehnologică a portalului date.gov.md cu interfaţa necesară pentru a oferi autorităţilor administraţiei publice locale datele guvernamentale cu caracter public pe care acestea le deţinCancelaria de StatTrimestrul 4, 2012Interfaţa tehnologică pentru postarea de către autorităţile administraţiei publice locale a datelor guvernamentale cu caracter public pe portalul www.date.gov.md creată şi funcţională
3.6. Postarea pe portalul de date geospaţiale www.geoportal.md a informaţiei privind locaţia autorităţilor publice şi structurilor subordonate ale acestora aflate la alte adreseAutorităţile publice, în colaborare cu Agenţia Relaţii Funciare şi Cadastru, sub supravegherea Cancelariei de StatTrimestrul 4, 2012Informaţia cu privire la locaţia autorităţilor publice şi structurilor subordonate ale acestora aflate la alte adrese postată pe portalul de date geospaţiale www.geoportal.md.
3.7. Promovarea dezvoltării aplicaţiilor care valorifică şi facilitează înţelegerea şi utilizarea datelor guvernamentale deschise, prin organizarea competiţiilor, instruirilor, atelierelor de lucru specializate, inclusiv lansarea competiţiei de aplicaţii inovatoare în baza datelor deschise din mai 2012 şi alte măsuriCancelaria de Stat2012-2013Un şir de activităţi de promovare a aplicaţiilor pe bază de date deschise organizate
3.8. Implementarea aplicaţiilor premiante/selectateCancelaria de Stat2012-2013Cel puţin 3 aplicaţii premiante în urma evenimentelor în cauză implementate şi funcţionale
3.9. Elaborarea standardelor naţionale de colectare, arhivare şi publicare a datelor în format digitalCancelaria de Stat, în colaborare cu Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi ComunicaţiilorTrimestrul III, 2012Standarde naţionale elaborate
3.10. Elaborarea de către autorităţile administraţiei publice centrale a propriilor regulamente instituţionale de colectare, arhivare şi publicare a datelor în format digital în corespundere cu standardele naţionaleAutorităţile administraţiei publice centrale, în colaborare cu Centrul de Guvernare Electronică, sub supravegherea Cancelariei de StatTrimestrul I, 2013Regulamente instituţionale elaborate şi aprobate la nivel de autoritate, în corespundere cu standardele naţionale
3.11. Elaborarea şi lansarea unei aplicaţii în baza arhivei digitale de date privind achiziţiile publice, pentru a spori gradul de utilizabilitate a acestoraCancelaria de Stat, în colaborare cu Agenţia Achiziţii PubliceTrimestrul IV, 2012Aplicaţia elaborată şi lansată
4.Asigurarea transparenţei informaţiei cu privire la veniturile şi proprietatea persoanelor cu funcţii de demnitate publică, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere4.1. Modificarea Legii nr.1264-XV din 19 iulie 2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi al proprietăţii persoanelor cu funcţii de demnitate publică, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere în partea ce ţine de mecanismele de depunere a declaraţiilor on-lineCancelaria de Stat, Comisia Naţională de IntegritateTrimestrul I, 2013Legea nr.1264-XV din 19 iulie 2002 modificată prin adăugarea prevederilor privind mecanismele de depunere a declaraţiilor on-line
4.2. Elaborarea, instalarea şi darea în exploatare a unui sistem informaţional automatizat pentru depunerea în regim on-line a declaraţiilor pe venit de către funcţionari publici şi alte persoane cu funcţie de conducereCancelaria de Stat, Comisia Naţională de Integritate, Ministerul FinanţelorTrimestrul II, 2013Sistemul informaţional elaborat şi implementat
5.Valorificarea potenţialului reţelelor de socializare pentru eficientizarea comunicării între autorităţile administraţiei publice centrale şi cetăţeni şi stimularea procesului decizional participativ5.1. Elaborarea Ghidului de utilizare a reţelelor de socializare de către autorităţile administraţiei publiceCancelaria de Stat, cu suportul Centrului de Guvernare ElectronicăTrimestrul III, 2012Ghidul de utilizare a reţelelor de socializare elaborat
5.2. Armonizarea Strategiei de comunicare şi relaţii publice ale autorităţilor administraţiei publice centrale cu Documentul de politici şi Ghidul de utilizare a reţelelor de socializareAutorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul II, 2013Strategiile de comunicare şi relaţii publice modificate/elaborate, în concordanţă cu Strategia de comunicare şi relaţii publice ale autorităţilor administraţiei publice centrale
5.3. Crearea şi menţinerea paginilor oficiale ale autorităţilor administraţiei publice centrale pe reţelele de socializare şi asigurarea unei comunicări bidirecţionale eficiente între administraţia publică centrală şi cetăţeni, conform prevederilor actelor normative relevanteAutorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul III, 2013Paginile oficiale ale autorităţilor administraţiei publice centrale pe reţelele de socializare create şi menţinute
5.4. Instruirea funcţionarilor publici, responsabili de comunicare (inclusiv a reprezentanţilor autorităţilor administraţiei publice locale), cu privire la utilizarea efectivă şi eficientă a reţelelor de socializare în interes de serviciuAutorităţile administraţiei publice centrale şi locale, Centrul de Guvernare Electronică, sub supravegherea Cancelariei de StatTrimestrul IV, 2012Activităţi de instruire a funcţionarilor publici relevanţi din cadrul autorităţilor publice centrale şi locale instruiţi în cadrul unui şir de activităţi specializate
6.Asigurarea transparenţei decizionale în procesul de guvernare la nivel local6.1. Elaborarea Regulamentului privind utilizarea portalului de acces unic www.actelocale.md în comunicarea şi interacţiunea dintre structurile Cancelariei de Stat şi implicarea autorităţilor administraţiei publice locale în acest procesCancelaria de Stat, Ministerul JustiţieiTrimestrul III, 2012Regulament elaborat şi aprobat
6.2. Asigurarea publicării, în termen rezonabil, a actelor aprobate de către autorităţile administraţiei publice locale pe www.actelocale.mdAutorităţile administraţiei publice localeTrimestrul IV, 2012Actele aprobate de către autorităţile administraţiei publice locale şi publicate pe portalul de acces unic www.actelocale.md
7.Asigurarea transparenţei sistemului judecătorescImplementarea unui sistem de e-justiţie pentru utilizarea eficientă şi funcţională a sistemului informaţional judecătoresc, în vederea excluderii factorului uman din procesul de gestionare a dosarelor, conform Legii nr.231 din 25 noiembrie 2011 privind aprobarea Strategiei de reformă a sectorului justiţiei pentru anii 2011-2016Ministerul Justiţiei, în colaborare cu Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul III, 2013Sistemul de e-justiţie implementat, conform prevederilor Legii nr.231 din 25 noiembrie 2011 privind aprobarea Strategiei de reformă a sectorului justiţiei pentru anii 2011-2016 (indicatorii de progres sînt stipulaţi în Planul de acţiuni corespunzător)

 

OBIECTIVUL 2: Gestionarea eficientă a resurselor publice prin sporirea transparenţei cheltuielilor publice

8.Asigurarea transparenţei bugetare8.1. Publicarea pe paginile web ale autorităţilor administraţiei publice a proiectelor, planurilor şi rapoartelor bugetareAutorităţile administraţiei publiceTrimestrul II, 2012Toate proiectele, planurile şi rapoartele bugetare publicate pe paginile web ale autorităţilor administraţiei publice
8.2. Publicarea informaţiei în timp real privind executarea bugetului de stat (Open Budget Data)Ministerul Finanţelor, în colaborare cu autorităţile administraţiei publiceTrimestrul II, 2012Informaţia privind executarea bugetului de stat (Open Budget Data)publicată on-line în timp real
8.3. Actualizarea anuală a Bazei de date cheltuielilor publice (BOOST) şi publicarea datelor pentru anul 2011Ministerul FinanţelorMai 2012Datele pentru anul 2011 publicate. Baza de date a cheltuielilor publice (BOOST) actualizată anual
8.4. Publicarea on-line în timp real a veniturilor şi cheltuielilor autorităţilor administraţiei publice centraleAutorităţile administraţiei publice centraleTrimestrul II, 2012Informaţia cu privire la veniturile şi cheltuielile autorităţilor administraţiei publice centrale publicată în timp real
8.5. Deschiderea şi actualizarea trimestrială a datelor privind toate tipurile de asistenţa externă oferite Republicii Moldova şi debursarea de mijloace financiare în cadrul proiectelor în cauză pe portalele www.cancelaria.gov.md şi www.date.gov.mdCancelaria de StatTrimestrul II, 2012Datele cu privire la toate tipurile de asistenţă externă oferită Republicii Moldova şi debursările de mijloace financiare în cadrul proiectelor în cauză publicate pe portalele www.cancelaria.gov.md şi www.date.gov.md şi actualizate trimestrial
8.6. Crearea sistemului integrat informaţional intern de colectare a informaţiei privind asistenţa externă şi publicarea acesteia în baza standardelor internaţionaleCancelaria de StatTrimestrul IV, 2012Sistemul integrat informaţional intern creat. Informaţia respectivă publicată în baza standardelor internaţionale
8.7. Crearea şi lansarea aplicaţiei web pentru monitorizarea fluxului de asistenţă externăCancelaria de StatTrimestrul IV, 2012Aplicaţia web pentru monitorizarea fluxului de asistenţă externă creată şi lansată
9.Sporirea transparenţei în domeniul achiziţii publice. Implementarea sistemului de e-Achiziţii în sectorul public9.1. Publicarea on-line (pe paginile web oficiale ale autorităţilor administraţiei publice, în Buletinul Achiziţiilor Publice şi pe pagina web a Agenţiei Achiziţii Publice) a tuturor anunţurilor complete de intenţie, a informaţiei cu privire la atribuirea şi semnarea contractelor în timp util şi cu posibilitatea de acces gratuit asigurată tuturor cetăţenilorAutorităţile administraţiei publice, sub supravegherea Cancelariei de Stat, Agenţia Achiziţii PubliceTrimestrul III, 2012Anunţurile complete de intenţie, informaţia cu privire la atribuirea şi semnarea contractului publicate on-line în timp util şi cu posibilitatea de acces gratuit asigurată tuturor cetăţenilor pe paginile web oficiale ale autorităţilor administraţiei publice, în Buletinul Achiziţiilor Publice şi pe pagina web a Agenţiei Achiziţii Publice
9.2. Elaborarea şi lansarea procesului de pilotare a Sistemului Informaţional Electronic “Registrul de Stat al Achiziţiilor Publice”Agenţia Achiziţii PubliceTrimestrul IV, 2012Sistemului Informaţional Electronic elaborat, lansat şi în pilotare/utilizare de către autorităţile administraţiei publice selectate
9.3. Instituirea Centrului de Asistenţă al Agenţiei Achiziţii Publice pentru consolidarea capacităţii de utilizarea sistemului informaţional electronicAgenţia Achiziţii PubliceTrimestrul I, 2013Centrul de Asistenţă al Agenţiei Achiziţii Publice instituit şi funcţional
9.4. Instruirea funcţionarilor publici relevanţi utilizatori ai sistemului de e-Achiziţii cu privire la modul şi procedurile de utilizare a sistemului informaţionalAgenţia Achiziţii Publice2012-2013Funcţionarii publici selectaţi din cadrul a cel puţin 31 autorităţi publice de nivel central instruiţi cu privire la modul şi procedurile de utilizare a sistemului informaţional în 2012. Instruiri extensive continue a funcţionarilor relevanţi din toate autorităţile publice vizate implementate, conform graficului elaborat de Agenţia Achiziţii Publice
9.5. Elaborarea indicatorilor şi metodologiei statistice de transparenţă în domeniul achiziţiilor publiceAgenţia Achiziţii PubliceTrimestrul IV, 2012Indicatorii şi metodologia statistică de transparenţă în domeniul achiziţiilor publice elaborate şi aprobate
9.6. Adoptarea modificărilor relevante a cadrului juridic privind achiziţiile electroniceAgenţia Achiziţii Publice, Cancelaria de StatTrimestrul IV, 2012Modificările relevante a cadrului juridic privind achiziţiile electronice efectuate şi adoptate

 

OBIECTIVUL 3: Îmbunătăţirea calităţii prestării serviciilor publice

10.

Asigurarea prestării serviciilor publice de calitate prin reingineria proceselor şi optimizarea procesului de prestare a serviciilor publice10.1. Elaborarea şi aprobarea Nomenclatorului serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul IV, 2012Nomenclatorul serviciilor publice elaborat şi aprobat
10.2. Elaborarea şi implementarea standardelor de calitate în prestarea serviciilor publiceCancelaria de StatTrimestrul IV, 2012Standardele de calitate în prestarea serviciilor publice elaborate şi implementate
10.3. Digitizarea graduală a serviciilor publice. Lansarea următoarelor e-servicii în 2012-2013: programare on-line la autorităţile administraţiei publice, eliberare on-line de acte, licenţe, certificate şi autorizaţii, raportare on-line de către mediul de afaceri, E-Viza, factura fiscala electronică, sistemul informaţional medical integrat spitalicesc, sistemul informaţional automatizat de asistenţă medicală primară, E-ConstrucţieCancelaria de Stat, Centrul de Guvernare Electronică, autorităţile administraţiei publice centrale relevante2012-2013Procesul de digitizare a serviciilor publice în implementare. Următoarele servicii digitizate: programare on-line la autorităţile administraţiei publice, eliberare on-line de acte, licenţe, certificate şi autorizaţii, raportare on-line de către mediul de afaceri, E-Viza, factura fiscală electronică, sistemul informaţional medical integrat spitalicesc, sistemul informaţional automatizat de asistenţă medicală primară, E-Construcţie lansate şi funcţionale
10.4. Implementarea Sistemului informaţional automatizat “Registrul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici”, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1373 din 1 decembrie 2006Cancelaria de Stat, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice şi Centrul de Guvernare ElectronicăTrimestrul IV, 2012Sistemul informaţional automatizat creat şi lansat
10.5. Crearea şi implementarea/pilotarea unei platforme electronice informaţionale în sistemul de învăţămînt primar, gimnazial şi liceal, care să asigure părinţilor şi elevilor acces individual securizat la informaţiile relevante cu privire la performanţa elevului, procesul de studii, care să cuprindă interfeţe de comunicare între profesori şi părinţi/tutori, elevi etc.Ministerul EducaţieiTrimestrul II, 2013Platforma digitală informaţională în sistemul de învăţămînt primar, gimnazial şi liceal creată şi implementată/pilotată

 

* Internetul este utilizat drept platformă principală pentru deschiderea informaţiei guvernamentale cu caracter public. Informaţia guvernamentală cu caracter public va fi disponibilizată pentru publicul larg pentru accesare gratuită,descărcare, reutilizare. Accesul gratuit va fi asigurat pentru toată gama de informaţie cu caracter public cu care operează autorităţile administraţiei publice, cu excepţia cazurilor în care instituţiile suportă costuri asociate cu colectarea şi oferirea informaţiei.

** Raportul anual cu privire la progresul în publicarea/deschiderea informaţiilor cu caracter public de către autorităţile administraţiei publice centrale va conţine, în mod obligatoriu, informaţii cu privire la numărul de solicitări de date primite din partea persoanelor fizice şi juridice; tipul de date solicitate, ponderea solicitărilor la care s-a răspuns; perioada de timp în care s-a răspuns la solicitări şi alte informaţii care să reflecte performanţa instituţiilor în deschiderea datelor

 

 

Anexa nr.2

la Hotărîrea Guvernului

nr.195 din 4 aprilie 2012

 

LISTA

datelor guvernamentale cu caracter public care vor fi deschise în 2012

 

1. Datele despre proiectele finanţate din Fondul ecologic naţional (publicarea criteriilor de finanţare).

2. Datele despre proiectele finanţate din Fondul rutier (publicarea criteriilor de finanţare).

3. Datele despre utilizarea resurselor din Fondul eficienţa energetică.

4. Datele despre starea de fapt din domeniul transporturilor.

5. Datele privind lista şcolilor, numărul de elevi după clase, adresele instituţiilor de învăţămînt şi bugetele recepţionate de acestea.

6. Datele privind reuşita şcolară pe instituţii de învăţămînt, anul de studii.

7. Date privind activitatea instituţiilor medico-sanitare publice (IMSP), mişcarea naturală a populaţiei, morbiditatea populaţiei şi conturile naţionale de sănătate.

8. Datele în domeniul culturii.

9. Datele privind subvenţiile în agricultură.

10. Datele privind asistenţa socială oferită diferitelor categorii sociale.

11. Datele privind gestionarea resurselor umane în serviciul public.

12. Datele despre acordarea subsidiilor cetăţenilor, mediului de afaceri.

13. Datele dezagregate referitor la ponderea anumitor sectoare ale economiei (inclusiv din sectorul voluntariat) la formarea PIB-ului şi altor indicatori economici importanţi.

14. Datele privind activitatea economico-financiară ale întreprinderilor de stat şi societăţilor pe acţiuni cu cota majoritară de stat.

15. Datele statistice referitoare la necesarul de finanţare al întreprinderilor.

16. Datele privind activitatea economică a întreprinderilor mici şi mijlocii, datele referitoare la întreprinderile nou-create.

17. Datele privind transparenţa financiară în sectorul public (cheltuielile publice la nivel de minister/autoritate publică centrală, departament, agenţie guvernamentală etc.).

18. Datele publice privind activitatea fiscală.

19. Datele despre licenţele acordate de Camera de Licenţiere.

20. Datele privind securitatea rutieră, localizarea accidentelor.

21. Datele privind sancţiunile contravenţionale aplicate de către Ministerul Afacerilor Interne.

22. Datele privind ofertele şi solicitările de locuri de muncă.

23. Datele privind numărul de instituţii gazdă ce îndeplinesc standardele minime de calitate pentru activitatea de voluntariat

24. Datele cu privire la activităţile de voluntariat desfăşurate pe teritoriul Republicii Moldova.

25. Datele privind activitatea şcolilor sportive subordonate Ministerului Tineretului şi Sportului.

26. Datele despre proiectele Ministerului Apărării ai căror beneficiari direcţi sînt cetăţenii Republicii Moldova (proiectele ce se referă la distrugerea pesticidelor şi produselor chimice periculoase; informarea populaţiei privind pericolul muniţiei neexplodate etc.).

27. Datele privind calitatea mediului, şi anume:

a) actele de control/inspectare privind respectarea prevederilor legislaţiei de mediu;

b) informaţia privind calitatea componentelor de mediu.

28. Informaţia privind avizele şi autorizaţiile eliberate agenţilor economici.

29. Datele despre utilizarea surselor financiare (Fondul ecologic naţional, surse externe) pentru asigurarea calităţii mediului.